Forum Klubu ROVERki.pl :: ZR160 vs Audi 1.8T vs Honda VTEC vs Ford Probe
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
ZR160 vs Audi 1.8T vs Honda VTEC vs Ford Probe
Autor Wiadomość
Tempest 




Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Maj 2007
Posty: 333
Skąd: Warszawka



Wysłany: Sro Sty 23, 2008 11:35   

to ja z kolei miałem akcję na myjni Robowash
podjechałem sobie najpierw na ręczniaka a później na czyszczenie wnętrza
usiadłem sobie na ławeczce kilkanaście metrów dalej, i tak sobie siedzę i rozmyślam jakie to zajefajne autko kupiłem :razz:
w pewnym momencie koło samochodu zaczął się kręcić jakiś koleś (z Robowasha - jakiś kierownik) i po chwili podszedł do mnie i zaczął wypytywać, a co to, a jaki to ma silnik i takie tam :wink:
ale byłem wtedy dumny :mrgreen: , aż musiałem się złapać ławki aby z niej nie odlecieć :lol:
_________________
moja historia motoryzacji: - Fiat Cinquecento; 700; - Fiat Punto 1.2 8V; - Fiat Bravo 1.2
16V; - MG ZR 160; - Golf V 2.0TDI; - Golf VI GTD
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Sty 23, 2008 11:35   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
kqba 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 22 Lut 2007
Posty: 262
Skąd: Żory



Wysłany: Sro Sty 23, 2008 12:10   

BubuZR napisał/a:
Hmm... czyli ma D15B2... niech jej wrzuci trochę klocków z D15B7... na 100% komp pasuje i wtedy D15B2 ma parametry jak D15B7 z coupe... poza tym przelotowy wydech i kolektor od D16Z6 (albo Z5, już nie pamiętam)... góra od tego silnika też powinna podejść... generalnie silniki w Hondach są bardzo plastyczne, dlatego wracam do tej marki :)

Z tego co wiem to wymiana wtrysków na Monti (chyba) daje średnio 110PS. To jest właśnie przewagą tych samochodów, że za niewielkie pieniądze można je modować, bo jest mnóstwo części. Mój brat np. kupił ostatnio kompresor do B18C4 za 800$, co przy obecnym kursie dolara jest śmieszną kwotą.
Chociaż swap do R200 silnika 2.0T byłby też super sprawą. Może ktoś się w tym wyspecjalizuje i będzie więcej odważnych forumowiczów którzy zdecydują się na taki zabieg.
 
 
dobryziom 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 10 Maj 2007
Posty: 2528
Skąd: WWA

Rover Coupe

Wysłany: Sro Sty 23, 2008 16:25   

BubuZR napisał/a:
no i ostatnie - kill z Probe 2,5 Turbo.... jegomość z niedoborem włosów na głowie dostał łomot od ZRka i na następnych światłach pyta co ja tam mam za silnik, to ja mu na to, że 1,8, to od razu pytanie czy turbo... jak odparłem, że seria bez turbo to zamknął okno i pojechał w swoją stronę



jak by to był Ford Probe 2,5 litra z turbo to byś na pewno dostał bęcki i to srogie... Probe wychodziły z silnikiem 2,5 L tylko i wyłącznie NA 170kucy jak by dowalić do tego turbo to by pozamiatał... mógł być to jedynie 2.2 GT tu jest sprężarką ale większość z nich to stare trupy chociaż zdarzają sie wyjątki :)
_________________
Tomcata na części info na PW
 
 
 
BubuZR 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 03 Kwi 2007
Posty: 125
Skąd: Poznań



Wysłany: Sro Sty 23, 2008 18:17   

dobryziom napisał/a:
BubuZR napisał/a:
no i ostatnie - kill z Probe 2,5 Turbo.... jegomość z niedoborem włosów na głowie dostał łomot od ZRka i na następnych światłach pyta co ja tam mam za silnik, to ja mu na to, że 1,8, to od razu pytanie czy turbo... jak odparłem, że seria bez turbo to zamknął okno i pojechał w swoją stronę



jak by to był Ford Probe 2,5 litra z turbo to byś na pewno dostał bęcki i to srogie... Probe wychodziły z silnikiem 2,5 L tylko i wyłącznie NA 170kucy jak by dowalić do tego turbo to by pozamiatał... mógł być to jedynie 2.2 GT tu jest sprężarką ale większość z nich to stare trupy chociaż zdarzają sie wyjątki :)


Nie wiem. Skoro pytał o turbo to założyłem, że ma turbo... w każdym razie sprawdzałem Probe już z tej okrągłej generacji i wypadają w przyspieszeniu słabiej niż ZR. Chyba, że kierownik nie wiedział jak używać silnika i skrzyni biegów :)
_________________
www.wgrzesiak.com - fotografia motoryzacyjna
 
 
 
HaDeSsS 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 12 Lis 2006
Posty: 615
Skąd: KrK



Wysłany: Sro Sty 23, 2008 19:35   

Moze ze mna sie mierzyliscie na zakopiance ;)
ja mialem przyjemnosc 2 razy z A3 1.8T starsza buda i najnowsza. I zostaja lekko w tyle, najnowsze powyzej 170 powolutku wysowa sie na prowadzenie.

Tempest, jak plan sie uda to w lutym juz bedzie bez blokady :) narazie jest tylko lekko przelotowy wydech :P nowiutki rozrzad i sprzeglo :)

Jak moge strzelic male OT, ostatnio swirowalismy z kumplem po miescie w nocy ( Astra III GTC 150km Turbo ropniak.. tyle ze 320Nm :) ) i powiem ze latwiej bylo z A3 :) tutaj musimy sie zmierzyc na letnich kapciach na suchej nawierzchni, bo tak to trudno okreslic ktore szybsze :mrgreen:
_________________
Psssssssssssssssssssyyyyt :D
 
 
 
dobryziom 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 10 Maj 2007
Posty: 2528
Skąd: WWA

Rover Coupe

Wysłany: Sro Sty 23, 2008 20:53   

jeśli nowa buda to na pewno nie 2.2 GT ale od turbawki mógłbyś dostać baty albo iść na równo przynajmniej do 3 biegu :) zakładając ze turbo sie w nim jeszcze kreci:p
_________________
Tomcata na części info na PW
 
 
 
HaDeSsS 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 12 Lis 2006
Posty: 615
Skąd: KrK



Wysłany: Czw Sty 24, 2008 00:32   

ja mowie o 1.8 T calyczas :) 150km.. nie 180km :)
_________________
Psssssssssssssssssssyyyyt :D
 
 
 
dante27 




Pomógł: 11 razy
Dołączył: 21 Lut 2006
Posty: 204
Skąd: 33- 300 Nowy Sącz



Wysłany: Czw Sty 24, 2008 16:45   

Powiem tak: A3 1.8 T to moim zdaniem kiepskie auto. Silnik 1800 turbo i tylko 150KM, a ZR bez turba przy tej samej pojemności ma 160KM. Pytanie zachodzi co by było gdyby do ZR-a włożyć turbinę? Jaka moc? 250KM (około). A Honda civic Vti? Tylko 1.6 pojemności i aż 160 KM. Myślę że taka honda leczy i ZR-a i A3. No chyba że mowa o S3 1.8 T 215KM to już inna bajka, ale dodam że Tomcat i tak leczy S3. Jak nie wierzycie to poszukajcie byłego klubowicza bosniak_sg i zapytajcie, widziałem na własne oczy (to mój brat) Pozdrawiam wszystkich Roverzystów :razz:
 
 
jerzu 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 02 Kwi 2007
Posty: 250
Skąd: Łódź



Wysłany: Czw Sty 24, 2008 18:42   

Poszukałem trochę danych i z tego co znalazłem to 200vi ma 8.0 do setki, ZR 7.8 a A3 8.2. Nie są to wielkie różnice. dante27, może i inne auta bez "turba" mają więcej mocy ale to nie oznacza za A3 jest kiepskim autem! Jeżdżę obecnie takim i naprawdę złego słowa nie mogę powiedziec. Zaproponowałem że chętnie sprawdzę się z jakimś ZRem. Myślę że przy takiej małej różnicy dużo znaczenia mają umiejętności kierowcy.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
dante27 




Pomógł: 11 razy
Dołączył: 21 Lut 2006
Posty: 204
Skąd: 33- 300 Nowy Sącz



Wysłany: Czw Sty 24, 2008 18:58   

Nie gniewaj się za określenie "kiepski". W sumie to miałem na myśli motor 1.8T. Chodzi mi o to, że pojemność całkiem fajna tylko moc troszkę mała jak na auto z turbiną, poza tym A3 to chyba najbardziej udany model pod względem zawieszenia. To dobry wóz na nasze super drogi :beczy: Pozdrawiam.

[ Dodano: Czw Sty 24, 2008 19:01 ]
np. Tomcat (Rover 220 coupe turbo) ma tylko 0.2L więcej (czyli 2.0) a generuje mocą 200KM i przyspieszeniem około 6s. To naprawdę prawdziwy "wojownik" na drodze.
 
 
BubuZR 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 03 Kwi 2007
Posty: 125
Skąd: Poznań



Wysłany: Czw Sty 24, 2008 19:29   

Moc mała jak na auto z turbiną... ale już sam fakt, że to auto ma turbo powoduje, że jest o wiele lepsze w rozwoju niż taki ZR, którego np. Promotor za diabła nie ruszy, bo mieli podobno chętnego i było więcej zachodu niż to wszystko warte, największe kłopoty sprawiało VVC, nawet ze świnką wariował... czy dało by to efekty w ZR.. pewnie by dało, ale podejrzewam, że jednostka by była znacznie mocniej wysilona niż w przypadku 1,8T... tak samo w USA... jak kupują Nissana 240SX to nie zakładają mu turbo tylko wywalają silnik i wkładają już uturbiony silnik z 200SX żeby poddać go dalszym modyfikacjom...
_________________
www.wgrzesiak.com - fotografia motoryzacyjna
 
 
 
HaDeSsS 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 12 Lis 2006
Posty: 615
Skąd: KrK



Wysłany: Czw Sty 24, 2008 19:32   

jerzu, ZR 7,4 w teorii ;) ale prawda jest taka ze na drodze liczy sie bardzo duzo kierowca :) a turbinka jest mniaaami :D moze kiedys :)
_________________
Psssssssssssssssssssyyyyt :D
 
 
 
jerzu 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 02 Kwi 2007
Posty: 250
Skąd: Łódź



Wysłany: Czw Sty 24, 2008 21:09   

widze ze przyspieszenie duzo zalezy od miejsca w ktorym sie je sprawdza :P Jeżeli jest 7.4 to przepraszam, po prostu podałem co znalazłem :) Ja osobiście o ZR nie powiem złego słowa bo mi się strasznie podoba a do tego ten silnik :) Ale mam A3 i jeżdżę nią i jestem zauroczony tym autem :) Jeździ mi się doskonale, jest oszczędny po prostu nic jej nie brakuje a do tego ma duży potencjał :) Co do tomcata to nie jest samochód tylko nisko latający samolot :P Jak interesowałem się Swap to szukałem też jakiegoś info o uturbianiu 1.8 VVC i niestety nie udało mi się nic znaleźc (może słabo szukałem) za to wiem że zamiast tunningowac VVC w Anglii wrzucają silnik z Tomcata. Jednak turbo ma duży potencjał i dużo osób to wykorzystuje :)
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
HaDeSsS 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 12 Lis 2006
Posty: 615
Skąd: KrK



Wysłany: Czw Sty 24, 2008 22:14   

jerzu, turbo jest przyszloscia :) ale mnie sie i tak marzy jak narazie CTR :D
_________________
Psssssssssssssssssssyyyyt :D
 
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Czw Sty 24, 2008 22:18   

no własnie mnie bardziej kręcą Nm niż same KM. I to najlepiej duużo Nm w szerokim zakresie obrotów. mniam :)
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
jerzu 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 02 Kwi 2007
Posty: 250
Skąd: Łódź



Wysłany: Czw Sty 24, 2008 22:29   

Niutków ja mam więcej :P A co do CTR to mi też się taki marzy choc odkąd śmiagam audi coraz częściej czy kolejnym krokiem w przyszłości nie będzie s3 :P Teraz tatę chcę namówic żeby przy zmianie auta pomyślał o MG ZT :)
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Tempest 




Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Maj 2007
Posty: 333
Skąd: Warszawka



Wysłany: Czw Sty 24, 2008 22:46   

skoro mowa o niutkach to ja się mogę pochwalić w tej chwili 320
za roczek, jak się skończy gwarancja na autko, to wkładam czipka i będzie jakieś 175KM i aż 440Nm
_________________
moja historia motoryzacji: - Fiat Cinquecento; 700; - Fiat Punto 1.2 8V; - Fiat Bravo 1.2
16V; - MG ZR 160; - Golf V 2.0TDI; - Golf VI GTD
 
 
 
jerzu 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 02 Kwi 2007
Posty: 250
Skąd: Łódź



Wysłany: Czw Sty 24, 2008 23:10   

wrzuc fotki jakie autko kupiłeś :)
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
HaDeSsS 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 12 Lis 2006
Posty: 615
Skąd: KrK



Wysłany: Pią Sty 25, 2008 00:14   

Tempest, a za pol roku po czipie turbinka do wymiany :P
_________________
Psssssssssssssssssssyyyyt :D
 
 
 
Tempest 




Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Maj 2007
Posty: 333
Skąd: Warszawka



Wysłany: Pią Sty 25, 2008 10:15   

jerzu napisał/a:
wrzuc fotki jakie autko kupiłeś :)

jakie autko to jest w opisie samochodu

HaDeSsS napisał/a:
Tempest, a za pol roku po czipie turbinka do wymiany :P

to nie będzie czip żyłujący silnik tylko taki minimalny - 35 kucy i koniec
juz teraz samochodzik ładnie się zbiera, ale jeśli niewielkim kosztem można zrobić więcej to pytam się ja was - "CZEMU, KURDE NIE?!?!?!" :twisted:
_________________
moja historia motoryzacji: - Fiat Cinquecento; 700; - Fiat Punto 1.2 8V; - Fiat Bravo 1.2
16V; - MG ZR 160; - Golf V 2.0TDI; - Golf VI GTD
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R 216 GTi] Kolektor wydechowy od probe 2.2T
walet90 Tuning mechaniczny 17 Czw Sie 19, 2010 14:57
Markzo
Brak nowych postów R620si swap na vtec
olekorson Tuning mechaniczny 8 Czw Lut 21, 2008 22:48
olekorson
Brak nowych postów [R620] Silnik vtec do 600tki??
jabco Tuning mechaniczny 22 Wto Maj 19, 2009 12:54
dobryziom
Brak nowych postów [R214i 97r.] Sportowe zawieszenie od Ford'a Pumy
Foczes Tuning mechaniczny 4 Pią Lut 01, 2008 12:20
michone
Brak nowych postów [MG ZR160]chip?
scorpion Tuning mechaniczny 48 Nie Lip 03, 2011 14:38
Markzo



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink