Forum Klubu ROVERki.pl :: ZR160 vs Audi 1.8T vs Honda VTEC vs Ford Probe
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
ZR160 vs Audi 1.8T vs Honda VTEC vs Ford Probe
Autor Wiadomość
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 07 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Sro Sty 16, 2008 11:15   

donmulanka napisał/a:
miałby szanse z audi a3 1.8turbo 150km? :)

Podejrzewam, że w sprincie by go łyknął, ale ze startu rolowanego byłoby ciężej.
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Sty 16, 2008 11:15   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
dobryziom 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 10 Maj 2007
Posty: 2528
Skąd: WWA

Rover Coupe

Wysłany: Sro Sty 16, 2008 17:16   

Audi A3 1,8T

0-60mph: 8.1 s
0-100mph: 21.3 s

Max. output: 152 PS (150 bph) (111.8 kW) @ 5700 rpm
Max. torque: 210 Nm (154.8 lbft) (21.4 kgm) @ 1750 rpm

waga: 1140 kg

Rover 200Vi

0-60mph: 7.5 s
0-100mph: 22.2 s

Max. output: 144.9 PS (143 bph) (106.6 kW) @ 6900 rpm
Max. torque: 173 Nm (127.6 lbft) (17.6 kgm) @ 4500 rpm

waga: 1080 kg

MG ZR 160

0-60mph: 7.4 s

Max. output: 160.1 PS (158 bph) (117.8 kW) @ 7000 rpm
Max. torque: 174 Nm (128.3 lbft) (17.7 kgm) @ 4500 rpm

waga: 1145 kg

odpowiedz nasuwa sie sama :)
_________________
Tomcata na części info na PW
 
 
 
jerzu 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 02 Kwi 2007
Posty: 250
Skąd: Łódź



Wysłany: Sro Sty 16, 2008 23:39   

Jeżdzę obecnie a3 turbo więc możemy kiedyś sprawdzic które będzie szybsze :)
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
donmulanka 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 21 Lis 2007
Posty: 318
Skąd: Nowy Targ



Wysłany: Pią Sty 18, 2008 17:30   

Mialem okazje zobaczyc co sie dzieje kiedy ZR ek na drodze z myślenic do krakowa (2 pasmowa) powidzmy ze Zr i a3 1.8 turbo sa prawie równe ale zrek delikatnie odstawia a3t :) co mnei bardzo ucieszylo choc jechalem w a3turbo kolegi jako pasazer i wrazenia naprawde mocne :) wciska w fotel :D ciekawy jestem jak jest w zrku w srodku skoro wzial ta audi to musi byc moc :) .. ale podkreslam roznica byla nieznaczna samochody szly łep w łep.. MG nieznacznie wychylał sie do przodu. :) a3 turbo tez niezle daje :)
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Senn 




Pomógł: 18 razy
Dołączył: 03 Kwi 2007
Posty: 663
Skąd: Warszawa - Falenica

Rover 800

Wysłany: Pią Sty 18, 2008 22:30   

donmulanka, czy w ZR tez byly dwie osoby??
_________________
Above all, it's a Rover
Rover 820Si 96' & FSO 1500C 83' & MG ZS180 05' & Renault Espace IV 09'
 
 
donmulanka 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 21 Lis 2007
Posty: 318
Skąd: Nowy Targ



Wysłany: Sob Sty 19, 2008 01:05   

w mg byla 1 osoba Pan ktory jechal w strone krakowa z myślenic tą długą dwunitką MG byl srebrny piekny :D az zazdrosc mnie brala.. wiem ze audi moglo zostawac w tyle przez to ze bylo nas 2 ale zr odchodzil do przodu o cala dlugosc samochodu i wydawalo m isie ze bez wiekszych problemow, ale moment byl taki ze samochody szly łeb w łeb naprawde spektakularne ale kiedy Pan w owym zr sie zorientowal czego chcemy dal gazu i zaczal "odjezdzać" nasze a3t.. moze gdyby w zr tez byla 2 os bylo by rowno :) kto wie trzeba sprawdzić co wy na to kto ma zr'a? a chcialem dodac ja swoja 214si 103hp rozpedzilem do 190 km/h i jechala by dalej tylko drogi juz braklo (w sesie ze bezpiecznej drogi) :) co wy na to? a katalogowo V-max = 185km/h :D a slyszalem ze 214 nawet do 200 moga jechać...
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 07 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Pon Sty 21, 2008 11:49   

donmulanka napisał/a:
kto wie trzeba sprawdzić co wy na to kto ma zr'a?

A może ścigaliście się z HaDeSsem?
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
Tempest 




Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Maj 2007
Posty: 333
Skąd: Warszawka



Wysłany: Wto Sty 22, 2008 11:20   

piter34 napisał/a:
donmulanka napisał/a:
kto wie trzeba sprawdzić co wy na to kto ma zr'a?

A może ścigaliście się z HaDeSsem?

...który ma ogranicznik obrotów :razz:
bo jeśli z nim przegraliście to kiepsko idzie ta A3T :twisted:
_________________
moja historia motoryzacji: - Fiat Cinquecento; 700; - Fiat Punto 1.2 8V; - Fiat Bravo 1.2
16V; - MG ZR 160; - Golf V 2.0TDI; - Golf VI GTD
 
 
 
ceremony 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Maj 2007
Posty: 145
Skąd: Warszawa-Gocław



Wysłany: Wto Sty 22, 2008 16:39   

Wydaje mi sie, ze zr nie ma az takiego kopa, ze "wgniata" w fotel. Bez przesady. Na mnie wieksze wrazenie zrobil na przyklad civic 1.8 vti areodeck, gdzie od 5800 obr/min wgniata strasznie, chociaz nie wiem czy rzeczywiscie jest miedzy nimi duza roznica, bo masa civa zapewne wieksza..
Moim zdaniem A3 1.8T przynajmniej do 140 zostaje, w koncu to ten sam silnik co Ibiza, a taka zr zjada na sniadanie, nie dlubana oczywiscie. :razz:
 
 
michone 



Pomógł: 108 razy
Dołączył: 16 Paź 2007
Posty: 2045
Skąd: Legnica



Wysłany: Wto Sty 22, 2008 17:43   

to chyba nie jest tak do konca... jedyne sensowne porownanie mialo by gdyby jedna osoba pojechala oboma autami na 1/4 mili i okrazenia na torze... bo takie gdybanie to mozna wlozyc miedzy ksiazki...
Oprocz umiejetnosci wazne sa jeszcze opony, stan techniczny... ba a3 turbo z przebiegiem 60tys a taka z przebiegiem 200 tys moga sie dosc znacznie roznic mimo jednego znaczka...

patrzac na dane wrzucone wyzej powinny isc leb w leb... i napewno nie bedzie roznicy w stylu "zjadl na sniadanie"
_________________
Sentyment do r200 silverstone pozostanie na zawsze...
 
 
ceremony 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Maj 2007
Posty: 145
Skąd: Warszawa-Gocław



Wysłany: Wto Sty 22, 2008 20:37   

I tak jak by nie patrzec to dane techniczne mowia same za siebie, A3 jest wolniejsze ale ma wiekszy potencjal przez turbo, lekka reka 200 konikow mozna zrobic. :roll: W zr 160 200 konikow bez turbo to juz wydatek rzedu 8-10 tys PLN a z turbo jeszcze wiecej. :/
 
 
michone 



Pomógł: 108 razy
Dołączył: 16 Paź 2007
Posty: 2045
Skąd: Legnica



Wysłany: Wto Sty 22, 2008 21:20   

ceremony napisał/a:
I tak jak by nie patrzec to dane techniczne mowia same za siebie, A3 jest wolniejsze ale ma wiekszy potencjal przez turbo, lekka reka 200 konikow mozna zrobic. :roll: W zr 160 200 konikow bez turbo to juz wydatek rzedu 8-10 tys PLN a z turbo jeszcze wiecej. :/
wydaje mi sie ze robiac porządne soft turbo z zr uzyskal bys to 180-200 PS. Wystarczy popatrzec na forum streetracing ze to nie jest takie straszne. Jedyny minus to dostepnosc czesci... mozna by zapozycyc kolektor z wersji 1,8t z r75 ktory penie jest ciezko dostempny, dodatkowe wtryski pompa wydech IC same czesci to koszt kolo 4-5 tys. Jednak zaklady za sam montaz zycza sobie kolo 5 kola. Majac zaprzyjaznionego mechanika i troche wiedzy w 6-7 tys bys sie zmiescil. Pytanie tylko jak ten silnik jest wyzylowany i odporny na przerobki. W N/A to ciezka sprawa za duzo juz nie poprawisz :/

Roznica jest taka ze przerobionych a3 jezdzi po Polsce pewnie z paredziesiat sztuk :P a ZR'ów nie przerobionych jest tyle :P
 
 
BubuZR 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 03 Kwi 2007
Posty: 125
Skąd: Poznań



Wysłany: Wto Sty 22, 2008 21:47   

No niestety jeśli patrzeć na rozwojowość silnika to lepiej brać A3/Golf IV/Ibiza z 1,8T, bo już na samym programie można sporo zyskać ( http://pachura.pl/cennik1...oria=30&lang=pl ) , oczywiście w zależności od stanu silnika, a i klocków customowych o wiele więcej... no i w przypadku 1,8T już jest tam instalacja turbo, którą wystarczy tylko ulepszyć, a więc jest też pewność, że jest to silnik zrobiony z myślą o turbo.
_________________
www.wgrzesiak.com - fotografia motoryzacyjna
 
 
 
kqba 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 22 Lut 2007
Posty: 262
Skąd: Żory



Wysłany: Wto Sty 22, 2008 21:49   

Kumpel dzisiaj kupił Honde Civic V gen (jajko) 1.5 90PS. Namówiłem go żeby spróbować się na kreskę z rolki. Do 5000 obr/min na II biegu jeszcze dawał rade, ale później już zostawał w oczach. Jednak 20KM różnicy dało się odczuć, mimo różnicy w masie na korzyść Hondy. A Honda ma katalogowe chyba 9,7 do 100.
 
 
BubuZR 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 03 Kwi 2007
Posty: 125
Skąd: Poznań



Wysłany: Wto Sty 22, 2008 22:01   

Hmm... czyli ma D15B2... niech jej wrzuci trochę klocków z D15B7... na 100% komp pasuje i wtedy D15B2 ma parametry jak D15B7 z coupe... poza tym przelotowy wydech i kolektor od D16Z6 (albo Z5, już nie pamiętam)... góra od tego silnika też powinna podejść... generalnie silniki w Hondach są bardzo plastyczne, dlatego wracam do tej marki :)
_________________
www.wgrzesiak.com - fotografia motoryzacyjna
 
 
 
michone 



Pomógł: 108 razy
Dołączył: 16 Paź 2007
Posty: 2045
Skąd: Legnica



Wysłany: Wto Sty 22, 2008 22:04   

BubuZR napisał/a:
No niestety jeśli patrzeć na rozwojowość silnika to lepiej brać A3/Golf IV/Ibiza z 1,8T, bo już na samym programie można sporo zyskać ( http://pachura.pl/cennik1...oria=30&lang=pl ) , oczywiście w zależności od stanu silnika, a i klocków customowych o wiele więcej... no i w przypadku 1,8T już jest tam instalacja turbo, którą wystarczy tylko ulepszyć, a więc jest też pewność, że jest to silnik zrobiony z myślą o turbo.
co fakt to fakt :)
Ale mnie nic tak nie cieszy jak zjedzona spod swiatel a4 1.6, sfetry 3 generacji w ktorych lansuje sie jakis dresik :) widok jego miny na nastempnych swiatlach jest bez cenny :) juz nie moge doczekac sie zlotow co miesiecznych w lecie w moim miasteczku :P pare osob sie zdziwi co 1,4 potrafi :) a jak kupie nowe yokohamki to na przyczepnosci zyskam troszke :)

[ Dodano: Wto Sty 22, 2008 22:06 ]
BubuZR napisał/a:
Hmm... czyli ma D15B2... niech jej wrzuci trochę klocków z D15B7... na 100% komp pasuje i wtedy D15B2 ma parametry jak D15B7 z coupe... poza tym przelotowy wydech i kolektor od D16Z6 (albo Z5, już nie pamiętam)... góra od tego silnika też powinna podejść... generalnie silniki w Hondach są bardzo plastyczne, dlatego wracam do tej marki :)
przelotowy wydech w N/A jest srednio wskazany... Trzeba sie naliczyc zeby odpowiednio wszystko dobrac. W turbo nie ma takiego problemu.
 
 
BubuZR 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 03 Kwi 2007
Posty: 125
Skąd: Poznań



Wysłany: Wto Sty 22, 2008 22:08   

Mnie w ZR sie podoba jedna rzecz... raz stałem sobie w centrum miasta na parkingu, palę papierosa i idzie dwóch jegomościów... tak patrzą na tego mojego MG i patrzą... nagle jeden nie wytrzymał, podbiega do mnie i "sorry, że ci d*pę zawracam, ale co to jest za samochód?". Innym razem na inauguracji sezonu.. dwa dzieciaczki z rodzicami przechodzą obok MGka i jeden do drugiego "ej zobacz.. jakieś eMGie... widziałeś to u nas? bo ja nie"... no i ostatnie - kill z Probe 2,5 Turbo.... jegomość z niedoborem włosów na głowie dostał łomot od ZRka i na następnych światłach pyta co ja tam mam za silnik, to ja mu na to, że 1,8, to od razu pytanie czy turbo... jak odparłem, że seria bez turbo to zamknął okno i pojechał w swoją stronę :mrgreen:

Co do przelotowego wydechu, to do 90% silników Hondy masz customowe zestawy co by nie liczyć :) i faktycznie daje to efekty.. jak miałem D15B7 to na przelocie z seryjnym kolektorem przybyło 12 koni i 10 niutków :)
_________________
www.wgrzesiak.com - fotografia motoryzacyjna
 
 
 
michone 



Pomógł: 108 razy
Dołączył: 16 Paź 2007
Posty: 2045
Skąd: Legnica



Wysłany: Wto Sty 22, 2008 22:10   

I to jest piekne :)

Ja tez przed r200 myslalem o CRX ale niestety... jak usiadlem w srodku to okazalo sie ze nie dam rady tym jezdzic na codzien :P ale moze kiedys do zabawy sobie kupie :P

oczywiscie jak bede obrzydliwie bogaty :P
 
 
BubuZR 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 03 Kwi 2007
Posty: 125
Skąd: Poznań



Wysłany: Wto Sty 22, 2008 22:16   

CRX II gen jest mistrzostwo świata... zwłaszcza stosunek mocy do masy przy silniku 130KM i 160KM :)
_________________
www.wgrzesiak.com - fotografia motoryzacyjna
 
 
 
ceremony 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Maj 2007
Posty: 145
Skąd: Warszawa-Gocław



Wysłany: Sro Sty 23, 2008 09:42   

BubuZR napisał/a:
Mnie w ZR sie podoba jedna rzecz... raz stałem sobie w centrum miasta na parkingu, palę papierosa i idzie dwóch jegomościów... tak patrzą na tego mojego MG i patrzą... nagle jeden nie wytrzymał, podbiega do mnie i "sorry, że ci d*pę zawracam, ale co to jest za samochód?". Innym razem na inauguracji sezonu.. dwa dzieciaczki z rodzicami przechodzą obok MGka i jeden do drugiego "ej zobacz.. jakieś eMGie... widziałeś to u nas? bo ja nie"... no i ostatnie - kill z Probe 2,5 Turbo.... jegomość z niedoborem włosów na głowie dostał łomot od ZRka i na następnych światłach pyta co ja tam mam za silnik, to ja mu na to, że 1,8, to od razu pytanie czy turbo... jak odparłem, że seria bez turbo to zamknął okno i pojechał w swoją stronę :mrgreen:


Wlasnie dlatego wybralem MG z tysiecy innych samochodow, bo jest unikatowy w Pl, przynajmniej narazie. Kiedys jeden dziadek, szedl sobie z babcia za reke i przechodzili kolo mojego ZRa. Ja stalem kawalek dalej pod wejsciem do sklepu. Najpierw przeszli obok, ale dziadek odwrocil sie i spojzal na przod samochodu. Nagle zatrzymal sie zeby rozpoznac co to takiego. Pociagnal babcie za reke i poszli zobaczyc tyl, babcia tez sie zainteresowala i zaczela szukac napisu, sytuacja byla o tyle smieszna ze trwalo to kilka ladnych minut i obejzeli auto ze wszystkich stron, a na koniec oboje krecac glowami bez zrozumienia, poszli dalej. Dziadek odwrocil sie jeszcze kilka razy, ale chyba nie skojazyl, chociaz wygladal tak jakby literki MG cos mu przypominaly z dawnych lat ;)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R 216 GTi] Kolektor wydechowy od probe 2.2T
walet90 Tuning mechaniczny 17 Czw Sie 19, 2010 14:57
Markzo
Brak nowych postów R620si swap na vtec
olekorson Tuning mechaniczny 8 Czw Lut 21, 2008 22:48
olekorson
Brak nowych postów [R620] Silnik vtec do 600tki??
jabco Tuning mechaniczny 22 Wto Maj 19, 2009 12:54
dobryziom
Brak nowych postów [R214i 97r.] Sportowe zawieszenie od Ford'a Pumy
Foczes Tuning mechaniczny 4 Pią Lut 01, 2008 12:20
michone
Brak nowych postów X-Power do MG ZR160
adik7891 Tuning mechaniczny 0 Sob Sie 19, 2017 17:49
adik7891



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink