Forum Klubu ROVERki.pl :: [R-200 1.4 16v 98] Tarcze hamulcowe i klocki-Dobór
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R-200 1.4 16v 98] Tarcze hamulcowe i klocki-Dobór
Autor Wiadomość
dizzi 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Sie 2007
Posty: 43
Skąd: wawa



Wysłany: Pon Gru 22, 2008 10:10   

Witam proszę o podpowiedź chce kupić tarcze do mojego rovera 200Si 1.4 1999 . założenie jest takie że muszą być to tarcze nawiercane. chciałem kupić mikody ale po wykonaniu telefonu do firmy mikoda dowiedziałem się ze firma ta produkuje tarcze wentylkowane do tego rovera ale one nie pasują ... pan widać razcej nie był bardzo kompetentny w udzieleniu mi odpowoiedzi na pytanie dlaczego tak jest i jakie tarcze bedą pasowac bez wymiany zacisków... proszę o poradę jakie tarcze nawiercane będą pasować w 100% do mojego modelu z firm które produkują tarcze nawiercane . zastanawiałem się jeszce nad zimmermanami ale one sa strasznie drogie i nie wiem czy pasują ... numer jaki znalazłem "280 3153 50" ... proszę o propozycje tarcz nawiercanych które pasują o r200

pozdrawiam
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Gru 22, 2008 10:10   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
zouza 




Pomogła: 70 razy
Dołączyła: 24 Sie 2007
Posty: 1716
Skąd: Zabrze



Wysłany: Pon Gru 22, 2008 10:33   

Pan miał racje, w tym roczniku raczej masz już lite tarcze z przodu, a jak lite raczej nie będą nawiercane chyba, że dasz gdzieś to zrobić. Żeby założyć tarcze wentylowane (i nawiercane wtedy można np. bardzo dobre Mikody :P ) trzeba zmieniać zaciski. Jak znajdziesz tarcze lite nawiercane też chętnie skorzystam :P
_________________
Moje Maleństwo :serducha:
http://picasaweb.google.pl/zouza27/Roverek
 
 
dizzi 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Sie 2007
Posty: 43
Skąd: wawa



Wysłany: Pon Gru 22, 2008 10:35   

dzieki za informacje czyli nie mam co liczyc na nawiercane raczej?... nic nie podejdzie..? to może jakieś nacinane ktoś poleci?
 
 
 
zouza 




Pomogła: 70 razy
Dołączyła: 24 Sie 2007
Posty: 1716
Skąd: Zabrze



Wysłany: Pon Gru 22, 2008 10:38   

Nawiercanie i frezowanie to mnie więcej ten sam temat.
_________________
Moje Maleństwo :serducha:
http://picasaweb.google.pl/zouza27/Roverek
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Pon Gru 22, 2008 10:41   

dizzi, no włąśnie jakie obecnie masz tarcze ?? wentylowane czy lite ?? to zasadnicze pytanie :roll:
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
zouza 




Pomogła: 70 razy
Dołączyła: 24 Sie 2007
Posty: 1716
Skąd: Zabrze



Wysłany: Pon Gru 22, 2008 10:42   

Brt, te roczniki to lite, jeszcze w katalogu sobie posprawdzałam.
_________________
Moje Maleństwo :serducha:
http://picasaweb.google.pl/zouza27/Roverek
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Pon Gru 22, 2008 10:52   

zouza napisał/a:
te roczniki to lite,
:nook: chyba, ze miał coś nagrzebane wcześniej, ale jeśli nie, to wymiana jarzm i zacisków jeszcze by doszła, żeby założyć wentylowane. Zouzia Ty też masz lite tarcze ??
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
zouza 




Pomogła: 70 razy
Dołączyła: 24 Sie 2007
Posty: 1716
Skąd: Zabrze



Wysłany: Pon Gru 22, 2008 10:56   

Też :/ Dlatego ten temat już boleśnie przerabiałam :roll: Jak będę wymieniać założę komplet ATE i tyle. Szkoda bo bardzo chciałam Mikody.
_________________
Moje Maleństwo :serducha:
http://picasaweb.google.pl/zouza27/Roverek
 
 
dizzi 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Sie 2007
Posty: 43
Skąd: wawa



Wysłany: Pon Gru 22, 2008 10:57   

mam standardowe beznadziejnie hamujące lite tarcze . mam kolejne pytanie kupiłem kloki textara te droższe i sie zastanawiam co to jest ten pytąg metalowy jak na zdjeciach ... czy to jaki s czujnik zużycia? wczoraj próbowałem złożyc na próbe ale nie wiem jak to założyć na zacisk ten metal przeszkadza obciąć go diaxem czy nie? bo klocek ogólnie pasuje wymiarem ...

http://images46.fotosik.p...66a51ad9med.jpg

http://images26.fotosik.p...669e6b18med.jpg

http://images25.fotosik.p...8d580343med.jpg

stare klocki nie miały tego metalu
 
 
 
Szymon 




Pomógł: 16 razy
Dołączył: 05 Lis 2006
Posty: 306
Skąd: Katowice

Rover 200

Wysłany: Pon Gru 22, 2008 11:03   

dobrze kombinujesz, to czujnik zużycia. Jak się klocki będą kończyć to ta blaszka będzie tarła o tarczę i będzie piszczeć. Nie obcinaj tego, na bank musi wejść
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
dizzi 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Sie 2007
Posty: 43
Skąd: wawa



Wysłany: Pon Gru 22, 2008 11:08   

no dobra a jak ma to być zamontowane jako wewnętrzna strona czy zewnętrzna?
 
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Pon Gru 22, 2008 13:58   

Do wewnątrz ta blaszka idzie. Zewnętrzne klocki sa bez blaszki. W szczególnych przypadkach czasami trzeba podszlifować krawędź styku z prowadnicą, ale to jak naprawdę nie chcą wejsć. W roverku nie miałem takiego problemu, Ojczulek w golfie raz musiał delikatnie szlifować klocek. Wszedł ale bardzo ciasno.
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
HaDeSsS 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 12 Lis 2006
Posty: 615
Skąd: KrK



Wysłany: Pon Gru 22, 2008 14:06   

Ja bym polecal dobre klocki :) do tej mocy wystarcza ;)
_________________
Psssssssssssssssssssyyyyt :D
 
 
 
gpredki 



Pomógł: 17 razy
Dołączył: 20 Lip 2008
Posty: 423
Skąd: Rzeszów



Wysłany: Pon Gru 22, 2008 14:22   

Ale co to znaczy beznadziejnie hamuja? Grzeja sie? Mierzyles droge hamowania? Nawiercane albo nacinane tarcze poprawiaja hamowanie, ale wtedy gdy hamulce sa intensywnie uzytkowane. Przy pojedynczym hamowaniu duzej ronicy nie ma a moze byc nawet gorzej jak zalozysz jakies bardziej wyczynowe klocki ktore trzeba zagrzac zeby hamowaly.
 
 
dobryziom 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 10 Maj 2007
Posty: 2528
Skąd: WWA

Rover Coupe

Wysłany: Pon Gru 22, 2008 15:13   

gpredki napisał/a:
Nawiercane albo nacinane tarcze poprawiaja hamowanie, ale wtedy gdy hamulce sa intensywnie uzytkowane. Przy pojedynczym hamowaniu duzej ronicy


proponuje w takim razie rozpędzić się do 200 i wyhamować do zera najpierw na zwykłych później na nacinanych, gwarantuje ze zobaczysz różnicę :)
_________________
Tomcata na części info na PW
 
 
 
michone 



Pomógł: 108 razy
Dołączył: 16 Paź 2007
Posty: 2045
Skąd: Legnica



Wysłany: Pon Gru 22, 2008 15:28   

http://www.ebcbrakes.pl/samochody/testklockow.html przydatny link :)
_________________
Sentyment do r200 silverstone pozostanie na zawsze...
 
 
gpredki 



Pomógł: 17 razy
Dołączył: 20 Lip 2008
Posty: 423
Skąd: Rzeszów



Wysłany: Pon Gru 22, 2008 15:30   

A robiles tak? Bo mi sie raz zdazylo na autostradzie zahamowac z 200 prawie do 0. I jakos zyje, oczywiscie przegrzalem klocki i pod koniec hamowanie bylo juz slabsze, ale to wina klockow a nie tarcz. Standardowy, seryjny zestaw powinien spokojnie wytrzymac jenorazowe hamowania z Vmax do zera.
Aha, jezdzilem na tarczach, nacinanych, nawiercanych, na sportowych klockach. w aucie do kjsow dalej jezdze wiec porownanie mam.

[ Dodano: Pon Gru 22, 2008 15:32 ]
michone napisał/a:
http://www.ebcbrakes.pl/samochody/testklockow.html przydatny link :)


"4. Tarcze frezowane (ATM) i perforowane (Zimmermann) na suchej nawierzchni minimalnie skracają drogę hamowania, za to w widoczny sposób polepszają chłodzenie hamulców."

No i o tym wlasnie pisalem.
 
 
dobryziom 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 10 Maj 2007
Posty: 2528
Skąd: WWA

Rover Coupe

Wysłany: Pon Gru 22, 2008 15:48   

pod koniec hamowanie było słabsze...? chyba nigdy nie miałeś takiego hamowania... ja miałem na seryjnym komplecie gładkich ATE , całe szczęście ze miałem gdzie uciekać poboczem bo został bym na dupie drugiego samochodu. Prędkość kolo 190km poniżej 80km hamulca już praktycznie nie było... Na obecnym zestawie zimmermana przy podobnym hamowaniu na szczęście nie awaryjnym tylko testowym pod koniec czułem już że jak to powiedziałeś słabnie jednak do końca działały wynik był bez porównania. Wiadomo ze takich prędkości nie rozwija się codziennie i ktoś powie po co nacinane tylko ze te nacięcia dają najwięcej przy hamowaniach nagłych gdzie nie ma czasu na hamowanie pulsacyjne tylko trzymasz hamulec w podłodze i starsza się uciekać gdzie się da... przy zwykłych tarczach masz murowany klocek w pedale...
_________________
Tomcata na części info na PW
 
 
 
gpredki 



Pomógł: 17 razy
Dołączył: 20 Lip 2008
Posty: 423
Skąd: Rzeszów



Wysłany: Pon Gru 22, 2008 15:54   

Mialem, mialem. Przy cywilnej jezdzie raz, predkosc licznikowa jakies 220km/h. Zestaw ATE+Ferrodo Premier. Takie same klocki miales przy tych tarczach ATE i przy wierconych Zimmermanach?
 
 
dobryziom 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 10 Maj 2007
Posty: 2528
Skąd: WWA

Rover Coupe

Wysłany: Pon Gru 22, 2008 16:03   

Oczywiście ze inne w standardzie ATE obecnie DS performance wiadomo ze nie można ich porównywać z seryjnymi ATE jednak tarcze zimmermana zapewniają dużo lepsze chłodzenie i odprowadzenie pyłu dzięki czemu klocek dużo trudniej zeszklić.
_________________
Tomcata na części info na PW
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [MGF] Klocki hamulcowe, tarcze
Mad Tuning mechaniczny 5 Pią Sie 20, 2010 11:03
Mad
Brak nowych postów Tarcze i klocki do MG ZS 180
Invisible Tuning mechaniczny 25 Czw Wrz 23, 2010 20:28
dobryziom
Brak nowych postów Tarcze i klocki w MG ZS
Gość Tuning mechaniczny 5 Pią Gru 05, 2008 19:01
gpredki
Brak nowych postów Klocki hamulcowe do sportowych tarcz.
Gość Tuning mechaniczny 13 Pią Lis 13, 2009 12:08
iktorn73
Brak nowych postów [seria 200] wymiana bębnów na tarcze
Matius Tuning mechaniczny 68 Pią Cze 25, 2010 10:21
Matius



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink