Forum Klubu ROVERki.pl :: [R416Si '97] Klima a spadek obrotów, gaśnie
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R416Si '97] Klima a spadek obrotów, gaśnie

gaśnie, obroty spadają, gdy wlączona jest klima
Autor Wiadomość
fearless
[Usunięty]






Wysłany: Sro Lip 22, 2009 09:16   

luqar napisał/a:
to obiło mi się o uszy, że 700 gram weszło.

U mnie właśnie tyle weszło, na pewno nie chcieli mnie naciągnąć na kasę, bo stałem i patrzyłem na komputer podczas nabijania - jego wskazanie to 700g. Poza tym mam nawet naklejkę na klimie i jest napisane 650 +/- 50g.

Co do gaśnięcia, sprawdź czy przy wyłączonych odbiornikach prądu też Ci gaśnie, u mnie jest tak, że jak włączę wszystkie bajerki (radio, CB, Navi, światła, klima) w samochodzie, to alternator ma takie opory że potrafi doprowadzić do spadku obrotów właśnie do 400/450 rpm. już się do tego przyzwyczaiłem.
Ponadto możliwą przyczyną jest to o czym pisał kolega Radek100nx, a może za bardzo napięty pasek klimy i daje za duży opór :hmm:
Mi podobnie się kiedyś działo, tyle że jeszcze było słychać "wycie" ze sprężarki, ale jakoś samo się naprawiło po dłuższym używaniu klimy.
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Lip 22, 2009 09:16   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
storm 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Maj 2007
Posty: 141
Skąd: Tarnów



Wysłany: Sro Lip 22, 2009 09:16   

na każdym biegu.

Wczoraj dwa razy mi zgasł, raz na zakręcie, a drugi raz na światłach przy redukcji biegów.
Ogólnie zgaszenie występuję tylko przy redukcji biegów, już po samym wdepnięciu sprzęgła. Wtedy gwałtownie spadają obroty do zera i gaśnie. Znowu na skręcnie jak mi zgasł to się nieźle spiąłem jak mi wspomaganie wysiadło :-(
 
 
 
ash 




Pomógł: 26 razy
Dołączył: 09 Gru 2007
Posty: 587
Skąd: Civitas Kielcensis



Wysłany: Czw Lip 23, 2009 10:11   

to jest dosyc niebezpieczne, ma ktos jeszcze jakis pomysl?
 
 
luqar 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Lut 2008
Posty: 130
Skąd: Ostrowiec Św.



Wysłany: Czw Lip 23, 2009 11:31   

Dzisiaj upał masakryczny i klima bardzo się przydaje. Na trasie jeszcze idzie jechać z włączoną klimą, ale w mieście muszę kombinować. Przed światłami, jak mam się zatrzymywać, wyłączam klimę, a jak mam pusto, to ja znowu włączam. Boję się tylko, że w ten sposób zarżnę klimę.
Jak stoję i włączę klimę, to działa bez zarzutu - obroty nieznacznie wzrastają - ale jak chce ruszyć z włączoną klimą, to silnik bardzo ma ochotę się zdusić i muszę ratować się dodając więcej gazu.
Musimy coś wymyślić, bo mieć klimę i nie móc jej w pełni wykorzystywać to :wnerw: bardzo frustrujące :wink:
_________________
Born To Beer Free
 
 
ash 




Pomógł: 26 razy
Dołączył: 09 Gru 2007
Posty: 587
Skąd: Civitas Kielcensis



Wysłany: Czw Lip 23, 2009 17:20   

dzis mi bardzo slabo dmuchala,nie wiem dlaczego. Jak jest chlodniej na zewnarz to mi dmucha o wiele mocniej. Powinno byc odwrotnie :/ No i jeszcze sama mi sie ni z tego ni z owego włączyła, to jest dopiero wkurzajace.
 
 
Ksysio 




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 24 Lut 2009
Posty: 62
Skąd: Oborniki Śl./Wrocław



Wysłany: Czw Lip 23, 2009 17:44   

Dzisiaj przeżyłem katorgę z moja ukochana... ;/ masakra... tak samo jak wcześniej kolega... w trasie nawet ok... ale o mocy Roverka to nie wspomnę... może z 70%... pierwsze światła we Wro i spadek obrotów... później zabłądziłem... kręcę kierownica na maxa a tu :shock: czerwone kontrolki... i silniczek zgasł... chyba zdarzyło mi się tak z 5 razy ;/ ... zdaje mi się ze to może mieć coś wspólnego ze wspomaganiem... najczęściej gaśnie przy gwałtownym skręcie... np. przy zawracaniu... to przeszkadza i strasznie ciężko się z tym jeździ... ;/

[ Dodano: Nie Sie 02, 2009 11:42 ]
i co znalazł ktoś przyczynę?? :neutral:
_________________
:)
 
 
 
luqar 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Lut 2008
Posty: 130
Skąd: Ostrowiec Św.



Wysłany: Nie Sie 02, 2009 20:06   

Ksysio napisał/a:
i co znalazł ktoś przyczynę?? :neutral:


No właśnie, nikt nic nie wymyślił?

Wymienię w tym tygodniu świece i przewody (bo najwyższy czas)na NGK, ale pewnie i tak to nie pomoże.
_________________
Born To Beer Free
 
 
galken 



Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 35
Skąd: lublin



Wysłany: Nie Sie 02, 2009 21:17   

Witam ja mam ten sam problem w r400 2.0 si lux polecono mi czyszczenie przepustnicy preparatem w aerozolu napsikalem do srodka odpalilem i teraz nie gasnie ale obroty zawieszaja sie na 1200, po ok 10 sekundach opadaja, tym czyszczeniem cos sie poprzestawialo ciekawe dlaczego tak sie dzieje?
 
 
truten23 




Pomógł: 63 razy
Dołączył: 10 Sie 2007
Posty: 1453
Skąd: Busko-Zdrój



Wysłany: Pon Sie 03, 2009 10:50   

Ksysio napisał/a:
zdaje mi się ze to może mieć coś wspólnego ze wspomaganiem... najczęściej gaśnie przy gwałtownym skręcie... np. przy zawracaniu... to przeszkadza i strasznie ciężko się z tym jeździ...


A gaśnie Wam chłopaki z wyłączoną klimą, jak przekręcicie kierownice do popru?
Ma być słychać takie delikatne "puk puk puk puk..." to jest odgłos zaworka przeciążeniowego w wspomaganiu. Obroty troszkę spadną, ale tylko delikatnie.

U mnie z włączoną klimą i na skręconych kołoch i z włączonymi dbiornikami nie ma opcji żeby zgasł, chyba że sam go zdyuszę jak przy ruszaniu dam za mało gazu.

Ogólnie silnik nie ma jakoś mniej mocy? Może jest coś nie tak z czujnikiem położenia wału korbowego? :hmm:
_________________
>lepiej głupio zapytać, niż mądrze coś spie....lić<
 
 
 
ash 




Pomógł: 26 razy
Dołączył: 09 Gru 2007
Posty: 587
Skąd: Civitas Kielcensis



Wysłany: Pon Sie 03, 2009 11:19   

tylko z włącznoną klimą i to raczej nie jest wina wspomagania. Co prawda, jam mialem tylko 1 przypadek, gdy mi zaczal gasnąć, nie trzymac obrotów, wyła spręzarka i temperatura rosnąć. Ale nic nie zrobilem i jakos sie uspokoiło. Ja dokladalem klime i boje sie troche z nią jezdzic. Czasem potrafi w deszczowy, chlodny dzien wlaczyc sie sama, bez mojej wiedzy i nie moge jej wylaczyc. Ewidentnie mam cos nie tak z sterownikiem klimy i dlatego wtedy moze silnik zaczal lapac zbytnią temperature bo komputer nie mogl wylaczyc klimy zeby ostudzic silnik. Nie wiem co robic, klima mi muli strasznie auto, czasem sprezarka wyje niemilosiernie, a czasem jest wszystko git - tylko ze kiepsko chlodzi.
 
 
truten23 




Pomógł: 63 razy
Dołączył: 10 Sie 2007
Posty: 1453
Skąd: Busko-Zdrój



Wysłany: Pon Sie 03, 2009 11:45   

Kurde ash, jakaś dziwna sprawa... Może Ci się leje do starownika, albo nie kontaktują przewody jak trzeba...
_________________
>lepiej głupio zapytać, niż mądrze coś spie....lić<
 
 
 
des 



Pomógł: 47 razy
Dołączył: 05 Mar 2008
Posty: 1080
Skąd: Częstochowa



Wysłany: Pon Sie 03, 2009 13:51   

Opiszę sytuację jaką miał brat w Audi A4.
Włącza silnik wszystko spoko, włącza klimatyzację i zaczynają falować obroty i to dość sporo ale nie gaśnie. Po chwili wszystko wraca do normy. Wykręciliśmy przepustnicę i wyczyściliśmy ja dokładnie, była cała czarna w środku i ciężko było zmyć ten syf. U niego przepustnica jest sterowana elektronicznie i nie ma silniczka krokowego. Po złożeniu wszystkiego efekt jest następujący: po włączeniu klimy nie ma już żadnych problemów z obrotami.

Co do spadku obrotów przy maksymalnym skręcie to chyba normalne.
 
 
 
marcze83 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 07 Wrz 2008
Posty: 221
Skąd: Piła



Wysłany: Pon Sie 03, 2009 20:53   

u mnie jest podobnie z tą klimą tyle że jeszcze mi nie gaśnie piszę że jeszcze bo coś czuje ze lada moment zacznie, rok temu nabijałem współczynnik i klima chodziła elegancko, auto było tylko trochę słabsze, ale w tym roku to jakaś masakra jest, jak włączę klimę w mieście to mam takiego muła jakby zamiast 103-ech koni było 50 normalnie nie da się jeździć, obroty falują od 600 do 1800 tragedia, opuszczam więc szybki i pier.... jeździć z taką klimą szkoda nerwów
_________________
denerwować się, to mścić się na własnym zdrowiu, za głupotę innych
 
 
 
luqar 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Lut 2008
Posty: 130
Skąd: Ostrowiec Św.



Wysłany: Wto Sie 04, 2009 13:32   

:sad: Na dodatek teraz klima się nie włącza. Przez tydzień jej nie używałem, przez te hocki z obrotami. Dzisiaj mnie naszło, żeby ja włączyć i d..a :cry:
Kontrolka się zapala na przycisku, ale klima się nie włącza, a z nawiewu leci letnie powietrze.
W czwartek wezmę go na kanał do znajomego, może jakiś kabelek się rozłączył. Gdzie i co mam sprawdzić?
_________________
Born To Beer Free
 
 
thot83 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 30 Maj 2009
Posty: 71
Skąd: Olsztyn

Rover 400

Wysłany: Wto Sie 04, 2009 18:49   

witam ja miałem podobnie, po nabiciu klimy jakiś czas było dobrze aż pewnego razu coś zaczęło mi szarpać silnikiem zaczął dziwnie chodzić i gasł, nawet na prostej. Zjechałem na parking odpalam chodzi elegancko, chcę ruszyć znowu zgasł. Z ciekawości zajrzałem pod maskę okazało się że czynnik mi ucieka przez mikroskopijną dziurkę i przez to całe zamieszanie. Sprawdźcie dokładnie szczelność układu. Bo niby jak odbierałem od mechanika to miałem wszystko szczelne, a następnego dnia już wyciek. Musze teraz pojechać i to zaspawać, choć narazie zakleiłem to taśmą izolacyjna i klima działa choć czasami widać jak spod taśmy ucieka czynnik.
Powodzenia w naprawach
 
 
 
darek_wp 




Pomógł: 248 razy
Dołączył: 18 Cze 2009
Posty: 1651
Skąd: Maciejowa, Nowy Sącz



Wysłany: Sro Sie 05, 2009 10:59   

witam Forumowiczów

niestety muszę przyłączyć się do rodzinki niezadowolonych ze współpracy klimy z silnikiem - mam podobnie - na trasie jest w miarę ok choć przy zdjęciu nogi z gazu na dużych obrotach potrafią one spaść na chwilę do ok 500 to jeszcze nie problem - problem zaczyna się w korku gdzie auto często gaśnie

jako że jeżdżę na gazie częściowo udało mi się obejść ten problem przestawiając komp gazu i zmieniając skład mieszanki na biegu jałowym - na razie działa
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
marcze83 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 07 Wrz 2008
Posty: 221
Skąd: Piła



Wysłany: Sro Sie 05, 2009 15:31   

koledzy cieszący się prawidłowym działaniem klimy, mam pytanie: ile obrotów ma silnik na biegu jałowym z włączoną klimatyzacją :?: czy da się u was ruszyć z włączoną klimą bez gazu na samym sprzęgle :?:
_________________
denerwować się, to mścić się na własnym zdrowiu, za głupotę innych
 
 
 
dzelo23 
Klubowicz





Pomógł: 60 razy
Dołączył: 23 Cze 2009
Posty: 1649
Skąd: wysokie mazowieckie

Rover 75

Wysłany: Sro Sie 05, 2009 19:20   

Witam. Za godzinę kończę pracę to sprawdzę czy da się ruszyć bez gazu na samym sprzęgle, z włączoną klimką oczywiście.

[ Dodano: Sro Sie 05, 2009 20:59 ]
Więc panowie, Da Się ruszyć bez gazu na samym sprzęgle. Zimny silnik, radio gra głośno, światła włączone. Sytuacja przedstawia się tak samo na ciepłym silniku.
_________________
Jeżdżę spokojnie bo nie ma czym poszaleć :/
 
 
 
truten23 




Pomógł: 63 razy
Dołączył: 10 Sie 2007
Posty: 1453
Skąd: Busko-Zdrój



Wysłany: Czw Sie 06, 2009 09:19   

marcze83 napisał/a:
ile obrotów ma silnik na biegu jałowym z włączoną klimatyzacją

U mnie około 850-900.
marcze83 napisał/a:
czy da się u was ruszyć z włączoną klimą bez gazu na samym sprzęgle

:tak:
_________________
>lepiej głupio zapytać, niż mądrze coś spie....lić<
 
 
 
dzelo23 
Klubowicz





Pomógł: 60 razy
Dołączył: 23 Cze 2009
Posty: 1649
Skąd: wysokie mazowieckie

Rover 75

Wysłany: Czw Sie 06, 2009 09:32   

U mnie obroty utrzymują się na poziomie ok 900.
_________________
Jeżdżę spokojnie bo nie ma czym poszaleć :/
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R416] DZIWNY SPADEK OBROTÓW
koni Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 24 Sro Cze 06, 2007 17:05
koni
Brak nowych postów [R416si+LPG] Nagły spadek mocy
sopelinho Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 1 Czw Wrz 01, 2011 18:26
des
Brak nowych postów [R416Si] Problem z odpalaniem + spadek mocy
Nowik Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 1 Pon Sty 11, 2016 19:31
sTERYD
Brak nowych postów [R416 ] spadek obrotów i gasnący silnik przy zmianie biegów
jenderek Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 3 Nie Lip 07, 2013 21:55
sTERYD
Brak nowych postów [Rover 416Si] Brak trzymania obrotów i klima
Domass Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 1 Sob Kwi 30, 2011 15:47
automechanik



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink