Forum Klubu ROVERki.pl :: [R416 1,6 ]gaśnie silnik po przejechaniu 10-20km
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: sTERYD
Pią Lis 19, 2010 12:10
[R416 1,6 ]gaśnie silnik po przejechaniu 10-20km
Autor Wiadomość
kotek99111 



Dołączył: 13 Wrz 2009
Posty: 15
Skąd: Pogwizdów



Wysłany: Pią Maj 28, 2010 09:54   

Ale czy pompka paliwa również reaguje na ciepło, skoro jest zanurzona w baku. To samo do kopułki :?: Kable wymieniłem, a cewke chłodziłem takim większym wiatraczkiem od komputera, jak zaczął szarpać i niestety nic sie nie polepszało.
Może to będą te zawory o których wspomnieli mechanicy, czy jest sposób by je sprawdzić?
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pią Maj 28, 2010 09:54   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Pią Maj 28, 2010 10:07   

Pompka na początku może dobrze chodzić a potem padać (chodź wtedy byś miał raczej też czasem problemy z odpaleniem).
Kopułka to może być zużyta, chłodzenie cewki niema sensu bo się nie grzeje, jedyny sposób jej sprawdzenia to wstawienie jakiejś innej.
Jeśli czujnik położenia wału chłodziłeś owym wiatraczkiem to nic Ci to nie dało, to trzeba by było zwilżyć szmatą naciągniętą lodowatą wodą.

A zawory to musisz sprawdzić ciśnienie na cylindrach.
 
 
 
kotek99111 



Dołączył: 13 Wrz 2009
Posty: 15
Skąd: Pogwizdów



Wysłany: Pią Maj 28, 2010 10:14   

Dzięki za pomoc, problemu z odpalaniem nie mam żadnego, tylko jak sam zgaśnie to wtedy długo trzeba kręcić, ok 10-15 sek. Któryś mechanik powiedział że cewka się też nagrzewa bo jest tuż za silnikiem i stwierdził że "wypada" mu zapłon, no ale to było tylko jego zdanie, zresztą kazał mi wymienić pół silnika i powiedział ze wtedy bedzie chodził.
Czy droga jest regeneracja tych zaworów, jeśli okazało by się ze to one?
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Pią Maj 28, 2010 11:22   

Ale w ogóle nie wiadomo co z nimi się stało, może masz tylko rozrząd przestawiony. Sprawdź na nich ciśnienie i wstaw dla testu inną cewkę.
 
 
 
roverowka 



Dołączyła: 24 Maj 2010
Posty: 3
Skąd: Gdańsk



Wysłany: Pią Maj 28, 2010 16:55   

Moje auto wykazuje identyczne objawy jak u kolegi powyżej. Kopułka, palec i kable były wymieniane, jak również i czujnik położenia wału. Mechanik dodatkowo wyczyścił wtyczkę docho0dzacą do czujnika i powiedział, że komputer nie pokazuje już żadnych błędów. Po przejechaniu 15 minut sinik znowu zaczął wariowac i auto nie reaguje na gaz. Prosze o pomoc, jeśli kogoś cos takiego spotkało, mam już dość szukania w ciemno i ciągłego holowania do domu :bezradny:
 
 
kotek99111 



Dołączył: 13 Wrz 2009
Posty: 15
Skąd: Pogwizdów



Wysłany: Pią Maj 28, 2010 18:48   

Jeśli jest takich roverków więcej z takimi samymi objawami jak nasze, to może jest jakieś rozwiązanie i może ktoś to już właśnie rozwiązał?? Bo tak, diagnoza komputerowa już nic nie pokazuje, więc coś z mechaniki może być nie tak, ja jeszcze będę sprawdzał te zawory, później zobacze, jak nie to, to chyba kupie jakiś silnik, bo co zostaje?
 
 
naprawpc 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Maj 2010
Posty: 20
Skąd: 3city



Wysłany: Wto Cze 01, 2010 00:20   

Sprawa Roverówki rozwiązana... trzeba było wymienić zawór zwrotny przy pompie paliwa. Nieszczelność powodowała zapowietrzanie :shock: Tak powiedział pan mechanik, jak na razie przejechane 130km i nic złego się nie dzieje. Jak przejedzie jeszcze 200km będę spokojny.
 
 
kotek99111 



Dołączył: 13 Wrz 2009
Posty: 15
Skąd: Pogwizdów



Wysłany: Wto Cze 01, 2010 09:23   

Jak to sprawdzić? Lub naprawić?
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10906
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Wto Cze 01, 2010 09:39   

a gdzie w benzynie jest zawór zwrotny?? :hm:
może chodziło o zawór ciśnieniowy na listwie?
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
naprawpc 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Maj 2010
Posty: 20
Skąd: 3city



Wysłany: Wto Cze 01, 2010 14:09   

W warsztacie facet powiedział, iż zawór jest blisko przy pompie która znajduje się w baku... No ale tam przecież jest paliwo. Sam z ciekawości poszukam, czy aby nie przy silniku gdzieś. Jak to warsztat, jak ktoś nie wie to można wszystko wcisnąć i ściemnić. Zaworki nie są drogie, wstawił od volkswagena i trybi generalnie średnica musi pasować. http://www.motoallegro.pl...1&change_view=1

Update: znalazłem, zaworek według książki serwisowej rave jest na wyjściu z baku, tak jak mówił mechanik
 
 
borsi 




Pomógł: 36 razy
Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 747
Skąd: Poznań Koło

Rover 400

Wysłany: Wto Cze 01, 2010 16:02   

ot czort niedobry.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
kotek99111 



Dołączył: 13 Wrz 2009
Posty: 15
Skąd: Pogwizdów



Wysłany: Wto Cze 01, 2010 16:04   

A jeżeli by go pominął, czy da się tak sprawdzić, czy to on jest winowajcą?
 
 
Vesper416 




Pomógł: 43 razy
Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 1138
Skąd: Poznań

Rover Coupe

Wysłany: Wto Cze 01, 2010 20:48   

Ja sie zastanawiam jaki wpływ ma zawór zwrotny paliwa na prace silnika??? może mi ktoś to wytłumaczyć?
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10906
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Wto Cze 01, 2010 22:47   

być może był uszkodzony w taki sposób, ze w pewnych warunkach odcinał dopływ paliwa nie w stronę powrotną a w stronę zasilania :hm:
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
naprawpc 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Maj 2010
Posty: 20
Skąd: 3city



Wysłany: Sro Cze 02, 2010 10:29   

Czy zamykał dopływ tego nie wiem, w warsztacie powiedziano mi, że była nieszczelność i zasysało powietrze do układu. To wszystko co wiem... Na miejscu kotka sprawdził bym całą drogę jaką pokonuje paliwo, nieszczelność może być równie dobrze w całkiem innym miejscu. Warto również sprawdzić filtr paliwa, który może być po prostu zatkany.
 
 
kotek99111 



Dołączył: 13 Wrz 2009
Posty: 15
Skąd: Pogwizdów



Wysłany: Sro Cze 02, 2010 12:12   

Dzieki kolego za rade, wczoraj szukałem pompy paliwa, myslalem ze jest pod tą kopułka na 3 wkrety, ale nie bylo. Żeby sie do niej dostac to trzeba zdemontować bak? A filtr paliwa był wymieniony :wink:
 
 
darek_wp 




Pomógł: 248 razy
Dołączył: 18 Cze 2009
Posty: 1651
Skąd: Maciejowa, Nowy Sącz



Wysłany: Sro Cze 02, 2010 14:52   

kotek99111 napisał/a:
Żeby sie do niej dostac to trzeba zdemontować bak?


Dokładnie :ok:
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
naprawpc 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Maj 2010
Posty: 20
Skąd: 3city



Wysłany: Sro Cze 02, 2010 14:59   

Warto ściągnąć książkę serwisową "Rave MG rover technical data" łatwo znaleźć na torrentach, tam wszystko można odszukać co i gdzie jest. polecam
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [420 Si] skrzypiące sprzęgło po przejechaniu 10-20km
chrupol Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 2 Czw Lip 23, 2009 19:35
staf
Brak nowych postów [R416]Gaśnie po 20km...
najko Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 12 Sob Kwi 16, 2011 10:46
najko
Brak nowych postów [R420] Zimny silnik po przejechaniu 150km
chrupol Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 8 Sro Sty 21, 2009 10:29
sTERYD
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [R416] śilnik gaśnie w deszcz
Pawel_416 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 6 Sro Lis 06, 2013 22:39
sTERYD
Brak nowych postów [R416] silnik sie nagrzewa i gaśnie
Mateusz1988 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 1 Sob Gru 15, 2012 21:33
zdzichu



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink