nie wiem czy znaczenia ma ma tez szerokość samej felgi i kolejna sprawa co dobrze napisał kolega nie wiem czy nie warto by było sprawdzić zbieżności po zmianie ET i tu co nieco poprawić Wiesz ja nie mówię ze nie masz racji bo pewnie tak jest tylko ze nie koniecznie będzie to miało przełożenie na każdym samochodzie tym bardziej zawieszeniu... trzeba by bardzo indywidualnie rozpatrzyć każdy przypadek u Ciebie zmieniło się na gorsze u mnie zdecydowanie na lepsze.
_________________ Tomcata na części info na PW
SPAMU¦
Wysłany: Sro Mar 16, 2011 16:59 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Ja też kupiłem felgi z mniejszym ET i szersze opone miedzy innymi dlatego, ze chciałem poprawić stabilność auta. Ale z tą podsterownością przy mniejszym ET ma sens.
Ja też kupiłem felgi z mniejszym ET i szersze opone miedzy innymi dlatego, ze chciałem poprawić stabilność auta. Ale z tą podsterownością przy mniejszym ET ma sens.
a który przedni napęd na zakręcie przy dużej prędkości nie jest podsterowny
Zbieżność ustawiam zawsze w przednim napędzie na zero, więc nie mogła się zmienić, auto było proste i nie miało innej regulacji w zawieszeniu (podobnie jak MG). Możliwe natomiast że podatność na zmiany ET felg jest uzależniona od samochodu (a raczej od rodzaju zawieszenia, jego katów, przekładni kierowniczej itp.). Jako ciekawostka z czasów rajdowania mini cooperami - lepsze czasy robili kierowcy na felgach bardziej schowanych do środka (większe ET), wynikało to właśnie z kątów zawieszenia. Ot taki mały tuning inaczej....
Jako ciekawostka z czasów rajdowania mini cooperami - lepsze czasy robili kierowcy na felgach bardziej schowanych do środka (większe ET), wynikało to właśnie z kątów zawieszenia. Ot taki mały tuning inaczej....
Jeszcze jedno - może się komuś przyda. Przerabiałem w ZRze lekką zbieżność, lekką rozbieżność i definitywnie stwierdzam że najlepiej mu służy ustawienie na 0. Najgorzej było na lekko rozbieżnym przodzie - przy większej prędkości myszkował po całej drodze.
Mam pytanko.Rover 25 felgi 16x195x55 ET 45 6,5 obcierają o ile zmniejszyć ET aby nie tarło przy pełnym skręcie i za bardzo nie wystawała opona poza obrys?
[ Dodano: Wto Mar 22, 2011 01:23 ]
Codzi mi o dorobienie dystansu.
ET45 to fabryczny wymiar - nie powinno nic ocierać. Może sprawdź auto na geometrii a przynajmniej na podnośniku czemu i o co ociera
[ Dodano: Wto Mar 22, 2011 07:54 ]
Hehe a bo to 16 musi ocierac myślałem że 15... przy wystawieniu tak dużego koła na zewnątrz rozwalisz błotniki na dziurach..
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum