Forum Klubu ROVERki.pl :: MG ZR i 18" ET38 7,5"
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
MG ZR i 18" ET38 7,5"
Autor Wiadomość
dobryziom 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 10 Maj 2007
Posty: 2528
Skąd: WWA

Rover Coupe

Wysłany: Sro Mar 16, 2011 16:59   

nie wiem czy znaczenia ma ma tez szerokość samej felgi i kolejna sprawa co dobrze napisał kolega nie wiem czy nie warto by było sprawdzić zbieżności po zmianie ET i tu co nieco poprawić :) Wiesz ja nie mówię ze nie masz racji bo pewnie tak jest tylko ze nie koniecznie będzie to miało przełożenie na każdym samochodzie tym bardziej zawieszeniu... trzeba by bardzo indywidualnie rozpatrzyć każdy przypadek u Ciebie zmieniło się na gorsze u mnie zdecydowanie na lepsze.
_________________
Tomcata na części info na PW
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Mar 16, 2011 16:59   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Dildo 




Dołączył: 04 Wrz 2010
Posty: 57
Skąd: Wawa/Ząbki

Rover 400

Wysłany: Sro Mar 16, 2011 17:03   

Ja też kupiłem felgi z mniejszym ET i szersze opone miedzy innymi dlatego, ze chciałem poprawić stabilność auta. Ale z tą podsterownością przy mniejszym ET ma sens.
 
 
 
dobryziom 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 10 Maj 2007
Posty: 2528
Skąd: WWA

Rover Coupe

Wysłany: Sro Mar 16, 2011 17:07   

Dildo napisał/a:
Ja też kupiłem felgi z mniejszym ET i szersze opone miedzy innymi dlatego, ze chciałem poprawić stabilność auta. Ale z tą podsterownością przy mniejszym ET ma sens.


a który przedni napęd na zakręcie przy dużej prędkości nie jest podsterowny :)
_________________
Tomcata na części info na PW
 
 
 
Dildo 




Dołączył: 04 Wrz 2010
Posty: 57
Skąd: Wawa/Ząbki

Rover 400

Wysłany: Sro Mar 16, 2011 17:23   

Racja, ale wtedy moze byc jeszcze wieksza. No sprawdzę to sprawdzę :razz:
 
 
 
Krzysi3k 




Pomógł: 108 razy
Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 3067
Skąd: Warszawa

Rover 25

Wysłany: Sro Mar 16, 2011 17:54   

Dildo, aż tak źle nie będzie ;)
Chodzi o trzymanie przy ostrym wchodzeniu w zakręty, więc jeśli ostro nie jeździsz to nie musisz tego robić :)
_________________
Sprzedam wszystkie części do MG ZR :)
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=101710
 
 
marcinmarcin 




Pomógł: 37 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 890
Skąd: Opole



Wysłany: Sro Mar 16, 2011 18:00   

Zbieżność ustawiam zawsze w przednim napędzie na zero, więc nie mogła się zmienić, auto było proste i nie miało innej regulacji w zawieszeniu (podobnie jak MG). Możliwe natomiast że podatność na zmiany ET felg jest uzależniona od samochodu (a raczej od rodzaju zawieszenia, jego katów, przekładni kierowniczej itp.). Jako ciekawostka z czasów rajdowania mini cooperami - lepsze czasy robili kierowcy na felgach bardziej schowanych do środka (większe ET), wynikało to właśnie z kątów zawieszenia. Ot taki mały tuning inaczej.... :)
 
 
dobryziom 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 10 Maj 2007
Posty: 2528
Skąd: WWA

Rover Coupe

Wysłany: Sro Mar 16, 2011 19:01   

marcinmarcin napisał/a:
Jako ciekawostka z czasów rajdowania mini cooperami - lepsze czasy robili kierowcy na felgach bardziej schowanych do środka (większe ET), wynikało to właśnie z kątów zawieszenia. Ot taki mały tuning inaczej.... :)


też o tym słyszałem :)
_________________
Tomcata na części info na PW
 
 
 
marcinmarcin 




Pomógł: 37 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 890
Skąd: Opole



Wysłany: Sro Mar 16, 2011 19:52   

Jeszcze jedno - może się komuś przyda. Przerabiałem w ZRze lekką zbieżność, lekką rozbieżność i definitywnie stwierdzam że najlepiej mu służy ustawienie na 0. Najgorzej było na lekko rozbieżnym przodzie - przy większej prędkości myszkował po całej drodze.
 
 
Lutek 



Dołączył: 07 Lip 2009
Posty: 46
Skąd: Bydgoszcz



Wysłany: Wto Mar 22, 2011 01:23   

Mam pytanko.Rover 25 felgi 16x195x55 ET 45 6,5 obcierają o ile zmniejszyć ET aby nie tarło przy pełnym skręcie i za bardzo nie wystawała opona poza obrys?

[ Dodano: Wto Mar 22, 2011 01:23 ]
Codzi mi o dorobienie dystansu.
 
 
Pływak 




Pomógł: 48 razy
Dołączył: 11 Mar 2008
Posty: 1918
Skąd: PPL

Rover 200

Wysłany: Wto Mar 22, 2011 07:48   

Trze bo założyłeś nie taką oponę co trzeba do 16" powinno być 195/45, a nie 195/55...
_________________
Jeśli twierdzisz, ze szukałeś i nie znalazłeś to znaczy, ze kłamiesz.
 
 
marcinmarcin 




Pomógł: 37 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 890
Skąd: Opole



Wysłany: Wto Mar 22, 2011 07:54   

ET45 to fabryczny wymiar - nie powinno nic ocierać. Może sprawdź auto na geometrii a przynajmniej na podnośniku czemu i o co ociera

[ Dodano: Wto Mar 22, 2011 07:54 ]
Hehe a bo to 16 ;) musi ocierac myślałem że 15... przy wystawieniu tak dużego koła na zewnątrz rozwalisz błotniki na dziurach..
 
 
Krzysi3k 




Pomógł: 108 razy
Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 3067
Skąd: Warszawa

Rover 25

Wysłany: Wto Mar 22, 2011 09:09   

Normalne, że taki rozmiar trze, ja na 195/45 jeżdżę :)
_________________
Sprzedam wszystkie części do MG ZR :)
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=101710
 
 
Lutek 



Dołączył: 07 Lip 2009
Posty: 46
Skąd: Bydgoszcz



Wysłany: Wto Mar 22, 2011 09:36   

Może jeżdzi ktoś na takich kołach i wie jaki dystans będzie odpowiedni
 
 
marcinmarcin 




Pomógł: 37 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 890
Skąd: Opole



Wysłany: Wto Mar 22, 2011 10:50   

marcinmarcin napisał/a:
przy wystawieniu tak dużego koła na zewnątrz rozwalisz błotniki na dziurach..
masakra jakaś... nawet by mi do łba nie przyszło takie włożyć do ZRa gdzie są wieksze koła, a Ty jeszcze dystanse chcesz pchać...
 
 
Lisus 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 23 Lip 2009
Posty: 233
Skąd: Poznań!

Rover 200

Wysłany: Wto Mar 22, 2011 11:17   

Ja jeżdżę na 195/55/16 i nic nie trze, chyba że zapakuje 3 grubasów na tył ;] to na wybojach zdarza się że koło przytrze o błotnik ;/
_________________
Ludzie szybko jeżdżą, bo nie mają wyobraźni... Ja zapi**dalam, bo umiem ;]
 
 
Lutek 



Dołączył: 07 Lip 2009
Posty: 46
Skąd: Bydgoszcz



Wysłany: Wto Mar 22, 2011 17:23   

jakie et masz w tych felgach w 214Si bo u mnie et 45
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Ogłoszenie: Zasady kącika "Tuning wizualny"
piter34 Tuning wizualny 0 Pon Kwi 02, 2007 11:08
piter34
Brak nowych postów MG ZT 385 Xpower -cały "body kit" ktokolwiek widzi
lagi Tuning wizualny 5 Pią Lis 07, 2014 16:59
NoPE
Brak nowych postów [R200] Atrapa przednia "bez znaczka" czy byli by c
bonus89 Tuning wizualny 15 Sro Lis 09, 2011 15:49
leszczu
Brak nowych postów [R400] Boczek drzwi w "skórze"... własnoróbka.
TUTORIAL DO POBRANIA
tommyyogi Tuning wizualny 104 Wto Paź 23, 2018 09:05
Prescenn
Brak nowych postów [ Ankieta ] [R200] Lampy "czyste" vs czarne
Raptile Tuning wizualny 50 Sro Lut 02, 2011 14:45
Matius



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink