u mnie też się świecą kontroki od abs i trakcji, podłączyłem pod kompa i wychodzi że to czujnik abs lewy przód. Zamówiłem już tylko nie miałem czasu wymienić, tak więc nie koniecznie pompa abs odrazu do wymiany
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
SPAMU¦
Wysłany: Sro Lip 04, 2012 15:51 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Ja już zmieniałem PT na czujnik z allegro (noname) wtedy ABS świecił częściej a potem to już cały czas, więc wróciłem do oryginalnego (Siemens) i świeci się tylko przy raptownym ruszeniu.
SeniorA masz rację.Wczoraj jeszcze raz się pobawiłem tym gniazdem i stwierdziłem już brak dwóch pinów,powtykałem w gniazdo wtyczki druciki i jest kontakt bo już działa ABS i zgasła kontrolka hamulca ale niestety nadal jest brak Trakcji.A może tu już jest potrzebny komp.
Pozdrawiam
[ Dodano: Czw Lip 05, 2012 12:19 ]
Jeszcze koledzy ponowie moje zapytanie, czy wiecie kto się bawi w naprawianie takich pomp,I czy w ogóle jest to do naprawienia.
pozdrawiam
Czy mógłby ktoś opisać punkt po punkcie jak się dostać do wtyczki na pompie ABS, chciałbym przeczyścić styki, ale nie bardzo orientuję się co dokładnie muszę wykręcić/wyjąć, ile czasu może to zająć, jakie są potrzebne narzędzia itd. Mile widziane jakieś fotki.
wyjąc akumulator i skrzynkę w której siedzi(odkręcenie 4 śrub w skrzynce) i masz wtyczkę na wierzchu reszta rękami
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
Hmmm i to wszystko ? Wydaje mi się że musi to być bardziej skomplikowane skoro we Wrocku za przeczyszczenie styków chcą 150pln - ponoć 2h pracy zajmuje dostanie się do tej wtyczki i poskładanie wszystkiego z powrotem.
Sam to robiłem w swoim aucie więc wiem co piszę, wtyk rozpiąłem i spryskałem kontaktem bo tam nie bardzo jest jak styki po kolei wyciągać a jest ich nie mało.
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
A dużo czasu Ci to zajęło ? Planowałem to zrobić jutro ale troche przeraża mnie temp (ok +2st C) i obawiam się że po rozbebeszeniu może się okazać że brakuje mi jakiś kluczy - mam ich niewiele.
Dzięki za informacje mam wszystkie klucze, u mnie pasek od aku przykręcany jest na 10-tkę. Rozumiem że po zdjęciu kosza od aku od razu z góry zobaczę wtyczkę do pompy ABS, czy może cos jeszcze trzeba będzie rozbierać ?
A to ciekawe, bo pytałem kilku mechaników czy kolejność odpinania klem ma znaczenie - ostatnie kilka odpowiedzi było takich że to nie ma żadnego znaczenia, ważne żeby nie robić zwarcia podczas odpinania - ma nie iskrzyć.
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Pią Lis 30, 2012 13:14
zawsze odpina się pierwsze masę a następnie prądowy. Podłączenie w odwrotnej kolejności. Miałem na myśli co innego, mianowicie pamiętać by przed odłączeniem aku był alarm wyłączony,centralny nie zablokowany,wszystkie inne odbiorniki wyłączone , kluczyki z pilotem w kieszeni, nie w stacyjce.Jesli spełniłeś te warunki to nie bedzie problemów.Niektóre układy wymagają ciągle baterii i tak jest z systemem audio - może żądać kodu.Może zajść potrzeba resetu sterowania szyb. Druga sprawa to podpięcie aku i tu zaleca się wykonanie kilku czynności w celu szybkiego przywrócenia nastaw i pamęci . Podpiąć aku na zimnym silniku , uruchomić silnik na wolnych obrotach do osiągnięcia temperatury pracy ( wł. wentylatora ), potem na 2 minuty wejść na 1200obr/min.Zakończyć proces dostosowania jazdą około 10 km. w różnych warunkach ruchu ( start,zatrzymanie,przyspieszanie,wolna i szybka jazda itd ).Można tego nie robić ale przywracanie pamięci trwa dłużej.
_________________ Andrzej
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez SeniorA Pią Lis 30, 2012 13:25, w całości zmieniany 1 raz
Aha, będę pamiętał o kolejności i o tym aby kluczyk był w kieszeni a alarm nie uzbrojony. U mnie jest audio z dużą navi i modułem TV. Nawet po wyjęciu kluczyka i np. otwarciu jakichkolwiek drzwi, moduł TV w bagażniku działa - słychać wentylator, co jest mocno wkurzające, bo do najcichszych on nie należy i przy niskim poziomie hałasu tła słychac go nawet z zamkniętego bagażnika.
Co do włączania aku, to nigdy takich operacji nie robiłem, a miałem nieprzyjemność wyjować aku już kilka razy. Możliwe że raz pojawił mi się problem który zauważyłem po założeniu aku, a może to tylko zbieżność. Mianowicie szyberdach mi lekko opadł i przestał poprawnie działać mechanizm uchylania "one click" - jak wcisne uchylanie to się szyberdach uchyla i od razu zamyka, jak podczas takiego uchylania naduszę drugi raz ten przycisk to jest ok, samoczynne zamykanie nie następuje.
Auto będę testował w różnych warunkach może nie 10km ale na pewni 1- 2km, będę sprawdzał czy zabieg pryskania kontaktem usunął zapalanie się kontrolek ABS i TC w momencie raptownego przyspieszania ... od 2 lat nikomu nie udało się usunąć tego problemu, zmienione 2 czujniki, zmienione 2 piasty, piasta zamieniona stronami itd. wciąż mam błąd ABS w PT kole oraz czasami błąd 67 - chwilowe zakłócenia.
[ Dodano: Pią Lis 30, 2012 17:14 ]
Przed akcją czyszczenia wtyczki postanowiłem o rade poprosić jednego mechanika, który powiedział mi tak:
"Zrobisz jak uważasz, ale wg mnie rozpinanie tego na pompie ABS spowoduje same problemy, miałem już 2 takie przypadki w mazdzie i mercedesie gdzie rozpiecie i ponowne podłączenie zakończyło się samymi problemami, w jednym przypadku klient musiał kupić nowa pompe i wydał 1500pln ... ja się tego nie podejmuję ale jeśli chcesz sam to robić to twoja decyzja"
Mocno mnie to zaniepokoiło bo pompa z TC to drogi rarytas. Co sądzicie o tym czyszczeniu styków, czy to jest bezpieczne ?
Czy jest ktos na forum kto to robił samodzielnie ?
Ja robiłem samodzielnie i nic się nie stało mam TC w aucie. Zmień fachowca, bo jak koleś boi rozpiąć się wtyk przy czymś to nie wie pewnie jak się do tego wtyku zabrać i go po prostu psuje. Rozpinałem to w moim aucie kilka razy i nic się nie psuje. Jak chcesz usłyszeć coś w temacie od fachowca zadzwoń do PHJOWI on to robi z zamkniętymi oczami o 2 nad ranem
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
Tu nie chodzi o strach przy wyciąganiu wtyczki ale o to ze jeśli styki są skorodowane to się mogą rozlecieć, tak było w tamtych mazdach, potem była próba naprawy wtyczki - klejenie tych "pinów" itd. Ja w międzyczasie (dziś) byłem we wrocławskiej firmie która rovery naprawia od 12 lat. Właściciel powiedział że raczej nic się nie popsuje przy wyciąganiu tej wtyczki ale nie widzi tu dużych szans że to pomoże na mój problem, przejechał się autem i wg niego ABS zapala się tylko w momencie gdyż koła tracą przyczepność (boksują) przy raptownym przyspieszaniu, czyli problem tkwi w TC a nie samym ABS, zresztą wszystkie czujniki ABS mi sprawdził na T4, nie ma żadnych problemów w komunikacji.
JA mam auto po tuningu i problem z ABS pojawił się w zasadzie kilka tygodni po tuningowaniu. Czy to możliwe że mam wgrany soft od BMW i jest problem w komunikacji na poziomie TC (Rover) - komputer (np. że niekompatybilny soft) ?
42 - Zasilanie czujnika prędkości obrotowej silnika lub błąd jednostki sterującej
07 - Czujnik przedniego, lewego koła
43 - Podatność na pole elektromagnetyczne
Zaczęło się od tego, że pedał hamulca przy niskich prędkościach zaczął drżeć tak jak przy gwałtownym hamowaniu z ABS-em. Później na autostradzie samoczynnie zwolnił-przyspieszył-zwolnił i wyłączył się tempomat. Wtedy zaświeciła się choinka (trakcja, abs, ręczny).
Czy taki zestaw błędów może być winą samego tylko czujnika, czy jednak nastawiać się na awarię modułu abs?
Mam do przejechania jakieś 800km, hamulec zdaje się działać dobrze, czy da się z tym jechać?
_________________ "Mówisz, że możesz - to możesz. Mówisz, że nie możesz - to nie możesz.
Więc sobie wybierz."
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum