Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Problem z trakcją i abs
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Problem z trakcją i abs
Autor Wiadomość
GaDo 




Dołączył: 20 Paź 2011
Posty: 127
Skąd: WARSZAWA

Rover 75

Wysłany: Sro Lip 04, 2012 15:51   

u mnie też się świecą kontroki od abs i trakcji, podłączyłem pod kompa i wychodzi że to czujnik abs lewy przód. Zamówiłem już tylko nie miałem czasu wymienić, tak więc nie koniecznie pompa abs odrazu do wymiany :)
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Lip 04, 2012 15:51   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Punx 



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 04 Gru 2009
Posty: 1057
Skąd: Wrocław

Rover 75

Wysłany: Sro Lip 04, 2012 15:55   

Ja już zmieniałem PT na czujnik z allegro (noname) wtedy ABS świecił częściej a potem to już cały czas, więc wróciłem do oryginalnego (Siemens) i świeci się tylko przy raptownym ruszeniu.
 
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Sro Lip 04, 2012 16:59   

GaDo napisał/a:
u mnie też się świecą kontroki od abs i trakcji
tu piszemy o przypadku jak świeci ABS , ETC i hamulec, a wtedy dotyczy pompy ABS, co wystąpiło w omawianym przypadku.
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
bys 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 25 Wrz 2007
Posty: 117
Skąd: podlaskie



Wysłany: Czw Lip 05, 2012 12:19   

SeniorA masz rację.Wczoraj jeszcze raz się pobawiłem tym gniazdem i stwierdziłem już brak dwóch pinów,powtykałem w gniazdo wtyczki druciki i jest kontakt bo już działa ABS i zgasła kontrolka hamulca ale niestety nadal jest brak Trakcji.A może tu już jest potrzebny komp.
Pozdrawiam

[ Dodano: Czw Lip 05, 2012 12:19 ]
Jeszcze koledzy ponowie moje zapytanie, czy wiecie kto się bawi w naprawianie takich pomp,I czy w ogóle jest to do naprawienia.
pozdrawiam
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Czw Lip 05, 2012 15:37   

bys napisał/a:
niestety nadal jest brak Trakcji
jeśli przycisk na konsoli jest wyłączony to trzeba zaglądnąć do siłownika ETC na podszybiu, może linka się urwała albo przekładnia rozleciała.
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
Punx 



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 04 Gru 2009
Posty: 1057
Skąd: Wrocław

Rover 75

Wysłany: Czw Lis 29, 2012 21:29   

Czy mógłby ktoś opisać punkt po punkcie jak się dostać do wtyczki na pompie ABS, chciałbym przeczyścić styki, ale nie bardzo orientuję się co dokładnie muszę wykręcić/wyjąć, ile czasu może to zająć, jakie są potrzebne narzędzia itd. Mile widziane jakieś fotki.
 
 
 
sknerko 
Klubowicz





Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Pią Lis 30, 2012 00:02   

wyjąc akumulator i skrzynkę w której siedzi(odkręcenie 4 śrub w skrzynce) i masz wtyczkę na wierzchu reszta rękami
_________________
wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk" :D
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę :)
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
 
 
 
Punx 



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 04 Gru 2009
Posty: 1057
Skąd: Wrocław

Rover 75

Wysłany: Pią Lis 30, 2012 09:42   

Hmmm i to wszystko ? Wydaje mi się że musi to być bardziej skomplikowane skoro we Wrocku za przeczyszczenie styków chcą 150pln - ponoć 2h pracy zajmuje dostanie się do tej wtyczki i poskładanie wszystkiego z powrotem.

Dodam że mam pompe ABS z TC
 
 
 
sknerko 
Klubowicz





Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Pią Lis 30, 2012 09:48   

Sam to robiłem w swoim aucie więc wiem co piszę, wtyk rozpiąłem i spryskałem kontaktem bo tam nie bardzo jest jak styki po kolei wyciągać a jest ich nie mało.
_________________
wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk" :D
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę :)
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
 
 
 
Punx 



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 04 Gru 2009
Posty: 1057
Skąd: Wrocław

Rover 75

Wysłany: Pią Lis 30, 2012 10:23   

A dużo czasu Ci to zajęło ? Planowałem to zrobić jutro ale troche przeraża mnie temp (ok +2st C) i obawiam się że po rozbebeszeniu może się okazać że brakuje mi jakiś kluczy - mam ich niewiele.
 
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Pią Lis 30, 2012 11:18   

Cytat:
może się okazać że brakuje mi jakiś kluczy - mam ich niewiele.
13 zwykła i nasadowa do aku i torx T40.
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
Punx 



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 04 Gru 2009
Posty: 1057
Skąd: Wrocław

Rover 75

Wysłany: Pią Lis 30, 2012 11:32   

Dzięki za informacje mam wszystkie klucze, u mnie pasek od aku przykręcany jest na 10-tkę. Rozumiem że po zdjęciu kosza od aku od razu z góry zobaczę wtyczkę do pompy ABS, czy może cos jeszcze trzeba będzie rozbierać ?
 
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Pią Lis 30, 2012 11:39   

Punx napisał/a:
czy może cos jeszcze trzeba będzie rozbierać ?
nie, tylko aku odpiąć zgodnie z zasadami żeby moduły nie zgłupiały.
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
Punx 



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 04 Gru 2009
Posty: 1057
Skąd: Wrocław

Rover 75

Wysłany: Pią Lis 30, 2012 12:02   

A to ciekawe, bo pytałem kilku mechaników czy kolejność odpinania klem ma znaczenie - ostatnie kilka odpowiedzi było takich że to nie ma żadnego znaczenia, ważne żeby nie robić zwarcia podczas odpinania - ma nie iskrzyć.

Czy są jeszcze jakieś inne zasady odpinania aku ?
 
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Pią Lis 30, 2012 13:14   

zawsze odpina się pierwsze masę a następnie prądowy. Podłączenie w odwrotnej kolejności. Miałem na myśli co innego, mianowicie pamiętać by przed odłączeniem aku był alarm wyłączony,centralny nie zablokowany,wszystkie inne odbiorniki wyłączone , kluczyki z pilotem w kieszeni, nie w stacyjce.Jesli spełniłeś te warunki to nie bedzie problemów.Niektóre układy wymagają ciągle baterii i tak jest z systemem audio - może żądać kodu.Może zajść potrzeba resetu sterowania szyb. Druga sprawa to podpięcie aku i tu zaleca się wykonanie kilku czynności w celu szybkiego przywrócenia nastaw i pamęci . Podpiąć aku na zimnym silniku , uruchomić silnik na wolnych obrotach do osiągnięcia temperatury pracy ( wł. wentylatora ), potem na 2 minuty wejść na 1200obr/min.Zakończyć proces dostosowania jazdą około 10 km. w różnych warunkach ruchu ( start,zatrzymanie,przyspieszanie,wolna i szybka jazda itd ).Można tego nie robić ale przywracanie pamięci trwa dłużej.
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez SeniorA Pią Lis 30, 2012 13:25, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Punx 



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 04 Gru 2009
Posty: 1057
Skąd: Wrocław

Rover 75

Wysłany: Pią Lis 30, 2012 17:14   

Aha, będę pamiętał o kolejności i o tym aby kluczyk był w kieszeni a alarm nie uzbrojony. U mnie jest audio z dużą navi i modułem TV. Nawet po wyjęciu kluczyka i np. otwarciu jakichkolwiek drzwi, moduł TV w bagażniku działa - słychać wentylator, co jest mocno wkurzające, bo do najcichszych on nie należy i przy niskim poziomie hałasu tła słychac go nawet z zamkniętego bagażnika.


Co do włączania aku, to nigdy takich operacji nie robiłem, a miałem nieprzyjemność wyjować aku już kilka razy. Możliwe że raz pojawił mi się problem który zauważyłem po założeniu aku, a może to tylko zbieżność. Mianowicie szyberdach mi lekko opadł i przestał poprawnie działać mechanizm uchylania "one click" - jak wcisne uchylanie to się szyberdach uchyla i od razu zamyka, jak podczas takiego uchylania naduszę drugi raz ten przycisk to jest ok, samoczynne zamykanie nie następuje.

Auto będę testował w różnych warunkach może nie 10km ale na pewni 1- 2km, będę sprawdzał czy zabieg pryskania kontaktem usunął zapalanie się kontrolek ABS i TC w momencie raptownego przyspieszania ... od 2 lat nikomu nie udało się usunąć tego problemu, zmienione 2 czujniki, zmienione 2 piasty, piasta zamieniona stronami itd. wciąż mam błąd ABS w PT kole oraz czasami błąd 67 - chwilowe zakłócenia.

[ Dodano: Pią Lis 30, 2012 17:14 ]
Przed akcją czyszczenia wtyczki postanowiłem o rade poprosić jednego mechanika, który powiedział mi tak:

"Zrobisz jak uważasz, ale wg mnie rozpinanie tego na pompie ABS spowoduje same problemy, miałem już 2 takie przypadki w mazdzie i mercedesie gdzie rozpiecie i ponowne podłączenie zakończyło się samymi problemami, w jednym przypadku klient musiał kupić nowa pompe i wydał 1500pln ... ja się tego nie podejmuję ale jeśli chcesz sam to robić to twoja decyzja"

Mocno mnie to zaniepokoiło bo pompa z TC to drogi rarytas. Co sądzicie o tym czyszczeniu styków, czy to jest bezpieczne ?

Czy jest ktos na forum kto to robił samodzielnie ?
 
 
 
sknerko 
Klubowicz





Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Sob Gru 01, 2012 13:23   

Ja robiłem samodzielnie i nic się nie stało mam TC w aucie. Zmień fachowca, bo jak koleś boi rozpiąć się wtyk przy czymś to nie wie pewnie jak się do tego wtyku zabrać i go po prostu psuje. Rozpinałem to w moim aucie kilka razy i nic się nie psuje. Jak chcesz usłyszeć coś w temacie od fachowca zadzwoń do PHJOWI on to robi z zamkniętymi oczami o 2 nad ranem :mrgreen:
_________________
wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk" :D
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę :)
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
 
 
 
Punx 



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 04 Gru 2009
Posty: 1057
Skąd: Wrocław

Rover 75

Wysłany: Sob Gru 01, 2012 18:28   

Tu nie chodzi o strach przy wyciąganiu wtyczki ale o to ze jeśli styki są skorodowane to się mogą rozlecieć, tak było w tamtych mazdach, potem była próba naprawy wtyczki - klejenie tych "pinów" itd. Ja w międzyczasie (dziś) byłem we wrocławskiej firmie która rovery naprawia od 12 lat. Właściciel powiedział że raczej nic się nie popsuje przy wyciąganiu tej wtyczki ale nie widzi tu dużych szans że to pomoże na mój problem, przejechał się autem i wg niego ABS zapala się tylko w momencie gdyż koła tracą przyczepność (boksują) przy raptownym przyspieszaniu, czyli problem tkwi w TC a nie samym ABS, zresztą wszystkie czujniki ABS mi sprawdził na T4, nie ma żadnych problemów w komunikacji.

JA mam auto po tuningu i problem z ABS pojawił się w zasadzie kilka tygodni po tuningowaniu. Czy to możliwe że mam wgrany soft od BMW i jest problem w komunikacji na poziomie TC (Rover) - komputer (np. że niekompatybilny soft) ?
 
 
 
wellman 




Pomógł: 54 razy
Dołączył: 28 Lis 2013
Posty: 934
Skąd: Przejdź do mapy

Rover 75

Wysłany: Nie Wrz 24, 2017 22:48   

Dobry wieczór Panowie, taki problem...

42 - Zasilanie czujnika prędkości obrotowej silnika lub błąd jednostki sterującej
07 - Czujnik przedniego, lewego koła
43 - Podatność na pole elektromagnetyczne

Zaczęło się od tego, że pedał hamulca przy niskich prędkościach zaczął drżeć tak jak przy gwałtownym hamowaniu z ABS-em. Później na autostradzie samoczynnie zwolnił-przyspieszył-zwolnił i wyłączył się tempomat. Wtedy zaświeciła się choinka (trakcja, abs, ręczny).

Czy taki zestaw błędów może być winą samego tylko czujnika, czy jednak nastawiać się na awarię modułu abs?

Mam do przejechania jakieś 800km, hamulec zdaje się działać dobrze, czy da się z tym jechać?
_________________
"Mówisz, że możesz - to możesz. Mówisz, że nie możesz - to nie możesz.
Więc sobie wybierz."
 
 
prebenny 




Pomógł: 46 razy
Dołączył: 18 Wrz 2014
Posty: 2319
Skąd: Poznań

Rover 75

Wysłany: Pon Wrz 25, 2017 08:30   

Ile masz płynu hamulcowego?

O ile przy tych błędach wiadomym jest błąd ABS i TC o tyle błąd hamulca (kontrolka ręcznego) by mnie raczej dość mocno zaniepokoiła.
_________________
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?p=874423
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] - Problem z ABS oraz trakcją.
zajarek43 Rover serii 75, MG ZT 19 Pią Sty 17, 2014 09:18
grzegorzewski
Brak nowych postów [R75]Trakcja
siekiera Rover serii 75, MG ZT 4 Sob Lip 21, 2012 10:01
siekiera
Brak nowych postów [R75] Abs trakcja i licznik
raz działa a raz nie działa
wczerniec Rover serii 75, MG ZT 59 Sro Sty 20, 2010 22:20
wczerniec
Brak nowych postów [r75] Gdzie pompa abs z trakcja
Physixc Rover serii 75, MG ZT 4 Pon Lut 25, 2019 01:57
MaReK
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [R75] Abs trakcja ręczny komputer Łódź
estern Rover serii 75, MG ZT 1 Pią Maj 09, 2014 11:23
apples



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink