Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Nieznośny problem klimatyzacji
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Nieznośny problem klimatyzacji
Autor Wiadomość
automechanik 



Pomógł: 68 razy
Dołączył: 26 Kwi 2010
Posty: 756
Skąd: Tychy



Wysłany: Pon Lip 16, 2012 00:59   

Puść klimę na obiegu wewnętrznym powinna chłodzić w czasie jazdy równie wydajnie jak na postoju
_________________
rom
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Lip 16, 2012 00:59   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
xROnx 




Pomógł: 20 razy
Dołączył: 09 Lip 2007
Posty: 1614
Skąd: Grunberg

MG ZT

Wysłany: Sro Sie 08, 2012 23:07   

Minęło trochę czasu...
... problem dalej występuje. Podczas jazdy klima nie chłodzi z nawiewów leci nie schłodzone powietrze(przy upałach wrażenie jest że leci ciepłe powietrze).
Problem nadal nie rozwiązany... :/

[ Dodano: Sro Sie 08, 2012 23:07 ]
Byłem wczoraj ponownie u klimaciarzy. Podpięli pod automat...
Z tłoczeniem nie ma problemów... jednak z zasysaniem już jest. Ciśnienie rośnie i nie chce się samo obniżyć.
Np. przyjechałem do nich na włączonej klimie wyłączyłem auto otworzyłem maskę i rurka jedna zimna druga gorąca - czyli OK.
Podpięli automat, odpaliłem auto i ciśnienie OK czyli ok 2. Przygazowałem ciśnienie wzrosło ponad 4 i nie chciało juz puścić. Auto zgasiłem po chwili odpaliłem i ciśnienie nie spada.
Klimaciarze poradzili mi abym kupił używkę sprężarkę sprawdził ją w serwisie(koszt ok 50pln) Jeśli będzie ok to zamontować ją. Jeśli nie oddać i szukać innej. Można też kupić regenerowaną... ale to już niestety koszta zdecydowanie większe...
Więc używaną sprężarkę już zamówiłem i zobaczymy.
 
 
bociannielot 
Moderator




Pomógł: 142 razy
Dołączył: 19 Mar 2009
Posty: 3960
Skąd: Pieszyce



Wysłany: Pon Sie 13, 2012 12:16   

up ;)
 
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Pon Sie 13, 2012 12:16   

dup dup!
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
automechanik 



Pomógł: 68 razy
Dołączył: 26 Kwi 2010
Posty: 756
Skąd: Tychy



Wysłany: Wto Sie 14, 2012 06:23   

Jeśli ciśnienie nie spada to będzie raczej blokujący się zawór rozprężny lub duża ilość wilgoci w układzie , która również będzie blokować zawór (przerywana praca klimatyzacji)
_________________
rom
 
 
Pieta 




Pomógł: 72 razy
Dołączył: 10 Wrz 2009
Posty: 1025
Skąd: Gdańsk

Rover 75

Wysłany: Wto Sie 14, 2012 09:00   

albo za dużo oleju
 
 
ENU 




Pomógł: 24 razy
Dołączył: 22 Kwi 2007
Posty: 228
Skąd: Szczecin



Wysłany: Wto Sie 14, 2012 19:17   

Takie same odgłosy miałem przy zbyt niskim poziomie czynnika chłodzacego, po przeglądzie i dobiciu klimy efekt znikł :grin: (450 g + - 50 )
Co do działania to zgadzam się z Automechanikiem ,coś jest nie tak z zaworem rozprężnym ,on jest odpowiedzialny za rozprężenie gazu w parowniku i odpowiada za szybkość jego przepływu stosownie do chwilowej wydajności cieplnej parownika

Jeszcze jedno sprężarka w roverku ma zmienną wydajność ze względu na ten zawór termostatyczny w celu utrzymania stałej temperatury na parowniku 3-4 stopni

hym trochę zagmatwałem ale TEN link może coś wyjaśni
_________________
Rover 75 2.0i
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Wto Sie 14, 2012 20:50   

i zaś się człowiek czegoś nowego nauczył :)
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
xROnx 




Pomógł: 20 razy
Dołączył: 09 Lip 2007
Posty: 1614
Skąd: Grunberg

MG ZT

Wysłany: Wto Sie 14, 2012 21:05   

Co do dźwięku to w zasadzie problem rozwiązany bo po ostatnim przeglądzie, ściągnięciu czynnika i ponownym nabiciu klimy dźwięku takiego już nie ma.

To teraz już nie wiem co robić. Jestem umówiony na wymianę sprężarki na czwartek. Ale cały czas podświadomie myślę "a co jeśli się okaże że to nie sprężarka?"
Gdzie znajduje się ten zawór? I czy jest możliwość sprawdzenia go "na krótko"?
 
 
ENU 




Pomógł: 24 razy
Dołączył: 22 Kwi 2007
Posty: 228
Skąd: Szczecin



Wysłany: Sro Sie 15, 2012 08:30   

Co do podświadomości to mamy to samo :) , ja mam problem ze stukaniem zawieszenia prawa strona przód i tył. Co inny diagnosta to opinia "zawieszenie w bardzo dobrym stanie ale te stukanie które Pan słyszy i Ja też nie jestem w stanie zlokalizować"

Zawór jest przy parowniku na wejściu i jest sterowany przez pipetę gazową przyłożoną do wyjścia z parownika , z Rave wychodzi ze jest to czysto mechaniczne ustrojstwo




Może fachowcy od klimy wiedza jak wymusić jego pracę i zrobią to przed wymiana sprężarki
_________________
Rover 75 2.0i
 
 
xROnx 




Pomógł: 20 razy
Dołączył: 09 Lip 2007
Posty: 1614
Skąd: Grunberg

MG ZT

Wysłany: Sro Sie 15, 2012 10:19   

No właśnie. Jestem umówiony z nimi na jutro(czwartek)ale powiem im żeby na razie nie zmieniali sprężarki tylko zajęli się tym zaworem. Dam im wydruk z RAVE. Z tego co widzę i czytam to jest element o nr 2?
 
 
ENU 




Pomógł: 24 razy
Dołączył: 22 Kwi 2007
Posty: 228
Skąd: Szczecin



Wysłany: Sro Sie 15, 2012 10:50   

tak nr.2
_________________
Rover 75 2.0i
 
 
xROnx 




Pomógł: 20 razy
Dołączył: 09 Lip 2007
Posty: 1614
Skąd: Grunberg

MG ZT

Wysłany: Czw Sie 16, 2012 22:05   

I jestem po kolejnej wizycie.
Niestety złe wieści: Chłopaki dobrali się do zaworu i okazało się że jest cały zasyfiony. Niestety syf ten pochodzi ze sprężarki która go produkuje. Więc doradzili mi wymianę sprężarki, całkowite płukanie układu, wymianę osuszacza i ponowne nabicie klimy. :/
Można wymienić tylko samą sprężarkę ale nie ma gwarancji że syf pozostały w układzie nie zrobi spustoszenia ponownie... :/
 
 
pelson91 




Pomógł: 36 razy
Dołączył: 31 Lip 2011
Posty: 2236
Skąd: Sochaczew

Rover 75

Wysłany: Sob Sie 25, 2012 23:32   

up
_________________
Pozdrawiam,
pelson91
 
 
arkady 




Dołączył: 19 Sty 2011
Posty: 98
Skąd: Toruń



Wysłany: Pon Sie 27, 2012 20:15   

a czy gdyby slizgal sie pasek klinowy na sprezarce mialo by to wplyw na jej dzialanie?
 
 
xROnx 




Pomógł: 20 razy
Dołączył: 09 Lip 2007
Posty: 1614
Skąd: Grunberg

MG ZT

Wysłany: Wto Kwi 16, 2013 21:19   

Zima odeszła w zapomnienie, zrobiło się cieplej. I... niestety znowu mam problem z klimatyzacją. Jak wcześniej raz chłodziła raz nie i potem zostało wszystko naprawione, tak teraz po zimie w ogóle nie chłodzi :/
włączam auto słyszę jak startuje śmigło wentylatora ale nie słyszę charakterystycznego "cyk" ze sprężarki.
Otworzyłem maskę aby zobaczyć czy kręci się wewnętrzne koło pasowe sprężarki przy włączonej klimie i... nie kręci się :/
Sprawdziłem bezpiecznik pod schowkiem: jest ok.
Moja złość sięga już zenitu. ponad pół roku temu wydałem 1000pln na naprawę klimy a tu po zimie wszystko się znowu sypnęło... :/ wtedy została wymieniona sprężarka(wcześniej została sprawdzona w specjalistycznym warsztacie czy jest ok), przepłukany został cały układ, wymieniony osuszacz, i nabita ponownie klima. Po tym zabiegi wszystko działało jak trzeba. Przyszła zima korzystałem z klima sporadycznie a teraz jest już cieplej i znowu...
 
 
Pieta 




Pomógł: 72 razy
Dołączył: 10 Wrz 2009
Posty: 1025
Skąd: Gdańsk

Rover 75

Wysłany: Sro Kwi 17, 2013 08:48   

Masz wydruki z maszyny serwisowej? Ile oleju wlali?
Pooglądaj kompresor, może masz widoczny przeciek oleju.

Jedź do tego samego serwisu i niech sprawdzę ciśnienie i ilość czynnika. Jak instalacja się rozszczelniła to jest ich wina. Przed napełnieniem układu wydaniem auta powinni dobrze sprawdzić instalację na szczelność.

Kupiłeś używana sprężarkę. Często sprężarki są źle składowane na szrotach. Leżą długo roszczelnione w miejscach zawilgoconych. Po jakimś czasie w śrogku sprężarka jest cała zardzewiała
 
 
kalafior 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 22 Lip 2011
Posty: 389
Skąd: lubelskie



Wysłany: Sro Kwi 17, 2013 13:06   

mialem to samo za malo masz czynnika albo zle skrecili przewody do sprezarki i czynnik ulecial w powietrze
 
 
Pieta 




Pomógł: 72 razy
Dołączył: 10 Wrz 2009
Posty: 1025
Skąd: Gdańsk

Rover 75

Wysłany: Sro Kwi 17, 2013 15:30   

Brak samego czynnika to nie problem. Sprężarka się nie zatrze ponieważ wciąż jest w niej dużo oleju.
Jak nieszczelność jest w okolicy kompresora to niestety razem z czynnikiem ucieka również prawie cały olej.
 
 
kalafior 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 22 Lip 2011
Posty: 389
Skąd: lubelskie



Wysłany: Sro Kwi 17, 2013 18:35   

u mnie po wymianie sprezarki napelnieniu ukladu nowym czynnikiem wszystko bylo ok przez dwa tygodnie pozniej zaczely sie schody klima slabo chlodzila az w koncu nic nie chlodzila zauwazylem ze sprezarka sie nie zalaczala nie krecilo sie rowniez kolko od niej na krotko sie zalaczala odkrecilem korki serwisowe nacisnalem zawor jeden drugi a tu brak czynnika tak mi naprawili i napelnili klime nie sprawdzili dobrze szczelnosci ukladu
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75]Problem z działaniem klimatyzacji...
falko29 Rover serii 75, MG ZT 10 Czw Sie 01, 2013 08:44
falko29
Brak nowych postów [ R75 ] Problem po wlaczeniu klimatyzacji
creedx12 Rover serii 75, MG ZT 10 Nie Maj 25, 2014 13:43
pelson91
Brak nowych postów [R75] Problem z panelem klimatyzacji i parujące szyby
pawlak323 Rover serii 75, MG ZT 6 Pon Gru 05, 2016 18:02
pawlak323
Brak nowych postów [R75] Sprężarka klimatyzacji
spalone sprzęgło
Aragorn Rover serii 75, MG ZT 7 Pią Paź 02, 2009 11:49
pedzel
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [R75] Dokładka klimatyzacji
Dawidovs Rover serii 75, MG ZT 1 Pon Lis 26, 2012 13:07
apples



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink