Dołączył: 25 Lut 2012 Posty: 233 Skąd: Zielona Góra
Wysłany: Wto Sty 29, 2013 17:13
Hej.
Moze ktos z was bedzie znal rozwiazanie: rover 75 1.8 benzna rocznik 2000.
Przy probach podlaczenia elma ciagle mi pokazuje blad 104 albo nie mozna wykryc polaczenia obd.
Jest na to rozwiazanie? Elm 327 wersja 1.4b. Wiem, ze to nie jest powalajace ale cos tam dzialac powinno. Jak sie podlacze to sqmochodu to kilka razy mryga pomaranczowa dioda i juz:/
Prosze o pomoc.
SPAMU¦
Wysłany: Wto Sty 29, 2013 17:13 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Hej.
Moze ktos z was bedzie znal rozwiazanie: rover 75 1.8 benzna rocznik 2000.
Przy probach podlaczenia elma ciagle mi pokazuje blad 104 albo nie mozna wykryc polaczenia obd.
Jest na to rozwiazanie? Elm 327 wersja 1.4b. Wiem, ze to nie jest powalajace ale cos tam dzialac powinno. Jak sie podlacze to sqmochodu to kilka razy mryga pomaranczowa dioda i juz:/
Prosze o pomoc.
Dokadnie tak jak u mnie błąd 104... ja mam windows 7 starter
Pomógł: 54 razy Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 957 Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: Wto Sty 29, 2013 18:35
U mnie na viście hula aż miło,tylko port COM ręcznie ustawiłem.
Połączyłem się z autem i kilka rzeczy można sczytać,ale...
Padniętego rozrusznika interfejs mi nie wyjął- sam musiałem, a że się wypaliły styki to sam się musiałem domyślić.
Przyda się jak trzeba będzie w garażu coś przywiązać.
Dołączył: 25 Lut 2012 Posty: 233 Skąd: Zielona Góra
Wysłany: Wto Sty 29, 2013 18:51
Ja tez ustawialem recznid ale to raczej nic nie zmienilo. Nawet jak przestawialem z 1 portu na 2(oba wolne, nie przypisane) i przy probach zmiany predkosci transmisji.
Z silnikami 1.8 z pierwszych roczników się nie łączy, nie wiem jak z późniejszymi po 2002 chyba.
Z Freelanderem 1.8 też nie bryka dopiero po 2001r coś tam czyta a to ten sam silnik i bardzo zbliżony komp.
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
Pomógł: 54 razy Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 957 Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: Sro Sty 30, 2013 16:46
Mój sprzedawca zapewnia, że obsługuje:
1. Wszystkie auta sprzedawane w Europie od 2001r benzynowe i od 2004r diesle
2. Niektore auta benzynowe sprzedawane w Europie ze starszych rocznikow
3. Wszystkie auta sprzedawane w USA od 1996r. benzynowe i od 2004r. diesle
4. Niektore diesle sprzedawane w USA ze starszych rocznikow.
....ale poszperałem w necie i ludzie mówią różnie na ten temat i przypomniała mi się diagnoza dermatologa mojej żony (ma to na piśmie):
"Badania wykazały że nie jest Pani na nic uczulona,ale nie można wykluczyć uczulenia na czynniki uczulające".
Trzeba próbować,ja mam diesla sprzed deklarowanego '04, a jednak się połączył.
Pomógł: 54 razy Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 957 Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: Sro Sty 30, 2013 17:53
U mnie, na tej niby tablicy rozdzielczej chyba tylko jedna wskazówka stała w miejscu,na pozostałych programach nawet wyskoczyły jakieś wykresy,ale dla mnie to czarna magia.
Bardziej liczyłem na wykasowanie błędów,ale kiszka bo interfejs ich nie widzi, tak samo nie pokazało zamrożonych ramek,ale dam głowę że jak wcisnąłem delete, to silnik zaczął ładniej pracować. Nie zmieniło to jednak mojego ambiwalentnego podejścia do tej "diagnostyki".
Na marginesie: jestem w trakcie reanimacji rozrusznika i czekam na nowe styki, mam wypruty kolektor i odłączony akumulator,no i zawiesiłem zabawy z kablem.
Do diesli jest INPA i kabel VIAKENu dla BMW Driver nawet ten sam może być co do elma (USB->COM). Z dobrą wersją inpy i odpowiednią konfiguracją EDIABASu łączy się jak szatan
Do tego stopnia, że można w czasie jazdy jednym przyciskiem wyłączyć sobie silnik
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Dołączył: 25 Lut 2012 Posty: 233 Skąd: Zielona Góra
Wysłany: Sro Sty 30, 2013 19:02
A mógłby ktoś zaproponować jakiś inny interface którym bym się mogł podłączyć i sprawdzić czujniki itd.?
Na T4 nie mam co liczyć. Z tego co się orientowałem to w Zielonej Górze nikt nie ma, a jazda do poznania albo wawy w takim wypadku mija się troszkę z celem.
Dołączył: 25 Lut 2012 Posty: 233 Skąd: Zielona Góra
Wysłany: Sro Sty 30, 2013 20:38
A jakiś interface do domowego użytku? Rozumiem, że powyższe boshe itd. mi obsłużą tylko jestem troche leniwy żeby objeżdżać całe miasto i pytać czy coś takowego posiadają, a strony na stronach serwisów niestety nie piszą z czego korzystają.
Przeszukajcie forum i sprawdźcie z czym się łączy.
Opisałem już. Można wiele nim zrobić, ale silnika niestety nie da rady zdiagnozować.
Idealnie nadaje się do grzebania w LSM, IKE, EWS... niestety z BCU nie pogada więc nie pokonfigurujemy sobie za wiele Odczyta błędy żarówek. W bogatszych wersjach można dostać się do radia, tv, modułu szyberdachu, czujnika parkowania, czujnika deszczu... po co? Nie wiem Moduł ABS jest wykrywany, ale nie pokazuje błędów.
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum