Forum Klubu ROVERki.pl :: [R45] problem ze wspomaganiem
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R45] problem ze wspomaganiem
Autor Wiadomość
rover-fan 



Dołączył: 26 Sty 2014
Posty: 13



Wysłany: Sro Mar 12, 2014 11:50   

Wymieniałem już płyn, na razie bez efektu :-( czas sprawdzić inne elementy.

[ Dodano: Sro Mar 12, 2014 11:50 ]
A czy np. objawem jakiegoś problemu ze sworzniami może być dobiegające od czasu do czasu skrzypienie, piszczenie z tej części?

Teraz przypomniałem sobie że mechanik wstrzykiwał mi raz po raz olej w gumową osłonę sworzni, po tym skrzypienie ustawało.
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Mar 12, 2014 11:50   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
kezmanq 




Pomógł: 29 razy
Dołączył: 12 Sie 2012
Posty: 459
Skąd: Wrocław/Wieluń



Wysłany: Sro Mar 12, 2014 12:52   

wymień go jak najszybciej bo się urwie a to nie będzie ciekawe.

https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=41371
 
 
 
rover-fan 



Dołączył: 26 Sty 2014
Posty: 13



Wysłany: Pią Mar 14, 2014 20:25   

Dzięki za info, jestem już umówiony z mechanikiem na jutro - nowe 4 sworznie (góra i dół) oraz pasek i napinacz od wspomagania.

Chociaż mechanik stwierdził że na nowym sworzniu układ kierowniczy może działać ciężej - że niby nowa, sztywna część a stara ma luz.

Tak czy inaczej wymieniam i patrzę co dalej :-)

[ Dodano: Czw Mar 13, 2014 10:56 ]
Auto jest już na podnośniku, ale diagnoza nie potwierdziła moich oczekiwań - sworznie dobre, lekko chodzą, tylko jeden ma luz, zawieszenie w dobrym stanie.

Mimo to kazałem wymienić wszystkie cztery sworznie plus pasek i napinacz od wspomagania. Na koniec zrobimy zbieżność.

Jeśli to nie pomoże to nie wiem już gdzie szukać...może w przekładni coś siedzi???

[ Dodano: Pią Mar 14, 2014 20:25 ]
No i wszystko jest już jasne.

Dziękuję kolegom za podpowiedzi bo tylko dzięki nim i swojej determinacji naprawiłem auto!

Mechanik obejrzał sworznie i stwierdził że tylko jeden z czterech jest zużyty, odradzał wymianę pozostałych mówiąc że nie potrzebne.

Uparłem się - wymień wszystkie, pasek od wspomagania i zrób zbieżność - powiedziałem.

Udało się! Drugi dzień jeżdżę, wszystko gra, jest tak jak powinno :-) Kierownica odbija do końca, auto prowadzi się lekko, spontanicznie.

Dziękuję i pozdrawiam wszystkich zaangażowanych w ten temat!
 
 
mauser 



Dołączył: 01 Kwi 2013
Posty: 43



Wysłany: Pią Kwi 18, 2014 14:03   

Odświeżę temat bo mam podobny problem, odkąd kupiłem samochód kierownica chodziła ciężko. Po wymianie sworzni wahacza góra i dół chodzi jeszcze ciut ciężej. Płyn wymieniony i jest na max zalany. Więc Tobie może pomogła wymiana paska??? Z oględzin pompa się poci i w mrozy wyła.
 
 
rover-fan 



Dołączył: 26 Sty 2014
Posty: 13



Wysłany: Pią Kwi 18, 2014 16:03   

Ja zrobiłem zmasowany atak na moje auto i wymieniłem ostatecznie kilka rzeczy na raz. W sumie to mechanik odradzał mi wymianę sworzni bo podobno na nowych układ może jeszcze ciężej pracować, że niby w starych jest luz to kierownica lżej chodzi.

Nie dałem temu wiary i kazałem wymienić wszystkie 4 sworznie (dwa z nich faktycznie były zużyte). Przy okazji pasek też był wymieniony. Co rzeczywiście pomogło - pewnie się już nie dowiemy.

Wcześniej wymieniłem płyn od wspomagania, pompę na inną używaną, odpowietrzyłem układ etc. - nic to nie dało. Na trop, że to może sworznie są odpowiedzialne za fatalne prowadzenie wpadłem dzięki opiniom z forum, oraz tego że kiedyś w swoje stare wstrzykiwałem olej - wtedy kierownica chodziła troszkę lepiej.

Moim zdaniem nowe części są po to żeby zastępować stare więc powinny lepiej działać. Może nie wymienili Ci wszystkich sworzni? Widziałem też zdjęcia co robiło się z kołami jeśli temat sworzni został całkowicie zaniedbany.
 
 
mauser 



Dołączył: 01 Kwi 2013
Posty: 43



Wysłany: Pią Kwi 18, 2014 16:34   

Zgadza się jak trzeba wymienić to się wymienia. Moje już było słychać. Też liczyłem że przy okazji rozwiąże to problem wspomagania ale u mnie wyszło tak jak Twój mechanik mówił chodzi ciężej. Myślę teraz nad wymianą paska i może pompy (używki) przy jednej robocie. Bo na prawdę jazda zaczyna być uciążliwa. Włożyłem niedawno łącznie ok 2 tyś w samochód i już mam szczerze dość wydatków, zwłaszcza jak się okaże że wymiana paska i pompy nic nie da ;/
 
 
rover-fan 



Dołączył: 26 Sty 2014
Posty: 13



Wysłany: Nie Kwi 20, 2014 11:05   

Zastanawiam się co Ci doradzić...Jeśli sworznie są wytrzaskane to mogą mieć wpływ na prawidłowe ustawienie kół i i tym samym poprawną pracę całego układu, tak mi się wydaje.
W moim przypadku było tak, że kierownica nie wracała samoczynnie po skręcie, tam gdzie ją ustawiłem tam była, nawet po wyjściu z zakrętu co normalnie jest nie do pomyślenia, bo siły działające na układ kierowniczy zmuszają koła do ustawienia się na wprost. Nie wiem czy pasek od wspomagania mógł mieć tak duży wpływ na to. Dalej obstawiałbym sworznie, ale temat ten może być u Ciebie znacznie szerszy.

Wiele osób sugerowało mi regenerację przekładni co może mieć miejsce w Twoim przypadku. Niestety nie jest to tania sprawa, koszt to min. 500-600 zł + w niektórych warsztatach jeszcze koszty wyjęcia/włożenia i na pewno ustawienie geometrii kół.

Wymiana pompy, paska, rolki, płynu to niewątpliwie najtańsze rzeczy i może faktycznie zacznij od nich. Ja byłem tak zdeterminowany, że postanowiłem wymieniać wszystkie możliwe elementy aż do skutku. Na szczęście skończyło się sworzniach. Ponadto sprawdź ciśnienie w oponach.

Życzę powodzenia i jak najmniejszych kosztów :-)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [r400] Problem z wspomaganiem
Bialy1990 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 4 Pon Paź 31, 2011 12:14
szoso
Brak nowych postów [416Si 00r] Problem ze wspomaganiem
elrafal Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 14 Pią Wrz 25, 2009 12:51
szoso
Brak nowych postów [R400 SDI] problem z hamulcem i wspomaganiem
michal__b1 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 3 Czw Lut 25, 2010 22:43
michal__b1
Brak nowych postów [R45 2,0 d]Kłopoty ze wspomaganiem
misio46 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 10 Pią Kwi 23, 2010 19:49
Mazak
Brak nowych postów [R416] Problemy ze wspomaganiem
lysy229 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 4 Nie Paź 26, 2008 11:36
lysy229



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink