a próbowałeś coś z autocoma wydobyć? on niby się łączy z GM6, wprawdzie sam widziałeś jak mało, ale przy obecnych kosztach tych chińczyków może uda się coś na początek rozpracować... tak sobie tylko myślę
_________________ W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia
SPAMU¦
Wysłany: Sro Lut 19, 2014 20:54 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Wracajac troche do tematu map w naszych r75. Czy w winols wykryte mapy w ilosci 26 to wszystkie niezbedne do zabawy z remapem? Czy trzeba szukac jakichs jeszcze nie wykrytych?
Czytam wasze posty od pocztąku i kilka rzeczy nie rozumiem, mógłbym prosić o wytłumaczenie ?
1. Co to są kody ZCS ?
2. Co to jest BCU (Body Control Unit ?) Czy to ogrania tylko T4 ?
3. Jakie wartości możemy ustawiać w tym BCU ?
4. Wnioskuje też że znacie się ze zlotów, czy orientujecie się może ile jest T4 w Polsce ?
5. Czy MG ZT i rover 75 CDTI 2.0 posiadaja dokladnie ten sam sterownik silnika ?
6. Moglibyście podesłać jego zdjecie, dane, lub numer lub numery....
Jeden z was napisal :
Cytat:
Gdyby mieć go na kilka dni do zabawy, można skopiować proces na INPE
..
Czy posiadacie odpowiednie "umiejętności" aby dane wysyłane z t4 przekuć na funkcjonalny software ? (nie przegladalem waszych innych postów - nie mam na to czasu, dlatego pytam wprost) ... być może mógłbym wam coś zasugerować...
1. W tym poście nie wspominacie do czego są kody ZCS, wspominacie że jest z nimi problem dlatego zapytałem…
2. To samo z BCU, wnioskuje na podstawie waszej dyskusji że jakieś rzeczy są konfigurowalne za pomocą T4 , sam nigdy nie miałem z nim do czynienia dlatego pytam was... z tego co wiem pytania służą do zgłębiania wiedzy , co prawda mogą być mniej lub bardziej trafne.
Na marginesie Marku zadałem sobie trud przejrzenia pobieżnie twoich starych postów i stwierdziłem że w wielu przypadkach też pytałeś wprost jak czegoś nie wiedziałeś… i jakoś nikt nie kwestionował po co to pytasz zamiast zgłębiać temat? -
3. Lakoniczna odpowiedź…
4. W zasadzie z tym tematem może nie ma większego znaczenia, ale w kontekście mojego pomysłu kluczowa jest lokalizacja i ilość T4… nie chciałbym tego wyjaśniać publicznie. Może na priv.
5. No znowu „i tak i nie” to może mógłbyś mi powiedzieć lub odesłać do jakiegoś konkretnego postu gdzie jest to opisane ? akurat z roverem 75 nie mam problemu ze znalezieniem większy problem mam z ZT’kami
6. No zdjęcie T4 to mi nie potrzebne, wiem jak wygląda, chodziło mi o ECU silnika konkretnie diesla, tylko mi nie pisz że są na forum – wiem że są , zdjęcia wsadów, PCB, poznaczone kości pamięci, epromy itd. Bardziej precyzyjnie czy macie gdzieś zestawienie sterowników i ewentualne porównanie pomiędzy R75 i MG ZT. Różnią się tylko mapy i konfigurację ? Czy jest to np. inny producent BOSCH /SIEMENS, czy np. od jakiś tam roczników były inne lub kilka ?
7. Pytając o umiejętności miałem na myśli jakie są wasze doświadczenia z pisaniem oprogramowania, tworzenia softu, ewentualnie oprogramowywania układów embeded. Brawo użyłeś mojego ulubionego zwrotu „wyważać otwarte drzwi”… - powiem tak nie koniecznie….
Generalnie sami wspomnieliście o tym że jest problem z T4, ci co maja nie chcą go udostępniać (wiadomo konflikt interesów), a dobrze by było wiedzieć co on konkretnie wysyła ? Czyż nie tak ?
No chyb że wiecie już wszystko, i macie to zaimplementowane w waszych aplikacjach typu INPA GALETO itd. (nigdy żadnego z tych programów nie używałem – tak że proszę od razu do mnie nie strzelać !)
To może jeszcze jedno pytanie konkretnie dotyczące T4 , czy bylibyście zainteresowani zdekodowaną transmisja pomiędzy T4 a dowolnym sterownikiem w dowolnym Roverku i dowolnym modułem ?
A propo czasu to wiem że jest on kluczowym problemem w 99.9 % wykonywanych projektów
Co do sugerowania … po to pytam aby częściowo wybadać zapotrzebowanie jakie obszary pracy T4 nie są wam jeszcze dobrze znane i powiedzmy nie „rozkminione” ?
Czytam wasze posty od pocztąku i kilka rzeczy nie rozumiem, mógłbym prosić o wytłumaczenie ?
1. Co to są kody ZCS ?
2. Co to jest BCU (Body Control Unit ?) Czy to ogrania tylko T4 ?
3. Jakie wartości możemy ustawiać w tym BCU ?
4. Wnioskuje też że znacie się ze zlotów, czy orientujecie się może ile jest T4 w Polsce ?
5. Czy MG ZT i rover 75 CDTI 2.0 posiadaja dokladnie ten sam sterownik silnika ?
6. Moglibyście podesłać jego zdjecie, dane, lub numer lub numery....
Jeden z was napisal :
Cytat:
Gdyby mieć go na kilka dni do zabawy, można skopiować proces na INPE
..
Czy posiadacie odpowiednie "umiejętności" aby dane wysyłane z t4 przekuć na funkcjonalny software ? (nie przegladalem waszych innych postów - nie mam na to czasu, dlatego pytam wprost) ... być może mógłbym wam coś zasugerować...
Serdecznie Pozdrawiam
1.ZCS to tak jakby konfiguracja samochodu, dość dobrze opisana zdaje się na jednym z angielskich forów i prosto ją ogarnąć, problem natomiast jest z sumą kontrolną, ale to Marek już zdaje się ogarnął
2. BCU tak to Body control unit - moduł komfortu i ogarnia go tylko T4 jak do tej pory.
3. w BCU jest masa ustawień od rodzaju klimatyzacji, przez centralny zamek, szyby el. itd.
4. ja wiem o 2-3 T4 w Wielkopolsce PHJOWI w nowym miescie, wg strony klubowej zdaje się że jest też w poznaniu i byc może w komornikach w serwisie land rovera.
w Warszawie to Marek wie...
Dalej mi nie wiadomo ale to że ktoś ma T4 nie znaczy że potrafi z niego korzystać w 100%
5. jesli chodzi o R75 i MG ZT zasilany ON czyli CDT i CDTi to sterowniki maja różne numery ale to DDE 4.0 Bosch a dokładnie EDC15C4
idąc dalej zgłębiając wiedzę wszystkiego można się nauczyć ale pytając o przekucie T4 to własnie o to chodzi że T4 jest drogie w zakupie i przydała by się jakaś alternatywa
1. W tym poście nie wspominacie do czego są kody ZCS, wspominacie że jest z nimi problem dlatego zapytałem…
W tym temacie może nie, ale jeśli wpiszesz ZCS w szukajkę googla na stronie na pewno znajdziesz. Kody ZCS nie są niczym nowym w ROVERze. To patent z BMW, bo 90% elektroniki z tego auta to BMW. Zawiera się w nich informacja o wyposażeniu auta. W R75 służy ona głównie T4 dla zorientowania się co ma udostępniać do konfiguracji, a czego nie.
sail napisał/a:
stwierdziłem że w wielu przypadkach też pytałeś wprost jak czegoś nie wiedziałeś… i jakoś nikt nie kwestionował po co to pytasz zamiast zgłębiać temat?
Owszem. Było tak, bo była posucha w postach na ten temat, na tym forum.
Teraz jest inaczej. Informacje są, tylko trzeba mieć czas i chęci żeby poszukać. Jeśli nie masz czasu na to, to na pewno nie będziesz mieć czasu na dalszy rozwój tego tematu w zakresie napisania softu, zbudowania interfejsu czy innych doświadczeń. Na PW i na e-mail piszą do mnie co jakiś czas podobni Tobie, obiecują gruszki na wierzbie, a sprowadza się to do tego, że potrzebują kilku informacji, które niby mają im w czymś pomóc, a i tak nie wiele z nimi mogą zrobić. Dlatego jestem już oszczędny w odpowiadaniu w takim temacie. Budowniczych softu było już kilkunastu, efekty są jakie widzisz. Gdyby ktoś zrobił fejs i program dla R75, mogłoby się to ładnie sprzedawać na całym świecie, ale... jak coś dobrze idzie i jest zarobek, natychmiast powstanie tego chiński klon i crack Więc tu pojawiła się opcja zrobienia czegoś na elementach już dostępnych ale całość kodowania byłaby on-line. Kupujesz sesje kodowania dla auta (konkretnie jednego). Teraz kiedy dostęp do internetu jest nawet z kibla dworcowego, nie jest to żaden problem. Piszę tutaj tylko o kodowaniu, nie o diagnostyce.
Jednak to wszystko wymaga czasu, chęci i wiedzy... a znaleźć kogoś kto łączy w sobie te trzy warunki - trudno.
BCU - Body Control Unit - takie coś co w BMW występuje pod hasłem GM3, GM4, GM5 u nas GM6, ale pod to nie ma dostępnego gotowca dla EDIABASu, więc można tylko próbować czytać ROM, zmieniać wartości i zapisywać ponownie.
sail napisał/a:
3. Lakoniczna odpowiedź…
Lakoniczna, bo skoro wiesz, że z tym modułem nadal jest problem w komunikacji i identyfikacji, to wiesz, że nie mamy innej możliwości niż T4 na sprawdzenie
Ale zakładając idee działania modułu, będzie taka sama jak w innych przypadkach.
sail napisał/a:
kluczowa jest lokalizacja i ilość T4… nie chciałbym tego wyjaśniać publicznie. Może na priv.
Nie ma nic do ukrycia raczej, no chyba, że chcesz komuś podpierniczyć
T4 masz:
- okolice Poznania
- Warszawa (3)
- Ciechanów
- Wrocław
- Kraków (podobno)
- Trójmiasto (ale stoi i się kurzy podobno)
Nikt nie chce pożyczać i udostępniać nie tyle na konflikt interesów, co na możliwość uszkodzenia, a to droga bądź co bądź zabawka. Łączy w sobie wiele interfejsów i komunikacja odbywa się na różnym poziomie, różnymi metodami.
sail napisał/a:
No zdjęcie T4 to mi nie potrzebne, wiem jak wygląda,
A szkoda bo mam
sail napisał/a:
ECU silnika konkretnie diesla, tylko mi nie pisz że są na forum – wiem że są , zdjęcia wsadów, PCB, poznaczone kości pamięci, epromy itd. Bardziej precyzyjnie czy macie gdzieś zestawienie sterowników i ewentualne porównanie pomiędzy R75 i MG ZT.
Gdybyś zapytał czy mamy rozpiskę adresacji tych sterowników, to bym zrozumiał.
A Ty pytasz o jakieś pierdoły
Sterowników przy tunowaniu spotkałem 3 rodzaje. Inny od przedlifta, inny od polifta i jeszcze inny od przedlifta z automatem. Wbrew powszechnej opinii każdego dało się dotknąć Galletto. Wszystkie są BOSCH/SIEMENS. Różnica w adresacji oraz wartościach map. Różnica pomiędzy 115/131 i 136 - to mapa głównie. W poliftowym dochodzi czujnik zasysanego powietrza. Jest jeszcze kilka od LandRover TD4, chcociaż w manaulu występuje ten sam, co w poliftowym R75. MG/ZT nie ma znaczenia.
sail napisał/a:
Pytając o umiejętności miałem na myśli jakie są wasze doświadczenia z pisaniem oprogramowania, tworzenia softu, ewentualnie oprogramowywania układów embeded. Brawo użyłeś mojego ulubionego zwrotu „wyważać otwarte drzwi”… - powiem tak nie koniecznie….
Mierne Nikt tutaj sam nie porwie się na napisanie aplikacji od '0'. Może jedna lub dwie osoby. Ale muszą wiedzieć co mają pisać Łatwiej ogarnąć pisanie skryptów pod INPA i Ediabas. Poza tym jest BMWScanner od PASoft i oprócz BCU/ECU ogarnia wszystko. INPA radzi sobie z slinkiem diesla i da się skomunikować z BCU na poziomie odczytania VINu To trochę mało. Trzeba dorwać dokumentację na użycie odpowiedniego parametru z EDIABAS i można odczytać ROM. Mnie się nie udało, bo nie miałem czasu na poszukiwania
sail napisał/a:
), a dobrze by było wiedzieć co on konkretnie wysyła ? Czyż nie tak ?
W większości modułów działa jak INPA (bo to prawie INPA). Większość modułów odczytuje i zapisuje poprzez wrzucanie "gotowców" w określony obszary pamięci. To debil, ale może takim za dużo nie popsujesz - takie założenie mieli autorzy chyba
sail napisał/a:
No chyb że wiecie już wszystko, i macie to zaimplementowane w waszych aplikacjach typu INPA GALETO itd. (nigdy żadnego z tych programów nie używałem – tak że proszę od razu do mnie nie strzelać !)
Wiemy coś. Większość tu piszemy. Nie o wszystkim i nie wprost, bo wiemy jak działają warsztaty. Z Twojej wiedzy korzystają i koszą ludzi
sail napisał/a:
To może jeszcze jedno pytanie konkretnie dotyczące T4 , czy bylibyście zainteresowani zdekodowaną transmisja pomiędzy T4 a dowolnym sterownikiem w dowolnym Roverku i dowolnym modułem ?
Napisz jaśniej co chcesz osiągnąć. W kwestii 80% modułów w aucie, ta transmisja jest zdekodowana, ale też można oprócz T4 te moduły ogarniać fejsami za 30-100 zł .
Cytat:
Co do sugerowania … po to pytam aby częściowo wybadać zapotrzebowanie jakie obszary pracy T4 nie są wam jeszcze dobrze znane i powiedzmy nie „rozkminione” ?
90% użytkujących T4 nie ma bladego pojęcia co to jest i jak to działa
10% Warszawa, Poznań mają i wiedzą więcej.
Reszta może się domyślać bo nikt do tego nei ma swobodnego dostępu.
Pozdrawiam,
[ Dodano: Czw Mar 13, 2014 10:55 ]
Za wolny byłem longer86 mnie uprzedził
[ Dodano: Czw Mar 13, 2014 10:58 ]
longer86 napisał/a:
ZCS to tak jakby konfiguracja samochodu, dość dobrze opisana zdaje się na jednym z angielskich forów i prosto ją ogarnąć, problem natomiast jest z sumą kontrolną, ale to Marek już zdaje się ogarnął
Angielskie fora nie mają tego z kosmosu To wszystko jest dostępne w oprogramowaniu od T4 Sumy kontrolne są tylko na potrzeby T4 i chyba tylko po to, żeby wydębić kasę lub nie wprowadzać bzdur Nie są trudne do obliczenia ale nie są mi już w tej chwili do niczego potrzebne
longer86 napisał/a:
T4 to własnie o to chodzi że T4 jest drogie w zakupie i przydała by się jakaś alternatywa
Alternatywa jest Nawet kilka
Z czasem i BCU się podda
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
[ Dodano: Czw Mar 13, 2014 10:58 ]
longer86 napisał/a:
ZCS to tak jakby konfiguracja samochodu, dość dobrze opisana zdaje się na jednym z angielskich forów i prosto ją ogarnąć, problem natomiast jest z sumą kontrolną, ale to Marek już zdaje się ogarnął
Angielskie fora nie mają tego z kosmosu To wszystko jest dostępne w oprogramowaniu od T4 Sumy kontrolne są tylko na potrzeby T4 i chyba tylko po to, żeby wydębić kasę lub nie wprowadzać bzdur Nie są trudne do obliczenia ale nie są mi już w tej chwili do niczego potrzebne
longer86 napisał/a:
T4 to własnie o to chodzi że T4 jest drogie w zakupie i przydała by się jakaś alternatywa
Alternatywa jest Nawet kilka
Z czasem i BCU się podda
akurat się wstrzeliłem, bo dawno takich długich postów nie czytałem
jest dostępne w oprog. od T4 . no tak aloe T4 widziałem 2 razy na oczy jak PHJOWI mi auto robił.
a na ang forum trafiłem najszybciej na rozkminkę w przystępnym języku.
wiem INPE mam ogarnięta, nie wywala błędu dziś dotarła przesyłka z galletto zdaje się, za tydzień wolny weekend więc będę mógł zgłębiać swoja ciekawość
BCU nie ma alternatywy jeszcze a w dużej mierze tego brakuje, chciałbym dostać T4 w swoje amatorskie rączki i móc sie pobawić, a tymczasem zanim wjedzie Galletto to czekam już na graty do tylnego zawiasu bo ja do przodu a tyłek tańcuje na boki, amorki, tuleje, stabilizator. Przed przyjemnością najpierw brudna robota
No troszeczkę juz mnie naprowadziliście, dziękuję za rozwinięcie wątków.
Trochę się ożywiło, odpowiedzi są już konkretniejsze (i bardzo mnie to cieszy ), rozumiem waszą powściągliwość w odpowiedziach bo wiem jak to jest z tą wiedzą… jak coś wiesz konkretnego to wszyscy by chcieli od razu się tym „sycić” a czasami trzeba ogrom czasu aby niektóre rzeczy zrozumieć i zgłębić… ale bez truizmów.
Powiem wam dlaczego o to wszystko pytam … Cztery lata temu nabyłem R600 w dieslu, z braku kasy, trochę na przekór, VW i Audi jakoś mnie obrzydzają … no i ile się o ROVER’ach nasłuchałem o tych samochodach o problemach w komunikacji itd… nikt tego nie chciał „tknąć” .
Wtedy postanowiłem zbudować swój interfejs… były próby, próby i jeszcze raz próby , różne drogi i rozwiania , cały czas traktowałem to hobbystycznie, nikt przy tym mi nie pomagał i niestety trwało to 3 lata (wszystko z doskoku) ale obecnie mam urządzenie diagnostyczne stand-alone które jest w stanie zrobić diagnostykę, odczytać i skasować błędy i wykonać testy elementów.
Oprócz tego komunikuje się też z ABS’sem jest w stanie przeprowadzić testy funkcjonalne ABS. I nie musi kosztować kilkanaście tysięcy… tak na marginesie. Niestety jeszcze nie robi konfiguracji !.
Testowałem to na gamie samochodów które zawierają sterownik EDC 1.3.1 w różnych wersjach nie tylko z gupy Rovera. (BMW, Lancia, Alfa Romeo, Honda..)
Ale do czego zmierzam, obecnie poszukuję R75 lub ZT do kupna (tylko diesel), po to aby między innymi zająć się zrobieniem narzędzia diagnostycznego konkretnie do tego modelu, a pytam o T4 dlatego że mam patent jak wyciągnąć z niego transmisję ( i to bynajmniej nie w sposób gdzie ktoś go nam pożyczy do testów) – poszukuję tylko ludzi którzy chcieli by wziąć w tym udział. Rabunek z rozbojem też nie wchodzi w rachubę tak na marginesie i ścisłości.
Co do wiedzy ludzi którzy używają T4 to domyślam się że bywa z tym różnie, (zasadniczo trzeba wiedzieć co się robi), na pewno znajdzie się takich mało. Tak na marginesie w Częstochowie też jest jeden w firmie "Mazpol".
Odnośnie (R75 / MG ZT) staram się uzupełniać wiedzę na bieżąco tym bardziej że temat jest dość świeży ( może tak R600 przestał być już rozwojowy a i sterownik przestał być już taką tajemnicą).
Co do ciebie Marku nie rozumiem dlaczego napisałeś:
Cytat:
Na PW i na e-mail piszą do mnie co jakiś czas podobni Tobie, obiecują gruszki na wierzbie
Nie przypominam sobie abym coś obiecywałem, ani na priv ani publicznie, powiedziałem tylko że mam pewien sposób i sugestie jak to zrobić… no chyba że masz jednego na własność (T4) wtedy mój pomysł mija się z celem bo wtedy jest to banalne.
Co do tych pierdół jak je nazywasz czyli różnic w sterownikach, już konkretnie mi odpowiedziałeś, na adresy danych umieszczanych w tych sterownikach jeszcze przyjdzie pora ale muszę zacząć się tym dopiero bawić.
Pytanie jeszcze do Marka, co w T4 jest jeszcze w szarej strefie tego czego inne aplikacje nie „ogarniają” ? (te pozostałe 20 %)
Ja całą tą dyskusję traktuję jako research "wywiad" stopień zorientowania się co już jest a czego brakuję i z czego ewentualnie korzystać jak już nabędę następnego roverka... teraz już wiem że jeżeli to będzie R75 lub ZT to w zasadzie będzie to ta sama rodzina sterowników czyli EDC15C4.
Ale do czego zmierzam, obecnie poszukuję R75 lub ZT do kupna (tylko diesel), po to aby między innymi zająć się zrobieniem narzędzia diagnostycznego konkretnie do tego modelu,
No to narzędzia i oprogramowania są BMWScanner, INPA...
sail napisał/a:
Tak na marginesie w Częstochowie też jest jeden w firmie "Mazpol".
Oj. Nieaktualne już od lata zeszłego roku
sail napisał/a:
Odnośnie (R75 / MG ZT) staram się uzupełniać wiedzę na bieżąco tym bardziej że temat jest dość świeży ( może tak R600 przestał być już rozwojowy a i sterownik przestał być już taką tajemnicą).
R75/ZT też już nie są rozwojowe
sail napisał/a:
Nie przypominam sobie abym coś obiecywałem, ani na priv ani publicznie, powiedziałem tylko że mam pewien sposób i sugestie jak to zrobić… no chyba że masz jednego na własność (T4) wtedy mój pomysł mija się z celem bo wtedy jest to banalne.
Ja T4 nie mam, nie potrzebuję go do niczego w sumie. Jeśli już bardzo jest mi potrzebna zmiana w konfiguracji auta, to wtedy jest Mariusz418 z BritishCars.pl On ma T4.
Nie pisałem o Tobie, ale piałem o takich jak Ty, podobnych. Zapaleńcy, twierdzą, że robią urządzenia, że mogą napisać soft, tylko trzeba im zrobić milion operacji i zabiegów, a przy okazji jeszcze kilka info wyciągnąć na temat jak to jest zrobione? Po czym temat się urywa
A nam w sumie został do rozpracowania BCU. Miałem gdzieś logi z T4 i interfejsu, co robi.
Chyba, że chcesz skanować protokół wpinając się pomiędzy T4 a OBD. Tyle, że T4 nie ogarnia w pełni tego BCU. On ma kilka opcji, a głowę daję, że w naszym BCU można robić wiele rzeczy. No i ważna rzecz, BCU w naszych autach różnią się wersją HARDWARE prócz tego, że są LOW i HIGH.
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Co do BCU czy jakiegokolwiek innego sterownika to najprościej jest zacząć od przechwycenia protokołu komunikacyjnego pomiędzy danym ECU a urządzeniem diagnostycznym.
Metod jest co najmniej kilka, pytanie tylko czy ktoś kto diagnozuje wam samochód jest tego świadomy czy nie
Zabawa później z samym protokołem to już inna bajka, tu są potrzebne konkrety i dla wielu może to być już koniec przygody w tym temacie jeżeli nie mają odpowiedniej wiedzy. Bo jak powiedziałeś:
Cytat:
znaleźć kogoś kto łączy w sobie te trzy warunki – trudno .
I abyś dobrze mnie zrozumiał – w żaden sposób nie miałem na celu aby wyciągać od was jakiekolwiek detale techniczne na temat tego co i jak robicie.
A co do zapaleńców którzy coś tam obiecują i coś tam robią, nadal nie mogę zrozumieć dlaczego usilnie mnie do nich przyrównujesz – przecież nic o mnie nie wiesz (Bez urazy)
A czy ktoś inny buduje jakieś urządzenia to jego sprawa, ja już swoje zrobiłem (i to niejedno w tym temacie) bez niczyjej pomocy, i większość tego co osiągnąłem zawdzięczam tylko i wyłącznie własnej inwencji i doświadczeniu. Dlatego też tak rozbawiłeś mnie wcześniej kiedy pisałeś o „wywarzaniu otwartych drzwi”, ponieważ doskonale zdaje sobie sprawę kiedy jest celowość robienia czegoś a kiedy nie.
A co do tematu rewers engineering’u to doskonale zdaję sobie sprawę że nikt nie odsłoni tutaj wszystkich kart na swój temat, jeszcze tym bardziej na forum publicznym . (z całym szacunkiem)
Widzisz przez dwa dni odrobiłem już trochę lekcji na temat R75/ZT i już jestem dużo dalej niż byłem… Podziałaliście jak zapalnik., serdecznie dzięki…
Co do BCU i zbudowania mapy konfiguracji jest to możliwe, tym bardziej jeżeli masz tak ułatwiony dostęp do T4. Zgrać protokół, zrobić swój emulator, i poprzez podgrywanie obszaru pamięci lub epromu sprawdzać co logują błędy a co nie. Często sterowniki mają taką funkcjonalność która pozwala sprawdzać dany element jeżeli jest skonfigurowany a nie podłączony.
Ale to nie wszystko, najlepiej jest zabudować sobie wszystko poza samochodem i podsłuchiwać oraz obserwować co się dzieje. Nie będzie tanio ale wtedy mamy pewność że nie udupimy sobie samochodu. Dużym ułatwieniem jest też możliwość porównania kilku ze-skanowanych map z konkretnymi konfiguracjami , wtedy jest łatwiej porównywać mapy , z wartościami faktycznie funkcjonalnymi w danym samochodzie.
Dlatego kluczowe było dla mnie pytanie wcześniejsze, czy znacie lokację wszystkich T4 w Polsce ? (założyłem wcześniej że tylko ono jest w stanie to zrobić) bo można tak ugryźć ten temat, że każdy mógłby mieć mały udział w tym, aby przyczynić się do rozkodowania danych modułów (nie myślałem konkretnie o BCU bo jeszcze dwa dni temu nie wiedziałem że aż taka część funkcjonalność T4 można uzyskać programem INPA w zakresie R75 ). No ale cóż to jest nadal temat otwarty… (oby nikt opacznie nie odebrał tego jako wcześniej wspomniane urywanie tematu
Do tego wszystkiego potrzebne są jeszcze narzędzia, które pozwolą na co nieco, ale to zapewne wiecie, programatory, interfejsy, logerry K-Lina, CAN’a, ecu do testów itd. I w chust wolnego czasu…i chęci…
Serdecznie pozdrawiam i jakkolwiek dziękuje za rozświetlenie niektórych tematów…
P.S. A o T4 w Mazpol to nie wiedziałem że już go tam nie ma Ale to już inna historia.... ciekawe w jaki sposób sie go pozbyli i dlaczego ?
Qrew mać Tyle się napisałem, wygasła sesja i ...
Drugi raz mi się nie chce wszystkiego pisać więc tylko najważniejsze:
sail napisał/a:
I abyś dobrze mnie zrozumiał – w żaden sposób nie miałem na celu aby wyciągać od was jakiekolwiek detale techniczne na temat tego co i jak robicie.
ja się chętnie podzielę, jeśli tylko będzie w tym jakaś korzyść dla nasz wszystkich.
sail napisał/a:
Zabawa później z samym protokołem to już inna bajka, tu są potrzebne konkrety i dla wielu może to być już koniec przygody w tym temacie jeżeli nie mają odpowiedniej wiedzy. Bo jak powiedziałeś:
Na tym forum, śmiem zaryzykować twierdzenie, że nie ma nikogo, kto miałby taką wiedzę. Jest kilka osób, które wiedzą o co chodzi i starają się działać na własną rękę. Myślę jednak, że nikt nie skanował protokołów.
sail napisał/a:
A co do zapaleńców którzy coś tam obiecują i coś tam robią, nadal nie mogę zrozumieć dlaczego usilnie mnie do nich przyrównujesz – przecież nic o mnie nie wiesz (Bez urazy)
Oczywiście, że nic o Tobie nie wiem. Ale zaczyna się tak samo jak z innymi Tyle, że Ty zrobiłeś to publicznie... więc może jednak nie jest tak, jak oceniam Bądź niczym Mojżesz i przeprowadź posiadaczy R75/ZT przez wielkie wody diagnostyki i programowania
sail napisał/a:
A co do tematu rewers engineering’u to doskonale zdaję sobie sprawę że nikt nie odsłoni tutaj wszystkich kart na swój temat, jeszcze tym bardziej na forum publicznym . (z całym szacunkiem)
Na tym forum wiele informacji jest zawartych. Wystarczy dobrze poszukać, zrozumieć i chcieć się w to bawić. Jest kilka osób tutaj, które potrafią z tej wiedzy korzystać i ją zgłębiać. Reszta ma to w dupie i albo skorzysta z pomocy kogoś kto już to wszystko wie, albo musiałby mieć fejs za 99 zł + pełne oprogramowanie oparte o klilokolgię
sail napisał/a:
Widzisz przez dwa dni odrobiłem już trochę lekcji na temat R75/ZT i już jestem dużo dalej niż byłem… Podziałaliście jak zapalnik., serdecznie dzięki…
Abyś za wcześnie nie ... wybuchł
sail napisał/a:
Co do BCU i zbudowania mapy konfiguracji jest to możliwe, tym bardziej jeżeli masz tak ułatwiony dostęp do T4. Zgrać protokół, zrobić swój emulator, i poprzez podgrywanie obszaru pamięci lub epromu sprawdzać co logują błędy a co nie. Często sterowniki mają taką funkcjonalność która pozwala sprawdzać dany element jeżeli jest skonfigurowany a nie podłączony.
Nie wiem co Ty piszesz... nic nie rozumiem Może to prze późną porę
Ja mam dostęp do T4 dzięki uprzejmości Mariusz418 z BritishCars.pl.
Z tym że kopiowanie T4 mija się z celem. To debil jak już wspomniałem.
Nie zrobi nic poza to, co kazali mu autorzy.
Pozdrawiam,
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
ale jak będzie wiadomo jak ugryźć komunikację z BCU na zasadzie T4 to dalsza zabawa będzie już prostsza, ja jak T4 debil nie jestem ale nie mam też takiej wiedzy żeby to rozgryźć, tak wnioskując z poprzednich odpowiedzi rozumiem że udało się zgrać zawartość BCU? czy np na zasadzie różnic w oprogramowaniu przykładowo szyby na tył właczone / wylączone i zgrywając w obu przypadkach zawartośc BCU jesteśmy w stanie wychwycic gzie pojawiają się różne wartości?
to tak na chłopski rozum.
przy okazji otrzymałem galletto i mam już na lapku 512 KB zgrany ECU i projekt z winolsa z opisanymi 6 mapami. tyle udało mi się zrozumieć do tej pory
ale jak będzie wiadomo jak ugryźć komunikację z BCU na zasadzie T4 to dalsza zabawa będzie już prostsza
Kopiowanie odbywa się metodą mi nie znaną. Nie ma jej w logach EDIABASu.
Konfigurowanie natomiast odbywa się blokowo. Ale nie zmienia jednej opcji, tylko wali po blokach. Dlatego nazywam go debilem. Z resztą tak jest nie tylko z BCU, a każdym innym modułem.
longer86 napisał/a:
i projekt z winolsa z opisanymi 6 mapami. tyle udało mi się zrozumieć do tej pory
W sterownikach naszych R nie ma specjalnej filozofi. W sumie musisz dotknąć 8-9 map i tuning gotowy Ale już biorąc Octavie 2011 rok... jest co robić
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Co masz zepsuć. Aby tylko komunikacja szła dobrze, to nic nie popsujesz
Weź sobie zassij mapę z chomika i zobacz czego chlopaki dotykają.
Potem na chiptuners.org szukaj informacji na temat adresacji map naszego sterownika.
Będzie kołomyja, ale parę szczegółów znajdziesz. Najważniejsze żebyś powietrze z paliwem dobrze zgrał, to nie będzie kopcić Możesz też poszukać opcji pozbycia się problemu z czujnikiem położenia wałka Ja to miałem, gdzieś zgubiłem, a teraz nie chce mi się szukać
Mapa była z osiami stopni C. oraz obrotami silnika.
Jest też w sieci gdzieś PDF z opisem map do seata leona Jest tak fajnie opisany, że dzieciak 12 lat by ogarnął temat Na jego podstawie, też możesz się szkolić. Ale jak już masz 6 map opisanych, to nie wiele Ci do szczęścia pozostało. Chyba, że znajdziesz pełną dokumentację do tego sterownika - no to będziesz boski jak Twardowski
Ps.
Co z tymi szybami ?
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum