Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Zestaw do podstawowej diagnostyki komputerowej
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Zestaw do podstawowej diagnostyki komputerowej
Autor Wiadomość
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Wto Wrz 15, 2015 21:51   

Widzisz, sknerko inpa nie ma skryptów do obsługi roverowskich silników. I całą nadzieja w Marcinie, że to się zmieni , :wink:
_________________
75 Red Edition
Ostatnio zmieniony przez longer86 Sro Wrz 16, 2015 10:24, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Wrz 15, 2015 21:51   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Koenig 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 11 Cze 2015
Posty: 157



Wysłany: Wto Wrz 15, 2015 22:15   

W takim razie czego potrzebuję do swojego auta?
 
 
sknerko 




Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Sro Wrz 16, 2015 09:24   

longer86 napisał/a:
Widzisz, sknerko inpa nie ma skryptów do obsługi roverowskich silników. I całą nadzieja w Marconiego że to się zmieni ,
Ja w was głęboko wierzę chłopaki bo ja mam tych roverów na podjeździe jak psów to bym jednak potrzebował ;P
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
gedeon 



Dołączył: 20 Sie 2015
Posty: 10



Wysłany: Sro Wrz 16, 2015 10:35   

Czy jest ktoś w Krakowie z forumowiczów kto potrafi odczytać błędy ze skrzyni automatycznej w R75? Ostatnio pojawił mi się na chwilę komunikat EP. Teraz go nie ma i auto jeździ normalnie, ale wolałbym to przediagnozować.
 
 
janio 




Pomógł: 8 razy
Dołączył: 12 Mar 2013
Posty: 335



Wysłany: Sro Wrz 23, 2015 16:41   

Naczytałem się sporo o INPA. Jedni chwalą, inni mają problemy z instalacją i uruchomieniem softu, trzeba stawiać jakąś wirtualną maszynę. A nie można bez tych wszystkich ceregieli? Chociażby produkt viakena, Polski Interfejs BMW INPA GT1 USB we wtyku OBD2. Tylko że puki co, to sam kabel, bez oprogramowania, co on może? Ja na początek potrzebował bym podnieść wolne obroty z wartości 780 rpm na 830 rpm. A co sądzicie o czymś takim: LUNCH X-431 DIAGUN? Wyczytałem że jego IV generacja jest nawet lepsza od T4.
_________________
Od 1996 roku Rover 416 Si
Od 2016 roku Rover 25 Lift
 
 
gustav.pl 




Pomógł: 12 razy
Dołączył: 09 Cze 2008
Posty: 337
Skąd: Warszawa



Wysłany: Sro Wrz 23, 2015 17:37   

janio napisał/a:
Chociażby produkt viakena,

No właśnie, à propos produktów firmy VIAKEN. Czy np. takie cóś ogarniało by podstawy diagnostyki naszych 75-tek? Tzn. wiem, że te urządzenie obsługuje Roverki, ale nie wiem co tym można zrobić :sad:
_________________
rover forever
 
 
Sandman 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Sie 2014
Posty: 120
Skąd: Polska

Rover Tourer

Wysłany: Czw Wrz 24, 2015 10:24   

Wszyscy chyba mają nadzieję że Marcinowi się uda temat do konca ogarnąć :) i będziemy mu dozgonnie wdzięczni :zdrowie:
_________________
Mój dyliżans :D
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Czw Wrz 24, 2015 12:31   

Kabel musi obsługiwać protokół DS2 i to wszystko co będzie potrzebne do programu, który w bólach się rodzi ;)
marcin.misek - dzisiaj obchodzi urodziny, oby nie za hucznie, bo jeszcze nam się premiera programu przesunie ;) - rozpracował już sterowniki silnika do benzynek. Odczyt błędów na pewno, a jak z live data to zobaczymy. Do automatycznej skrzyni nie wiem czy się dostał. Przydałoby się auto na testy.

W każdym razie, marcin.misek to cyborg ;) Mało śpi, mało je, dużo pije... wysokooktanowych napojów, dzięki temu i sprawnie crackuje protokoły dostępowe do sterowników. Ostatnio rozpracował algorytm dostępu do DDE4. Dzięki temu zrobienie chiptuningu do diesla to kwestia posiadania kabelka i programu (tylko, że w wersji full) :P

Jest jeszcze parę modułów, które są owiane lekką tajemnicą, ale pewnie z biegiem czasu marcin.misek dobierze się do nich.
Warto zaznaczyć, że rozszerzona konfiguracja BCU oraz dopisywanie używanych pilotów do auta to zasługa Marcina :)

Całe oprogramowanie, opis, faq i ew. formularz opinii będzie dostępny na stronie https://toaf.roverki.eu.

Oprogramowani, które powstaje jest napisane od podstaw przy wykorzystaniu wiedzy, którą kilka osób zdobywało przez lata. Jest raczej takim tworem hobbystycznym niż zarobkowym, ale jeśli będzie można coś na nim zarobić, to super. Niech się zwrócą te godziny nocne poświęcone w aucie - zwłaszcza Marcinowi. Jeśli produkt okaże się sukcesem trzeba będzie się przesiąść z tym oprogramowaniem na żyjące marki ;)

Na forum jest taki temat, alternatywne oprogramowanie do T4 ;)
Myślę, że powoli można tam umieszczać opis lub link do stronki, którą dałem powyżej.

Ale ten temat, skoro już jest, mógłby posłużyć teraz jako taka lista życzeń.
Może osoby związane blisko z R75 miałyby jakieś życzenia co do obsługi programu - co powinien robić. Lakoniczne wszystko nie wchodzi w grę :P

Pozdro i sto lat marcin.misek ;)
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Czw Wrz 24, 2015 14:57   

Przy okazji dodam, ze wyskoczylem z tematem u angoli na forum, ze jest takie cos jak nasz Toaf. To się nagle okazało ze dziady od T4 zrobili sobie emulator ale z nikim sie nie podzielili bo trzepali kapuchę z T4. Zawrzalo... Wiec misiek wykonal sporo dobrej pracy.
_________________
75 Red Edition
 
 
janio 




Pomógł: 8 razy
Dołączył: 12 Mar 2013
Posty: 335



Wysłany: Czw Wrz 24, 2015 15:19   

Sam wiem jak to jest w czasie ciężkiej pracy. Samochód się zagrzeje a co dopiero człowiek. Innych płynów potrzebuje samochód do schłodzenia a innych człowiek ciężko pracujący. Jestem za wspieraniem takiej inicjatywy która w niedługiej przyszłości może się nam roverzystom przydać. Sam bym podarował ze dwie kszynki płynu do chłodnicy na tak szczytny cel.
_________________
Od 1996 roku Rover 416 Si
Od 2016 roku Rover 25 Lift
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Czw Wrz 24, 2015 15:41   

Janio możesz podarować coś równie fajnego - swoje auto do testów ;)
Z tego co widzę masz automata więc przyda się test komunikacji ze sterownikiem.
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
janio 




Pomógł: 8 razy
Dołączył: 12 Mar 2013
Posty: 335



Wysłany: Czw Wrz 24, 2015 16:01   

Angola lekko pukniętego a na chodzie wziąć do testów. Wszyscy wiedzą że z automatem nie ma żartów, mój póki co działa świetnie. Jak coś nie wyjdzie to będę śmigał z kamasza, kiepska perspektywa. Rozumiem że żartujesz.
_________________
Od 1996 roku Rover 416 Si
Od 2016 roku Rover 25 Lift
 
 
sash997 




Pomógł: 36 razy
Dołączył: 24 Mar 2009
Posty: 1654
Skąd: wieluń



Wysłany: Czw Wrz 24, 2015 17:03   

z automatem to trzeba Punxa z Wrocławia poprosić ;)
_________________
-DIAGNOSTYKA I NAPRAWA PIECY I STEROWNIKÓW WEBASTO !
-NAPRAWA SILNIKÓW WENTYLATORA CHŁODNICY W ROVER 75
 
 
 
Punx 



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 04 Gru 2009
Posty: 1057
Skąd: Wrocław

Rover 75

Wysłany: Czw Wrz 24, 2015 22:21   

Zależy jakie to testy, gdzie będą robione i kiedy ... ja tam mogę auto udostępnić ale rzadko poza Wrocław wyruszam ...
 
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Pią Wrz 25, 2015 00:45   

janio napisał/a:
Rozumiem że żartujesz.

Nie, nie żartuję.

Tu chodzi o testy "komunikacyjne". Połączenie i odczyt.
Niczym nie grozi taka procedura.
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
janio 




Pomógł: 8 razy
Dołączył: 12 Mar 2013
Posty: 335



Wysłany: Pią Wrz 25, 2015 10:42   

Nie do końca się z tym zgodzę, różne są na to w życiu przykłady, wolę na zimne dmuchać.
I tak już jestem królikiem doświadczalnym, po tym jak zrobiłem dwie większe dolewki oleju FUCHS TITAN ATF 4400 do skrzyni Jatco JF506E. Jeżdżę na razie i czekam kiedy mi się zepsuje, bo ponoć ta skrzynia nie lubi mieszania różnych olejów. Świadomie zdecydowałem się przetestować to na sobie, zobaczymy jakie będą wyniki tego testu, pażywiom uwidim.
_________________
Od 1996 roku Rover 416 Si
Od 2016 roku Rover 25 Lift
 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Pią Wrz 25, 2015 11:29   

Kto nie ryzykuje ten nie zyje, gdyby nie testy na własnych autach nic by się nie dalo zdzialac, w dzisiejszych czasach zalanie paliwa na stacji to juz ryzyko i test.
Czyli odważny z automatem nadal poszukiwany
_________________
75 Red Edition
 
 
Punx 



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 04 Gru 2009
Posty: 1057
Skąd: Wrocław

Rover 75

Wysłany: Pią Wrz 25, 2015 11:38   

Ale gdzie to auto z automatem trzeba podstawić?
 
 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Pią Wrz 25, 2015 13:30   

Z Wrocka chyba najbliżej do samego stwórcy. Marcin-Misek
_________________
75 Red Edition
 
 
Punx 



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 04 Gru 2009
Posty: 1057
Skąd: Wrocław

Rover 75

Wysłany: Pią Wrz 25, 2015 14:38   

Do Strzegomia mam ok 60km, jakby tam był jakiś ponton do obejrzenia to się chętnie przejadę ale tylko w weekend mam czas

Ewentualnie można skołować jakąś przelotkę do OBD2 na RJ45 i sprawę przez sieć załatwić :)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [R75] Jaki soft do diagnostyki
tazOR Rover serii 75, MG ZT 2 Wto Maj 06, 2014 18:07
apples
Brak nowych postów [R75] Odczyt diagnostyki Prosze o Pomoc!
peroomen Rover serii 75, MG ZT 2 Pią Paź 15, 2010 17:19
apples
Brak nowych postów [ZT] Radio z BT a zestaw audio HK
tmk752 Rover serii 75, MG ZT 1 Pią Lut 22, 2019 07:24
MaReK
Brak nowych postów [R75] Zestaw sprzęgło+wysprzęglik Luk
marcin199 Rover serii 75, MG ZT 4 Sro Kwi 16, 2014 17:12
haszczyc
Brak nowych postów [R75] Zestaw naprawczy rozrusznika, elektromagnesu
dawidd Rover serii 75, MG ZT 0 Sro Sty 16, 2019 07:33
dawidd



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink