Pomógł: 248 razy Dołączył: 18 Cze 2009 Posty: 1651 Skąd: Maciejowa, Nowy Sącz
Wysłany: Czw Lip 30, 2009 11:16
camaro17 napisał/a:
AndrewS, tak dokładnie 60 min trochę przy duże,a le o to chodziło
Dzisiaj miałem już małe próby co do woltomierza to postanowiłem podłączyć go od razu bezpośrednio na aku, będzie cały czas pokazywał napięcie, po zapaleniu auta podskoczy, nie chcę się bawić w wczepianie w jakieś kabelki przy bezpiecznikach bo nawet nie wiem w które, podświetlenie wezmę z zapalniczki.
Teraz panowie mam problem z tem. oleju wiem że jeden idzie kabelek na czujnik kolor zielony, i zostają mi 4 kable, gruby czerwony i czarny to wiem że od podświetlenia + i - już sprawdzałem, lecz zostaje mi jeszcze 2 kabelki tez czerwony i czarny i nie wiem od czego one są ?? Na pewno nie od podświetlenia bo nie działa to od czego???? Z instrukcji nic nie wynika, macie jakieś pomysły co mam z robić z tymi 2 kabelkami w co je włączyć???? Są one widoczne na zdjęciu.
witam
drobna uwaga do montażu woltomierza - lepiej nie podłączać bezpośrednio do aku, jak każde urządzenie i on pobiera jakiś prąd - może go czasem zabraknąć do odpalenia - już lepiej tak jak podświetlenie podłączyć go do zapalniczki jeśli jest odłączana po wyjęciu kluczyka
pozdrawiam
darek
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
darek_wp, właśnie bardzo trafna uwaga, dzisiaj sprawdzałem i rzeczywiście zapalniczka działa dopiero po przekręceniu zapłonu także jest 50% sukcesu, jak podepnę woltomierz i temp oleju pod zapalniczkę to po zgaszeniu silnika ona będą pokazywać wartość 0 natomiast jak załączę zapłon to woltomierz pokaże odpowiednia wartość a temp. oleju tez się włączy.
Teraz jest pytanie jak wygląda sprawa zapalniczki czy tam nie ma żadnych problemów z podłączeniem tych kabelków.
Aha jeszcze jedno ciekawe jakie są opory na kablach i spadki jeżeli bezpośrednio maił bym podłączony woltomierz do aku na długości ok.1,5m czy na długości 50 cm pod zapalniczkę.
[ Dodano: Czw Lip 30, 2009 22:59 ]
Właśnie wpadłem na niemieckim forum na takie podłączenie wskaźników jak jest na fot, generalnie jest dobrze bo zapalniczka jest zapalniczka dopiero na zapłonie czyli może to wypalić.
Czyli reasumując z takim podłączeniem zegary będą wskazywać i działać dopiero po przekręceniu stacyjki.???
[ Dodano: Pon Sie 03, 2009 22:52 ]
Witam po malej przerwie zamieszczam mały filmik poglądowy jak wyszły zamontowane zegary w moim R400. Na razie tylko 2 czekam jeszcze na VACUUM mam nadzieje że do piątku to dostanę, co do temp. oleju nie jest podłączony czyjnik czeka na piątek/sobotę jak będę wymieniał olej. Pozdrawiam jak wszystko będzie cacy to zapodam lepszy filmik
zrób jeszcze jakiś filmik albo fotki w dzień, żeby było widać jak te zegary się komponują z resztą deski
A tak z ciekawości, czemu woltomierz pokazuje zero (czy 8 ) ? jeszcze nie podłączyłeś, czy jest tam jakiś układ włączający go dopiero po uruchomieniu silnika?
_________________ W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia
ja swoje podlaczylem do swiatel wczesniej mialem pod zapalaniczke ale mnie wkurzalo jak sie wiecznie palily
_________________ Tomcata na części info na PW
win32 [Usunięty]
Wysłany: Pon Sie 03, 2009 23:23
No wygląda ciekawie . również proszę o fotki w dzień . Ale voltomierz też chyba nie jest podłączony ? . Na zgaszonym silniku powinno być bodaj ok 12,5 V ?
Przy okazji - jak będziesz instalował czujnik oleju zrób jakieś fotki w miarę możliwości jak to wygląda od strony silnika
Ja swoich jeszcze nie wybrałem - okazało się że dostępność VDO jest lipna . zastanawiam się pomiędzy AutoGauge SM Peak Green , a Equusem... może ktoś ma jakieś doświadczenia ?
Dorzucam dzisiaj nowe filmiki krótkie, ale daja pogląd, co do podkładki na desce rozdzielczej pod zegary to proszę mnie nie karcić że to tak brzydko wygląda, jestem na razie w trakcie wymyślania czegoś innego. Ale jakoś nie mogę się zdecydować co z tym fantem zrobić czy skusić się na daszki na każdy zegarek czy zrobić ładny jeden daszek wkomponowany z bieżący otwór , tylko zastanawiam się z czego to zrobić aby nadać odpowiedni kształt by było gładkie i można pomalować na gładko.
Co do montażu czujnika od temp. oleju to razem z tatą ustaliliśmy że zamontujemy w śrubę od miski olejowej, jedni twierdzą że to słabe miejsce, bo pęd powietrza studzi inni mówią że to bujda.CO o tym sądzicie?????? No nie wiem ale ja jakoś nie widziałem innego miejsca aby wsadzić ten czujnik. Myślałem że ten oryginalny trójnik coś wyda ale raczej nie bo nie ma na niego miejsca.
Tylko dzisiaj wynikł inny problem, że tak powiem z własnej głupoty uszkodziłem czujnik to znaczy zepsułem go, już znalazłem takie coś na allegro.pl ale z Gdańska, może jutro coś znajdę we Wrocku, miejmy nadzieję bo w sob chcę coś zadziałać ale bez czujnika nic niestety nie pójdzie.
Co do podłączenia zegarów to zrobiłem tak, sprawdziłem że na zgaszonym silniku nie działa zapalniczka a na załączonym zapłonie tak. Więc podłączenie woltomierza i temp. oleju poszło na zapalniczkę, jak przekręcam zapłon to woltomierz pokazuję wartość, gdy gaszę to spada do "0" to znaczy do "8" bo zera na wskaźniku nie ma. Co do temp. oleju tak samo ale nie wiem czy działa bo dopiero czujnik muszę podłączyć. Podświetlanie wpiąłem się w główne przewody +/- od podświetlania pokręteł nawiewów, tak aby przy montowaniu dommera-ściemniacza nie było niespodzianek, jak wepnę się w główne kable to dimmer powinien kontrolować wszystkie zegary, przyciski, pokrętła i w tym moje zegarki. Myślę że rozwiązanie nie jest głupie i złe bo jakoś działa tak jak powinno, jak samochód wyłączony to nic nie działa. I tak miało być
camaro17, coś ty za deske przykręcił do tego nawiewu???
Mam nadzieje że to ostatecznie tak nie będzie wyglądać bo jak narazie to odstrasza.
Pomyśl o zamontowaniu tych zegarów na lewym słupku u góry i wykonczyć wszystko matą szklaną , zywicą i szpachlą a na koniec obszyć skórą.
Postaraj się , wiem ze potrafisz.
Pozdro
_________________ R.I.P Historia Rovera zakończona i nigdy więcej nie chcę jej powtarzać.
RoVeR 416 Si '96
Spoko chłopaki, mnie też się to nie podoba, ale stanowczo mówię że słupek nie wchodzi w rachubę, za mocno po oczach będzie walić. Przerzuciłem neta już troszeczkę i jakoś nie natchnąłem się na coś gotowego albo jakiś fajny pomysł jak zrobić ten daszek na te 3 zegary i wkomponować to w deskę rozdzielczą. Może ktoś z was coś podobnego widział i może mi jakiś ładny i fajny pomysł podsunąć, przecież my mamy takie same kratki jak Honda Civic 5d ale jakoś do nich niczego nie znalazłem gotowych form.
camaro17, ta decha to deska panelowa czy jak? strasznie to wyglada...mozesz sprobowac zrobic daszek jednak wydaje mi sie by to ladnie wygladalo trzeba by cos takiego ala kremowa skora okleic....ahhh jak zobaczylem wkrety wkrecowne w deche dziurawiace podszybie...ała az zabolalo:P
plyta osb, wyzynarka i do dziela stolarzu;)
[ Dodano: Sro Sie 05, 2009 21:34 ]
PS i ta obudowe jakos tak sklej, na klej do drewna uzywany przy montazu mebli i zrob jakie rowki cos w rodzaju pioro wpust by ta obudowa miala rece i nogi a nie wystajace z niej wkrety!
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
dla mnie osobiście takie ingerowanie w środek R jest czymś nie na miejscu.. może wydać się to śmieszne, ale dla mnie R ma 'duszę'.. jeżeli miałbym się podjąć aż takich działań, jak te przedstawione powyżej, to kupiłbym hondę, a nie R..
ale jeżeli już podjąłeś się takiego montażu, to moim zdaniem najlepszym rozwiązaniem jest 'pozbieranie' wszystkich dodatkowych zegarów i wmontowanie ich w słupek po lewej stronie kierowcy..
dla mnie osobiście takie ingerowanie w środek R jest czymś nie na miejscu.. może wydać się to śmieszne, ale dla mnie R ma 'duszę'.. jeżeli miałbym się podjąć aż takich działań, jak te przedstawione powyżej, to kupiłbym hondę, a nie R..
ja sie tam z Toba nie zgadzam. Fakt że R ma to coś w sobie ale 'to coś' nie znaczy - zakaz ingerencji.
Nikt nie zaprzeczy włącznie z camaro, że deska wygląda źle. i nikt nie chce tego robić
Dla mnie takie zegary są dobre co do umiejscowienia no to na 10 osob bedzie pewno 10 typów. Każdy w swoim aucie by e umieścił inaczej lub nie umieścił. Sam bym je pewno dał gdzies indziej no ale nie o to chodzi. : )) Wymieniona zostanie deska i moim zdaniem będzie fajnie. Ja np mecze sie już od długiego czasu gdzie upchać 10'' LCD ktory kupiłem i mi leży w środkowej konsoli w R 200 bula podsunał pomysł aby wywalić kratki nawiewu ale ta pierdoła jest za szeroka i musiałbym ciąć tapicerke.
Każdy lubi coś mnie zegary sie podobaja i jak wcisne sobie wkoncu tego lcd to po jego prawej stronie beda takie właśnie zegary
Zegary kolejne starcie, tym razem zamontowanie poszło w oryginalną kratkę od nawiewów, lecz zrezygnowałem z tych chybionych podstawek noooo i z mojej mało estetycznej deski..... Tak na prawdę to teraz mam stan znowu przejściowy, ale przynajmniej nie razi taką tandetą po oczach jak ostatnio, teraz na spokojnie będę mógł się zająć robieniem ładnego daszku na wszystkie 3 zegarki, no chyba że w między czasie sprzedam mego R400 i nabędę coś z rodzimy MG, zobaczymy jak się sytuacja potoczy, na razie skupiam się na stanie obecnym, bo u mnie wszystko zawsze się zmienia jak w kalejdoskopie niczego nie jestem pewien no chyba że co dziennego pójścia do pracy
FOTO
Profesjonalne połączenie wszystkich możliwych kabelków do elektryki
I wszystko w całej okazałości
Kamera na zewnątrz
[ Dodano: Nie Sie 16, 2009 21:41 ]
Mały filmik z odpalania
od razu wyjaśniam od czego i co pokazują wskaźniki oglądając w/w pokazany filmik od lewej:
- temp. oleju
- vacuum, alternatywa dla benzyniaków bez turbo
- woltomierz
sTERYD, wiem że mam nie najlepszy aku, i nosze się już z zamiarem kupna przez zimą czegoś nowego, a powiedz jak wiesz jakie powinny być prawidłowe wskazania na woltomierzu przy dobrym aku????
Dzięki chłopaki że teraz wam się podoba, a nie jak było ostatnio, teraz chyba wezmę się za zrobienie ładnego daszka na wszystkie 3 wskaźniki.
zimny akumulator powinien trzymać ponad 11,5V
swoją drogą jak masz +/- 11,0 to już powinien mieć problemy z ruszeniem rozrusznika...
może sprawdź jeszcze jakimś miernikiem czy ten pokaźnik to pokazuje prawdę
_________________ W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia
sTERYD, czy zimny czy nie, czy lato czy zima za każdym razem na dotyk zapala, ale tak czy siak nowy trzeba będzie kupić przed zimą i chyba trzeba będzie przyjrzeć szczotkom na alternatorze, lecz to nie o tym mowa w tym temacie.
Może znajdzie się jeszcze jedna lub dwie osoby na tym wspaniałym forum które maja jakieś dodatkowe wskaźniki zamontowane we wnętrzu R????
Czy ciągle będziemy dyskutować czy takie felgi z takim ET będą pasowały do mego R....?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum