Forum Klubu ROVERki.pl :: [seria 200] wymiana bębnów na tarcze
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[seria 200] wymiana bębnów na tarcze
Autor Wiadomość
Matius 




Pomógł: 9 razy
Dołączył: 22 Cze 2009
Posty: 606
Skąd: Przejdź do mapy

Rover 200

Wysłany: Czw Cze 03, 2010 12:09   

michone napisał/a:
Matius napisał/a:
no tak tylko że to jest belka z bębnami a mi trzeba do tarcz ot taka różnica.
nie moge...

http://www.allegro.pl/ite..._54tys_mil.html



aaa :grin: myślałem że chodzi Ci o to:
http://www.allegro.pl/ite..._seria_200.html

bo do niego dzwoniłem (podajże do niego albo do podobnej aukcji) i mówił że bębny więc podziękowałem. ale dzięki za linka! :)

















[ Dodano: Czw Cze 03, 2010 12:09 ]
Witam ponownie po dość długiej przerwie w temacie ;]


chciałem wznowić dyskusję na temat tylnych tarcz do roverka bo chciałbym się coś dopytać... Chodzi mi dokładnie o to co napisał Vasper416 na pierwszej stronie:

Vesper416 napisał/a:
cała tylna oś belka do wymiany



czy ktoś może to potwierdzić? Mam możliwość kupienia tylnej osi pod tarcze nawet w zadowalającej dla mnie cenie tylko pytanie czy potrzeba? Może kwestia wymiany samych piast? :> Bo jak się okaże że belka taka sama to po co miałbym kupować?

Byłbym wdzięczny za informacje...
_________________
mam dużo części do r200 - zainteresowani pisać bo leży i się kurzy :)
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Cze 03, 2010 12:09   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
hellboy_d 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Maj 2009
Posty: 192
Skąd: Bielawa ,Remschied

Rover 200

Wysłany: Czw Cze 03, 2010 12:16   

UP na prosbe Matiego .
_________________
Allegro
http://www.allegro.pl/sho...php?uid=2696094
 
 
 
Tomek1212 




Pomógł: 84 razy
Dołączył: 09 Lis 2008
Posty: 1512
Skąd: Tarnów



Wysłany: Czw Cze 03, 2010 13:03   

Ja u siebie w R827 mam standardowo z tyłu tarcze, jednak chętnie bym je zamienił na bębny. Dlaczego ? Hamulec ręczny przy hamulcach bębnowych jest znacznie mocniejszy. Przy hamulcu tarczowym (nie tarczobębnach) nie ma możliwości zablokować koło przy użyciu hamulca ręcznego, natomiast przy bębnach owszem. Co do hamulca zasadniczego to wg mnie hamowania tylnej osi ma niewielki wpływ na drogę hamowania, dlatego uważam, że hamulce bębnowe są znacznie lepszym rozwiązaniem od zwykłych tarcz (nie mylić z tarczobębnami, które wg mnie są najlepsze). Z tego co kojarzę to w R200 z tarczami z tyłu nie było tarczobębnów.
 
 
 
Gonia 




Pomogła: 20 razy
Dołączyła: 29 Wrz 2001
Posty: 356
Skąd: Warszawa



Wysłany: Czw Cze 03, 2010 13:21   

Tarczobębny są chyba tylko w R75 i MG ZT.

ZTCMW dobrze wyregulowane zaciski, z tarczami odpowiedniej grubości (a czy ktoś to sprawdza :) ) dają radę...

Problemem mogą być jedynie zapuszczone tylne hamulce tarczowe. "Stojący" zacisk na prowadnicach, skorodowany tłoczek, ze starymi, cienkimi tarczami. W w.w. przypadku hamulce z tyłu praktycznie nie istnieją... żadne.
 
 
 
Tomek1212 




Pomógł: 84 razy
Dołączył: 09 Lis 2008
Posty: 1512
Skąd: Tarnów



Wysłany: Czw Cze 03, 2010 20:16   

Pewnie, ze dają radę. Hamulec ręczny ma tylko zatrzymać pojazd, aby się nie stoczył z górki, ale jak np. chcemy zablokować koła w czasie jazdy na asfalcie lub kostce to w przypadku hamulców tarczowych nie mamy raczej szans.
 
 
 
Matius 




Pomógł: 9 razy
Dołączył: 22 Cze 2009
Posty: 606
Skąd: Przejdź do mapy

Rover 200

Wysłany: Czw Cze 03, 2010 20:19   

dobra ;]


trzeba wymieniać belkę czy wystarczy same piasty? orientuje się ktoś?
_________________
mam dużo części do r200 - zainteresowani pisać bo leży i się kurzy :)
 
 
 
TomC 




Pomógł: 47 razy
Dołączył: 08 Lip 2007
Posty: 715
Skąd: Racibórz

Rover 400

Wysłany: Czw Cze 03, 2010 21:32   

Tomek1212 napisał/a:
w przypadku hamulców tarczowych nie mamy raczej szans.

Ar ju siur??
Może mam mega hebel bo wajcha pod sufit i 2 kreski zostają.... Nawet jak si uda to dowód będzie.
_________________
-Nigdy nie rozmawiaj z idiotą.
Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem.-
 
 
 
Michal 




Pomógł: 8 razy
Dołączył: 20 Gru 2006
Posty: 155
Skąd: Rossosz/Warszawa



Wysłany: Czw Cze 03, 2010 23:00   

Z tego co ja się orientowałem to wystarczy wymienić tylko tzw. czop z piastą i oczywiście do tego dochodzi zacisk z tarczami i klockami, do wymiany również przewody hamulcowe i linki od ręcznego, no i nie wiem czy czujnik od ABS-u nie ma innego mocowania.

Najlepszym rozwiązaniem byłoby wstawić na przód zacisk, tarczę 282mm i klocki od MG ZR 160 lub MG ZS 180 a na tył kompletną belkę od MG ZR 160, ma ona dodatkowo drążek stabilizacyjny i tarczę 262mm litą.
 
 
Zeus 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 13 Maj 2008
Posty: 69
Skąd: Raszyn-Rybie



Wysłany: Czw Cze 03, 2010 23:47   

można wymienic ale niewiem czy łatwiej nie będzie wymienić kompletnej belki bo nie wiem czy bedzie dostep do reszty częsci. Szkoda że wczesniej nie daleś znać bo miałem kompletną belke, miałem ją wrzucić do samochodu lecz sprzedałem auto, a oddał bym Ci ją za darmo:) a tak poszła na złom:(
 
 
 
Matius 




Pomógł: 9 razy
Dołączył: 22 Cze 2009
Posty: 606
Skąd: Przejdź do mapy

Rover 200

Wysłany: Pią Cze 04, 2010 00:17   

Zeus napisał/a:
oddał bym Ci ją za darmo:) a tak poszła na złom:(


kurde... szkoda ;( może jeszcze nie zezłomowali i da rady wykupić? ;p
_________________
mam dużo części do r200 - zainteresowani pisać bo leży i się kurzy :)
 
 
 
Zeus 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 13 Maj 2008
Posty: 69
Skąd: Raszyn-Rybie



Wysłany: Pią Cze 04, 2010 00:37   

a wracając do tematu to z tego co pamietam to mogą być problemy z ABSem rożnica z zębatkami czy cos takiego może źle dzialać

[ Dodano: Pią Cze 04, 2010 00:37 ]
a i jak będziesz szukał belki albo piast to z wróc uwage czy mają abs czy nie i kup tak jak Ty masz (z lub bez) zeby nie było później wiekszych niespodzianek:)
 
 
 
Matius 




Pomógł: 9 razy
Dołączył: 22 Cze 2009
Posty: 606
Skąd: Przejdź do mapy

Rover 200

Wysłany: Pią Cze 04, 2010 00:41   

wiem wiem... z abs ;)
_________________
mam dużo części do r200 - zainteresowani pisać bo leży i się kurzy :)
 
 
 
tomo63 



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 04 Cze 2010
Posty: 240
Skąd: Lipie/Warszawa



Wysłany: Wto Cze 08, 2010 23:36   

Z tego co wiem, a miałem zamiar swapować tył na tarcze, wymienić należy tylko piasty. W ubiegłym roku cały zestaw na tylną oś (zaciski, tarcze, klocki) - używany, mozna było kupić za jakieś 200 - 300 zł.

Sam zdecydowałem się na wymianę tylko przodu i kosztowało mnie to 200 zł plus 20 zł przesyłka i jakieś 25 zł odpowietrzenie układu plus płyny, ale było warto.
czas pracy ~ 2 godziny :)

W hamowaniu różnica spora, nie grzeją się aż tak.

Wymiana tyłu jest chyba nie warta zachodu z racji kosztów eksploatacji i kiepskiego hamulca ręcznego w tarczach (ręczny działa na zasadzie ręcznej pompki hydraulicznej, a nie dodatkowych bębnów).
_________________
... muszę czuć ten piach ;)
 
 
 
Tomek1212 




Pomógł: 84 razy
Dołączył: 09 Lis 2008
Posty: 1512
Skąd: Tarnów



Wysłany: Sro Cze 09, 2010 11:08   

tomo63 napisał/a:
Wymiana tyłu jest chyba nie warta zachodu z racji kosztów eksploatacji i kiepskiego hamulca ręcznego w tarczach (ręczny działa na zasadzie ręcznej pompki hydraulicznej, a nie dodatkowych bębnów).


Co ? Tam jest fabrycznie hydrauliczny ręczny ? Jesteś pewien ?
 
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Sro Cze 09, 2010 11:12   

Ręczny w R200 z tarczami z tyłu jest na linkach.
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
tomo63 



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 04 Cze 2010
Posty: 240
Skąd: Lipie/Warszawa



Wysłany: Sro Cze 09, 2010 12:07   

Tomek1212,
Nie miałem w rękach zacisków, ale skoro nie ma dodatkowych bębnów (a nie ma) to raczej nie ma innej możliwości.
Zerknij tu: http://allegro.pl/item106...ulcowy_tyl.html

Chyba że, tłoczek jest popychany mechanicznie, ale to byłoby chyba dośc awaryjne rozwiązanie??

Będę miał niedługo komplet razem z piastami bo chyba będę robił swapa to się okaże.

Brt,

Wiem, że jest na linkach, ale nie ma szans uruchomienia hamulców tarczowych linką, więc musi być dodatkowy docisk działający albo mechanicznie albo hydraulicznie (zerknij na fotkę w aukcji do której dałem linka).
_________________
... muszę czuć ten piach ;)
 
 
 
Tomek1212 




Pomógł: 84 razy
Dołączył: 09 Lis 2008
Posty: 1512
Skąd: Tarnów



Wysłany: Sro Cze 09, 2010 12:26   

Na pewno jest w zacisku mechanizm który po pociągnięciu linki przesuwa tłoczek, hydraulika nie ma nic do tego. Hamulec ręczny przy takim rozwiązaniu nie powala osiągami.
 
 
 
tomo63 



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 04 Cze 2010
Posty: 240
Skąd: Lipie/Warszawa



Wysłany: Sro Cze 09, 2010 12:43   

Możliwe że jest dokładnie tak jak mówisz.
Obecnie mam bębny, prawy ma 50% słabszą siłę hamowania od lewego i ogólnie jest mocniej zużyty. Wymiana całego zestawu (bębny, szczęki i prawy tłoczek) będzie mnie kosztować drożej niż swap na używany zestaw tarczowy więc zaryzykuję.

Ręcznego używam i tak tylko na światłach i postoju :razz:
_________________
... muszę czuć ten piach ;)
 
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Sro Cze 09, 2010 14:02   

Rozbierałem ten zacisk i jest dokładnie jak pisze Tomek1212 ...
Cytat:
Na pewno jest w zacisku mechanizm który po pociągnięciu linki przesuwa tłoczek


Dokładnie to mechanizm mimośrodowy + do tego wszystkiego samoregulator, stąd dość spora komplikacja tych zacisków i podatność na "zapiekanie się". Dlatego trzeba z nich korzystać i regularnie wymieniać płyn hamulcowy i to zazwyczaj wystarczy, żeby bezawaryjnie i długo służyły :)

Tomek1212 napisał/a:
Hamulec ręczny przy takim rozwiązaniu nie powala osiągami.

Niestety :bezradny: Duży plus, że jest łatwiejszy w obsłudze oraz o niebo lepiej wygląda :)
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
patric62 




Dołączył: 09 Paź 2009
Posty: 88
Skąd: Poznań

Rover 200

Wysłany: Czw Cze 24, 2010 11:34   

Witam. Tylne prawe koło mam skrzywione do środka. Wchodze do kanału i diagnoza taka ze belka krzywa=/ A ze z tylu mam tarcze to teraz pytanko do Was:) Czy musze kupic cala tylna belke wraz z tarczami itp, czy moge kupic sama belke i przełożyc wszystko ze starej na nowa? i Czy belki są wszytskie takie same czy roznia sie np.mocowaniem bebnow lub tarcz?
POZdrawiam*
Ostatnio zmieniony przez patric62 Czw Cze 24, 2010 21:17, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Ogłoszenie: Rover "K" seria
kasjopea Tuning mechaniczny 0 Pią Lip 19, 2013 17:53
kasjopea
Brak nowych postów [R416] Zamiana bębnów na tarcze?????????
Chudy197 Tuning mechaniczny 9 Pon Sty 28, 2008 13:56
peter200
Brak nowych postów [R25 2.0 IDT] przekładka bębnów na tarczowe
Julek Tuning mechaniczny 3 Nie Lut 09, 2014 16:16
tuners
Brak nowych postów Tuning mechaniczny K-seria 1.6/1.8
mlodyolek Tuning mechaniczny 56 Pon Sie 27, 2018 19:28
mlodyolek
Brak nowych postów [K series seria R all] TERMOSTAT 82 st
spider666 Tuning mechaniczny 1 Sob Sty 01, 2011 00:41
colin1983



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink