Forum Klubu ROVERki.pl :: [R420 Di 97'] brak pradu na swiecac zarowych
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: sTERYD
Pią Lis 19, 2010 14:23
[R420 Di 97'] brak pradu na swiecac zarowych

Swiece
Autor Wiadomość
Mutilator 



Dołączył: 25 Cze 2008
Posty: 42
Skąd: Warszawa



Wysłany: Sro Sty 27, 2010 16:23   

Poszedłem do samochodu i wyjąłem przekaźnik i bezpiecznik w celu sprawdzenia. Bezpiecznik podłączyłem pod akumulator i prąd przez niego przechodził bo sprawdziłem miernikiem, tak u góry bezpiecznika są takie dwie blaszki i można nimi sprawdzić. Wydaje mi się więc że bezpiecznik jest dobry. Przekaźnik też sprawdziłem ale nie wiem co jest, podłączałem go do tych krótszych blaszek a przy dłuższych sprawdzałem napięcie, napięcia nie było więc wydaje mi się że przekaźnik padł. Co wy o tym sądzicie?
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Sty 27, 2010 16:23   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Jugol 



Pomógł: 116 razy
Dołączył: 05 Lis 2008
Posty: 2341



Wysłany: Sro Sty 27, 2010 23:20   

...aż taki elektronik to, to ze mnie nie jest, ja sprawdzałem dzisiaj działanie przekaźnika następująco. Miernik na zewn. , blisko silnika, kluczyk w pozycję grzania świec, z autka na zewn. miernik w łapy, do świecy- jest napięcie, po chwili cyknięcie przekaźnika- napięcia na świecach nie ma- przekaźnik jak najbardziej sprawny :ok:
 
 
Mutilator 



Dołączył: 25 Cze 2008
Posty: 42
Skąd: Warszawa



Wysłany: Sro Sty 27, 2010 23:33   

Udało mi się otworzyć przekaźnik i może opisze co tam jest, komuś się to może jeszcze przydać. Nie zrobie zdjęcia bo już go złożyłem :) Otwarcie przekaźnika troche było trudne bo chciałem zrobić to delikatnie aby nic tam nie uszkodzić. Jak pisał wyżej grisza to samo było i u mnie czyli nadpalone styki przy takiej małej blaszce, to ona tak właśnie cyka, (podejrzewam że to elektromagnes, taki mały). Najlepiej otwierać przekaźnik jakimś małym nożykiem podważając plastik ale uwaga! nie pchać za głęboko bo jak mówie to co jest w środku jest raczej delikatne i jak coś się uszkodzi może być po przekaźniku. "Cykająca blaszka" gdy się ją podłączy do akumulatora styka się z jedną taką większą blaszką która wystaje i pewnie to ona przekazuje prąd na świece. U mnie końcówka tej blaszki była jakaś nadpalona/zaśniedziała, nożykiem lub czymkolwiek trzeba ją przeczyścić a dokładnie takie małe luty bo to one naszły jakimś dziwnym nalotem, nawet w środku na obudowie było widać że coś się tam przypaliło bo taki jasny nalot został. Ide dziś lub jutro sprawdze ten przekaźnik, podejrzewam że powinien działać, jak nie działa to już nie wiem co to może być.
 
 
 
Paul 




Pomógł: 216 razy
Dołączył: 18 Lip 2002
Posty: 2535
Skąd: Leszno



Wysłany: Czw Sty 28, 2010 09:27   

Mutilator napisał/a:
Przekaźnik też sprawdziłem ale nie wiem co jest, podłączałem go do tych krótszych blaszek
To jest STEROWANIE przekaźnika (podajesz napięcie - przekaźnik załącza)
Mutilator napisał/a:
przy dłuższych sprawdzałem napięcie
I mogłeś sobie sprawdzać :(
Pic polega na tym, że na jedną podajesz zasilanie, a po włączeniu przekaźnika prąd przechodzi na drugą 'dłuższą blaszkę' ;p :]
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Czw Sty 28, 2010 09:44   

ludzie toć za nowy przekaźnik to jest tylko 10zł :głupek:
ciekawe na jak długo pomoże grzebanie w tym starym, znowu będzie płacz że nie działa bo tak właśnie może być że raz będzie działał a raz nie a wy jeden z drugim będziecie znowu sie zastanawiać o co chodzi że auto nie pali :neutral:
ja zmieniłem przekaźnik by mieć pewność że stary nie robi mi żadnych numerów a przez wydane 10zł nie zbiedniałem :wink:
 
 
Mutilator 



Dołączył: 25 Cze 2008
Posty: 42
Skąd: Warszawa



Wysłany: Czw Sty 28, 2010 10:52   

szoso420 napisał/a:
ludzie toć za nowy przekaźnik to jest tylko 10zł

może i 10zł ale ja szukam w internecie i znaleźć nie moge. Chyba trzeba będzie się wybrać do jakiegoś sklepu...
 
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Czw Sty 28, 2010 10:55   

podawałem gdzie można w necie go znaleźć ... poszukaj na forum :ok:
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
grisza144 



Dołączył: 07 Lut 2009
Posty: 24
Skąd: lublin

Rover 400

Wysłany: Pią Sty 29, 2010 11:24   

nr przekaznika topran 102 939 755 jest nie do zdobycia... lukalem w 4 sklepach moto.. natomiast uniwersalny do vw to 191 937 503. Jade dzis własnie po niego. koszt-9.70, z tym ze zalezy w ktorym sklepie :> link do allegro http://www.allegro.pl/ite...91_937_503.html

[ Dodano: Pią Sty 29, 2010 11:24 ]
z tym ze jest on uzywany.. o fotke mi chodzilo.
 
 
tronsek 




Pomógł: 289 razy
Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 3381
Skąd: Lubań

Rover 400

Wysłany: Pią Sty 29, 2010 12:08   

Mam pytanko.
Czy jak jakaś świeczka będzie trafiona, to zapali się kontrolka od świec lub silnika? Wiem, że w niektórych markach tak jest.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
thef 



Pomógł: 387 razy
Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 4424
Skąd: Oświęcim



Wysłany: Pią Sty 29, 2010 12:11   

tronsek napisał/a:
Czy jak jakaś świeczka będzie trafiona, to zapali się kontrolka od świec lub silnika? Wiem, że w niektórych markach tak jest.
Nie, nie zapali się.
 
 
MarioBross 



Dołączył: 27 Paź 2009
Posty: 63
Skąd: Sucha Beskidzka



Wysłany: Sob Sty 30, 2010 20:18   

Witam

Mam pytanie gdzie jest w R25 przekaźnik od świec żarowych i czy też pasuje ten Topran ?
 
 
Ornatus 




Dołączył: 11 Gru 2007
Posty: 86
Skąd: Opole Lubelskie



Wysłany: Sob Sty 30, 2010 21:55   

Mutilator napisał/a:
Przekaźnik też sprawdziłem ale nie wiem co jest, podłączałem go do tych krótszych blaszek a przy dłuższych sprawdzałem napięcie, napięcia nie było więc wydaje mi się że przekaźnik padł. Co wy o tym sądzicie?

Przekaźnik załącza się pod wpływem podanego napięcia na uzwojenie. Jak chcesz sprawdzić to podajesz 12V na krótsze blaszki, a na dłuższych sprawdzasz przewodność omomierzem.
_________________
Kto pyta nie błądzi
 
 
 
Chris83 




Pomógł: 22 razy
Dołączył: 23 Sie 2009
Posty: 262
Skąd: Grudziądz

Rover 25

Wysłany: Nie Sty 31, 2010 17:19   

MarioBross
_________________
Pozdrawiam!
 
 
sknerko 
Klubowicz





Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Nie Sty 31, 2010 23:02   

thef napisał/a:
tronsek napisał/a:
Czy jak jakaś świeczka będzie trafiona, to zapali się kontrolka od świec lub silnika? Wiem, że w niektórych markach tak jest.

Nie, nie zapali się.

No nie wiem :hm: miałem 3 świece do d...y i kontrolka świeciła, ba nawet świeciła jak wogule przekaźnik na świece prądu nie dawał
_________________
wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk" :D
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę :)
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
 
 
 
thef 



Pomógł: 387 razy
Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 4424
Skąd: Oświęcim



Wysłany: Nie Sty 31, 2010 23:08   

sknerko napisał/a:
No nie wiem :hm: miałem 3 świece do d...y i kontrolka świeciła, ba nawet świeciła jak wogule przekaźnik na świece prądu nie dawał
Chyba troszkę się nie rozumiemy. Owszem, kontrolka świeci normalnie przy grzaniu świec, ale w żaden sposób nie sygnalizuje padniętej świecy, ani ona, ani żadna inna kontrolka, a ewidentnie o to pytał kolega tronsek.
 
 
sknerko 
Klubowicz





Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Nie Sty 31, 2010 23:10   

ok :ok: źle cię zrozumiałem
_________________
wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk" :D
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę :)
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
 
 
 
pablom1978 



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 01 Lip 2008
Posty: 46
Skąd: Białystok



Wysłany: Pon Lut 01, 2010 15:19   

Grisza144 ja taki właśnie przekaźnik nabyłem w sklepie z częściami do VW i Skody za "jedyne " 35 zł. Włożyłem i ZONK. Lampka od świec się zapalała i gasła po kilku sekundach, nie było jednak charakterystycznego "piknięcia" i roverek nie odpalał. Tak więc, do mego auta on nie pasował, zastanów się nad jego kupnem. Najlepiej by było gdybyś mógł przed zakupem sprawdzić, czy on działa. Natomiast podany TOPRAN wg sprzedawcy, konsultował z serwisem jest do wentylatorów lub dmuchawy i wg jego zapewnień do rovera nie pasuje.
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Pon Lut 01, 2010 15:25   

pablom1978 napisał/a:
Natomiast podany TOPRAN wg sprzedawcy, konsultował z serwisem jest do wentylatorów lub dmuchawy i wg jego zapewnień do rovera nie pasuje.

jak nie pasuje jak u mnie siedzi pod maską i działa
jest to przekaźnik odciążający instalację elektryczną przy rozruchu - tak brzmi jedna z jego nazw a jest ich kilka i to zależy od modelu w którym siedział
przekaźnik to przekaźnik, jeśli nóżki pasują i ma odpowiedni amperaż to co ma nie pasować
nr przekaźnika podałem z chęci pomocy innym i wcale nie musiałem tego robić a też trochę czasu mi to zajęło zanim znalazłem ten który pasuje ale jeśli nie chcecie to go nie kupujcie, wasza sprawa i bez zbędnych komentarzy
 
 
Martinez 




Dołączył: 17 Sty 2010
Posty: 55
Skąd: Wiedeń



Wysłany: Nie Lut 07, 2010 09:22   

Witam

Gdzie dokładnie znajduje się przekaźnik i bezpiecznik (od świec żarowych) w 620sdi, bo prąd mi do świec nie dochodzi.

Może gdzieś jest schemat instalacji elektrycznej do 620sdi?

Proszę o pomoc - pozdrawiam :smile:
 
 
Gonia 




Pomogła: 20 razy
Dołączyła: 29 Wrz 2001
Posty: 356
Skąd: Warszawa



Wysłany: Nie Lut 07, 2010 09:38   

Mutilator napisał/a:
Udało mi się otworzyć przekaźnik i może opisze co tam jest, komuś się to może jeszcze przydać. Nie zrobie zdjęcia bo już go złożyłem :) Otwarcie przekaźnika troche było trudne bo chciałem zrobić to delikatnie aby nic tam nie uszkodzić.


Zastanawia mnie sensowność i rachunek ekonomiczny...

Przekaźnik kosztuje 10-20 zł. Czy do jakiegokolwiek filtra (który jest droższy), czy klocków hamulcowych podchodzisz z takim samym pietyzmem??

Przy zimowych problemach z odpalanie robił mały i szybki test. Przekręcał zapłon, podłącz na krótko świece żarowe (bezpośrednio z aku) trzymał 15-20 sek. jeśli auto odpaliło normalnie, wymieniał przekaźnik...
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R420] Stłuczka - brak świec żarowych
kwazi Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 4 Pon Gru 03, 2007 20:52
kwazi
Brak nowych postów [R420]Brak prądu w kabinie, działają tylko awaryjne. Pilne
haxigi Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 9 Pią Lut 21, 2014 22:16
haxigi
Brak nowych postów [R400] Zupełny brak prądu
czaja18 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 7 Pon Wrz 12, 2011 11:27
ADI-mistrzu
Brak nowych postów [Rover 400] brak prądu w zapalniczce !!!
mac-person Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 1 Pią Lip 12, 2013 19:28
tronsek
Brak nowych postów [R45 1.6 16V] Zwarcie w układzie elektrycznym - brak prądu
mackw Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 0 Nie Lis 30, 2014 15:40
mackw



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink