Forum Klubu ROVERki.pl :: 1.4 16V 103km seria czy cos wiecej?
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
1.4 16V 103km seria czy cos wiecej?
Autor Wiadomość
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Pią Gru 24, 2010 12:02   

Moja bestia 1.4 75KM 8V też na piątym biegu ma 100km/h przy 3000obr/min. :grin:

[ Dodano: Pią Gru 24, 2010 12:02 ]
Czekam na filmik, bo nie mogę w to uwierzyć.
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pią Gru 24, 2010 12:02   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
colin1983 




Pomógł: 70 razy
Dołączył: 21 Lut 2009
Posty: 909
Skąd: TL

Rover 200

Wysłany: Pią Gru 24, 2010 12:55   

leszczu19901, chyba nikt nie może w to uwierzyć :razz:
_________________
http://www.youtube.com/wa...&feature=relmfu
 
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Pią Gru 24, 2010 12:58   

Zaczynam się obawiać że sensownie zrobionego filmiku możemy się nie doczekać... :razz:
 
 
 
Krzysi3k 




Pomógł: 108 razy
Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 3067
Skąd: Warszawa

Rover 25

Wysłany: Pią Gru 24, 2010 23:18   

ADI-mistrzu o to mi chodziło ;)
konr92 napisał/a:
jak tylko polepszy się pogoda i droga bedzie sucha to nagram filmik. a licznik na 99,99% dziala dobrze. moj przy okolo 3500RPM na piatyn biegu ma 100km/h jesli ktos moglby sprawdzic takim roverkiem czy ma podobnie to bylbym wdzieczny.
_________________
Sprzedam wszystkie części do MG ZR :)
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=101710
 
 
bula21 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 02 Kwi 2007
Posty: 783
Skąd: Bytom



Wysłany: Sob Gru 25, 2010 17:19   

z tą odcinka mógłbym uwierzyć bo z tego co się orientuje to można się pozbyć odcinki... ale może się mylę ale z tym zamykaniem licznika interesuje mnie to i to nawet bardzo ;) chodź przyspieszenia też jestem ciekawy..

mój stary silnik 8v http://www.youtube.com/watch?v=OhrZDpbiieM ( słaba jakość ) przy 16 trochę szybciej... nagraj taki filmik i wszystko będzie jasne ;)
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
bonus89 




Pomógł: 29 razy
Dołączył: 22 Lip 2008
Posty: 1037
Skąd: Bychawa

Rover 200

Wysłany: Czw Sty 06, 2011 15:03   

FILMIK FILMIK
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Mad 



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 23 Lip 2010
Posty: 321



Wysłany: Czw Sty 06, 2011 20:34   

chyba w koncu doszli że coś jest nie tak :mrgreen:
 
 
marcinmarcin 




Pomógł: 37 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 890
Skąd: Opole



Wysłany: Czw Sty 06, 2011 23:02   

Wracając do tematu prędkościomierza - ciekawi mnie bardzo jedna rzecz. W ZR dali jeden rozmiar większe koła w porównaniu do R25 (np. w 15 to jest 195/60, w 17 205/45), interesuje mnie jednak czy zmienili przełożenia licznika, bo wydaje mi się że nie. Generalnie wszyscy znajomi mają przekłamania około 10km przy 100km - na liczniku 100 na GPS 90. Tak samo mam w Golfie V. Natomiast w ZR przy 100 na liczniku na GPS mam 96-97, a przy 200 licznikowych 194-5 GPS
 
 
kolin 




Pomógł: 50 razy
Dołączył: 25 Maj 2007
Posty: 800
Skąd: Ostrów Wielkopolski



Wysłany: Czw Sty 06, 2011 23:25   

GPS dla mnie to trochę dupne urządzenie do mierzenia przekłamań. Ja u siebie przy próbie osiągnięcia prędkości maksymalnej, pomiar dokonywaliśmy na hamowni dymomet. Przy licznikowych 240km/h rzeczywista była 232km/h
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
memphisto 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 23 Sie 2008
Posty: 2125
Skąd: Bytom

Rover 200

Wysłany: Pią Sty 07, 2011 00:05   

kolin napisał/a:
GPS dla mnie to trochę dupne urządzenie do mierzenia przekłamań.


co znaczy dupne? na śląsku dupne to znaczy duże :mrgreen:

Dupne fele - duże fele
dupny koleś - duży koleś

itp.

kolin napisał/a:
Ja u siebie przy próbie osiągnięcia prędkości maksymalnej, pomiar dokonywaliśmy na hamowni dymomet. Przy licznikowych 240km/h rzeczywista była 232km/h


no i jak się to ma do GPS'a ? mierzyłeś nim bo brakuje tutaj porównania :wink:
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Pią Sty 07, 2011 08:34   

Ale kolin, hamownia także kłamie :wink: GPS ma sporą dokładność która wystarcza do tego celu.
 
 
 
kolin 




Pomógł: 50 razy
Dołączył: 25 Maj 2007
Posty: 800
Skąd: Ostrów Wielkopolski



Wysłany: Pią Sty 07, 2011 10:27   

Jakim autem zawsze jechałem po zapięciu GPS była różnica 5km/h nie ważne przy jakiej prędkości. Było dużo tych samochód i wszystkie mają równo o 5 kilometrów zawyżać.

memphisto napisał/a:
co znaczy dupne? na śląsku dupne to znaczy duże :mrgreen:


Dupne to dla mnie znaczy że GPS ma tyle z pomiarem prędkości co wiatrak do piernika.

ADI-mistrzu napisał/a:
Ale kolin, hamownia także kłamie :wink: GPS ma sporą dokładność która wystarcza do tego celu.


W takim razie nie pozostał na nic jak się zgłosić do ekipy Top Gear i po prosić o pomoc :mrgreen:

Niby na jakieś zasadzie GPS się kalibruje bo założeniu do innego samochodu. Bo w hamowni normalnie ustawiasz rozmiar kół, wagę samochodu i wiele innych cyników co ma wpływ na pomiar.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Pią Sty 07, 2011 10:47   

ale GPS się nie kalibruje, od wyznacza różnicę w przemieszczeniu w odstępie czasu a czego prędkość wyciąga.
Tak naprawdę wszystko ściemnia, i dokładny pomiar z tolerancją błędu to właśnie +/- te kilka km/h :wink:

Tak naprawdę trzeba by było mieć GPS do pomiaru terenu, one mają bardzo dużą dokładność i przekłamanie w prędkości wyniosło by góra 0.5km/h.
 
 
 
kolin 




Pomógł: 50 razy
Dołączył: 25 Maj 2007
Posty: 800
Skąd: Ostrów Wielkopolski



Wysłany: Pią Sty 07, 2011 11:00   

Winą przekłamania za pewne u kolegi są białe tarcze z allegro do liczników i nie prawidłowo skalibrowany licznik :mrgreen:
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
marcin316 




Pomógł: 41 razy
Dołączył: 20 Kwi 2009
Posty: 1066
Skąd: Lublin - okolice



Wysłany: Pią Sty 07, 2011 12:25   

kolin napisał/a:
Jakim autem zawsze jechałem po zapięciu GPS była różnica 5km/h nie ważne przy jakiej prędkości.


Coś tu mi nie pasuje, chyba że dla auta stojącego w miejscu GPS wskazuje 5 km/h albo jadącego z tą prędkością wskazuje 0, zależnie od tego w którą stronę przekłamuje o tą stałą wartość, niezależną od prędkości...

Przekłamanie bezwzględne ZAWSZE zależy od aktualnej prędkości jeśli poruszamy się po płaskim terenie. Stałe albo bliskie stałego może być co najwyżej przekłamanie względne.

GPS podaje prędkość uśrednioną z kilku bądź kilkunastu pomiarów zmiany położenia, więc nawet dokładność jaką posiada (około 5 metrów) wystarcza, aby przy stałej prędkości (jazda na wprost po płaskim terenie) określić ją z dosyć dużą dokładnością. Na pewno większą niż robi to licznik samochodu.

Na dokładność pomiaru prędkości za pomocą GPS wpływ mają tor jazdy, ukształtowanie terenu oraz sama technologia pomiaru, natomiast przy pomiarze za pomocą licznika w aucie rozmiar opon, ciśnienie oraz promień dynamiczny koła, który zmienia się pod wpływem ciśnienia, prędkości jazdy czy obciążenia auta.
 
 
Pływak 




Pomógł: 48 razy
Dołączył: 11 Mar 2008
Posty: 1918
Skąd: PPL

Rover 200

Wysłany: Pią Sty 07, 2011 13:51   

ADI-mistrzu napisał/a:
Ale kolin, hamownia także kłamie :wink:

Jeśli chodzi o moc i moment to tak bo jest więcej składowych, które wpływają na błędy pomiaru. Jeśli chodzi o prędkość to dynometr akurat pokazują ją w miarę dobrze, a już na pewno lepiej niż GPS bo tu dużo leży też po stronie samego sprzętu. Prędkość można też sprawdzić przez odczyt z czujników ABS nawet dla każdego koła z osobna :D
_________________
Jeśli twierdzisz, ze szukałeś i nie znalazłeś to znaczy, ze kłamiesz.
 
 
marcinmarcin 




Pomógł: 37 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 890
Skąd: Opole



Wysłany: Pon Sty 10, 2011 00:46   

kolin napisał/a:
Jakim autem zawsze jechałem po zapięciu GPS była różnica 5km/h nie ważne przy jakiej prędkości. Było dużo tych samochód i wszystkie mają równo o 5 kilometrów zawyżać.
GPS poprzez cyberdupmechowe łącze pobiera dane z każdego samochodu, po czym je zawyża o 5km/h :wink:
kolin napisał/a:
Winą przekłamania za pewne u kolegi są białe tarcze z allegro do liczników i nie prawidłowo skalibrowany licznik :mrgreen:

Jak to do mnie - to ja mam fabrycznie białe zegary (i nie ruszany nigdy licznik) :mrgreen:
 
 
bonus89 




Pomógł: 29 razy
Dołączył: 22 Lip 2008
Posty: 1037
Skąd: Bychawa

Rover 200

Wysłany: Pon Sty 10, 2011 12:21   

konr92 z filmiku pewnie nici? a może już zaczął normalnie jeździć i działać i nie wiadomo co się stało?
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Pon Sty 10, 2011 12:54   

bonus89 napisał/a:
nie wiadomo co się stało?

Albo już sprzedał. :grin:
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
konr92 



Dołączył: 12 Wrz 2010
Posty: 11
Skąd: Rawicz



Wysłany: Pią Kwi 22, 2011 14:44   

sorry za brak oddzewu ale bylem jakis czas za granica. Rover pod moja nieobecnosc zostal sprzedany i prawdopodobnie smiga po wroclawiu. Jak się okazało auto przy 100km/h mialo 3000RPM a nie tak jak pisalem wczesniej 3500Rpm- przyklamywal impulsator. A co do mocy to najprawdopodbniej autko mialo przesuniete wyprzedzenie zaplonu czy cos w tym stylu i dlatego jechalo tak jak jechalo. Nie wiem jak wyszlo z ta odcinka bo auto pod moja nieobecnosc bylo u mechanika(wymiana oleju, fitrow itd) i wtedy dowiedzialem sie z ta predkoscia i moca. po Roverze pozostaly wspomnienia i fotki. pozdrawiam konr92
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Ogłoszenie: Rover "K" seria
kasjopea Tuning mechaniczny 0 Pią Lip 19, 2013 17:53
kasjopea
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [R 200/400 SD] Tuning SD czyli jak z 86KM zrobić wiecej
Remigiusz Tuning mechaniczny 0 Pią Lis 04, 2011 22:26
Remigiusz
Brak nowych postów zmiana silnika z 1.4 16v(103km) na 1.8 16v(120km) seria K
maciekwawa Tuning mechaniczny 74 Sro Sty 29, 2014 22:24
BigBoyPL
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [200] wiecej mocy!!! jak z 1.4 75k uzyskac wiecej?
marcin.gdansk Tuning mechaniczny 1 Pon Gru 30, 2013 22:07
greg-si
Brak nowych postów wiecej tlenu ( stozek)
Gość Tuning mechaniczny 12 Czw Maj 07, 2009 08:22
ceremony



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink