...Mój idzie jak strzała 100km/h jak liczyliśmy to robi cos w 7,6sec przy sprzyjających warunkach!!!
no to tutaj to żeś poleciał z samozachwałem
katalogowo MG ZR 160 (podobna waga co 200, a większa pojemność, moc no i VVC) ma 7,4, więc w jaki sposób twój może mieć niewiele więcej?
jak już tutaj zostało wielokrotnie napisane - co innego twoje odczucia a co innego rzeczywistość - prędzej masz coś koło 8,4 czyli 1 sec robi już różnicę
Nie wiem było to liczone na komórce przez kumpla i na gps i wyniki były zbliżone 0,5sec
ile prawdy w tym to nie wiem bo nie ścigam się w 1/4 mili tak czy owak ma kopa. I nie porównuj 200 do coupe bo to dwie różne sprawy - a sory to nie w tym kontekscie pisales
[ Dodano: Pon Wrz 14, 2009 15:52 ]
A i mam pytanie bo teraz jak przeczytałem całość tematu to zapytam mały offtop
Jak sprawdzić przekłamanie licznika? Może mnie $%#& oszukuje w gps nie wierze bo pokazywał że starym transporterem z prawie zatartym silnikiem pokazywał 112km/h a na transporterze było "prawie" 100km/h i więcej nie wyciągnął więc komu tu wierzyć??
Pomógł: 1 raz Dołączył: 10 Kwi 2009 Posty: 242 Skąd: warszawa
Wysłany: Pon Wrz 14, 2009 16:20
przekłamanie licznika podobno jest około 6 % w górę (czyli licznikowe 106 - faktycznie 100).
należy jednak brać pod uwagę inne czynniki np. różnicę w wielkości założonych felg i profilu opon (co zwiększa lub zmniejsza całkowity obwód koła).
prawdopodobnie najlepiej umówić się z kimś kto ma profesjonalne urządzenie do pamiarów (np. driftbox podaje, że "Pomiary są dokonywane z dokładnością do 0.1s oraz 0.1km/h.")
okey mam cos nie tak z licznikiem przyznaje. Wyjechałem na autostrade specjalnie bo przypomniało mi sie że nie daleko ode mnie stoi taka latarnia na autostradzie i pokazuje z jaka prędkością jedziesz. NA liczniku równiutko 100km/h a na wyświetlaczu pokazywało 91km/h więc mam !@!$# licznik no bo chyba takiego przekłamania fabrycznego nie ma?
Przyznam się że licznik był rozkręcany po zakupie bo chciałem zmienić podświetlenie może coś uszkodziłem nie wiem? czy dotkniecie wskazówki jest równo jej uszkodzeniu przesunieciu?
Pomógł: 1 raz Dołączył: 10 Kwi 2009 Posty: 242 Skąd: warszawa
Wysłany: Pon Wrz 14, 2009 17:41
Marrkus napisał/a:
e tam - normalne licznik musi zaniżać - chyba jest to nawet określone jakąś normą.
jeszcze nie słyszałem od nikogo żeby mu licznik zaniżał
a z doświadczenia - od peugota 205 55 KM po lancera 350 KM licznik zawyża!
poza tym na zdrowy rozsądek, jaka norma określałaby to że użytkownik pojazdu widzi na liczniku 100 a w rzeczywistości jedzie np. 110 (czyli łamanie przepisów, bezpieczeństwo itp)? czy tylko ja tu widzę jakąś lukę w logice?
na oponach 195/50/15 przekłamanie licznika było 4-5km/h czyli: licznikowe 100km/h a na GPS 95/96km/h itd na 205/40/17 idealnie równo czyli: 100 na budziku odpowiada 100 na GPS
co do czasów do 100km/h nigdy swojego nie mierzyłem, na oko jakieś 9s (starcie z Vectra B2.5V6 170KM i łeb w łeb a raczej zderzak w zderzak) poczekam do końca docierania silnika i zmierze tylko ja mam 1.6 16V Hondy - wyjściowo 122KM, po tym jak jeździ jest chyba ciut więcej
_________________ to boost or to boost even more - that's a question
Pomógł: 67 razy Dołączył: 13 Lis 2001 Posty: 1096 Skąd: Przejdź do mapy
Wysłany: Pon Wrz 14, 2009 19:39
Roj napisał/a:
jeszcze nie słyszałem od nikogo żeby mu licznik zaniżał
He he literówka chodziło o zawyżanie. licznik musi zawyżać by pozostawić ten margines bezpieczeństwa
Jak ktoś mi mówi że mierzył przyśpieszenie do setki stoperem to już wiem że ten wynik jest o kant d.... bo nie uwzględnia właśnie tej różnicy pomiędzy prędkością rzeczywistą a wskazaniem licznika. Można to zniwelować w pewnym stopniu rozmiarem opony ale to już chyba sztuka dla sztuki
Jak ktoś mi mówi że mierzył przyśpieszenie do setki stoperem to już wiem że ten wynik jest o kant d.... bo nie uwzględnia właśnie tej różnicy pomiędzy prędkością rzeczywistą a wskazaniem licznika. Można to zniwelować w pewnym stopniu rozmiarem opony ale to już chyba sztuka dla sztuki
A ja nie wiem jak to jest i czemu tak jest - ale prędkościomierz mi praktycznie nie przekłamuje... mierzyłem kiedyś z GPS i przy 190 na liczniku było 186 lub 7...
Sory że jeszcze raz wtrące ale jestem informatykiem i musze was poinformować że GPS'owi nie można wierzyć. Standard GPS jaki znamy nie może być dokładny ponieważ technologia ta została stworzona dla potrzem wojskowych. WOjskowi oddali patent cywilom z zastrzeżeniem precyzji pomiaru. NIe pamietam dokładnie ale GPS jaki znamy musi oszukiwać nas o iles jednostek w kazdym pomiarze, chyba że posiadamy typowo wojskowy sprzęt.
Poza tym co do prędkości jaką pokazuje GPS to też nigdy on nie pokaże nam idealnej prędkości ze względu na sposób działania urządzenia.
GPS aby funkcjonował powinien być połączony z minimum 3 satelitami aby ustalić pozycje urządzenia. Im wiecej satelit łączy się z urządzeniem tym precyzjniejsze dane otrzymujemy ale co za tym idzie? Urządzonko z każdym satelitą musi się połączyć i synchronizować. Po synchronizacji musi odświeżać połączenie co określony czas. Nie było bym w tym nic ciekawego gdy nie fakt że połączenie z każdym satelitą odbywa się osobnym kanałem i z każdym satelitą czas jaki jest potrzebny na połacznenie może być mocno różniący sie od pozostałych połączen a więc dane te muszą byc dodatkowo zsynchronizowane z resztą informacji (są one właściwie średnią wszystkich zebranych informacji) dotego oczywiście dochodzą zmienne warunki pogodowe itp... Ogólnie są to informacje po prostu przybliżone ale nie prawdziwe!!! Aby GPS był naprawde dokłądny to musimy mieć naprawde dobry sprzęt i musi być on bardzo dobrze skalibrowany... NIe będe się wypowiadać o GPS'ach za 300zl z marketu bo znimi to są różne jaja.
Osobiscie pokusilem sie ostatnio na otwarciu mediaexpert w Poznaniu na zakup Akiry Gepard 2 za 150zl i co sie okazalo ze nie byla ona w stanie lapac fixa lapala go raz na tydzien natomiast sprzet ktory akurat mialem na testach 12 letni GPS niemieckiej produkcji praktyczni NO NAME który nie posiadal prawie wcale ramu łapał fixa momentalnie.
A ciekawostką jest to że cały projekt GPS za pare lat wygasa i nasze Navi bedą bez użyteczne. Unia pracuje nad nowym rozwiazaniem. Tylko teraz pytanie czy nowy system bedzie zsynchronizowany z czestątliwością starych urządzeń????
Ale zanudziłem was i pewnie zaraz dostane opieprz za OFFTOP ale co mi tam mam dziś naprawde zły dzień i musze się wygadać
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Jest wystarczająco dokładny (o ile pamietam, to dokładność rzędu 1km/h) a napewno nie przekłamuje o tyle co liczniki samochodów Była na forum dyskusja na ten temat chyba nawet z podanym źródłem informacji Zachęcam do wypowiedzenia sie w tamtym temacie
_________________ Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv Masz problem pisz na forum
Pomógł: 1 raz Dołączył: 10 Kwi 2009 Posty: 242 Skąd: warszawa
Wysłany: Pon Wrz 14, 2009 23:16
Vesper416, co do offtopu
jak zauważyłeś (w temacie MG ZR 160 vs Rover 200 vi ) dyskusja przeszła już przez debaty na temat tego kto wie więcej o trwałości felg do mg, przez krótką wymianę zdań co nazywamy bestialską siłą w motoryzajcji po rozważania nad dokładnością pomiaru czasu przyspieszenia..
więc gdybym nawet znalazł na którejś stronie tego tematu przepis na karkówkę z grilla to nie byłbym zaskoczony
Pomógł: 1 raz Dołączył: 10 Kwi 2009 Posty: 242 Skąd: warszawa
Wysłany: Wto Wrz 15, 2009 21:04
najważniejsze żeby nie była za sucha a niestety o to nie trudno
dobrze jest marynować co najmniej kilka godzin i przede wszystkim kupić dobre mięso i nie przyprawiać jakoś bardzo dużo
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum