Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Nie Lis 01, 2009 19:19
sebmoll, ja nic bym nie ruszał, wg. mnie jest dobrze, a różnice wynikają pewnie z różnic temperatury spalin. Te parametry odczytuje ECM i steruje dawkami paliwa i powietrza, by współczynnik lambda mieścił się między 0.97 - 1.03 . Możesz zmierzyć współczynnik w stacji diagnostycznej.
_________________ Andrzej
Pozdrawiam
SPAMU¦
Wysłany: Nie Lis 01, 2009 19:19 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Dołączył: 21 Paź 2009 Posty: 12 Skąd: Nowe Miasteczko
Wysłany: Nie Lis 01, 2009 20:32
no ale na każdym banku powinny być wskazania podobne a napięcie na sądzie na biegu jałowym powinno oscylować a nie stać w miejscu, no chyba że się mylę. A jak jedt coś nie tak z sądą to nie powinien się pojawić jakiś błąd?
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Nie Lis 01, 2009 21:00
Przy zmianie wartości lambda w pobliżu " 1",występuje duża zmiana zawartości tlenu w spalinach i duży skok napięcia , nawet do 0.7 V .System elektroniczny sterujący wtryskiem koryguje dawki paliwa odpowiednio do składu mieszanki ustalonego przez sondę. W efekcie napięcie wytworzone przez sondę nie jest stałe lecz zmienia się ok. 15 razy na sekundę.Prawdą jest,że w miarę eksploatacji , reakcja sondy na zmiany składu mieszanki są coraz wolniejsze a tym samym impulsy są coraz szersze. Może jedna z sond jest bardziej zużyta,ale to nie znaczy , że wadliwa.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum