Forum Klubu ROVERki.pl :: Adradas - Rover 45 2.0TD 2000r.
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Adradas - Rover 45 2.0TD 2000r.
Autor Wiadomość
Adradas 



Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 2



  Wysłany: Czw Wrz 24, 2015 00:01   Adradas - Rover 45 2.0TD 2000r.

No to się może najpierw przywitam: Witam wszystkich! :D

Przedstawiam Wam, jak na razie w telegraficznym skrócie mnie i mojego Rovera 45, którego kupiłem(Uwaga!) dziś! Tj. 23.09.2015r.

Wyposażenie:
-silnik 2.0TD 101KM,
-elektryczne szyby x4,
-elektryczne i podgrzewane lusterka,
-podgrzewane fotele,
-airbag x4,
-spryskiwacze reflektorów(i proszę mi powiedzieć jak to uruchomić? :D )
-centralny zamek+pilot,
-klimatyzacja manualna,
-regulowana kierownica góra-dół
-zagłówki tył, podłokietnik x2,
-alufelgi Ronal 15'

W VIN klasa 7.
Przebieg ~233000KM

Do zrobienia:
-rozrząd,
-poducha silnika,
-filtry, oleje,
-zderzak,
-podsufitka,
-ciężko chodzi wspomaganie, znosi autko na lewo, troszkę nie pewnie się prowadzi,

W poszukiwaniu auta do 4-4,5 tyś. postanowiłem się wybrać do 50-70KM od mojego miasta. Wymagania jakie miałem przed autem to LPG(tak, tak, miało być tylko i wyłącznie LPG), klimatyzacja no i to by było tyle. Było ciężko znaleźć coś sensownego, wiadomo auta jak nowego w tej cenie nie sposób szukać, ale łatwo było rozpoznać czy o auto ktoś dbał, czy kupił je tylko na tzw."dowalenie" i sprzedać póki jeździ, nie wspominając o "pseudo handlarzach pośrednikach". Były też trzy osoby, które auto kupili kilka(naście) dni temu i sprzedają mówiąc np.(najlepsza historia), że mama, która mieszka za granica właśnie miała tej osobie oddać swoją renówkę, bo ona kupuje nowe auto(tu rekord, auto kupione po czym wystawione na następny dzień). Następnie stwierdziłem, że trzeba szukać diesla, potem do poszukiwań dodałem coś w stylu "kupię taniej auto w którym trzeba coś pogrzebać". W dzień zakupu auta pojechaliśmy z dziewczyna po Astrę 2 LPG 2.0 136KM, która posiadała tylko klimę i wspomaganie. Jakże miło było ją zobaczyć po przejechaniu 78km jak...nowy właściciel nią odjeżdża, a po przedni właściciel "dzwoniłem do Pana", a w telefonie cisza. Nie wspomnę, że jakieś 2 godziny wcześniej autko mi "zaklepał". Taa... Wkurzony, trochę zmęczony stwierdziłem, że można jeszcze pojechać obejrzeć Rovera 45, akurat auto miałem zaklepane po wcześniejszej rozmowie z właścicielem, o czym nawet nie widziałem :shock: . Zadzwoniłem i powiedział mi właśnie właściciel, że na dzisiaj nikogo nie umawiał, bo ja tutaj zainteresowany wcześniej dzwoniłem i myślał, że na pewno przyjadę go obejrzeć. No i obejrzałem...kupiłem. Cena 2700zł zbita z 3000zł. Trzy stówki na rozrząd ubiłem, więcej chłopak rok młodszy ode mnie :shock: nie chciał zejść. Sam się przyznał, że auto ma od końca maja 2015 roku, sprzedaję bo (niby) wyjeżdża do Anglii, poprzedni właściciel(jego poprzedni) twierdził, że rozrząd wymieniał, ale pewny nie jest i dlatego mi te 3 stówki zejdzie z ceny. Ot taka historyyyja. :D

FOTO DYSK GOOGLE
FOTO SILNIKA
Z TELEFONU



Nie wiem czy dobrze dodałem zdjęcie, jak coś to jutro się postaram zrobić to lepiej.

Pozdrawiam!

EDIT1:Naprawiłem link do zdjęć oraz dodałem kilkanaście fotek zrobionych (na szybko) na przerwie w pracy. (Czyli nie myty, nie pucowany :D )
EDIT2:Dodałem sporo zdjęć silnika, najbardziej zależy mi na ocenieniu przez Was pasków i rolek, niby były wymieniane, a sam stwierdzam, że np.klinowy do wymiany napewno. Co do pozostałych dwóch...mi się wydają w porządku, ale nie jestem spec i proszę Was o pomoc.
Prosiłbym też o:
1.Opisaniu zapocenia przy turbo, czy to może być poważna sprawa?
2.Jak według was przedstawia się pompa wtryskowa?(chociaż tak ze zdjęć)
3.Zagadka! Co to jest?! Taka rurka zatkana przez kawałek gwintowanego metalu? Się zdziwiłem bardzo jak to zobaczyłem. :o
4.Uwagi jeśli zobaczyliście coś jeszcze niepokojącego.
Ostatnio zmieniony przez Adradas Sro Wrz 30, 2015 09:15, w całości zmieniany 6 razy  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Wrz 24, 2015 00:01   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Czw Wrz 24, 2015 09:09   

Adradas napisał/a:
Nie wiem czy dobrze dodałem zdjęcie, jak coś to jutro się postaram zrobić to lepiej.

niestety wyskakuje brak dostepu :(
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
maniu48 
Moderator




Pomógł: 9 razy
Dołączył: 05 Cze 2010
Posty: 815
Skąd: Staszów

MG ZS

Wysłany: Czw Wrz 24, 2015 13:22   

A intercooler to chyba jednak masz, jedynie silnik SD o mocy 86KM nie posiadał IC.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Adradas 



Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 2



Wysłany: Nie Paź 04, 2015 17:17   

Witam, dziś w pierwszym poście napiszę troszkę więcej o autku, ale to wieczorem.
Do rzeczy teraz. W aucie jest obowiązkowo do wymiany rozrząd(przynajmniej stwierdzam to po pasku klinowym, który...a potem wrzucę foto to się wystraszycie).
Troszkę na forum poszperałem i...w moim sklepie złożyłem oto taki zestaw:
1.Pasek Klinowy Wielorowkowy
2.Pasek pompy wtryskowej
3.Pasek Rozrządu (głowny)
4.Rolka napinająca pasek pompy wtryskowej
5.Rolka napinająca pasek rozrządu(głowny)
6.Rolka prowadząca pasek rozrządu(główny) i teraz pytanie TA czy

Pytanie:
1.Czy taki oto zestaw (oprócz napinacza paska wieloklinowego(niestety ale przewyższa mój budżet i muszę go sobie darować(koszt 300-350zł) i pompy wody) jest pełnym zestawem do wymiany rozrządu?
2.Czy pompa wody jest napędzana przez któryś z pasków?(wyczytałam, że nie, ale pytam dla pewności)
3. Czy konieczna jest wymiana rolek razem z paskami? Nie ukrywam, że brak konieczności wymiany niektórych lub brak konieczności wymiany wszystkich rolek trochę by mnie uszczęśliwiło finansowo, szczególnie, że do sprawdzenia mam jeszcze turbo, ponieważ są przy nim tzw. zapocenia(a nie spojrzałem, głupi przy kupnie). Na dodatek auto troszkę klekocze i nie wiem czy tak musi być czy jest to wina pompy(nigdy nie miałem diesla), ale o tym później.
4.Wyczytałem, że rozrząd można wymienić samemu przy pomocy forum i książki RAVE, do książki dostępu nie mam(nie jestem klubowiczem), ale na chomikuj coś tam znalazłem i mam nadzieję, że to to samo. Pytanie czy potrzeba do tego specjalnych narzędzi? Nie ukrywam, mimo wieku (21 lat) z chęcią podejmę się wymiany rozrządu.

Wybrałem zestaw chyba najtańszy rozrządu(choć dayco i ina to chyba dosyć dobre firmy?). Proszę o pomoc, ocenę i doradztwo

Pozdrawiam...

EDIT:Zedytowany pierwszy(główny) post, wszelkie info i pytania zamieściłem tam(w EDIT2), oraz troszkę opisałem moją historię kupna auta + dodałem zdjęcia na dysk google.

[ Dodano: Nie Paź 04, 2015 17:17 ]
Z góry bardzo przepraszam za podwójny post, ale czy jest ktoś kto może mi odpisać na moje pytanie, ktoś kto może mi pomóc? :(

Pozdrawiam.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  


Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink