Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] zgasł po raptownym przyspieszeniu
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] zgasł po raptownym przyspieszeniu
Autor Wiadomość
czort 




Pomógł: 31 razy
Dołączył: 26 Kwi 2008
Posty: 485
Skąd: Góra



Wysłany: Czw Lis 19, 2015 20:13   [R75] zgasł po raptownym przyspieszeniu
Typ: V6 Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1999

Witam,
Dziś przy raptownym, gwałtownym przyśpieszeniu na jedynce, później dwójce, silnik tak zamulił i zgasł,zapaliła się kontrolka od trakcji. musiałem cofnąć kluczyk i załapał , ale silnik nie mógł się rozpędzić 3000 obrotów to max ( chyba tryb awaryjny)??
Nadal świeciła kontrolka od trakcji, nie można było jej wyłączyć.
Zgasiłem silnik na parkingu, po czym już nie odpalił, kręci, kręci i nic. Dopiero po odłączeniu akumulatora, wszystko wróciło do normy, tzn na postoju kręci sie wysoko. Jak w jeździe nie wiem. Trakcja też działa, wyłączenie i włączenie...

Co mogło się stać??
_________________
Pozdrawiam
Paweł
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Lis 19, 2015 20:13   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
sknerko 




Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Czw Lis 19, 2015 21:21   

serwomotor od trakcji zwariował, odpięła się wtyczka od niego, lub szlag trafił linkę od niego. Znajduje się na podszybiu po stronie pasażera i jest połączony linką z przepustnicą
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
czort 




Pomógł: 31 razy
Dołączył: 26 Kwi 2008
Posty: 485
Skąd: Góra



Wysłany: Sob Lis 21, 2015 20:19   

Linka , niby się rusza i te zębatki, w tym serwomotorze, spróbuję może nasmarować jakoś,

[ Dodano: Sob Lis 21, 2015 20:19 ]
sknerko, Dzięki za naprowadzenie na usterkę.
Odpiąłem linkę w sumie luźno chodziła, wyczyściłem wtyczkę, tą od tego serwo motoru i od czujnika na przepustnicy. Ale w sumie nic nie pomogło, dalej dusiło silnik i gasł,
Więc poluźniłem linkę na jej mocowaniu przy przepustnicy o kilka obrotów.
No albo zbieg okoliczności, albo się naprawiło, Kontrola się załącza przy utracie przyczepności koła...
Zobaczymy w najbliższym czasie
_________________
Pozdrawiam
Paweł
 
 
sknerko 




Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Sob Lis 21, 2015 20:23   

bo ten serwomotor się kalibruje przy pomocy kompa T4 podobno
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
czort 




Pomógł: 31 razy
Dołączył: 26 Kwi 2008
Posty: 485
Skąd: Góra



Wysłany: Sob Lis 21, 2015 20:54   

Właśnie też doczytałem się do tej informacji.
Najbliżej do T4 to mam do Nowego Miasta,
Zbieram sie do Jovego z innymi rzeczami...
Ale mam nadzieje, że już będzie ok z tym serwomotorem,
_________________
Pozdrawiam
Paweł
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Sob Lis 21, 2015 21:20   

czort napisał/a:
poluźniłem linkę na jej mocowaniu przy przepustnicy o kilka obrotów.
linka nie powinna być luźna ,bo po kilku razach urwie zaczep lub zderzak na zębatce.Serwomotor nie gasi silnika, tylko przymyka przepustnicę od TC i silnik wtedy pracuje na krokowym . Jak przymknięcie przepustnicy nie pomaga, to wtedy ECM odcina paliwo do wtrysków i dopiero silnik gaśnie. Być może w tym przypadku trzeba skorzystać z T4 ( diagnostyka silnika i sterownika TC ). Zmieniałem linki w R75 i BMW,a raz serwomotor i nigdy nie było potrzebne T4 , wystarczyła prawidłowa regulacja naciągu linki..
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
sknerko 




Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Nie Lis 22, 2015 10:53   

SeniorA napisał/a:
Serwomotor nie gasi silnika, tylko przymyka przepustnicę od TC i silnik wtedy pracuje na krokowym .
jak kiedyś robiłem VIS to zdjąłem serwomotor i jak ponownie założyłem tylko na jedną śrubkę żeby testową jazdę zrobić, to też mi gasł samochód po zadziałaniu TC i jak dokręciłem pozostałe śrubki to było OK, ale po jakimś czasie wypięła mi się wtyczka od niego w trasie i zapaliło mi kontrolkę trakcji, zgasł i nie mogłem go odpalić, dopiero jak podpiąłem wtyk to wróciło do normy i odpaliłem.
SeniorA napisał/a:
zmieniałem linki w R75 i BMW,a raz serwomotor i nigdy nie było potrzebne T4 , wystarczyła prawidłowa regulacja naciągu linki..

po moich przygodach z tym serwomotorem jeździłem rok i było wszystko normalnie jednak jak pojechałem do Jowiego, to on mi od razu powiedział że tam grzebałem i że konieczna jest adaptacja, zrobił i nic nie było jakoś specjalnie czuć, jedynie rzadziej się TC włącza
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
czort 




Pomógł: 31 razy
Dołączył: 26 Kwi 2008
Posty: 485
Skąd: Góra



Wysłany: Nie Lis 22, 2015 12:15   

Ja tą linkę poluźniłem tak, że nie ma luzu żadnego. Teraz jak próbuje kręcić za kółko zębate w serwo, gdzie podpięta linka, to ciągnie linkę i przepustnica się rusza.
Wcześniej wydaje mi się, że linka nie pozwalała na swobodne cofniecie się do końca "mocowania jej" przy przepustnicy. Czyli ta przepustnica nie była w pełni otwarta.
_________________
Pozdrawiam
Paweł
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Nie Lis 22, 2015 12:47   

sknerko napisał/a:
po jakimś czasie wypięła mi się wtyczka od niego w trasie i zapaliło mi kontrolkę trakcji, zgasł i nie mogłem go odpalić, dopiero jak podpiąłem wtyk to wróciło do normy i odpaliłem.
no i prawidłowo , o czy z resztą napisałem.
SeniorA napisał/a:
Jak przymknięcie przepustnicy nie pomaga, to wtedy ECM odcina paliwo do wtrysków i dopiero silnik gaśnie.
Przepustnica TC , sterowana przez serwomotor, zastępuje przepustnicę główną i działa tak jak ona, tylko bez udziału kierowcy, więc nie może zgasić silnika.

[ Dodano: Nie Lis 22, 2015 12:47 ]
czort napisał/a:
Ja tą linkę poluźniłem tak, że nie ma luzu żadnego.
to będzie OK.
czort napisał/a:
Czyli ta przepustnica nie była w pełni otwarta.
Od zamknięcia do otwarcia przepustnicy potrzebny jest przesuw linki o 52 mm .
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
czort 




Pomógł: 31 razy
Dołączył: 26 Kwi 2008
Posty: 485
Skąd: Góra



Wysłany: Nie Lis 22, 2015 12:58   

SeniorA,
Dzięki za pomocne informacje.
Mam nadzieję, że już będzie dobrze.
_________________
Pozdrawiam
Paweł
 
 
sknerko 




Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Nie Lis 22, 2015 13:02   

nie rozumiem cię, raz piszesz że serwomotor nie gasi silnika a potem jak ja piszę że mi jednak zgasł bo wtyk od niego wypadł to ty piszesz że prawidłowo że zgasł. W trasie nie zadziałała mi TC bo koła nie buksowały ani nie straciły przyczepności, tylko normalnie podczas jazdy nagle zapaliła się kontrolka i auto zgasło.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Nie Lis 22, 2015 15:02   

sknerko napisał/a:
nie rozumiem cię, raz piszesz że serwomotor nie gasi silnika a potem jak ja piszę że mi jednak zgasł bo wtyk od niego wypadł to ty piszesz że prawidłowo że zgasł.
po pierwsze , to jak może wypaść wtyczka która ma dwa zabezpieczenia , ale załóżmy , że tak się stało, to na pewno przepustnica TC się nie zamknęła i nie zgasiła silnika ,bo konstruktor dla bezpieczeństwa tak zbudował układ serwomotor/przepustnica , by w przypadku awarii TC i serwomotoru przepustnica TC była cały czas otwarta ,może ją przymknąć tylko sprawny TC. Po odpięciu wtyczki ,ECU/ETC nie odebrał sygnału zwrotnego z czujnika TPS ( przepustnicy TC ) i być może został wciśnięty pedał gazu i zadziałał ECM gasząc silnik. Tyle z mojej strony.

[ Dodano: Nie Lis 22, 2015 15:02 ]
czort napisał/a:
Mam nadzieję, że już będzie dobrze.
nie zaszkodzi sprawdzić na T4.
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
sknerko 




Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Nie Lis 22, 2015 15:49   

SeniorA napisał/a:
po pierwsze , to jak może wypaść wtyczka która ma dwa zabezpieczenia ,

Niestety ale jakiś "mechanik" zanim ja go dostałem w swoje ręce "zmodyfikował" wtyk. Ja mam zabezpieczone gumą niestety bo nic mądrzejszego nie wymyśliłem bo za sam wtyk zawołali chore pieniądze
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
AdaskoC 




Pomógł: 86 razy
Dołączył: 09 Maj 2013
Posty: 1730
Skąd: Ciechanów



Wysłany: Nie Lis 22, 2015 17:58   

sknerko napisał/a:
nic mądrzejszego nie wymyśliłem bo za sam wtyk zawołali chore pieniądze


Fakt, jest nietypowy, ale za 5-10zł spokojnie to kupisz :P
 
 
sknerko 




Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Nie Lis 22, 2015 18:02   

ja to naprawiałem z 5 lat temu i działa więc nie bardzo chce mi się to teraz naprawiać. może jak będziemy robić jakies zakupy u ciebie to przy okazji wtyczkę nabędę i przy dobrej pogodzie wymienię
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75]zgasł i nie odpala.
dorotamax1 Rover serii 75, MG ZT 8 Nie Cze 06, 2021 11:33
0L0
Brak nowych postów [R75] Jechał i zgasł
Spali75 Rover serii 75, MG ZT 6 Pon Lis 23, 2009 19:47
Zukowaty
Brak nowych postów [R75] Zgasł i już nie odpalił.....
SASOL Rover serii 75, MG ZT 9 Sro Lut 18, 2009 20:46
Zukowaty
Brak nowych postów [R75] Stracił moc, zgasł
Przyczyna -> zawór EGR
rolando Rover serii 75, MG ZT 95 Sro Mar 14, 2012 14:08
darekm35
Brak nowych postów [R75] Jechał i zgasł
Wolek Rover serii 75, MG ZT 24 Pon Maj 26, 2008 17:54
Rowan



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink