Wysłany: Pon Maj 11, 2015 20:30 [R75] Jak się dobrać do modułu Airbag
Typ: V6 Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1999
Poproszę o opis jak się dobrać do modułu airbagów tak żeby go wymienić a nie poniszczyć konsoli środkowej. Aha i czy jakoś idzie się dowiedzieć jaki moduł trzeba założyć bo PHJOWI wspominał tylko że ma być od sedana z 6 poduchami a widzę że jest ich parę modeli i czy wiadomo po numerze jaki jest jaki (bo nijak nie idzie odczytać bez rozebrania a auto potrzebne i nie może czekać na moduł)
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
SPAMU¦
Wysłany: Pon Maj 11, 2015 20:30 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Kolego musisz odkręcić całą środkową konsole. Najpierw zdemontuj radio, panel klimatyzacji i popielniczkę z zapalniczką. Wykręć tylną popielniczkę oraz boczne śruby na wysokości foteli oraz mieszek ręcznego i drążka zmiany biegów. Kiedyś pomagałem znajomemu to demontować i to wystarczyło do odsunięcia środkowego tunelu na tyle, by dostać się do modułu srs. Jest na nim plastikowa osłonka chroniąca go przed wilgocią. Jeśli taki amator jak ja się z tym uporał też dasz radę
Chwile trzeba się pomęczyć, ale boczne śruby idzie odkręcić bez wyciągania foteli. Do tego jak wspomniano wczesniej cala konsola, srodkowa i można tunel wyciągnąć z auta i dostać sie do srs... A co sie stalo ze wymieniasz?
longer86 jak byś na spota się dotarabanił to byś wiedział U kumpla w tym R75 co niedawno kupiliśmy nie można w żaden sposób połączyć się z silnikiem kompem T4 i JOWI wyczaił że moduł SRS jest trafiony bo też nie idzie z nim nawiązać łączności i blokuje komunikację z silnikiem (podobno częsta usterka).
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
longer86 wiem że masz uraz ale badaliśmy dwa auta i wyjmowanie aku żeby grzebać w Airbagach nie wchodziło w grę. Resztę co miał zrobić zrobił, jedynie nie dało się wgrać nowych map do silnika i sprawdzić poduszek. Ja mam ELM 327 i on tez nie łączy się z tym autem a z pozostałymi chodzi i jak uda mi się moim kompem połączyć to i T4 połączy, więc zrobię próbę z bezpiecznikiem przy najbliższej okazji. Chciałem się do tego dobrać by to odłączyć i próbować się łączyć kompem bo obstawiam jakieś zwarcie na linii komunikacyjnej i podejrzewam że bezpiecznik nie pomoże.
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Jak nie chcecie rozbierac tunelu to można spróbować odłożyć airbag od gniazda diagnostycznego. Kostka zbiorcza przewodów diagnostycznych nr297. Przy nogach kierowcy... Wg RAVE.
Widzę,że standardową usterką u JOWI jest brak komunikacji ze sterownikiem silnika.
Miałem ten sam problem u niego. Nie odpowiadał a problem podobno leżał w jego przypaleniu ze względu na zbytnie nagrzewanie się niezabezpieczonego sterownika.
Gość, który ostatnio regenerował u mnie VISy podłączył się i sterownik reagował na komendy dotyczące ich włączania i wyłączania.
Jeśli nie wywala ci błędu SRS to sobie odpuść rozbieranie samochodu dla idei.
Czy jak sterownik SRS padnie to kontrolka od Airbagu będzie się zapalać przy włączaniu stacyjki? U mnie też nie odpowiada sterownik po podpięciu do kompa i nie wiem czy ktoś obszedł sterownik i "zgasił" kontrolkę na desce czy faktycznie padł sterownik. Z tym, że u mnie nie świeci w ogóle kontrolka od Airbagów.
Po co?
test zegarów nie sprawdza kontrolki poduszek
sprawdziłem w 3 autach V6
[ Dodano: Pon Maj 25, 2015 20:24 ]
U kumpla w V6 brak komunikacji z modułem i w teorii jest padnięty a kontrolka działa jak najbardziej prawidłowo tak jak piszą w instrukcji
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Wto Maj 26, 2015 11:40
sknerko napisał/a:
test zegarów nie sprawdza kontrolki poduszek
wiem i nie do tego potrzebny jest ten test, Ar2 napisał , że nie świeci. Zegary są węzłem komunikacji multipleksowej i są skrócone , szybkie metody sprawdzenia czy jest łączność zegarów z poszczególnymi sterownikami auta.
Ar2 napisał/a:
u mnie nie świeci w ogóle kontrolka od Airbagów.
może być nie kontakt w wtyczce 19 pinowej na lewym słupku , uszkodzony rezystor lub dwa w zegarach ,lub brak zasilania obwodu lampki albo ktoś wymontował diodę. Jest taka możliwość , że lampka w ogóle nie świeci ale SRS działa.
może być nie kontakt w wtyczce 19 pinowej na lewym słupku , uszkodzony rezystor lub dwa w zegarach ,lub brak zasilania obwodu lampki albo ktoś wymontował diodę. Jest taka możliwość , że lampka w ogóle nie świeci ale SRS działa.
Czy ta wtyczka jest za osłoną w której są wmontowane mechanizmy otwierania bagażnika i maski?
Czy w miarę prosto można się dostać do tych rezystorów w zegarach?
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Wto Maj 26, 2015 15:18
Ar2, zrób test zegarów , jak będzie OK , to wyjmij zegary , odepnij czarną wtyczkę 18 pinową i na jej 15 ( przewód żółto/czerwony ) pinie sprawdź czy w momencie włączenia zapłonu pojawia się napięcie na ok. 4 sekundy. To połączenie 19 pinowe jest koloru pomarańczowego , zaizolowane i za tą osłoną o której piszesz , ale to jest ostateczność , bezpieczniki F17 i F 18 dobre ?. Rezystory są trudnodostepne.
[ Dodano: Wto Maj 26, 2015 15:18 ]
można podać napięcie na 15 w zegarach jak będzie wypięta wtyczka i zobaczyć czy zapali się lampka.
Ar2, zrób test zegarów , jak będzie OK , to wyjmij zegary , odepnij czarną wtyczkę 18 pinową i na jej 15 ( przewód żółto/czerwony ) pinie sprawdź czy w momencie włączenia zapłonu pojawia się napięcie na ok. 4 sekundy. To połączenie 19 pinowe jest koloru pomarańczowego , zaizolowane i za tą osłoną o której piszesz , ale to jest ostateczność , bezpieczniki F17 i F 18 dobre ?. Rezystory są trudnodostepne.
[ Dodano: Wto Maj 26, 2015 15:18 ]
można podać napięcie na 15 w zegarach jak będzie wypięta wtyczka i zobaczyć czy zapali się lampka.
Sprawdziłem zegary i kontrolka airbaga się nie pali. Bezpieczniki ok. Jakie napięcie? 12v czy 5v?
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Wto Maj 26, 2015 20:55
SeniorA napisał/a:
odepnij czarną wtyczkę 18 pinową i na jej 15 ( przewód żółto/czerwony ) pinie sprawdź czy w momencie włączenia zapłonu pojawia się napięcie na ok. 4 sekundy.
Ar2, przepraszam pomyliłem się , to ma być na pinie 7 ( przewód biało/pomarańczowy) 12 V. Na 15 masa. Moduł SRS świeci i gasi kontrolkę masą (dostarcza /odcina ).
Wydaje mi się, że u mnie 18 pinowa jest kostka biała a nie czarna. Umieszczona jest po lewej stronie zegarów?!
Czy kontrolka od pasów też powinna świecić i jest jakoś powiązana z systemem SRS? Czy to zależy od wersji auta?!
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Sro Maj 27, 2015 11:54
Ar2 napisał/a:
u mnie 18 pinowa jest kostka biała
może być biała , ważne, że 18 pin. Kontrolka od pasów zapala się tylko na kilka sekund jako przypomnienie , ale są wersje że gaśnie dopiero po zapięciu pasa przez kierowcę . W tej kostce to pin 12 od pasa. Może być też niekontakt masy w kostce przy sterowniku SRS.
_________________ Andrzej
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez SeniorA Sro Maj 27, 2015 12:16, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum