Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Jak się dobrać do modułu Airbag
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Jak się dobrać do modułu Airbag
Autor Wiadomość
sknerko 




Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Pon Maj 11, 2015 20:30   [R75] Jak się dobrać do modułu Airbag
Typ: V6 Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1999

Poproszę o opis jak się dobrać do modułu airbagów tak żeby go wymienić a nie poniszczyć konsoli środkowej. Aha i czy jakoś idzie się dowiedzieć jaki moduł trzeba założyć bo PHJOWI wspominał tylko że ma być od sedana z 6 poduchami a widzę że jest ich parę modeli i czy wiadomo po numerze jaki jest jaki (bo nijak nie idzie odczytać bez rozebrania a auto potrzebne i nie może czekać na moduł)
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Maj 11, 2015 20:30   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
punciaks 




Dołączył: 11 Lis 2013
Posty: 22
Skąd: Nowy Targ



Wysłany: Pon Maj 11, 2015 21:15   

Kolego musisz odkręcić całą środkową konsole. Najpierw zdemontuj radio, panel klimatyzacji i popielniczkę z zapalniczką. Wykręć tylną popielniczkę oraz boczne śruby na wysokości foteli oraz mieszek ręcznego i drążka zmiany biegów. Kiedyś pomagałem znajomemu to demontować i to wystarczyło do odsunięcia środkowego tunelu na tyle, by dostać się do modułu srs. Jest na nim plastikowa osłonka chroniąca go przed wilgocią. Jeśli taki amator jak ja się z tym uporał też dasz radę ;)
 
 
adam_26 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 16 Cze 2014
Posty: 1001
Skąd: Rzeszów

Rover 75

Wysłany: Pon Maj 11, 2015 21:51   

Tunel chyba nie wyjedzie bez odkręcania foteli ale mogę nie mylić jeśli to nie jest konieczne to będzie jeszcze szybciej :wink:
 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Pon Maj 11, 2015 22:45   

Chwile trzeba się pomęczyć, ale boczne śruby idzie odkręcić bez wyciągania foteli. Do tego jak wspomniano wczesniej cala konsola, srodkowa i można tunel wyciągnąć z auta i dostać sie do srs... A co sie stalo ze wymieniasz?
_________________
75 Red Edition
 
 
sknerko 




Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Wto Maj 12, 2015 08:59   

longer86 jak byś na spota się dotarabanił to byś wiedział :P U kumpla w tym R75 co niedawno kupiliśmy nie można w żaden sposób połączyć się z silnikiem kompem T4 i JOWI wyczaił że moduł SRS jest trafiony bo też nie idzie z nim nawiązać łączności i blokuje komunikację z silnikiem (podobno częsta usterka).
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Wto Maj 12, 2015 10:02   

a wyciągnał bezpiecznik od ABS żeby odciąć zasilanie i próbował wtedy sie połączyć?

Wybacz, ale od kiedy JOWI wymienił mi sprawnego kompa w aucie a problem leżał gdzieś indziej to jakoś nie wierzę w te opowieści
_________________
75 Red Edition
 
 
sknerko 




Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Wto Maj 12, 2015 12:18   

longer86 wiem że masz uraz ale badaliśmy dwa auta i wyjmowanie aku żeby grzebać w Airbagach nie wchodziło w grę. Resztę co miał zrobić zrobił, jedynie nie dało się wgrać nowych map do silnika i sprawdzić poduszek. Ja mam ELM 327 i on tez nie łączy się z tym autem a z pozostałymi chodzi i jak uda mi się moim kompem połączyć to i T4 połączy, więc zrobię próbę z bezpiecznikiem przy najbliższej okazji. Chciałem się do tego dobrać by to odłączyć i próbować się łączyć kompem bo obstawiam jakieś zwarcie na linii komunikacyjnej i podejrzewam że bezpiecznik nie pomoże.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Sro Maj 13, 2015 09:29   

Jak nie chcecie rozbierac tunelu to można spróbować odłożyć airbag od gniazda diagnostycznego. Kostka zbiorcza przewodów diagnostycznych nr297. Przy nogach kierowcy... Wg RAVE.
_________________
75 Red Edition
 
 
sknerko 




Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Sro Maj 13, 2015 11:31   

No wczoraj też na to wpadłem i dziś miałem się temu przyjrzeć w RAVE. jak to pomoże to by było cool
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
dawidsass 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 14 Maj 2012
Posty: 26

Rover 45

Wysłany: Czw Maj 21, 2015 08:30   

Widzę,że standardową usterką u JOWI jest brak komunikacji ze sterownikiem silnika.
Miałem ten sam problem u niego. Nie odpowiadał a problem podobno leżał w jego przypaleniu ze względu na zbytnie nagrzewanie się niezabezpieczonego sterownika.

Gość, który ostatnio regenerował u mnie VISy podłączył się i sterownik reagował na komendy dotyczące ich włączania i wyłączania.

Jeśli nie wywala ci błędu SRS to sobie odpuść rozbieranie samochodu dla idei.
 
 
Ar2 



Dołączył: 29 Sie 2007
Posty: 42
Skąd: mazowieckie



Wysłany: Pon Maj 25, 2015 17:20   

Czy jak sterownik SRS padnie to kontrolka od Airbagu będzie się zapalać przy włączaniu stacyjki? U mnie też nie odpowiada sterownik po podpięciu do kompa i nie wiem czy ktoś obszedł sterownik i "zgasił" kontrolkę na desce czy faktycznie padł sterownik. Z tym, że u mnie nie świeci w ogóle kontrolka od Airbagów.
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Pon Maj 25, 2015 18:08   

Ar2 napisał/a:
Czy jak sterownik SRS padnie to kontrolka od Airbagu będzie się zapalać przy włączaniu stacyjki?
tak w poz II
Cytat:
u mnie nie świeci w ogóle kontrolka od Airbagów.
albo spalona albo nie ma zasilania , zrób test zegarów w pkt.2
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
sknerko 




Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Pon Maj 25, 2015 20:24   

SeniorA napisał/a:
zrób test zegarów w pkt.2
Po co?
test zegarów nie sprawdza kontrolki poduszek

sprawdziłem w 3 autach V6

[ Dodano: Pon Maj 25, 2015 20:24 ]
U kumpla w V6 brak komunikacji z modułem i w teorii jest padnięty a kontrolka działa jak najbardziej prawidłowo tak jak piszą w instrukcji
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Wto Maj 26, 2015 11:40   

sknerko napisał/a:
test zegarów nie sprawdza kontrolki poduszek
wiem i nie do tego potrzebny jest ten test, Ar2 napisał , że nie świeci. Zegary są węzłem komunikacji multipleksowej i są skrócone , szybkie metody sprawdzenia czy jest łączność zegarów z poszczególnymi sterownikami auta.
Ar2 napisał/a:
u mnie nie świeci w ogóle kontrolka od Airbagów.
może być nie kontakt w wtyczce 19 pinowej na lewym słupku , uszkodzony rezystor lub dwa w zegarach ,lub brak zasilania obwodu lampki albo ktoś wymontował diodę. Jest taka możliwość , że lampka w ogóle nie świeci ale SRS działa.
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
Ar2 



Dołączył: 29 Sie 2007
Posty: 42
Skąd: mazowieckie



Wysłany: Wto Maj 26, 2015 13:40   

SeniorA napisał/a:
może być nie kontakt w wtyczce 19 pinowej na lewym słupku , uszkodzony rezystor lub dwa w zegarach ,lub brak zasilania obwodu lampki albo ktoś wymontował diodę. Jest taka możliwość , że lampka w ogóle nie świeci ale SRS działa.


Czy ta wtyczka jest za osłoną w której są wmontowane mechanizmy otwierania bagażnika i maski?
Czy w miarę prosto można się dostać do tych rezystorów w zegarach?
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Wto Maj 26, 2015 15:18   

Ar2, zrób test zegarów , jak będzie OK , to wyjmij zegary , odepnij czarną wtyczkę 18 pinową i na jej 15 ( przewód żółto/czerwony ) pinie sprawdź czy w momencie włączenia zapłonu pojawia się napięcie na ok. 4 sekundy. To połączenie 19 pinowe jest koloru pomarańczowego , zaizolowane i za tą osłoną o której piszesz , ale to jest ostateczność , bezpieczniki F17 i F 18 dobre ?. Rezystory są trudnodostepne.

[ Dodano: Wto Maj 26, 2015 15:18 ]
można podać napięcie na 15 w zegarach jak będzie wypięta wtyczka i zobaczyć czy zapali się lampka.
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
Ar2 



Dołączył: 29 Sie 2007
Posty: 42
Skąd: mazowieckie



Wysłany: Wto Maj 26, 2015 19:38   

SeniorA napisał/a:
Ar2, zrób test zegarów , jak będzie OK , to wyjmij zegary , odepnij czarną wtyczkę 18 pinową i na jej 15 ( przewód żółto/czerwony ) pinie sprawdź czy w momencie włączenia zapłonu pojawia się napięcie na ok. 4 sekundy. To połączenie 19 pinowe jest koloru pomarańczowego , zaizolowane i za tą osłoną o której piszesz , ale to jest ostateczność , bezpieczniki F17 i F 18 dobre ?. Rezystory są trudnodostepne.

[ Dodano: Wto Maj 26, 2015 15:18 ]
można podać napięcie na 15 w zegarach jak będzie wypięta wtyczka i zobaczyć czy zapali się lampka.


Sprawdziłem zegary i kontrolka airbaga się nie pali. Bezpieczniki ok. Jakie napięcie? 12v czy 5v?
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Wto Maj 26, 2015 20:55   

SeniorA napisał/a:
odepnij czarną wtyczkę 18 pinową i na jej 15 ( przewód żółto/czerwony ) pinie sprawdź czy w momencie włączenia zapłonu pojawia się napięcie na ok. 4 sekundy.
Ar2, przepraszam pomyliłem się , to ma być na pinie 7 ( przewód biało/pomarańczowy) 12 V. Na 15 masa. Moduł SRS świeci i gasi kontrolkę masą (dostarcza /odcina ).
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
Ar2 



Dołączył: 29 Sie 2007
Posty: 42
Skąd: mazowieckie



Wysłany: Sro Maj 27, 2015 09:44   

Wydaje mi się, że u mnie 18 pinowa jest kostka biała a nie czarna. Umieszczona jest po lewej stronie zegarów?!
Czy kontrolka od pasów też powinna świecić i jest jakoś powiązana z systemem SRS? Czy to zależy od wersji auta?!
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Sro Maj 27, 2015 11:54   

Ar2 napisał/a:
u mnie 18 pinowa jest kostka biała
może być biała , ważne, że 18 pin. Kontrolka od pasów zapala się tylko na kilka sekund jako przypomnienie , ale są wersje że gaśnie dopiero po zapięciu pasa przez kierowcę . W tej kostce to pin 12 od pasa. Może być też niekontakt masy w kostce przy sterowniku SRS.
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez SeniorA Sro Maj 27, 2015 12:16, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [r75] lokalizacja modułu parktronic
szewski Rover serii 75, MG ZT 14 Sob Lis 19, 2016 20:03
longer86
Brak nowych postów [r75]. Brak zasilania z modułu lsm podswietlenia tablicy
jarema Rover serii 75, MG ZT 7 Nie Sie 11, 2019 21:36
jarema
Brak nowych postów [R75] Proszę o pomoc przy podłączeniu modułu do haka
Franki100 Rover serii 75, MG ZT 1 Sob Gru 10, 2016 06:41
tomi24lbn
Brak nowych postów [MG ZT-T ] SRS Airbag ECU
dziej076 Rover serii 75, MG ZT 6 Czw Lip 12, 2012 08:20
mimo66
Brak nowych postów [R75] Kontrolka Airbag
Maciej23 Rover serii 75, MG ZT 8 Pon Kwi 03, 2017 02:52
karolj



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink