Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Maglownica, zawieszenie kto wie co to, skąd to.
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Maglownica, zawieszenie kto wie co to, skąd to.
Autor Wiadomość
Gacurro 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Wrz 2012
Posty: 51
Skąd: Łódź



Wysłany: Pon Mar 14, 2016 22:54   [R75] Maglownica, zawieszenie kto wie co to, skąd to.
Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2001

Witam szanownych właścicieli/ek rovera.

Z reguły na większość problemów które występują w naszych autach były już poruszane i rozwiązane na forum aczkolwiek zdarza się że wyskoczy coś nowego lub nieopisywanego tutaj.

Przeszukałem forum niejednokrotnie i nie znalazłem nic co by było podobnego do problemu który mnie nęka.
To że stuka, puka zawieszenie już się przyzwyczaiłem ale nie zaakceptowałem.
Do sedna.
W jeździe na rondzie ( lewy skręt jak to w Polsce) czuję uciekanie kierownicy, jakby na ułamek sekundy przepuszczała pompa wspomagania. Wrażenie jest takie jakby koła nie trzymały się jednej linii jazdy.
Drugi objaw to tak jakbym miał koła na sztywno połączone z kierownicą, każda dziura, nierówność od razu czuć na kierownicy jak w gokardzie.
Kolejna rzecz to taka że jak dodaję lub odpuszczam gaz również jest czuć delikatne szarpnięcie kierowniczy w prawą stronę.
Co wymienione:
poduszki, łożyska, amortyzatory, sprężyny, wahacze, końcówki drążków, a teraz kolejny komplet łączników w sumie kompletne zawieszenie.
Poprawy po tym zabiegu nie było.
Nie ma wycieków z maglownicy. Drążki wyglądają że nic im nie dolega.

Uprzedzając pytanie: nie odczuwam tego zachowania przy skręcie w prawo.

Pisząc to przyszło mi do głowy że nie wymieniałem oleju od wspomagania ale czy to może być przyczyną?

Czy może ma ktoś jakieś pomysły.

Pozdrawiam
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Mar 14, 2016 22:54   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Dominoz 




Pomógł: 8 razy
Dołączył: 03 Wrz 2015
Posty: 680
Skąd: Poznań

Rover 75

Wysłany: Pon Mar 14, 2016 22:59   

Jaki rozmiar opon? Ja przesiadłem się teraz z letnich 15stek na zimowe 18stki i różnica w komforcie i zachowaniu samochodu na koleinach jest spora. Może tu tkwi problem?
 
 
Gacurro 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Wrz 2012
Posty: 51
Skąd: Łódź



Wysłany: Pon Mar 14, 2016 23:02   

Koła w 100% standard 195/65/15 oryginalne felgi. Mam dwa komplety kół letnie i zimowe każde na roverowych felgach i na obu ten sam objaw.
 
 
 
wellman 




Pomógł: 54 razy
Dołączył: 28 Lis 2013
Posty: 934
Skąd: Przejdź do mapy

Rover 75

Wysłany: Pon Mar 14, 2016 23:07   

Gacurro, pompa wspomagania może już niedomagać. Miałem u siebie problemy objawiające się pulsacyjną pracą wspomagania, szczególnie było to widać przy swobodnym powrocie do pozycji wyjściowej. Do tego czasem kierownica chodziła lekko, czasem jakby wspomagania prawie nie było. Też nie miałem wycieków, luzu na maglownicy.

Najpierw mechanik przepłukał układ, wlał nowy płyn i przez dobry miesiąc było ok. Później zaczęło się znowu. Więc zasugerował wymianę pompy. Kupiłem z alledrogo, dałem wymienić, znowu zalany nowy płyn i tak już jeżdżę jakieś pół roku i na razie nic się złego nie dzieje. :-)

Co do wrażenia, że każda dziura powoduje reakcję kierownicy, dużo pomogły nowe tylne tuleje wahacza. To też wymieniałeś?
_________________
"Mówisz, że możesz - to możesz. Mówisz, że nie możesz - to nie możesz.
Więc sobie wybierz."
 
 
Gacurro 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Wrz 2012
Posty: 51
Skąd: Łódź



Wysłany: Pon Mar 14, 2016 23:16   

Zawieszenie całkowicie wymienione nic nie pominąłem tuleje wahaczy również.
Mam porównanie z innymi autami (służbowe) ta sama droga i nie ma takich reakcji na kierownicy. Wygląda to jakby nie było żadnej tolerancji na nierównościach.
 
 
 
wellman 




Pomógł: 54 razy
Dołączył: 28 Lis 2013
Posty: 934
Skąd: Przejdź do mapy

Rover 75

Wysłany: Pon Mar 14, 2016 23:39   

Na początek pomyślałbym o wymianie pompki (drogie nie są, tylko trzeba "dobrze trafić"), przepłukaniu układu, zalaniu nowym płynem.

Przy okazji - jakie amortyzatory i sprężyny założyłeś?
_________________
"Mówisz, że możesz - to możesz. Mówisz, że nie możesz - to nie możesz.
Więc sobie wybierz."
 
 
pietjak 



Dołączył: 14 Mar 2016
Posty: 71



Wysłany: Pon Mar 14, 2016 23:46   

Nie wiem jak jest z dotarciem w to miejsce w Roverze, ale sprawdź czy przypadkiem wałek kierowniczy nie ma rozwalonego krzyżaka (coś ala kardan) - Może zaciera ci się krzyżak, jest wybity?
 
 
Gacurro 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Wrz 2012
Posty: 51
Skąd: Łódź



Wysłany: Wto Mar 15, 2016 00:13   

wellman Takie objawy występowały przed wymianą zawieszenia. W tej chwili amorki KYB, sprężyny MONROE.

pietjak : Bardzo dziękuję za podpowiedz. Kolejny trop ale czy przy "wywalonym" krzyżaku miałbym taką "mocną" reakcję na kierownicy przy nierównościach?
Z drugiej strony tłumaczyło by to "ruchy kierownicy" na rondzie.
Dobrym porównaniem jest gokart, każda nierówność od razu wyczuwalne jest skręt kierownicy. Wjeżdżam w zagłębienie i od razu ruch kierownicy. WTF?
A może ja się czepiam i tak ma być, choć gdzie corsie do rovera aż wstyd porównywać a jednak nie ma takich objawów.
 
 
 
cin1391 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 19 Lut 2015
Posty: 446
Skąd: Wyszków

Rover 75

Wysłany: Wto Mar 15, 2016 07:17   

Gacurro napisał/a:
W jeździe na rondzie ( lewy skręt jak to w Polsce) czuję uciekanie kierownicy, jakby na ułamek sekundy przepuszczała pompa wspomagania. Wrażenie jest takie jakby koła nie trzymały się jednej linii jazdy.

Miałem podobnie -pojechałem na zbieżność i po zbieżności wszystko ustąpiło.

Gacurro napisał/a:
KYB, sprężyny MONROE

KYB są twarde strasznie, lepiej było brać Sachsy :P

Gacurro napisał/a:
czy przy "wywalonym" krzyżaku miałbym taką "mocną" reakcję na kierownicy przy nierównościach?

Wątpię, prędzej miałbyś stuki dochodzące z kolumny kierowniczej

Gacurro napisał/a:
A może ja się czepiam i tak ma być, choć gdzie corsie do rovera aż wstyd porównywać a jednak nie ma takich objawów.


Bo w Corsie masz większe luzy na układzie kierowniczym :mrgreen:

A tak poważnie - po zrobieniu zawieszenia byłeś na zbieżności i geometrii?
_________________
Wolę pchać Rovera niż jeździć Golfem
 
 
Gacurro 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Wrz 2012
Posty: 51
Skąd: Łódź



Wysłany: Wto Mar 15, 2016 08:18   

Witam ponownie
Zbieżność obowiązkowa to nie podlega dyskusji.

cin1391 KYB są twarde strasznie, lepiej było brać Sachsy

To prawda, ale chciałem by auto stało ciut wyżej.

Prawde powiedziawszy nie poruszałbym tego tematu gdybym nie sprawdził jak wydaje mnie się wszystkich tematów na forum.

Co do Corsy to może właśnie tu leży problem że nie ma luzu na maglownicy i stąd objawy sztywnej kierownicy. Dodam że nie mam problemu z kręceniem kierownicą, chodzi płynnie i z wyczuwalnym obciążeniem, po prostu normalnie.
Ktoś wie czy da się i jak regulować "luzy" na maglownicy? Dojście jest dość utrudnione do samego magla, trzeba go poluzować, odkręcić? Próbował ktoś?

Może pomieszam dwa objawy ale co z objawem gdy przyśpieszam i odpuszczam gaz czuję ruch kierownicy w prawo, jak elfek żyroskopowy na wale kardana.

Pozdrawiam
 
 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Wto Mar 15, 2016 10:43   

może masz luz na drążku osiowym magla, https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?p=466237#466237
_________________
75 Red Edition
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] maglownica
grota10 Rover serii 75, MG ZT 1 Nie Gru 16, 2018 14:57
MaReK
Brak nowych postów [MG ZT] - Maglownica
mlodyroki Rover serii 75, MG ZT 5 Sro Mar 14, 2018 20:02
mlodyroki
Brak nowych postów [R75]Maglownica
qiver77 Rover serii 75, MG ZT 2 Czw Lut 23, 2017 12:32
qiver77
Brak nowych postów [R75] Maglownica
grota10 Rover serii 75, MG ZT 3 Pią Maj 28, 2021 20:31
sTERYD
Brak nowych postów [R75] Czy to jest maglownica?
stukanie przy skrecaniu w prawo
mecho Rover serii 75, MG ZT 7 Wto Wrz 29, 2009 19:33
apples



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink