A co tam można ustawić? Aktywne/Nieaktwyne?
Może chodzi o raportowanie błędu z przełącznika świateł hamowania (pod pedałem hamulca). Brakuje mi takiej opcji w raportowaniu, a widzę że w kodowaniu jest. Może marcin.misek nie do tej grupy to wrzucił.
Są to jednak moje przypuszczenia. Marcin musi napisać jaki jest adres komórki do zmiany. Wtedy będziemy wiedzieć więcej.
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Postaram się to sprawdzić. Aktualnie do odpalenia auta nie muszę mieć wciśniętego hamulca ... ale jak jeżdżę na oglądanie pontonów to tam właśnie rożnie bywa czasami trzeba, a czasami nie. Zależy od auta więc na pewno w tamtych samochodach to jest opcja do włączenia/wyłączenia.
Chciałem zapytać kolegów roverzystów zaprawionych w bojach, czy kabelek do TOAF jak w linku poniżej będzie w pełni kompatybilny?
http://viaken.pl/pl/polsk...-najlepszy.html
_________________ Od 1996 roku Rover 416 Si
Od 2016 roku Rover 25 Lift
o zadanie dla ludzi z automatem czy po zmianie nadal trzeba wciskać amulec
W R75/ZT nie ma takiej opcji. One były później (w BMW) i pojawiły się (tak mi się zdaje) w momencie wyposażenia w przycisk START/STOP bez udziału stacyjki. U nas EWS wymaga aby pozycja dźwigni była na P. Jeśli EWS nie ma opcji Automat trzeba auto odpalać z pozycji N (Neutral).
Opcja QUERY_BRAKE_SWITCH - to jest to co myślałem.
FEHLER_SCHALTER_BREMSL - CHECK CONTROL NOTIFICATION FOR BRAKE LIGHT SWITCH FAULT
Została źle obsadzona. Do poprawki - proszę odpowiednią osobę o zgłoszenie tego na bugtoaf.roverki.eu.
Pozdrawiam,
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Chciałem zapytać kolegów roverzystów zaprawionych w bojach, czy kabelek do TOAF jak w linku poniżej będzie w pełni kompatybilny?
http://viaken.pl/pl/polsk...-najlepszy.html
Jak mowa o kablu to ja się podpytam, czy taki kabelek wpięty "na stałe" w OBD2 (tylko z jednej strony, z drugiej nie podpięty do niczego) pobiera na tyle dużo prądu żeby spowodować problemy z uruchamianiem auta, np. stojącego pod domem 3-5 dni bez uruchamiania ?
Tak sobie myślałem czy nie zrobić "na stałe" ukrytego kabelka i wyprowadzić gdzieś gniazdo USB (np. w schowku podłokietnika) ... tylko do tego to albo kabelek z wtyczką łamaną o 90st w lewo/prawo lub może coś takiego jak ma Marcin.Misek - dodatkowe gniazado OBD2.
Ja mam nieraz wpięty elm327 na BT i nigdy mi akumulatora nie rozładował, inna sprawa ze gdy jest wpięty kabel to co jakiś czas mam przerwany zapłon. Gdyby to była benzyna to powiedział bym ze świeca jakaś niedomaga, ale ze to diesel to nie wiem czemu się tak dzieje, pewnie interfejs zakłóca prace sterownika i co jakiś czas z wpiętym kablem jest lekkie szarpniecie autem.
Ja 327 na BT też miewałem wpięty nieraz tygodniami i było ok, ale nie wiem czy kabelek nie siorbie więcej prądu albo nie powoduje że np. nie wszystkie moduły się usypiają przy zgaszonym silniku ... ja już przerabiałem emulator MP3 wpięty w oryginalne miejsce zmieniarki = powodowało to że moduł w bagażniku (TV/GPS) działał cały czas dioda w czytniku GPS nie gasła w ogóle i po kilku godzinach aku miał już 11V. Teraz emu mp3 mam wpięte bezpośrednio w plus po stacyjce, co niestety = ok 12-15 sek oczekiwanie na uruchomienie urządzenia po każdorazowym odpaleniu silnika. Nie wiem jak u innych ale moje auto jest strasznie podatne na rozładowanie akumulatora, przykładem ostatni wizyta u Sash997, ciągłe otwieranie/zamykanie drzwi na przestrzeni 10h spowodowało że pod wieczór jak już miałem się zawijać do domu to nie chciał odpalić (trzeba było podładować) a na pewno się naładował w trasie do Sash bo cisnąłem go 130-140km/h przez cały etap S8 (ok 120km) potem to już zgodnie z przepisami 50-90 bo się okazało że przed czasem przyjadę Akumulator w miarę nowy ok 6-7 miesięcy ma, ładowanie na poprawnym poziomie 14.2-14.4V
Myślę że jakby nie było tej elektroniki w komorze zapasówki, która przy każdej akcji z drzwiami się odzywa (buczy wiatraczek modułu TV) to można i kilkaset razy otwierać i zamykać drzwi bo same światełka kabiny to pikuś (u mnie to są 4 listwy LED ok 35cm każda, razem ~10-12W, oraz 5 ledówek 2W, samo światełko w kabinie to max 20-22W). Może Toaf potrafi jakoś wymusić na tym module TV/GPS żeby się aktywował nie po otwarciu drzwi/okna/klapy bagażnika a po uruchomieniu pozycji w stacyjce ?
No może nie wszystkim tylko tym prądożernym co reagują na każde otwarcie drzwi Tylko nie wiem czy takie poprawianie fabryki jest bezpieczne - czy czasami nie zrobi się qq i auto odmówi współpracy po taki zabiegu.
Jak mowa o kablu to ja się podpytam, czy taki kabelek wpięty "na stałe" w OBD2 (tylko z jednej strony, z drugiej nie podpięty do niczego) pobiera na tyle dużo prądu żeby spowodować problemy z uruchamianiem auta, np. stojącego pod domem 3-5 dni bez uruchamiania ?
Tak sobie myślałem czy nie zrobić "na stałe" ukrytego kabelka i wyprowadzić gdzieś gniazdo USB (np. w schowku podłokietnika) ... tylko do tego to albo kabelek z wtyczką łamaną o 90st w lewo/prawo lub może coś takiego jak ma Marcin.Misek - dodatkowe gniazado OBD2.
Też o tym myślę...
Takie łącze diagnostyczne pod USB to byłaby niezła sprawa. Ciągłe wpinanie i wypinanie wtyczki pod OBD w końcu będzie skutkować będzie zmęczeniem materiału. Pozostaje kwestia poboru prądu przez interfejs i ewentualne zakłócenia generowane przez interfejs podczas pracy silnika.
_________________ Kontakt: 780177880 email wiadomość nadmiarowe części, gadżety i akcesoria do Rovera 75 i MG
Pomógł: 36 razy Dołączył: 24 Mar 2009 Posty: 1654 Skąd: wieluń
Wysłany: Wto Kwi 12, 2016 16:30
po co przełączniki,z obd2 do kabla wziąć tylko mase i linie K a +12 pociągnąć po zapłonie i z bani,wtedy kabelek bedzie miał zasilanie po przekręceniu klucia
_________________ -DIAGNOSTYKA I NAPRAWA PIECY I STEROWNIKÓW WEBASTO !
-NAPRAWA SILNIKÓW WENTYLATORA CHŁODNICY W ROVER 75
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum