Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75/ZT] - TOAF Diagnostic Tool
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75/ZT] - TOAF Diagnostic Tool

Temat dotyczący programu TOAF, narzędzia diagnostycznego dla samochodów marki Rover 75/MG ZT
Autor Wiadomość
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Pon Kwi 11, 2016 00:09   

dawidd napisał/a:
a query brake switch ?

A co tam można ustawić? Aktywne/Nieaktwyne?
Może chodzi o raportowanie błędu z przełącznika świateł hamowania (pod pedałem hamulca). Brakuje mi takiej opcji w raportowaniu, a widzę że w kodowaniu jest. Może marcin.misek nie do tej grupy to wrzucił.

Są to jednak moje przypuszczenia. Marcin musi napisać jaki jest adres komórki do zmiany. Wtedy będziemy wiedzieć więcej.
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Kwi 11, 2016 00:09   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Pon Kwi 11, 2016 01:25   

A nie chodzi przypadkiem o wlacznik nad pedalem hamulca?

U nas w R trzeba przytrzymać hamulec przy odpalaniu mając automat? Może to coś z tym związane?
_________________
75 Red Edition
 
 
tomi24lbn 




Pomógł: 12 razy
Dołączył: 15 Mar 2013
Posty: 268
Skąd: Lublin

Rover 75

Wysłany: Pon Kwi 11, 2016 06:04   

Nie. Można odpalic bez wciskania hamulca
_________________
Wypożyczam blokady do KV6
 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3427
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Pon Kwi 11, 2016 06:53   

MaReK napisał/a:
A co tam można ustawić? Aktywne/Nieaktwyne?

dokładnie tak i jest jeszcze wartość wlasna
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Pon Kwi 11, 2016 08:13   

Jesli to modul komfortu i zadanie brzmi: Zapytanie o włącznik hamulca, to zadanie dla ludzi z automatem czy po zmianie nadal trzeba wciskać amulec
_________________
75 Red Edition
 
 
Punx 



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 04 Gru 2009
Posty: 1057
Skąd: Wrocław

Rover 75

Wysłany: Pon Kwi 11, 2016 09:02   

Postaram się to sprawdzić. Aktualnie do odpalenia auta nie muszę mieć wciśniętego hamulca ... ale jak jeżdżę na oglądanie pontonów to tam właśnie rożnie bywa czasami trzeba, a czasami nie. Zależy od auta więc na pewno w tamtych samochodach to jest opcja do włączenia/wyłączenia.
 
 
 
janio 




Pomógł: 8 razy
Dołączył: 12 Mar 2013
Posty: 335



Wysłany: Pon Kwi 11, 2016 10:02   

Chciałem zapytać kolegów roverzystów zaprawionych w bojach, czy kabelek do TOAF jak w linku poniżej będzie w pełni kompatybilny?
http://viaken.pl/pl/polsk...-najlepszy.html
_________________
Od 1996 roku Rover 416 Si
Od 2016 roku Rover 25 Lift
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Pon Kwi 11, 2016 10:54   

longer86 napisał/a:
Jesli to modul komfortu i zadanie brzmi

Nie! To jest moduł świateł - LSM.

longer86 napisał/a:
o zadanie dla ludzi z automatem czy po zmianie nadal trzeba wciskać amulec

W R75/ZT nie ma takiej opcji. One były później (w BMW) i pojawiły się (tak mi się zdaje) w momencie wyposażenia w przycisk START/STOP bez udziału stacyjki. U nas EWS wymaga aby pozycja dźwigni była na P. Jeśli EWS nie ma opcji Automat trzeba auto odpalać z pozycji N (Neutral).

Opcja QUERY_BRAKE_SWITCH - to jest to co myślałem.
FEHLER_SCHALTER_BREMSL - CHECK CONTROL NOTIFICATION FOR BRAKE LIGHT SWITCH FAULT

Została źle obsadzona. Do poprawki - proszę odpowiednią osobę o zgłoszenie tego na bugtoaf.roverki.eu.

Pozdrawiam,
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3427
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Pon Kwi 11, 2016 11:23   

janio napisał/a:
Chciałem zapytać kolegów roverzystów zaprawionych w bojach, czy kabelek do TOAF jak w linku poniżej będzie w pełni kompatybilny?
http://viaken.pl/pl/polsk...-najlepszy.html

tak
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
Punx 



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 04 Gru 2009
Posty: 1057
Skąd: Wrocław

Rover 75

Wysłany: Pon Kwi 11, 2016 11:29   

Jak mowa o kablu to ja się podpytam, czy taki kabelek wpięty "na stałe" w OBD2 (tylko z jednej strony, z drugiej nie podpięty do niczego) pobiera na tyle dużo prądu żeby spowodować problemy z uruchamianiem auta, np. stojącego pod domem 3-5 dni bez uruchamiania ?

Tak sobie myślałem czy nie zrobić "na stałe" ukrytego kabelka i wyprowadzić gdzieś gniazdo USB (np. w schowku podłokietnika) ... tylko do tego to albo kabelek z wtyczką łamaną o 90st w lewo/prawo lub może coś takiego jak ma Marcin.Misek - dodatkowe gniazado OBD2.
 
 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3427
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Pon Kwi 11, 2016 11:57   

Ja mam nieraz wpięty elm327 na BT i nigdy mi akumulatora nie rozładował, inna sprawa ze gdy jest wpięty kabel to co jakiś czas mam przerwany zapłon. Gdyby to była benzyna to powiedział bym ze świeca jakaś niedomaga, ale ze to diesel to nie wiem czemu się tak dzieje, pewnie interfejs zakłóca prace sterownika i co jakiś czas z wpiętym kablem jest lekkie szarpniecie autem.
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
Punx 



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 04 Gru 2009
Posty: 1057
Skąd: Wrocław

Rover 75

Wysłany: Pon Kwi 11, 2016 12:08   

Ja 327 na BT też miewałem wpięty nieraz tygodniami i było ok, ale nie wiem czy kabelek nie siorbie więcej prądu albo nie powoduje że np. nie wszystkie moduły się usypiają przy zgaszonym silniku ... ja już przerabiałem emulator MP3 wpięty w oryginalne miejsce zmieniarki = powodowało to że moduł w bagażniku (TV/GPS) działał cały czas dioda w czytniku GPS nie gasła w ogóle i po kilku godzinach aku miał już 11V. Teraz emu mp3 mam wpięte bezpośrednio w plus po stacyjce, co niestety = ok 12-15 sek oczekiwanie na uruchomienie urządzenia po każdorazowym odpaleniu silnika. Nie wiem jak u innych ale moje auto jest strasznie podatne na rozładowanie akumulatora, przykładem ostatni wizyta u Sash997, ciągłe otwieranie/zamykanie drzwi na przestrzeni 10h spowodowało że pod wieczór jak już miałem się zawijać do domu to nie chciał odpalić (trzeba było podładować) a na pewno się naładował w trasie do Sash bo cisnąłem go 130-140km/h przez cały etap S8 (ok 120km) potem to już zgodnie z przepisami 50-90 bo się okazało że przed czasem przyjadę :) Akumulator w miarę nowy ok 6-7 miesięcy ma, ładowanie na poprawnym poziomie 14.2-14.4V
 
 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3427
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Pon Kwi 11, 2016 13:18   

Punx napisał/a:
ciągłe otwieranie/zamykanie drzwi na przestrzeni 10h
tego żaden akumulator nie zniesie
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
Punx 



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 04 Gru 2009
Posty: 1057
Skąd: Wrocław

Rover 75

Wysłany: Pon Kwi 11, 2016 13:49   

Myślę że jakby nie było tej elektroniki w komorze zapasówki, która przy każdej akcji z drzwiami się odzywa (buczy wiatraczek modułu TV) to można i kilkaset razy otwierać i zamykać drzwi bo same światełka kabiny to pikuś (u mnie to są 4 listwy LED ok 35cm każda, razem ~10-12W, oraz 5 ledówek 2W, samo światełko w kabinie to max 20-22W). Może Toaf potrafi jakoś wymusić na tym module TV/GPS żeby się aktywował nie po otwarciu drzwi/okna/klapy bagażnika a po uruchomieniu pozycji w stacyjce ?
 
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10891
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Pon Kwi 11, 2016 14:54   

trzeba by było wszystkim modułom wyłączyć opcję diagnostyki przy wyłączonym zapłonie... TOAF'em można.
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
Punx 



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 04 Gru 2009
Posty: 1057
Skąd: Wrocław

Rover 75

Wysłany: Pon Kwi 11, 2016 14:58   

No może nie wszystkim tylko tym prądożernym co reagują na każde otwarcie drzwi :) Tylko nie wiem czy takie poprawianie fabryki jest bezpieczne - czy czasami nie zrobi się qq i auto odmówi współpracy po taki zabiegu.
 
 
 
christopher7 
Klubowicz





Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Sty 2008
Posty: 803
Skąd: Poznan

Rover 75

Wysłany: Wto Kwi 12, 2016 07:02   

Punx napisał/a:
Jak mowa o kablu to ja się podpytam, czy taki kabelek wpięty "na stałe" w OBD2 (tylko z jednej strony, z drugiej nie podpięty do niczego) pobiera na tyle dużo prądu żeby spowodować problemy z uruchamianiem auta, np. stojącego pod domem 3-5 dni bez uruchamiania ?

Tak sobie myślałem czy nie zrobić "na stałe" ukrytego kabelka i wyprowadzić gdzieś gniazdo USB (np. w schowku podłokietnika) ... tylko do tego to albo kabelek z wtyczką łamaną o 90st w lewo/prawo lub może coś takiego jak ma Marcin.Misek - dodatkowe gniazado OBD2.

Też o tym myślę...
Takie łącze diagnostyczne pod USB to byłaby niezła sprawa. Ciągłe wpinanie i wypinanie wtyczki pod OBD w końcu będzie skutkować będzie zmęczeniem materiału. Pozostaje kwestia poboru prądu przez interfejs i ewentualne zakłócenia generowane przez interfejs podczas pracy silnika.
_________________
Kontakt: 780177880
email
wiadomość
nadmiarowe części, gadżety i akcesoria do Rovera 75 i MG :szoping:
 
 
Punx 



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 04 Gru 2009
Posty: 1057
Skąd: Wrocław

Rover 75

Wysłany: Wto Kwi 12, 2016 08:20   

Bo to se trzeba qpic 2gie gniazdo wyprowadzić do niego druciarnie z oryginalnego OBD2 a miedzy nimi zastosować rozłącznik :)

np taki jak juz kiedys proponowalem: http://3.bp.blogspot.com/...wiat%C5%82o.png

ewentualnie jakis lepsiejszy np.

http://pl.aliexpress.com/...2a-fc1ff98e0103

http://pl.aliexpress.com/...2a-fc1ff98e0103

Plus koniecznie autorozlaczanie czasowe (np. 30 min) po zgaszeniu stacyjki
 
 
 
sash997 




Pomógł: 36 razy
Dołączył: 24 Mar 2009
Posty: 1654
Skąd: wieluń



Wysłany: Wto Kwi 12, 2016 16:30   

po co przełączniki,z obd2 do kabla wziąć tylko mase i linie K a +12 pociągnąć po zapłonie i z bani,wtedy kabelek bedzie miał zasilanie po przekręceniu klucia
_________________
-DIAGNOSTYKA I NAPRAWA PIECY I STEROWNIKÓW WEBASTO !
-NAPRAWA SILNIKÓW WENTYLATORA CHŁODNICY W ROVER 75
 
 
 
tomi24lbn 




Pomógł: 12 razy
Dołączył: 15 Mar 2013
Posty: 268
Skąd: Lublin

Rover 75

Wysłany: Wto Kwi 12, 2016 16:42   

Kiedy Toaf będzie dostępny???
_________________
Wypożyczam blokady do KV6
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Toaf Tool Chip Tuning - CDT -> CDTI
MATRIXorg Rover serii 75, MG ZT 21 Pon Lut 25, 2019 12:33
MaReK
Brak nowych postów [MG ZT CDTI 2.0 ]PODNIESIENIE MOCY PROGRAMEM TOAF TOOL
88Belfegor Rover serii 75, MG ZT 1 Czw Sty 27, 2022 22:12
MaReK
Brak nowych postów [R75]TOAF
grota10 Rover serii 75, MG ZT 6 Sro Sie 09, 2023 20:16
marcin.misek
Brak nowych postów [R75]Toaf
Dargor Rover serii 75, MG ZT 4 Sob Gru 09, 2017 21:06
Dargor
Brak nowych postów [R75] Pomoc z Toaf'em
itemek48 Rover serii 75, MG ZT 34 Sro Mar 23, 2022 23:58
MaReK



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink