Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75/ZT] - TOAF Diagnostic Tool
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75/ZT] - TOAF Diagnostic Tool

Temat dotyczący programu TOAF, narzędzia diagnostycznego dla samochodów marki Rover 75/MG ZT
Autor Wiadomość
Kilers 



Dołączył: 10 Sie 2012
Posty: 42
Skąd: Warszawa Mokotów

Rover 75

Wysłany: Pon Lut 06, 2017 18:15   

A wie ktoś może z was, gdzie zapisują się logi z opcji "Live Data" , jeżeli kliknąłem na "zapisz" ?
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Lut 06, 2017 18:15   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
pineska 




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 28 Kwi 2011
Posty: 299
Skąd: Łódź

Rover 75

Wysłany: Czw Lut 09, 2017 18:57   

Witam! Wczoraj zakupiłem kabel IMPA i dziś pierwszy raz użyłem TOAF-a. Bardzo przyjemny w użytkowaniu program :-)
Jednak ten temat ma już 66stron, pewnie są już gdzieś tutaj te informacje, chciałbym jednak zasugerować że można by zrobić instrukcje dla najpopularniejszych zmian ustawień.
Mnie np interesuje jak ustawić domykanie szyb z kluczyka bo nie widzę takiej opcji a podobno jest..
I jeszcze jedno - czy to możliwe że TOAF rozładował mi akumulator? Podłączyłem komputer dosłownie na 15 min i już nie mogę odpalić auta bo cyka :-/
 
 
wellman 




Pomógł: 54 razy
Dołączył: 28 Lis 2013
Posty: 934
Skąd: Przejdź do mapy

Rover 75

Wysłany: Czw Lut 09, 2017 19:27   

pineska, opcji domykania szyb szukaj w BCU.

Jeśli masz już nie najmłodszy aku i/lub jeździsz na krótkich trasach i nie podładowujesz prostownikiem to nawet takie 15 minut włączonego zapłonu, radia i nawiewu przy okazji siedzenia z TOAF-em mogło zrobić swoje.
_________________
"Mówisz, że możesz - to możesz. Mówisz, że nie możesz - to nie możesz.
Więc sobie wybierz."
 
 
j0zek 



Pomógł: 17 razy
Dołączył: 14 Maj 2013
Posty: 1000
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Czw Lut 09, 2017 21:18   

wellman nie gadaj głupot, że po 15 min wraz z toafem aku rozładuje. Po prostu pewnie miał odpalone live data czy coś i na tym auto nie odpaliło.
Przy wyłączonym live data powinien normalnie odpalić.
 
 
wellman 




Pomógł: 54 razy
Dołączył: 28 Lis 2013
Posty: 934
Skąd: Przejdź do mapy

Rover 75

Wysłany: Czw Lut 09, 2017 21:23   

j0zek, sorry ale... weź przeczytaj ze zrozumieniem zanim zaczniesz twierdzić, że ktoś głupoty gada.

Przetłumaczę specjalnie dla Ciebie: nie chodzi o to, że TOAF miał aku rozładować, ale o to, że jeśli aku jest już i tak słaby (a z różnych powodów może być) to jak się posiedzi z włączonym zapłonem (i nie wyłączy nawiewu i radia, które się włączają automatycznie) to ma prawo zejść poniżej poziomu niezbędnego do odpalenia. Zanim stary aku wymieniłem to też tak kilka razy miałem.
_________________
"Mówisz, że możesz - to możesz. Mówisz, że nie możesz - to nie możesz.
Więc sobie wybierz."
 
 
j0zek 



Pomógł: 17 razy
Dołączył: 14 Maj 2013
Posty: 1000
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Czw Lut 09, 2017 21:27   

co nie zmienia faktu, że prędzej nie odpala przez włączony tryb live data.
 
 
wellman 




Pomógł: 54 razy
Dołączył: 28 Lis 2013
Posty: 934
Skąd: Przejdź do mapy

Rover 75

Wysłany: Czw Lut 09, 2017 21:29   

j0zek, tylko czy w 1.8 w ECU jest live data dostępne? W kwietniu jeszcze nie było.
_________________
"Mówisz, że możesz - to możesz. Mówisz, że nie możesz - to nie możesz.
Więc sobie wybierz."
 
 
jmierzwa952 



Dołączył: 20 Kwi 2016
Posty: 36
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Czw Lut 09, 2017 22:11   

kiedys miałem problem jak pineska, ale w 2.0 v6, pomogło chwilowe odpięcie akumulatora.
 
 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Czw Lut 09, 2017 23:21   

J0zek, gdyby miało nie odpalsc przez live data to pewnie krecil by rozrusznik, a bylo napisane że cyka
_________________
75 Red Edition
 
 
prebenny 




Pomógł: 46 razy
Dołączył: 18 Wrz 2014
Posty: 2319
Skąd: Poznań

Rover 75

Wysłany: Pią Lut 10, 2017 08:41   

Tak zasadniczo w live data albo IPK jest napięcie akumulatora więc można mieć podgląd dlaczego cyka ;)
_________________
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?p=874423
 
 
Dziadek 




Pomógł: 54 razy
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 957
Skąd: Dąbrowa Górnicza



Wysłany: Pią Lut 10, 2017 09:36   

Nie wierzę że TOAF rozładował aku. Siedziałem kiedyś godzinę i bawiłem się wszystkimi opcjami w dodatku z oświetleniem kabiny i silnik normalnie odpalił....no chyba że się namiesza że autko zgłupieje :mrgreen: . Domykanie szyb działa elegancko.
_________________
Sprawdzajka pisowni nie boli.
 
 
 
dzelo23 




Pomógł: 60 razy
Dołączył: 23 Cze 2009
Posty: 1649
Skąd: wysokie mazowieckie

Rover 75

Wysłany: Pią Lut 10, 2017 09:36   

Kurde :D chłopaki od diesli nie są w temacie ;)
1.8 i 1.8T nie posiada live data w Toafie :/
_________________
Jeżdżę spokojnie bo nie ma czym poszaleć :/
 
 
 
Koenig 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 11 Cze 2015
Posty: 157



Wysłany: Pią Lut 10, 2017 09:41   

dzelo23 napisał/a:
Kurde :D chłopaki od diesli nie są w temacie ;)
1.8 i 1.8T nie posiada live data w Toafie :/


KV6 zdaje się że też jeszcze nie ma live data?
 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Pią Lut 10, 2017 09:48   

Bo diesel rządzi :p
_________________
75 Red Edition
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Pią Lut 10, 2017 12:34   

Jest możliwe rozładowanie aku przy sesji z TOAFem na włączonym zapłonie.

Jeśli aku nie jest najświeższe i ma symptomy niedoładowania jest to więcej niż pewne, że krótka nawet sesja na diagnostyce spowoduje brak prądu na rozruch. Dlatego np. BMW zaleca na czas diagnostyki i programowania podłączyć odpowiedni prostownik. TOAF oferuje w swoim zakresie chiptuning diesela. Przy takim procesie też warto zapewnić solidną podstawę napięcia. Jeśli aku spadnie poniżej określonego woltażu, może nie dokończyć dzieła flashowania sterownika. A jak wysypie się podczas programowania, nie trzeba nikomu pisać konsekwencji.

Nieważne czy to diesel czy nie diesel, prąd musi być ;) Diagnostyka potrzebuje stacyjki na pozycji 2. Wtedy też działają takie rzeczy jak ogrzewanie szyby, radio, dmuchawa, a jak ktoś ma DRL'e albo jakieś inne automatyczne światła po zapłonie... brak prądu na rozruch murowany.

A co do instrukcji. Myślałem nad tym. Ale to już raczej do nowej wersji.
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
pineska 




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 28 Kwi 2011
Posty: 299
Skąd: Łódź

Rover 75

Wysłany: Pią Lut 10, 2017 14:55   

Cykanie u mnie zawsze oznacza rozładowany aku :-p
Podładowałem go przez noc i wszystko jest ok:-)
Wszedłem w TOAFie w zakładkę Live Data kiedy był podpięty ale okno było puste.
Dziwi mnie jedynie to że tak szybko aku się rozładował, ale jak już osoby wyżej pisały nie najmłodszemu aku (mój do takich należy bo wg oznaczeń ma już 9 lat) mogło się zdarzyć szczególnie że był duży mróz wczoraj:-P
MaReK, czekam z niecierpliwością bo bez niej trochę boję się zmieniać ustawienia żeby czegoś nie poknocić...
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Sob Lut 11, 2017 10:21   

Jeśli będziesz robił tylko to co chcesz zrobić, a nie po omacku klikał na poszczególne funkcje z zagryzionym językiem w stylu "i zobaczymy co się stanie..." to nic nie popsujesz. Chcesz włączyć otwieranie i zamykanie szyb z kluczyka? Musisz odpowiedzieć na pytanie, który moduł w aucie odpowiada za zamki i sterowanie szybami. Jak już odpowiesz i wyjdzie Ci, że BCU :) to w programie klikniesz na BCU. Potem wybierzesz zakładkę kodowanie, a w grupach poniżej odnajdziesz LOCK_LAZY_LOCK_WITH_KEY=Otwieranie szyb kluczykiem
LOCK_LAZY_UNLOCK_WITH_KEY=Zamykanie szyb kluczykiem

i ustawisz odpowiednio dla swoich potrzeb.

Co do live data, niestety tutaj marcin.misek skomplikował wydawałoby się prostą sprawę ;) Jeśli masz pusto w live data, klinij na białym okienku i wybierz Dodaj. Następnie zaznacz sobie kilka interesujących Cię opcji i zapisz. Potem kliknij na nową grupę i wciśnij START.

Tutaj masz link do https://www.youtube.com/watch?v=wzK-bYyA8u8
tylko nie wiem dlaczego Twoja Tuba urwała film przed końcem :)

[ Dodano: Sob Lut 11, 2017 10:21 ]
Na stronie facebookowej TOAF'a pisze do nas wiele osób. Głównie są to osoby spoza granicy. Ci zadają sensowne pytania i mają jakieś takie problemy mniej oczywiste. Zdarza się, że i nasi rodacy do nas napiszą, a w tedy... klękajcie narody :) Postanowiłem dwoma kwiatkami się podzielić.
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
prebenny 




Pomógł: 46 razy
Dołączył: 18 Wrz 2014
Posty: 2319
Skąd: Poznań

Rover 75

Wysłany: Sob Lut 11, 2017 18:53   

MaReK niestety ale umiejętność czytania ze zrozumieniem ginie... W sumie w niektórych przypadkach nawet czytanie i bez zrozumienia....
_________________
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?p=874423
 
 
marcin.misek 
Klubowicz



Profesor
Coding Group


Pomógł: 53 razy
Dołączył: 13 Maj 2012
Posty: 1055



Wysłany: Sob Lut 11, 2017 22:35   

MaReK napisał/a:
niestety tutaj marcin.misek skomplikował wydawałoby się prostą sprawę

System ktory teraz jest mial za zadanie umożliwić wybranie tylko te wielkosci ktore nas interesują.

Mialo byc inaczej niz w przypadku np Autocom'a ktory ma podział na sztywne grupy... ale wyszlo jak zwykle ;]

No ale niestety nikomu nie przyszlo do glowy aby porobic przykłądowe listy, lub chociaz napisac instrukcje jak to zrobic...
Nie mowiac o prostym napisie "aby dodac kliknij PPM w lewe okno"
_________________
Kodowanie, diagnoza R75/MG ZT
Dopisywanie kluczy, pilotów
Chiptuning : CDT -> CDTI-> i wiecej
 
 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Sob Lut 11, 2017 22:47   

Nie można miec wszystkiego, TOAF i tak jest darmowy
_________________
75 Red Edition
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Toaf Tool Chip Tuning - CDT -> CDTI
MATRIXorg Rover serii 75, MG ZT 21 Pon Lut 25, 2019 12:33
MaReK
Brak nowych postów [MG ZT CDTI 2.0 ]PODNIESIENIE MOCY PROGRAMEM TOAF TOOL
88Belfegor Rover serii 75, MG ZT 1 Czw Sty 27, 2022 22:12
MaReK
Brak nowych postów [R75]TOAF
grota10 Rover serii 75, MG ZT 6 Sro Sie 09, 2023 20:16
marcin.misek
Brak nowych postów [R75]Toaf
Dargor Rover serii 75, MG ZT 4 Sob Gru 09, 2017 21:06
Dargor
Brak nowych postów [R75] Pomoc z Toaf'em
itemek48 Rover serii 75, MG ZT 34 Sro Mar 23, 2022 23:58
MaReK



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink