Witam! Wczoraj zakupiłem kabel IMPA i dziś pierwszy raz użyłem TOAF-a. Bardzo przyjemny w użytkowaniu program
Jednak ten temat ma już 66stron, pewnie są już gdzieś tutaj te informacje, chciałbym jednak zasugerować że można by zrobić instrukcje dla najpopularniejszych zmian ustawień.
Mnie np interesuje jak ustawić domykanie szyb z kluczyka bo nie widzę takiej opcji a podobno jest..
I jeszcze jedno - czy to możliwe że TOAF rozładował mi akumulator? Podłączyłem komputer dosłownie na 15 min i już nie mogę odpalić auta bo cyka
Jeśli masz już nie najmłodszy aku i/lub jeździsz na krótkich trasach i nie podładowujesz prostownikiem to nawet takie 15 minut włączonego zapłonu, radia i nawiewu przy okazji siedzenia z TOAF-em mogło zrobić swoje.
_________________ "Mówisz, że możesz - to możesz. Mówisz, że nie możesz - to nie możesz.
Więc sobie wybierz."
Pomógł: 17 razy Dołączył: 14 Maj 2013 Posty: 1000 Skąd: Przejdź do mapy
Wysłany: Czw Lut 09, 2017 21:18
wellman nie gadaj głupot, że po 15 min wraz z toafem aku rozładuje. Po prostu pewnie miał odpalone live data czy coś i na tym auto nie odpaliło.
Przy wyłączonym live data powinien normalnie odpalić.
j0zek, sorry ale... weź przeczytaj ze zrozumieniem zanim zaczniesz twierdzić, że ktoś głupoty gada.
Przetłumaczę specjalnie dla Ciebie: nie chodzi o to, że TOAF miał aku rozładować, ale o to, że jeśli aku jest już i tak słaby (a z różnych powodów może być) to jak się posiedzi z włączonym zapłonem (i nie wyłączy nawiewu i radia, które się włączają automatycznie) to ma prawo zejść poniżej poziomu niezbędnego do odpalenia. Zanim stary aku wymieniłem to też tak kilka razy miałem.
_________________ "Mówisz, że możesz - to możesz. Mówisz, że nie możesz - to nie możesz.
Więc sobie wybierz."
Pomógł: 54 razy Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 957 Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: Pią Lut 10, 2017 09:36
Nie wierzę że TOAF rozładował aku. Siedziałem kiedyś godzinę i bawiłem się wszystkimi opcjami w dodatku z oświetleniem kabiny i silnik normalnie odpalił....no chyba że się namiesza że autko zgłupieje . Domykanie szyb działa elegancko.
Jest możliwe rozładowanie aku przy sesji z TOAFem na włączonym zapłonie.
Jeśli aku nie jest najświeższe i ma symptomy niedoładowania jest to więcej niż pewne, że krótka nawet sesja na diagnostyce spowoduje brak prądu na rozruch. Dlatego np. BMW zaleca na czas diagnostyki i programowania podłączyć odpowiedni prostownik. TOAF oferuje w swoim zakresie chiptuning diesela. Przy takim procesie też warto zapewnić solidną podstawę napięcia. Jeśli aku spadnie poniżej określonego woltażu, może nie dokończyć dzieła flashowania sterownika. A jak wysypie się podczas programowania, nie trzeba nikomu pisać konsekwencji.
Nieważne czy to diesel czy nie diesel, prąd musi być Diagnostyka potrzebuje stacyjki na pozycji 2. Wtedy też działają takie rzeczy jak ogrzewanie szyby, radio, dmuchawa, a jak ktoś ma DRL'e albo jakieś inne automatyczne światła po zapłonie... brak prądu na rozruch murowany.
A co do instrukcji. Myślałem nad tym. Ale to już raczej do nowej wersji.
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Cykanie u mnie zawsze oznacza rozładowany aku
Podładowałem go przez noc i wszystko jest ok:-)
Wszedłem w TOAFie w zakładkę Live Data kiedy był podpięty ale okno było puste.
Dziwi mnie jedynie to że tak szybko aku się rozładował, ale jak już osoby wyżej pisały nie najmłodszemu aku (mój do takich należy bo wg oznaczeń ma już 9 lat) mogło się zdarzyć szczególnie że był duży mróz wczoraj:-P
MaReK, czekam z niecierpliwością bo bez niej trochę boję się zmieniać ustawienia żeby czegoś nie poknocić...
Jeśli będziesz robił tylko to co chcesz zrobić, a nie po omacku klikał na poszczególne funkcje z zagryzionym językiem w stylu "i zobaczymy co się stanie..." to nic nie popsujesz. Chcesz włączyć otwieranie i zamykanie szyb z kluczyka? Musisz odpowiedzieć na pytanie, który moduł w aucie odpowiada za zamki i sterowanie szybami. Jak już odpowiesz i wyjdzie Ci, że BCU to w programie klikniesz na BCU. Potem wybierzesz zakładkę kodowanie, a w grupach poniżej odnajdziesz LOCK_LAZY_LOCK_WITH_KEY=Otwieranie szyb kluczykiem
LOCK_LAZY_UNLOCK_WITH_KEY=Zamykanie szyb kluczykiem
i ustawisz odpowiednio dla swoich potrzeb.
Co do live data, niestety tutaj marcin.misek skomplikował wydawałoby się prostą sprawę Jeśli masz pusto w live data, klinij na białym okienku i wybierz Dodaj. Następnie zaznacz sobie kilka interesujących Cię opcji i zapisz. Potem kliknij na nową grupę i wciśnij START.
[ Dodano: Sob Lut 11, 2017 10:21 ]
Na stronie facebookowej TOAF'a pisze do nas wiele osób. Głównie są to osoby spoza granicy. Ci zadają sensowne pytania i mają jakieś takie problemy mniej oczywiste. Zdarza się, że i nasi rodacy do nas napiszą, a w tedy... klękajcie narody Postanowiłem dwoma kwiatkami się podzielić.
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
niestety tutaj marcin.misek skomplikował wydawałoby się prostą sprawę
System ktory teraz jest mial za zadanie umożliwić wybranie tylko te wielkosci ktore nas interesują.
Mialo byc inaczej niz w przypadku np Autocom'a ktory ma podział na sztywne grupy... ale wyszlo jak zwykle
No ale niestety nikomu nie przyszlo do glowy aby porobic przykłądowe listy, lub chociaz napisac instrukcje jak to zrobic...
Nie mowiac o prostym napisie "aby dodac kliknij PPM w lewe okno"
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum