Forum Klubu ROVERki.pl :: [620Ti] Woda we wszystkich 4 cylindrach
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[620Ti] Woda we wszystkich 4 cylindrach
Autor Wiadomość
tomii620si 




Pomógł: 20 razy
Dołączył: 02 Gru 2010
Posty: 1159
Skąd: Polkowice

Rover 600

  Wysłany: Nie Kwi 17, 2016 13:02   [620Ti] Woda we wszystkich 4 cylindrach
Typ: Ti Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1997

Witam.
Wczoraj dobrałem sie do pompy.. Okazało sie, ze pompa jest sprawna tylko kostka przy pompie sie wysunela..
Wielka radośc małego człowieczka, że pompa znów działa - samochód poskładałem..
Hehłe hehłe hehłe hehłe hehełe... Nic.. Dalej sie dławi..
Kable z auta, świece w łape - mokre.. Powąchałem - coś tam delikatnie dawały benzyną więc wyjałem wszystkie 4, opaliłem nad kuchenką i spowrotem wrzuciłem do auta..
Hehłe hehłe hehłe hehłe - nic.
Znów świece w łape.. Mokra.. Bardzo mokra.

Latarka i zajrzałem do cylindra - widze jakby tafla wody etc.. Węzyk - kubełek i jazda.
Z WSZYSTKICH CZTERECH cylindrów wyciągnałem sporo wody:




Wytarłem świece - hehłe hehłe - niedosć ze nic, to jeszcze nie wkreciłem 1 świecy aby sprawdzic iskre (która jest) i nagle zobaczyłem fontanne z 1 cylindra..

Zastanawia mnie co jest nie tak.. Bo to co sie niby nie zdarza w Tserii tj. HGF - to byłby przedmuch na 1 cylinder.. A woda jest we wszystkich :/ ..
W tygodniu zabieram się za ściąganie głowicy - ale nie wiem jak bardzo mam sie bać..




Sytuacja wygladała tak, ze rano auto odpaliłem normalnie... Przejechałem bez problemów/szarpania z 9km ? i na prostej drodze przy ~120km/h temperatura silnika nagle zaczeła mocno rosnąc.. Z racji, że nie mogłem auta odpowietrzyć uznałem, że pewnie to skutek tego, że gdzies jest powietrze czy cos.. Od razu zjechalem w zjazd który był obok.. Po wciśnięciu sprzegła auto zgasło i to tyle..
Nie udało mi się go później odpalić.. Pompy paliwa nie bylo slychać bo sie skubana gdzieś wypieła i cala wine zwaliłem na pompe paliwa.. Ale pompa paliwa działa gra i buczy a jak widać poszło coś jeszcze :/

Filmik z fontanna
_________________
Rover 620Si -> Rover 620Ti [*] -> Volvo v40 t4 -> Rover 620Ti -> BMW E38
735iA -> Mazda 6 3.0 V6 -> E46 ///M330Ci -> E38 750iA
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Kwi 17, 2016 13:02   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Nie Kwi 17, 2016 14:09   

Nie zrobiło czasem hydrolock ? Sporo tej wody żeby coś więcej nie uszkodził przy probie odpalenia.
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
tomii620si 




Pomógł: 20 razy
Dołączył: 02 Gru 2010
Posty: 1159
Skąd: Polkowice

Rover 600

Wysłany: Nie Kwi 17, 2016 14:20   

No ale jaka przyczyna byłaby tego ?
Normalnie jechał, nie wjechałem w kałuże etc.. A jesli nawet mała kaluża to mam mokry filtr K&N ktory by zatrzymał kaluze..

Na 100% jest to płyn ze zbiorniczka wyrównawczego :P
HGF - wszystko spoko ale na 1 cylindrze.. A wode wyciągnąłem z wszystkich 4ech..

Normalnie boje sie, że ten silnik to już smieć :/ .
_________________
Rover 620Si -> Rover 620Ti [*] -> Volvo v40 t4 -> Rover 620Ti -> BMW E38
735iA -> Mazda 6 3.0 V6 -> E46 ///M330Ci -> E38 750iA
 
 
 
maniu48 
Moderator




Pomógł: 9 razy
Dołączył: 05 Cze 2010
Posty: 815
Skąd: Staszów

MG ZS

Wysłany: Nie Kwi 17, 2016 15:18   

Ty to łap za klucze i rozbieraj silnik, nie kręć już nim, jeżeli wszędzie jest woda bo po przycierasz panewki (jeśli już się to nie stało). Żeby nie było jak u Kozika ze wżery porobiły się na powierzchniach cylindra jak woda w nich stała. Nie wiem na co czekasz...........
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Nie Kwi 17, 2016 15:22   

tomii620si, Poszła uszczelka jak się leje albo wykrzywiło głowice bo widzę ze miałeś problemy z przegrzewaniem się. Ściągnąć głowice zrobić pomiary i będzie w tedy widać co nie tak jest :neutral:

Niech się tutaj ktoś wypowie z tematyki T-serii jeszcze ;-)

[ Dodano: Nie Kwi 17, 2016 15:22 ]
tomii620si, A o hydrolocku mi chodziło z powodu płynu chłodniczego a nie wody z zewnątrz. :wink:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Nie Kwi 17, 2016 17:28   

Ktoś spieprzył robote głowicy, nie dokręcił jak trzeba i podniosło czapke ;) czesci Ci załatwie, a Ty lej olej do cylindrów i zakręć wałem, najlepiej spuść płyn z układu chłodzącego, żeby sie nie lal do cylindrów ;)
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
tomii620si 




Pomógł: 20 razy
Dołączył: 02 Gru 2010
Posty: 1159
Skąd: Polkowice

Rover 600

Wysłany: Wto Kwi 19, 2016 16:46   

Markzo napisał/a:
czesci Ci załatwie, a Ty lej olej do cylindrów i zakręć wałem, najlepiej spuść płyn z układu chłodzącego, żeby sie nie lal do cylindrów



tak też zrobiłem :)
Fura stoi i czeka na zdjęcie czapki.. ale to po weekendzie :P

[ Dodano: Wto Kwi 19, 2016 16:46 ]
Markzo napisał/a:
Ktoś spieprzył robote głowicy, nie dokręcił jak trzeba i podniosło czapke


Tak jak mówiłem przez telefon - wszystkie śruby są dokrecone.. Żadna nie była luźna etc..

I teraz tak:
Zla uszczelka ?
Pekła glowica ?


A moze jest taka opcja, że uszczelka sie rozwarstwiła (powiedzmy wada fabryczna czy cos) i sa takie cyrki ? Bo jak tak to moze na początku rozwarstwiania tego nie zauważylem bo był lekki przedmuch (i to tłumaczy dziurawy układ chłodniczy w 3 miejscach po kolei - jedno zrobiłem, drugie sie waliło) i waliło delikatnie ciśnienie w układ.. a jak woda podeszla w uszczelce bardziej to z czasem rozwarstwiło ja do końca i teraz woda tańczy jak szalona ?


Na razie silnik ile mogłem osuszyłem (wałki szklanki itd), oleju i wody nie ma w silniku.. stoi i czeka

Kombinuje jak zły
_________________
Rover 620Si -> Rover 620Ti [*] -> Volvo v40 t4 -> Rover 620Ti -> BMW E38
735iA -> Mazda 6 3.0 V6 -> E46 ///M330Ci -> E38 750iA
 
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Wto Kwi 19, 2016 17:39   

Kombinujesz odkręć ta głowice i zobacz do środka :D

Opcja jaka mi jeszcze do głowy przychodzi kup sobie endoskop nawet taki za 60zl z allegro i zobacz do środka skąd to cieknie do cylindrów :P
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
tomii620si 




Pomógł: 20 razy
Dołączył: 02 Gru 2010
Posty: 1159
Skąd: Polkowice

Rover 600

Wysłany: Wto Kwi 19, 2016 17:45   

Remigiusz napisał/a:

Kombinujesz odkręć ta głowice i zobacz do środka


Kwestia czy jest sens zdejmować głowice czy coś innego moze wywołać takie objawy :P Bo jak tak to zrzuce głowice na pusto a jak nie to i tak mnie czeka zdjęcie czapki :P
_________________
Rover 620Si -> Rover 620Ti [*] -> Volvo v40 t4 -> Rover 620Ti -> BMW E38
735iA -> Mazda 6 3.0 V6 -> E46 ///M330Ci -> E38 750iA
 
 
 
Rademenez_ 




Pomógł: 9 razy
Dołączył: 19 Mar 2012
Posty: 168
Skąd: Łódź



Wysłany: Wto Kwi 19, 2016 17:51   

Witam. Przyznam, że każdemu, komu pokazałem film z bulgoczącą wodą w T seri był zaskoczony. Pękające po kolei węźe, to normalne w starym samochodzie. Mi pękł na początku wąż termostatu. Po tygodniu pomiędzy magistralą wodną, a wejściem pompy wody. Po kolejnych kilku tygodniach pękła rurka zaraz za metalową, idącą do nagrzewnicy. Jak narazie jedyny objaw,to przeciek oleju po stronie skrzyni . Co do Ti autora . Nieszczelny wąż termostatu-> wywalona uszczelka z prawdopodobieństwem odkształcenia głowicy-> woda na tłoku przy sprężaniu i wysokich obrotach silnika wypchneła całkiem uszczelke. Dlatego teraz silnik ssie wode. Współczuję. Częstym następstwem są dodatkowo pogięte korbowody. Oby do tego nie doszło i na uszczelce i planowaniu sie zakończyło.
_________________
MG ZS180
 
 
tomii620si 




Pomógł: 20 razy
Dołączył: 02 Gru 2010
Posty: 1159
Skąd: Polkowice

Rover 600

Wysłany: Wto Kwi 19, 2016 18:16   

Rademenez_ napisał/a:
Pękające po kolei węźe, to normalne w starym samochodzie. Mi pękł na początku wąż termostatu.


Też tak miałem.. dlatego nie podejrzewałem niczego grubszego bo stare auto - ma prawo sie psuc - typu wąż :P


Powiedzmy Twoje słowa maja sens - byle tylko nie pogieło korbowodów czy cos w takim wypadku :P

No to ściągam czape i modle sie aby nic więcej poza uszczelką i planowaniem nie było.. Kur.. :evil: :evil: :evil: :evil:
_________________
Rover 620Si -> Rover 620Ti [*] -> Volvo v40 t4 -> Rover 620Ti -> BMW E38
735iA -> Mazda 6 3.0 V6 -> E46 ///M330Ci -> E38 750iA
 
 
 
slax 
Klubowicz





Pomógł: 85 razy
Dołączył: 24 Sie 2009
Posty: 2054
Skąd: Kamienica Szlachecka

Rover Coupe

Wysłany: Wto Kwi 19, 2016 19:34   

Tomii sprawdź czy masz termostat, bo na focie którą mi wysłałeś masz tylko jedna opaskę na wężu... powinna być druga na termostacie, jeśli go nie ma to może nie bez powodu...
_________________
R220 Coupe Turbo + MGF 1.8 + MG ZS180 + MG ZT190 :D
 
 
tomii620si 




Pomógł: 20 razy
Dołączył: 02 Gru 2010
Posty: 1159
Skąd: Polkowice

Rover 600

Wysłany: Wto Kwi 19, 2016 19:40   

Niema go bo ja go wywaliłem :)
Krótszy wąż jest - awaryjnie skrócony i miałem albo albo więc go wywaliłem na czas az znajde jakiś lepszy wąż - najlepiej taki aby była 1 część od chłodnicy do termostatu - moze jakiś tunigowy silikon z FMIC czy czegos tego typu :P
_________________
Rover 620Si -> Rover 620Ti [*] -> Volvo v40 t4 -> Rover 620Ti -> BMW E38
735iA -> Mazda 6 3.0 V6 -> E46 ///M330Ci -> E38 750iA
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [620Ti] Pojemność wtryskiwaczy Rover 620Ti
tomii620si Rover serii 600, Honda Accord 1 Pią Lis 15, 2013 21:40
greg-si
Brak nowych postów [R600 Sdi] sprężenie na cylindrach, odpalanie
Bartek88 Rover serii 600, Honda Accord 1 Wto Kwi 03, 2018 09:55
Remigiusz
Brak nowych postów [620ti] termostat
Undergrand Rover serii 600, Honda Accord 13 Sob Lis 09, 2013 17:25
thorm
Brak nowych postów [620Ti] Testbook T1
antonio3 Rover serii 600, Honda Accord 2 Pią Sie 24, 2012 22:22
antonio3
Brak nowych postów [620Ti] Zawór EGR
Marshall7 Rover serii 600, Honda Accord 1 Sro Sie 03, 2011 21:24
Marrkus



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink