Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Zgrzyt przy skrecie, "plywanie" i skrecona k
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Zgrzyt przy skrecie, "plywanie" i skrecona k
Autor Wiadomość
bochas 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 36



Wysłany: Pon Lis 14, 2016 12:51   [R75] Zgrzyt przy skrecie, "plywanie" i skrecona k
Typ: i Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2001

Dzis rano przy maksymalnym skrecie kol uslyszalem z okolic kola jakies zgrzyty. Pomyslalem, ze hamulce, bo przy okazji czuc lekki opor - wystarczajacy, zeby samochod "bujal sie" przy ruszaniu, ale niewystarczajacy zeby go np. zatrzymac na podjezdzie. Jednak kolejnym objawem bylo cos, co okreslilbym jako plywanie na boki, spory luz na kierownicy i zdecydowana zmiana polozenia kierownicy do jazdy na wprost (teraz jest pod katem ~45 stopni w lewo).

Nie wiem, czy to ma jakikolwiek zwiazek, ale pare dni temu wymienialem kolektor i w rekach rozsypal mi sie lacznik w ksztalcie litery T pod gorna oslona silnika, laczacy przewody, przez ktore plynie - jak przeczytalem - powietrze do kolektora/przepustnicy. Skleilem to tasma siatkowa i jakos sie trzymalo.
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Lis 14, 2016 12:51   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
wellman 




Pomógł: 54 razy
Dołączył: 28 Lis 2013
Posty: 934
Skąd: Przejdź do mapy

Rover 75

Wysłany: Pon Lis 14, 2016 13:24   

bochas, sprawdź sprężyny, lubią pękać przy pierwszych mrozach. Może też łożysko amortyzatora lub sam amortyzator się "przyciął".

Może łącznik stabilizatora, albo końcówka drążka kierowniczego się poddaje?

Podjedź na pierwszą z brzegu stację diagnostyczną, prawdopodobnie od razu będzie wiadomo o co chodzi.

No i nie naprawiaj Roverka na ślinę i taśmę klejącą, bo się na Ciebie obrazi, a obrażony Rover potrafi strzelać fochy. :P
_________________
"Mówisz, że możesz - to możesz. Mówisz, że nie możesz - to nie możesz.
Więc sobie wybierz."
 
 
christopher7 
Klubowicz





Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Sty 2008
Posty: 803
Skąd: Poznan

Rover 75

Wysłany: Pon Lis 14, 2016 17:58   

wellman napisał/a:
No i nie naprawiaj Roverka na ślinę i taśmę klejącą, bo się na Ciebie obrazi, a obrażony Rover potrafi strzelać fochy. :P


:ok2: oj tak...
_________________
Kontakt: 780177880
email
wiadomość
nadmiarowe części, gadżety i akcesoria do Rovera 75 i MG :szoping:
 
 
bochas 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 36



Wysłany: Wto Lis 15, 2016 12:07   

Zostawilem dzis bolid u mechanika. Moge powiedziec, ze nikt nie zgadl, ani na tym forum, ani na brytyjskim, bo ciezko bylo by taki scenariusz wymyslic. Wyglada na to, ze przy poprzedniej naprawie, ktos nie przymocowal koncowki drazka do kola (pozioma sruba trzymajaca bolec drazka). Trzymalo sie razem tylko dzieki ciezarowi samochodu.
 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Wto Lis 15, 2016 14:55   

Nie rozumiem o jakiej śrubie piszesz, drążek kierowniczy ma tylko nakrętkę na gwint sworznia przechodzącego przez otwór w zwrotnicy, a z drugiej strony końcówka drążka kierowniczego nakręcana jest na osiowy drążek kierowniczy i kontrowana druga nakretką.
_________________
75 Red Edition
 
 
bochas 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 36



Wysłany: Nie Lis 20, 2016 22:24   

Wyglada na to, ze mowie o 3 i 4 na tym rysunku:

http://www.rimmerbros.co.uk/Item--i-GRID001544
 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Nie Lis 20, 2016 23:01   

To nie trzyma w żaden sposób końcówki drążka, tylko sworzeń wahacza.

O ile luz na tym sworzniu powoduje pukanie na nierównościach, to do czasu aż śruba nie wypadnie z otworu to sworzeń nie wypadnie i raczej marne szanse żeby powodowało to pływanie auto po drodze
_________________
75 Red Edition
 
 
bochas 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 36



Wysłany: Nie Lis 20, 2016 23:30   

Hmmm, koncowka drazka tez wygladala, jakby miala zaraz wypasc w dol, widzialem odkryta srube, a gumowy kolnierz byl bardzo nisko. moze odpadla tez nakretka bolca koncowki drazka, ale tego juz mi nie powiedzieli po stanowczym powitalnym "panie, kto to panu tak spier***" i zawyrokowaniu, ze to wlasnie ta pierwsza sruba byla za to odpowiedzialna.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Ogłoszenie: !! ZASADY KĄCIKA "Porady techniczne" !!
Przeczytaj, zanim napiszesz PIERWSZEGO posta!!!
kasjopea Rover serii 75, MG ZT 0 Czw Lis 18, 2010 02:43
kasjopea
Brak nowych postów [R75] - "skrzypi" przy ruszaniu, drga powyżej 150k
R75 Rover serii 75, MG ZT 4 Pią Paź 24, 2014 19:25
R75
Brak nowych postów [R75] "Dodatkowy dźwięk" przy przyspieszaniu- włąc
Luken Rover serii 75, MG ZT 3 Czw Cze 07, 2012 10:16
Luken
Brak nowych postów [R75] Gaśnie przy przyspieszaniu, "cyka" i dymi sp
wellman Rover serii 75, MG ZT 2 Sob Lut 22, 2014 08:01
MaReK
Brak nowych postów [Rover 75] Auto "dławi się" przy przyspieszaniu
DeWolf Rover serii 75, MG ZT 5 Sro Kwi 27, 2016 02:56
DeWolf



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink