Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Szoruje podwoziem o wszystko
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Szoruje podwoziem o wszystko
Autor Wiadomość
siebener86 



Dołączył: 11 Lis 2010
Posty: 7
Skąd: Gdynia



Wysłany: Czw Lis 11, 2010 14:23   [R75] Szoruje podwoziem o wszystko
Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2000

Witam, niedawno kupiłem Roverka 75 2.0 CDT z 2000r i generalnie prawie wszystko w nim mi się podoba poza zawieszeniem. Czy inni posiadacze 75 mogliby się wypowiedzieć czy też zaczepiają o każdy próg zwalniający podwoziem lub czy przy parkowaniu przodem do krawężnika (niskiego nawet) też się zaczepia o coś. Zbliża się zima, a nie chce jeździć roverem jako spychaczem do śniegu. Da się coś z tym zrobić czy tak wszystkie mają?? Warto w ogóle wymieniać sprężyny, a jak tak to na jakie?? Aha i ostatnie pytanie, czy u Was też ten samochód jest taki miękki na zawieszeniu?? Pozdrawiam Paweł
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Czw Lis 18, 2010 20:15, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Lis 11, 2010 14:23   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
PHJOWI 



Pomógł: 317 razy
Dołączył: 02 Kwi 2007
Posty: 2766
Skąd: NOWE MIASTO N/W wlkp



Wysłany: Czw Lis 11, 2010 14:31   

sprawdzić należy na próbniku amortyzacji w jakiejś stacji , ale raczej trzeba będzie pomyśleć o sprężynach .
_________________
SERWIS ROVER MG TESTER MG ROVER T4 TEL:
0504045682 Z BRAKU CZASU RZADKO JESTEM NA FORUM , NAJLEPIEJ DZWONIĆ PO 18
 
 
siebener86 



Dołączył: 11 Lis 2010
Posty: 7
Skąd: Gdynia



Wysłany: Czw Lis 11, 2010 14:39   

Powiedzieli mi na stacji, że amorki mam jeszcze zdrowe, ponad 80%, a u Ciebie też ma takie miękkie zawieszenie?? Np przy wjechaniu w dziurę na bank czymś zaczepię
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Czw Lis 11, 2010 14:46   

Możesz też zmierzyć odległość środka półosi ( przód ) do błotnika , która przy nieobciążonym aucie piowinna być 408 +/- 10 mm. Tył 399 +/- 10 mm. Jesli jest mniej , to tak ja pisze PHJOWI , albo ktoś założył niewłaściwe sprężyny.
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez SeniorA Czw Lis 11, 2010 14:48, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
PHJOWI 



Pomógł: 317 razy
Dołączył: 02 Kwi 2007
Posty: 2766
Skąd: NOWE MIASTO N/W wlkp



Wysłany: Czw Lis 11, 2010 14:47   

u mnie raczej nie bo ja je naprawiam i trochę się przez moje ręce przechodzi :) , ale częsta usterka , niestety do 2002 roku były za słabe sprężyny .
_________________
SERWIS ROVER MG TESTER MG ROVER T4 TEL:
0504045682 Z BRAKU CZASU RZADKO JESTEM NA FORUM , NAJLEPIEJ DZWONIĆ PO 18
 
 
siebener86 



Dołączył: 11 Lis 2010
Posty: 7
Skąd: Gdynia



Wysłany: Czw Lis 11, 2010 14:50   

Jakie sprężyny w takim razie będą pasować, jakie zamówić??
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Czw Lis 11, 2010 15:00   

http://forum.roverki.eu/v...p=345182#345182

[ Dodano: Czw Lis 11, 2010 14:57 ]
http://forum.roverki.eu/v...p=155145#155145

[ Dodano: Czw Lis 11, 2010 15:00 ]
poczytaj http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=54757
i sprawdź czy osłona silnika od dołu jest dobrze przykręcona .
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
siebener86 



Dołączył: 11 Lis 2010
Posty: 7
Skąd: Gdynia



Wysłany: Sob Lis 13, 2010 19:04   

Witam, problem rozwiązany, nowe oryginalne sprężyny okazały się grubsze i dłuższe od poprzednich. Samochód stał się sztywny i nie wadzę już podwoziem o wszystko. Pozdrawiam
 
 
Marcin84 




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 25 Mar 2013
Posty: 370
Skąd: Częstochowa



Wysłany: Sro Cze 01, 2016 16:35   

Odkopuje temat :)
mam problem z niskim zawieszeniem w moim R75 CDT, ogólnie odległość osi od błotnika przód 375mm i tył 375mm. O ile super to wygląda o tyle strasznie mnie to denerwuje jak zjeżdżam z równej drogi bo byle wystająca płyta chodnikowa czy mini dziura i słyszę walenie. Obecnie jeżdżę bez osłony silnika, bo poprzedni właściciel starą urwał zimą jak cofał, kupiłem nówkę ale szkoda mi zakładać. Zawiecha na diagnostyce przód - 95%, tył - 90% Opony rozmiar fabryczny. Obecnie mam z przodu sprężyny LEJSFORS, dokładnego modelu nie znam bo sprzedający pamięta tylko markę. I teraz konkretne pytanie czy po zamontowaniu sprężyn KYB RX2932 Auto pójdzie o te 3 cm w górę jak powinno? Montował ktoś? Bo nie chciałbym wywalić 300zł na sprężyny dla np 1 cm :) Ewentualnie będę się musiał nauczyć jeździć na nowo z takim zawiasem niskim :)
_________________
Rover 600SDi, Rover 75 2.0 CDT, Rover 75 1.8T
 
 
MD 




Pomógł: 30 razy
Dołączył: 22 Lut 2013
Posty: 946
Skąd: Krzepice

Rover 75

Wysłany: Sro Cze 01, 2016 18:46   

Marcin84, brałbym taki zawias. :D Sprężyny nie są pęknięte? Nie ułamało się po pół zwoju?
_________________
Jam jest MD, władca Dinożaurów
 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Czw Cze 02, 2016 09:27   

Hmmm ja z innej beczki, gdybyś faktycznie zmienił i poszło by wyżej to daj znać co robisz ze starym zawiasem ;)
_________________
75 Red Edition
 
 
MD 




Pomógł: 30 razy
Dołączył: 22 Lut 2013
Posty: 946
Skąd: Krzepice

Rover 75

Wysłany: Czw Cze 02, 2016 11:00   

longer86, byłem pierwszy!
_________________
Jam jest MD, władca Dinożaurów
 
 
Marcin84 




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 25 Mar 2013
Posty: 370
Skąd: Częstochowa



Wysłany: Czw Cze 02, 2016 11:02   

MD napisał/a:
Marcin84, brałbym taki zawias. :D Sprężyny nie są pęknięte? Nie ułamało się po pół zwoju?


Sprężyny przednie na diagnostyce - wychodzą jak pisałem wyżej, wizualnie nie są skorodowane, może w weekend będę miał chwilkę to zdejmę koło i dokładnie obejrzę. Z tyłu zaś ostatnio wszystko wybebeszałem bo zmieniałem wahacze dolne i regenerowałem hamulce i też nic niepokojącego tam nie zauważyłem. Tył może tak jakoś siedzi bo na fotce auto ma pełny bak, ale wydaje mi się, że i tak nie powinno być tak nisko.


longer86 napisał/a:
Hmmm ja z innej beczki, gdybyś faktycznie zmienił i poszło by wyżej to daj znać co robisz ze starym zawiasem ;)


Najchętniej to bym się zamienił z kimś bezgotówkowo na używkę, która trzyma fabryczny wymiar na aucie i wypada na diagnostyce jak moja :) Jeżeli jednak faktycznie kupię nowe to te na pewno na sprzedaż, pod warunkiem, że faktycznie po wyjęciu nie okazałyby się jakieś popękane albo podejrzane :)
_________________
Rover 600SDi, Rover 75 2.0 CDT, Rover 75 1.8T
 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Czw Cze 02, 2016 11:34   

Cytat:
longer86, byłem pierwszy!
usunąć Ci posta? :D

Marcin84 napisał/a:
Najchętniej to bym się zamienił z kimś bezgotówkowo na używkę, która trzyma fabryczny wymiar na aucie i wypada na diagnostyce jak moja


Jesteś z Częstochowy więc trochę daleko na jeżdżenie na podmianki, chyba że MD sie skusi... on ma blisko
_________________
75 Red Edition
 
 
Punx 



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 04 Gru 2009
Posty: 1057
Skąd: Wrocław

Rover 75

Wysłany: Czw Cze 02, 2016 11:49   

Załóż 18'' będzie kilka cm wyżej :) Ja na 15/16'' zawsze szorowałem po krawężnikach podczas dojeżdżania przodem (parking z pasem zieleni) na 18'' nie zdarzyło mi się ani razu.
 
 
 
sknerko 




Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Czw Cze 02, 2016 11:50   

Punx dobrze gada
Wysokość od gleby mierzy się zawsze na progu za przednim kołem i na 15" mam ok 16cm nie pamiętam już, a na 18" 2,5cm wyżej
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Czw Cze 02, 2016 12:06   

Na 18 wyżej bo:

Dla felgi 15-16-17 cali obwód koła jest identyczny
Przy czym dla felgi 17 wzorcowa opona to 225/45/17

Dla 18 cali opona wzorcowa to 225/45/18
Czyli jak Sknerko zauważył auto pójdzie w górę, ale moim zdaniem tylko o połowę z podanej wysokości. Próg pójdzie wyżej poł cala. (1.8cm)


Bez zakupu felg możesz założyć oponę z wyższym profilem, ale jesli nie zalezy Ci na wyglądzie to zmiana sprężyn bedzie najtańsza opcją.
_________________
75 Red Edition
 
 
sknerko 




Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Czw Cze 02, 2016 12:12   

longer86 idzie w górę w stosunku do 195/65/15" o 2,5 bo zmierzyłem u siebie ale na tych co piszesz czyli na 225/45/18", teraz mam profil 40 i jest 1cm niżej, dlatego taka różnica bo 15" maja balon i się uginają mocno.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Czw Cze 02, 2016 12:14   

Racja tego nie wziąłem pod uwage
_________________
75 Red Edition
 
 
MD 




Pomógł: 30 razy
Dołączył: 22 Lut 2013
Posty: 946
Skąd: Krzepice

Rover 75

Wysłany: Czw Cze 02, 2016 13:17   

No ja jestem spod Częstochowy, więc przy ogarniętym mechaniku można podjechać, podstawić dwa autka i pójść razem wypić kawkę. :D
_________________
Jam jest MD, władca Dinożaurów
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Trze podwoziem.
staf Rover serii 75, MG ZT 9 Sro Wrz 09, 2009 20:27
faecd
Brak nowych postów [R75] Problem z niskim podwoziem - amortyzatory
marekpiwonski Rover serii 75, MG ZT 60 Czw Maj 14, 2015 23:42
longer86
Brak nowych postów [R75] Wysokie Spalanie? Brak mocy? Czy wszystko jest ok?
michal9o90 Rover serii 75, MG ZT 8 Pon Wrz 15, 2014 15:34
dzelo23



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink