Dziwna sprawa że w module świateł masz przebieg 171 a w liczniku 265 tys km. Gdyby było na odwrót to wiadomo o co chodzi ale w tę stronę ?
Zakładam, że ktoś wymieniał moduł świateł - może po jakimś crashu?
Gdzieś mi nawet mignął przebieg 655360km, ale coś mi się to kojarzy z liczbą 65536, która jest po prostu krotnością 8
Dzisiaj zajrzałem do tych przewodów od SRS pod fotelem, pogrzebałem, poruszałem, ale niestety nie znikła kontrolka z tablicy.
Niestety, takie grzebanie przy chodniku to jest g. warte, po niedzieli wjadę na warsztat do znajomego to rozejrzę się porządniej.
Generalnie, muszę sobie z tego wątku pospisywać co ważniejsze rzeczy do sprawdzenia i zapisania, a zaraz zrzucę screenshoty z laptopa tego, co zwróciło moją uwagę.
Zbyt wysoka rezystancja - czyli brak połączenia, może po prostu nie masz poduszek ?
Teoria spiskowa: auto uderzone lewym bokiem - stąd błędy, ale żeby aż tak mocno że moduł świateł rozwaliło ?
(ps. LCM mieści się w panelu którym włączasz światła, pod przyciskami wgłąb auta )
Z drugiej strony nie takie cuda ludzie robią
[ Dodano: Czw Wrz 28, 2017 18:12 ]
MarcinLitwa napisał/a:
Ja poradziłem w ten sposób że w Toafie przestawiłem w module SRS/kodowanie/inne "kontrolka sygnalizacyjna" na nieaktywne i jak ręką odjął
[/quote]
Ale zdajesz sobie sprawę że dany obwód nie zadziała gdy będzie potrzebny ?
MarcinLitwa, to jest równie januszowe jak nawalenie sylikonu pod kontrolkę. Wykazałeś się po prostu odrobiną dodatkowej finezji.
krzyszp, u mnie też nie zawsze pomagało pomerdanie kostkami, dlatego uciąłem je, a potem założyłem konektory. Równie dobrze możesz polutować, skręcić na chwilę i zaizolować - cokolwiek. Grunt to wykluczyć błąd połączenia pod fotelem.
Jeżeli okazałoby się, że zapewne nie ma poduszki, to może zamiast rozebrać fotel, warto byłoby zewrzeć przewody pod fotelem opornikiem? Kontrolka gaśnie - brak poduszek. Świeci się dalej - przerwa na obwodzie gdzieś w stronę modułu.
Wysoka rezystancja to moze być preovlem e stykiem, w oplach z ok 2000r to norma że poduszka powinna miec ok 4,7ohm, a przez słaby kontakt jest np 6ohm i błąd już się pokazuje. Ludzie zwykle lutowali na stałe, bo konektory zbędne-fotel średnio raz na 15 lat się wyjmuje.
manuel napisał/a:
Ale zdajesz sobie sprawę że dany obwód nie zadziała gdy będzie potrzebny ?
A kogo to obchodzi, ważne żeby samochód się sprzedał jako igła
To jeszcze jedno pytanko odnośnie konektorów... Znajomy mi podpowiedział, żeby grzebać tam przy odłączonej klemie "na wszelki wypadek". Prawda to, czy legenda miejska?
Pomógł: 36 razy Dołączył: 24 Mar 2009 Posty: 1654 Skąd: wieluń
Wysłany: Czw Wrz 28, 2017 20:22
że niby co? aby grzebać pod fotelem należy odłączyć klime?? chyba tylko aby ręce nie marzły jak masz nadmuch na nogi poza tym kto przy tym grzebie na włączonym zapłonie?
_________________ -DIAGNOSTYKA I NAPRAWA PIECY I STEROWNIKÓW WEBASTO !
-NAPRAWA SILNIKÓW WENTYLATORA CHŁODNICY W ROVER 75
Generalnie, znajomemu chodziło o to, że są jakieś modele aut, które nawet bez kluczyka wsadzonego mają czujniki poduszek pod zasilaniem i mogą podczas zmian napięcia/przepięcia wystrzelić, względnie komputer zgłupieje
Pomógł: 36 razy Dołączył: 24 Mar 2009 Posty: 1654 Skąd: wieluń
Wysłany: Czw Wrz 28, 2017 22:28
aaa sory troche zmęczony już i słabo czytam ja nigdy kostek pod fotelami nie kompinowałem na odłączonej klemie, zawsze tylko na wyłączonym zapłonie, na włączonym zapłonie też pare razy rozpinałem i podpinałem te kostki i nic nie wybuchło
_________________ -DIAGNOSTYKA I NAPRAWA PIECY I STEROWNIKÓW WEBASTO !
-NAPRAWA SILNIKÓW WENTYLATORA CHŁODNICY W ROVER 75
Chyba jeszcze nie było udokumentowanego przypadku żeby komuś w Roverze 75 odpaliło poduszkę przy ruszaniu wtyczek pod fotelem.
No ale ktoś musi być pierwszy
W każdym razie w instrukcji serwisowej o ile dobrze pamiętam polecenie odłączenia zasilania przy zabawach z SRS było...
_________________ Kontakt: 780177880 email wiadomość nadmiarowe części, gadżety i akcesoria do Rovera 75 i MG
Wszystkim wieszającym na mnie psy proponuję sprawdzić, po ogarnięciu oczywiście wszystkich połączeń elektrycznych układu SRS, co stanie się gdy ustawi się ową "kontrolkę" w pozycję aktywny - podejrzewam że zdziwienia nie będzie końca. Przynajmniej u mnie tak było: zero błędów - kontrolka świeci. Teraz kontrolka zaświeca tylko gdy wymuszam błąd np.. rozepnę którąś z wtyczek pod fotelem.
Zakładam więc że działa, jak powinno a jeżdżę ostrożnie żeby nie musiało nie zadziałać
Nie jestem pewien ale chyba MaRkowi wywaliła poducha podczas grzebania pod fotelem. Jak nie jemu to komuś innemu ale pamiętam, dawno temu opisany na forum taki przypadek
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
sknerko, załączyłbyś linka do tego przypadku ewentualnie prośba do MaReK o potwierdzenie&opis sytuacji kiedy wypaliła?
Osobiście zazwyczaj odłączam aku i czekam te parę minut. Nawet jak przy 99 razach nic się nie stanie, to jak ktoś ma pecha to będzie tym 1 przypadkiem. Trochę jak z bronią która czasem sama potrafi wypalić. Pomijając ewentualne obrażenia, ponowne obszycie fotela jest dosyć uciążliwe
_________________ Kontakt: 780177880 email wiadomość nadmiarowe części, gadżety i akcesoria do Rovera 75 i MG
sknerko, nie mówię że teraz i na wczoraj. Ale jakby ci się przypomniało to fajnie jak byś wkleił linka tutaj. Temat mnie zainteresował
Tak w ogólne to chodzą po tej planecie przedstawiciele gatunku homo ?sapiens startujący do nagrody Darwina którzy podpinają specjalnie bateryjkę do airbaga zapewne w celach experymentalnych...
Np. tutaj:
Darwin Winners1 Darwin Winners2 Darwin Winners3
P.S. Oczywiście nie polecam
_________________ Kontakt: 780177880 email wiadomość nadmiarowe części, gadżety i akcesoria do Rovera 75 i MG
Generalnie, znajomemu chodziło o to, że są jakieś modele aut, które nawet bez kluczyka wsadzonego mają czujniki poduszek pod zasilaniem i mogą podczas zmian napięcia/przepięcia wystrzelić, względnie komputer zgłupieje
Siadłem dzisiaj z Toaf'em, na live sprawdziłem wtryski (wygląda, że wporzo), żadnych konkretniejszych usterek nie napotkałem, więc...
Poszedł chip na CDT 136
Operacja się udała, pacjent żyje, auto dostało solidnego kopa
Dodatkowo, w "bonusie" zasięg auta wskazuje mi już w kilometrach (dotąd miałem w milach), sam ustawiłem jeszcze prędkościomierz na wyświetlaczu.
Jedynie SRS nadal mam, ale tym będę mógł się zająć dopiero po weekendzie
Oczywiście, bez przebojów się nie odbyło:
1. Próba. Toaf zawisł na jakiś 90% (jak trzeba, podrzucę screena).
2. Próba. Błędnie wybrana mapa dla silnika bez CC, brak możliwości odpalenia, wielki trójkąt na wyświetlaczu.
3. Próba - wszystko ok, gra i buczy
WIELKI SZACUN dla chłopaków od softu!!! Jak będzie okazja, to oprócz szacunu i flaszeczka się znajdzie [/u]
[ Dodano: Sob Wrz 30, 2017 04:24 ]
Panowie, jako, że nie wiem, czy będzie okazja to chciałem przekazać skromną darowiznę dla twórców softu... I mały dings
Auto kupiłem na tablicach Opolskich, które za tydzień się zmienią, więc nie przywiązuję do nich żadnej wagi. Oczywiście, to żadna fatyga przejść się do auta, ale nie o to chodzi, dajcie pozycję "bez tablic" - ot, dla takich jak ja, co chcą chłopakom dać na przysłowiową flaszkę
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum