Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] toaf chip tuning oraz airbag
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] toaf chip tuning oraz airbag
Autor Wiadomość
manuel 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 213



Wysłany: Czw Wrz 28, 2017 16:49   

Dziwna sprawa że w module świateł masz przebieg 171 a w liczniku 265 tys km. Gdyby było na odwrót to wiadomo o co chodzi ale w tę stronę ?
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Wrz 28, 2017 16:49   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
krzyszp 



Dołączył: 24 Wrz 2017
Posty: 21



Wysłany: Czw Wrz 28, 2017 16:57   

manuel napisał/a:
Dziwna sprawa że w module świateł masz przebieg 171 a w liczniku 265 tys km. Gdyby było na odwrót to wiadomo o co chodzi ale w tę stronę ?


Zakładam, że ktoś wymieniał moduł świateł - może po jakimś crashu?

Gdzieś mi nawet mignął przebieg 655360km, ale coś mi się to kojarzy z liczbą 65536, która jest po prostu krotnością 8 :)

Dzisiaj zajrzałem do tych przewodów od SRS pod fotelem, pogrzebałem, poruszałem, ale niestety nie znikła kontrolka z tablicy.
Niestety, takie grzebanie przy chodniku to jest g. warte, po niedzieli wjadę na warsztat do znajomego to rozejrzę się porządniej.

Generalnie, muszę sobie z tego wątku pospisywać co ważniejsze rzeczy do sprawdzenia i zapisania, a zaraz zrzucę screenshoty z laptopa tego, co zwróciło moją uwagę.
 
 
MarcinLitwa 



Dołączył: 22 Paź 2016
Posty: 25



Wysłany: Czw Wrz 28, 2017 18:00   

Ja poradziłem w ten sposób że w Toafie przestawiłem w module SRS/kodowanie/inne "kontrolka sygnalizacyjna" na nieaktywne i jak ręką odjął :mrgreen: [/quote]
 
 
manuel 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 213



Wysłany: Czw Wrz 28, 2017 18:12   

Zbyt wysoka rezystancja - czyli brak połączenia, może po prostu nie masz poduszek :D ?
Teoria spiskowa: auto uderzone lewym bokiem - stąd błędy, ale żeby aż tak mocno że moduł świateł rozwaliło :D ?
(ps. LCM mieści się w panelu którym włączasz światła, pod przyciskami wgłąb auta )

Z drugiej strony nie takie cuda ludzie robią :twisted:

[ Dodano: Czw Wrz 28, 2017 18:12 ]
MarcinLitwa napisał/a:
Ja poradziłem w ten sposób że w Toafie przestawiłem w module SRS/kodowanie/inne "kontrolka sygnalizacyjna" na nieaktywne i jak ręką odjął :mrgreen:
[/quote]

Ale zdajesz sobie sprawę że dany obwód nie zadziała gdy będzie potrzebny ?
 
 
MD 




Pomógł: 30 razy
Dołączył: 22 Lut 2013
Posty: 946
Skąd: Krzepice

Rover 75

Wysłany: Czw Wrz 28, 2017 19:22   

MarcinLitwa, to jest równie januszowe jak nawalenie sylikonu pod kontrolkę. Wykazałeś się po prostu odrobiną dodatkowej finezji. :P

krzyszp, u mnie też nie zawsze pomagało pomerdanie kostkami, dlatego uciąłem je, a potem założyłem konektory. Równie dobrze możesz polutować, skręcić na chwilę i zaizolować - cokolwiek. Grunt to wykluczyć błąd połączenia pod fotelem.

Jeżeli okazałoby się, że zapewne nie ma poduszki, to może zamiast rozebrać fotel, warto byłoby zewrzeć przewody pod fotelem opornikiem? Kontrolka gaśnie - brak poduszek. Świeci się dalej - przerwa na obwodzie gdzieś w stronę modułu.
_________________
Jam jest MD, władca Dinożaurów
 
 
nanab 



Pomógł: 22 razy
Dołączył: 21 Kwi 2017
Posty: 684



Wysłany: Czw Wrz 28, 2017 19:46   

Wysoka rezystancja to moze być preovlem e stykiem, w oplach z ok 2000r to norma że poduszka powinna miec ok 4,7ohm, a przez słaby kontakt jest np 6ohm i błąd już się pokazuje. Ludzie zwykle lutowali na stałe, bo konektory zbędne-fotel średnio raz na 15 lat się wyjmuje.
manuel napisał/a:
Ale zdajesz sobie sprawę że dany obwód nie zadziała gdy będzie potrzebny ?

A kogo to obchodzi, ważne żeby samochód się sprzedał jako igła :P
 
 
krzyszp 



Dołączył: 24 Wrz 2017
Posty: 21



Wysłany: Czw Wrz 28, 2017 19:57   

To jeszcze jedno pytanko odnośnie konektorów... Znajomy mi podpowiedział, żeby grzebać tam przy odłączonej klemie "na wszelki wypadek". Prawda to, czy legenda miejska?
 
 
sash997 




Pomógł: 36 razy
Dołączył: 24 Mar 2009
Posty: 1654
Skąd: wieluń



Wysłany: Czw Wrz 28, 2017 20:22   

że niby co? aby grzebać pod fotelem należy odłączyć klime?? chyba tylko aby ręce nie marzły jak masz nadmuch na nogi :mrgreen: poza tym kto przy tym grzebie na włączonym zapłonie?
_________________
-DIAGNOSTYKA I NAPRAWA PIECY I STEROWNIKÓW WEBASTO !
-NAPRAWA SILNIKÓW WENTYLATORA CHŁODNICY W ROVER 75
 
 
 
krzyszp 



Dołączył: 24 Wrz 2017
Posty: 21



Wysłany: Czw Wrz 28, 2017 22:02   

Klemę, nie klimę :)

Generalnie, znajomemu chodziło o to, że są jakieś modele aut, które nawet bez kluczyka wsadzonego mają czujniki poduszek pod zasilaniem i mogą podczas zmian napięcia/przepięcia wystrzelić, względnie komputer zgłupieje :)
 
 
sash997 




Pomógł: 36 razy
Dołączył: 24 Mar 2009
Posty: 1654
Skąd: wieluń



Wysłany: Czw Wrz 28, 2017 22:28   

aaa sory troche zmęczony już i słabo czytam :D ja nigdy kostek pod fotelami nie kompinowałem na odłączonej klemie, zawsze tylko na wyłączonym zapłonie, na włączonym zapłonie też pare razy rozpinałem i podpinałem te kostki i nic nie wybuchło
_________________
-DIAGNOSTYKA I NAPRAWA PIECY I STEROWNIKÓW WEBASTO !
-NAPRAWA SILNIKÓW WENTYLATORA CHŁODNICY W ROVER 75
 
 
 
christopher7 
Klubowicz





Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Sty 2008
Posty: 803
Skąd: Poznan

Rover 75

Wysłany: Pią Wrz 29, 2017 06:51   

Chyba jeszcze nie było udokumentowanego przypadku żeby komuś w Roverze 75 odpaliło poduszkę przy ruszaniu wtyczek pod fotelem.
No ale ktoś musi być pierwszy :mrgreen:

W każdym razie w instrukcji serwisowej o ile dobrze pamiętam polecenie odłączenia zasilania przy zabawach z SRS było...
_________________
Kontakt: 780177880
email
wiadomość
nadmiarowe części, gadżety i akcesoria do Rovera 75 i MG :szoping:
 
 
MarcinLitwa 



Dołączył: 22 Paź 2016
Posty: 25



Wysłany: Pią Wrz 29, 2017 07:01   

Wszystkim wieszającym na mnie psy proponuję sprawdzić, po ogarnięciu oczywiście wszystkich połączeń elektrycznych układu SRS, co stanie się gdy ustawi się ową "kontrolkę" w pozycję aktywny - podejrzewam że zdziwienia nie będzie końca. Przynajmniej u mnie tak było: zero błędów - kontrolka świeci. Teraz kontrolka zaświeca tylko gdy wymuszam błąd np.. rozepnę którąś z wtyczek pod fotelem.
Zakładam więc że działa, jak powinno a jeżdżę ostrożnie żeby nie musiało nie zadziałać :mad:
 
 
sknerko 




Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Pią Wrz 29, 2017 08:54   

Nie jestem pewien ale chyba MaRkowi wywaliła poducha podczas grzebania pod fotelem. Jak nie jemu to komuś innemu ale pamiętam, dawno temu opisany na forum taki przypadek
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
christopher7 
Klubowicz





Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Sty 2008
Posty: 803
Skąd: Poznan

Rover 75

Wysłany: Pią Wrz 29, 2017 09:23   

sknerko, załączyłbyś linka do tego przypadku ewentualnie prośba do MaReK o potwierdzenie&opis sytuacji kiedy wypaliła?
Osobiście zazwyczaj odłączam aku i czekam te parę minut. Nawet jak przy 99 razach nic się nie stanie, to jak ktoś ma pecha to będzie tym 1 przypadkiem. Trochę jak z bronią która czasem sama potrafi wypalić. Pomijając ewentualne obrażenia, ponowne obszycie fotela jest dosyć uciążliwe :mrgreen:
_________________
Kontakt: 780177880
email
wiadomość
nadmiarowe części, gadżety i akcesoria do Rovera 75 i MG :szoping:
 
 
sknerko 




Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Pią Wrz 29, 2017 09:47   

Kurka chłopie gdzie ja ci to teraz znajdę, w robocie jestem i nie bardzo mam czas szukać po forum

[ Dodano: Pią Wrz 29, 2017 09:47 ]
w każdym razie to dawno było
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
christopher7 
Klubowicz





Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Sty 2008
Posty: 803
Skąd: Poznan

Rover 75

Wysłany: Pią Wrz 29, 2017 13:08   

sknerko, nie mówię że teraz i na wczoraj. Ale jakby ci się przypomniało to fajnie jak byś wkleił linka tutaj. Temat mnie zainteresował :mrgreen:
Tak w ogólne to chodzą po tej planecie przedstawiciele gatunku homo ?sapiens startujący do nagrody Darwina którzy podpinają specjalnie bateryjkę do airbaga zapewne w celach experymentalnych...
Np. tutaj:
Darwin Winners1
Darwin Winners2
Darwin Winners3

P.S. Oczywiście nie polecam :lol:
_________________
Kontakt: 780177880
email
wiadomość
nadmiarowe części, gadżety i akcesoria do Rovera 75 i MG :szoping:
 
 
nanab 



Pomógł: 22 razy
Dołączył: 21 Kwi 2017
Posty: 684



Wysłany: Pią Wrz 29, 2017 14:11   

krzyszp napisał/a:
Klemę, nie klimę :)

Generalnie, znajomemu chodziło o to, że są jakieś modele aut, które nawet bez kluczyka wsadzonego mają czujniki poduszek pod zasilaniem i mogą podczas zmian napięcia/przepięcia wystrzelić, względnie komputer zgłupieje :)

We fotelu nie masz żadnych czujników.
 
 
christopher7 
Klubowicz





Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Sty 2008
Posty: 803
Skąd: Poznan

Rover 75

Wysłany: Pią Wrz 29, 2017 14:38   

W fotelu czujników nie ma. Za to pod fotelami/pod wykładziną są czujniki uderzeń bocznych. Lepiej nimi też się nie bawić pod zasilaniem :wink:
_________________
Kontakt: 780177880
email
wiadomość
nadmiarowe części, gadżety i akcesoria do Rovera 75 i MG :szoping:
 
 
sash997 




Pomógł: 36 razy
Dołączył: 24 Mar 2009
Posty: 1654
Skąd: wieluń



Wysłany: Pią Wrz 29, 2017 21:38   

Odpalałem ta poduszkę z fotela i jest niezły huk i smród
_________________
-DIAGNOSTYKA I NAPRAWA PIECY I STEROWNIKÓW WEBASTO !
-NAPRAWA SILNIKÓW WENTYLATORA CHŁODNICY W ROVER 75
 
 
 
krzyszp 



Dołączył: 24 Wrz 2017
Posty: 21



Wysłany: Sob Wrz 30, 2017 04:24   

Panowie - nie wytrzymałem :)

Siadłem dzisiaj z Toaf'em, na live sprawdziłem wtryski (wygląda, że wporzo), żadnych konkretniejszych usterek nie napotkałem, więc...
Poszedł chip na CDT 136 :)

Operacja się udała, pacjent żyje, auto dostało solidnego kopa :)

Dodatkowo, w "bonusie" zasięg auta wskazuje mi już w kilometrach (dotąd miałem w milach), sam ustawiłem jeszcze prędkościomierz na wyświetlaczu.

Jedynie SRS nadal mam, ale tym będę mógł się zająć dopiero po weekendzie :)

Oczywiście, bez przebojów się nie odbyło:

1. Próba. Toaf zawisł na jakiś 90% (jak trzeba, podrzucę screena).
2. Próba. Błędnie wybrana mapa dla silnika bez CC, brak możliwości odpalenia, wielki trójkąt na wyświetlaczu.
3. Próba - wszystko ok, gra i buczy :)

WIELKI SZACUN dla chłopaków od softu!!! Jak będzie okazja, to oprócz szacunu i flaszeczka się znajdzie :) [/u]

[ Dodano: Sob Wrz 30, 2017 04:24 ]
Panowie, jako, że nie wiem, czy będzie okazja to chciałem przekazać skromną darowiznę dla twórców softu... I mały dings :)
Auto kupiłem na tablicach Opolskich, które za tydzień się zmienią, więc nie przywiązuję do nich żadnej wagi. Oczywiście, to żadna fatyga przejść się do auta, ale nie o to chodzi, dajcie pozycję "bez tablic" - ot, dla takich jak ja, co chcą chłopakom dać na przysłowiową flaszkę :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Ogłoszenie: [R75/ZT] - TOAF Diagnostic Tool
Temat dotyczący programu TOAF, narzędzia diagnostycznego dla samochodów marki Rover 75/MG ZT
MaReK Rover serii 75, MG ZT 1938 Pią Kwi 05, 2024 13:58
marcin.misek
Brak nowych postów [R75] Toaf Tool Chip Tuning - CDT -> CDTI
MATRIXorg Rover serii 75, MG ZT 21 Pon Lut 25, 2019 12:33
MaReK
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [R75] CHIP TUNING BOX CR ROVER 75 2.0 oraz SAAB 93 95 CR
Gość Rover serii 75, MG ZT 2 Czw Cze 20, 2013 16:49
apples
Brak nowych postów [R75]TOAF
grota10 Rover serii 75, MG ZT 6 Sro Sie 09, 2023 20:16
marcin.misek
Brak nowych postów [R75]Toaf
Dargor Rover serii 75, MG ZT 4 Sob Gru 09, 2017 21:06
Dargor



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink