Forum Klubu ROVERki.pl :: [ R75 ] wentylator wyje, engine overheat
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[ R75 ] wentylator wyje, engine overheat
Autor Wiadomość
bochas 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 36



Wysłany: Nie Paź 15, 2017 21:26   [ R75 ] wentylator wyje, engine overheat
Typ: i Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2001

Przeszukalem juz i to forum, i brytyjskie, ale nigdzie nie widze dokladnie takich samych objawow jak u mnie. Mianowicie, straszliwie zaczal mi wyc wentylator, a klime caly czas mam wylaczona. Nie dzieje sie to od razu, ale po jakims czasie - zakladam, ze jak silnik sie nagrzeje. Kiedy jezdze wolno po miescie, konczy sie na wyciu, ale i to nie zawsze. Wczoraj jednak jechalem przez jakis czas okolo 100km/h; po dojechaniu do domu wentylator wyl, a miedzy zegarami wyswietlil mi sie blad "engine overheat" (zgasilem po tym od razu silnik). Ktos ma jakis pomysl, jak moge sprawdzic, co sie dzieje?
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Paź 15, 2017 21:26   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Nie Paź 15, 2017 22:25   

bochas napisał/a:
Ktos ma jakis pomysl, jak moge sprawdzic, co sie dzieje?
na początek włączyć na komputerze diagnostycznym w zegarach pkt,7.0 i dowidzieć się jaka jest temperatura silnika w tym czasie , a także w innych sytuacjach podczas jazdy.Sprawdzać poziom płynu chłodniczego i czy są wszystkie biegi wentylatora. Chłodnica i wydajność pompy płynu chłodniczego.
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
bochas 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 36



Wysłany: Pon Paź 16, 2017 08:52   

Faktycznie,zbiornik wyrownawczy suchy jak pieprz. jak mam sprawdzic, jakiego dokladnie plynu dolac?
 
 
adam_26 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 16 Cze 2014
Posty: 1000
Skąd: Rzeszów

Rover 75

Wysłany: Pon Paź 16, 2017 08:59   

dolej np dynagel on jest mieszalny, pewnie masz gdzieś wyciek płynu może być na termostacie, ew rurkach obok niego. Nie jeździj autem póki tego nie zrobisz bo motor może tego nie wytrzymać.
_________________
:pisze:
 
 
Brat 




Pomógł: 8 razy
Dołączył: 29 Cze 2016
Posty: 200
Skąd: Jaworzno



Wysłany: Pon Paź 16, 2017 16:04   

Sprawdź sobie czy nie masz jeziorka pomiędzy V w silniku - może puścił termostat.

Jak coś to zerknij w mój temat tam opisywałem swoje przejścia z układem chłodzenia.

Obyś nie miał czegoś takiego jak ja :
_________________
Rover 75, 2.5 kv6 LPG '01
 
 
MD 




Pomógł: 30 razy
Dołączył: 22 Lut 2013
Posty: 946
Skąd: Krzepice

Rover 75

Wysłany: Pon Paź 16, 2017 16:41   

bochas, popieram to, co mówi Brat. Sam miałem problem z przegrzewającym się silnikiem, ale u mnie było to nie tylko rozszczelnienie obudowy termostatu (patrz post Brata), lecz także nietrzymający ciśnienia korek zbiorniczka wyrównawczego. Po prostu wygotowywał płyn. Korek to oczywiście najtańsza opcja, bo nowy od BMW kosztuje bodajże 30zł.
_________________
Jam jest MD, władca Dinożaurów
 
 
tommasino 
Moderator




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 25 Mar 2013
Posty: 472
Skąd: Rzeszów

MG ZT

Wysłany: Pon Paź 16, 2017 17:42   

bochas, a ty masz u siebie gaz założony. U mnie i też jak sie okazało u innych na wężu wychodzącym z grodzi , tj. tam gdzie jest podłączona instalacja wodna pod gaz uciekał płyn bo opaski były zbyt luźno skręcone.

Kolejna opcja to oprócz walniętej obudowy termostatu to może być wyciek z magistrali wody. Znajduje sie w dolnej cześci za chłodnicą i jest umocowana do sanek. Jako, że jest metalowa to lubi rdzewiec, wręcz zgnić. Ale tutaj musisz wejśc pod auto i sprawdzić od spodu.

Jeszcze inna opcja to możesz mieć nieszczelną chłodnicę. Jakby tak też było to nie zauważyleś bychającej pary przy załączającym sie wiatraku?

A tak wogóle to zauważyleś jakies plamy, wycieki pod autem po postoju?
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
bochas 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 36



Wysłany: Pon Paź 16, 2017 21:48   

nie mam gazu.
nie ma zadnych plam,nic. w komorze silnika,przynajmniej z wierzchu,sucho.
 
 
MD 




Pomógł: 30 razy
Dołączył: 22 Lut 2013
Posty: 946
Skąd: Krzepice

Rover 75

Wysłany: Pon Paź 16, 2017 23:03   

bochas, odkręć osłonę silnika (bodajże nasadka 8) i zajrzyj z latarką przez kolektor dolotowy w dół tej Vki. Sprawdź też wężyk przy zbiorniczku wyrównawczym, ten otwarty, skierowany w dół, czy pod nim nie ma śladu płynu.

Jakiego koloru masz korek na zbiorniczku? Jak odkręcasz korek przy ciepłym silniku, to poziom płynu się podnosi i syczy, czy tak nie bardzo? Albo np. niedługo po jeździe jest jakieś ciśnienie, czy odkręcasz bez syknięcia?
_________________
Jam jest MD, władca Dinożaurów
 
 
tommasino 
Moderator




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 25 Mar 2013
Posty: 472
Skąd: Rzeszów

MG ZT

Wysłany: Wto Paź 17, 2017 06:56   

bochas napisał/a:
nie mam gazu.
nie ma zadnych plam,nic. w komorze silnika,przynajmniej z wierzchu,sucho.


Przede wszystkim czeka Ciebie inspekcja. Sprawdź to o czym zostało tu napisane na forum. Skoro płyn ubywa to musi to być jedba z tych przyczyn.
 
 
bochas 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 36



Wysłany: Wto Paź 17, 2017 10:46   

dzisiaj sprawdzilem pobieznie z mechanikiem, wyglada na to, ze chlodnica puszcza. czy cos jeszcze, nie wiem, dopiero za poltora tygodnia moze sie tym zajac. dzieki.
 
 
tommasino 
Moderator




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 25 Mar 2013
Posty: 472
Skąd: Rzeszów

MG ZT

Wysłany: Wto Paź 17, 2017 11:02   

bochas, W takim razie sprawdź magistralę wody tak jak wcześniej pisałem. U mnie też stwierdzono, że chłodnica puszcza bo jak załaczał się wentylator to parą buchało.
A okazało się, że magistrala przegniła i sikało na gorącą chłodnicę. Lepiej wymieniać taką magistralę niż chłodnicę :mrgreen:
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
bochas 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 36



Wysłany: Wto Paź 17, 2017 12:44   

to tez zapewne sprawdzi, ale golym okiem widac zielonkawa maz w gornym rogu chlodnicy.
 
 
MD 




Pomógł: 30 razy
Dołączył: 22 Lut 2013
Posty: 946
Skąd: Krzepice

Rover 75

Wysłany: Wto Paź 17, 2017 15:30   

bochas, którym? Może to płyn wywalony ze zbiorniczka rurką na chłodnicę?
_________________
Jam jest MD, władca Dinożaurów
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Alarm wyje po zmnięciu dzwi.
arczi220 Rover serii 75, MG ZT 13 Sro Cze 19, 2013 06:54
dawidd
Brak nowych postów [R75] Włącza się alarm, lecz syrena nie wyje
Eros Rover serii 75, MG ZT 2 Pią Paź 24, 2014 20:58
rafalmis1
Brak nowych postów [R75] Wyjąca syrena na nic nie reaguje. Cały czas wyję
daniolas Rover serii 75, MG ZT 12 Sro Lut 03, 2016 23:49
daniolas
Brak nowych postów [R75] Check Engine - KV6
Kazio_75 Rover serii 75, MG ZT 24 Czw Cze 03, 2010 22:50
apples
Brak nowych postów [R75] Komunikat....Engine Disabled
tracid9 Rover serii 75, MG ZT 8 Wto Sie 11, 2009 14:55
Robertus74



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink