Forum Klubu ROVERki.pl :: [R620] Turbina
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: kasjopea
Czw Lis 18, 2010 12:46
Udostepnij na Facebook [R620] Turbina
Autor Wiadomość
andrju
Gość






Wysłany: Wto Mar 27, 2007 05:10   [R620] Turbina
Typ: SDi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: wszystkie

prosze o informacje gdzie znajduje sie turbina i czujnik cisnienia
doladowania
gdyz nigdy nie posiadalem disla i nie mam pojecia jak to wyglada pomalu
robie postepy doszlem juz do ladu narazie z odczytem bledu (start
diagnozowania) co prawda ostalem oczoplasu ale oplacalo sie i wrescie moze
dojde dlaczego turbinka nie dziala a potem mysle ze poradze sobie z
kakretnym odczytem bledu i zlikwiduje przyczyne tej powolnej jazdy
dziekuje juz z gory za informacje
--
andrju
620sdi
// Wysłane przez bramkę WWW na http://www.roverki.pl
Ostatnio zmieniony przez thef Czw Lis 25, 2010 15:12, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
SPAMU¦







Wysłany: Wto Mar 27, 2007 05:10   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Brt
Gość






Wysłany: Wto Mar 27, 2007 08:58   Re: problem z turbina

Cytat:
prosze o informacje gdzie znajduje sie turbina i czujnik cisnienia
doladowania

stajesz przed samochodem i patrzysz na silnik. turbo-sprezarka
znajduje sie pomiedzy grilem a blokiem silnika. mozesz rowniez
sledzic rure od kolektora dolotowego w dol ;)
co do czujnika - jest w kolektorze dolotowym a wzrokowo i tak nic nie
wypatrzysz.

To nie benzyna ;) W dieslu serii L turbina jest pomiędzy blokiem a ściana
grodziową. Jak się "połozysz na silniku to ją zobaczysz. A najłatwiej to
szukać po rurze z filtra powietrza w stroną ściany grodziowej. A czujnik
jest przykręcony do ściany grodziowej (taki szary z dochodzącą od spodu
cienką rurką rurką (fi 8 chyba) i wtyczką z czterema kabelkami)
Cytat:

diagnozowania) co prawda ostalem oczoplasu ale oplacalo sie i
wrescie moze dojde dlaczego turbinka nie dziala a potem mysle ze
poradze sobie z kakretnym odczytem bledu i zlikwiduje przyczyne tej
powolnej jazdy

nie tedy droga...prawdopodonbie turbo zostalo zarzniete poprzez
nieumijetna jazde :( nie mowiles czy bierze olej i jak wygladaja
spaliny?

Czy te rury gumowe z przodu auta się "nadymają" jak dodasz gazu ?? Tak
najłatwiej sprawdzić czy turbo pompuje.

Pozdr.

--
Brt
220SDi 96' DŚląsk
http://klub.chip.pl/wincat2/news/netykieta.htm
http://klub.chip.pl/wincat2/news/estetykieta.htm
 
 
Brt
Gość






Wysłany: Wto Mar 27, 2007 09:00   Re: problem z turbina

Cytat:
nie ma czujnika ciśnienia, jest akutator na turbinie inaczej wastgate.

Jest czujnik cisnienia, ale nie steruje on turbiną tylko wysyła info do
kompa.

Pozdr.

--
Brt
220SDi 96' DŚląsk
http://klub.chip.pl/wincat2/news/netykieta.htm
http://klub.chip.pl/wincat2/news/estetykieta.htm
 
 
Brt
Gość






Wysłany: Wto Mar 27, 2007 09:27   Re: problem z turbina

Cytat:
Czy te rury gumowe z przodu auta się "nadymają" jak dodasz gazu ??
Tak najłatwiej sprawdzić czy turbo pompuje.

ale to jest wieksza glupota... sprawne turbo nie ma prawa pompowac
jezeli silnik pracuje bez obciazenia!!! a to ze sie rura porusza nic
nie mowi ;)

CZy Ty kiedyś widziałeś jak to działa?? Jak dodasz gazu to widać jak rury
się nadymaja. Tyle, że w wyzszym zakresie obrotów. Bez obciązenia jak dasz
gaz na max i przytrzymasz, to ciśnienie doładowania wynosi około 0,8 bar. I
takie jest prawidłowe. A pod obciążeniem działa to trochę inaczej, tzn przy
nizszych obrotach (ok. 2,5 tys. obr.) łapie się pełne ciśnienie doładowania
(u mnie jest to pomiędzy 1 a 1,2 bar).

Pozdr.

--
Brt
220SDi 96' DŚląsk
http://klub.chip.pl/wincat2/news/netykieta.htm
http://klub.chip.pl/wincat2/news/estetykieta.htm
 
 
srbenda
Gość






Wysłany: Wto Mar 27, 2007 09:53   Re: problem z turbina

andrju wrote:

Cytat:
prosze o informacje gdzie znajduje sie turbina i czujnik cisnienia
doladowania

stajesz przed samochodem i patrzysz na silnik. turbo-sprezarka znajduje
sie pomiedzy grilem a blokiem silnika. mozesz rowniez sledzic rure od
kolektora dolotowego w dol ;)
co do czujnika - jest w kolektorze dolotowym a wzrokowo i tak nic nie
wypatrzysz.

Cytat:
diagnozowania) co prawda ostalem oczoplasu ale oplacalo sie i wrescie moze
dojde dlaczego turbinka nie dziala a potem mysle ze poradze sobie z
kakretnym odczytem bledu i zlikwiduje przyczyne tej powolnej jazdy

nie tedy droga...prawdopodonbie turbo zostalo zarzniete poprzez
nieumijetna jazde :( nie mowiles czy bierze olej i jak wygladaja spaliny?

--
200 1.4 103KM + :)

// Wysłane przez bramkę WWW na http://www.roverki.pl
 
 
Brt
Gość






Wysłany: Wto Mar 27, 2007 09:59   Re: problem z turbina

srbenda wrote:
Cytat:
CZy Ty kiedyś widziałeś jak to działa?? Jak dodasz gazu to widać jak
rury się nadymaja. Tyle, że w wyzszym zakresie obrotów. Bez
obciązenia jak dasz gaz na max i przytrzymasz, to ciśnienie
doładowania wynosi około 0,8 bar.

jezeli jest tak fabrycznie to gratuluje konstruktorom pomyslowosci :(

Ale w czym problem, bo nie bardzo wiem o so chozi i nie widzę "błędu
konstrukcyjnego" ?? Podejrzewam, żer w każdym turbodieslu jest podobnie.
Nikt w normalnych warunkach jazdy tego nie wykorzystuje, ale w ten sposób
mozna sprawdzic układ pracy i regulacji turbiny. Nie byłem świadom sposobu
pracy turbiny, do czasu wstawienia wskaźnika doładowania. Na nim pięknie
widać wszystko :)

Pozdr.

--
Brt
220SDi 96' DŚląsk
http://klub.chip.pl/wincat2/news/netykieta.htm
http://klub.chip.pl/wincat2/news/estetykieta.htm
 
 
bosniak
Gość






Wysłany: Wto Mar 27, 2007 10:19   Re: problem z turbina

srbenda wrote:


Cytat:
andrju wrote:

prosze o informacje gdzie znajduje sie turbina i czujnik cisnienia
doladowania

stajesz przed samochodem i patrzysz na silnik. turbo-sprezarka znajduje
sie pomiedzy grilem a blokiem silnika.

Chłopie co ty piszesz??? Jakim grillem, chyba tym do pieczenia kiełbasek.
Turbina w dieslach rover'owskich znajduje się za silnikiem tuż z przy
grodzi.

mozesz rowniez sledzic rure od
Cytat:
kolektora dolotowego w dol ;)

śledzic to mozna podejrzanego, a nie rurę, jakby szedł twoim tokiem
myślenia to najpierw znajdzie intercooler, pokrywę silnika, jak ją zdejmie
to dopiero pod pokrywą zaworów znajdzie rure dolotową od sprężarki, moim
zdaniem łatwiej będzie mu "prześledzić" kolektor wydechowy, tym bardziej,
że zawsze turbina znajduje się zaraz pod nim bo spaliny ja napędzają.

Cytat:
co do czujnika - jest w kolektorze dolotowym, a wzrokowo i tak nic nie
wypatrzysz.

nie ma czujnika ciśnienia, jest akutator na turbinie inaczej wastgate.



--
Był 220 coupe turbo z 96r, jest Honda Accord 2.0 iTD z 98r.
214 Si z 97r.
// Wysłane przez bramkę WWW na http://www.roverki.pl
 
 
piter34
Gość






Wysłany: Wto Mar 27, 2007 10:26   Re: problem z turbina

Brt napisał(a):
Cytat:
nie ma czujnika ciśnienia, jest akutator na turbinie inaczej wastgate.
Jest czujnik cisnienia, ale nie steruje on turbiną tylko wysyła info do
kompa.

Warto dodać, że ten czujnik mierzy po prostu ciśnienie w kolektorze ssącym (tzw.
MAP sensor), a nie ciśnienie doładowania.

--
R620Si Lux '95, był: R214Si '96 + LPG
piter34(at)roverki.pl / viceprezes(at)roverki.pl Kraków
 
 
srbenda
Gość






Wysłany: Wto Mar 27, 2007 10:40   Re: problem z turbina

Cytat:
prosze o informacje gdzie znajduje sie turbina i czujnik cisnienia
doladowania

stajesz przed samochodem i patrzysz na silnik. turbo-sprezarka
znajduje sie pomiedzy grilem a blokiem silnika. mozesz rowniez
sledzic rure od kolektora dolotowego w dol ;)
co do czujnika - jest w kolektorze dolotowym a wzrokowo i tak nic nie
wypatrzysz.

To nie benzyna ;) W dieslu serii L turbina jest pomiędzy blokiem a ściana
grodziową. Jak się "połozysz na silniku to ją zobaczysz. A najłatwiej to
szukać po rurze z filtra powietrza w stroną ściany grodziowej. A czujnik
jest przykręcony do ściany grodziowej (taki szary z dochodzącą od spodu
cienką rurką rurką (fi 8 chyba) i wtyczką z czterema kabelkami)



dobra, palnalem...

Cytat:
diagnozowania) co prawda ostalem oczoplasu ale oplacalo sie i
wrescie moze dojde dlaczego turbinka nie dziala a potem mysle ze
poradze sobie z kakretnym odczytem bledu i zlikwiduje przyczyne tej
powolnej jazdy

nie tedy droga...prawdopodonbie turbo zostalo zarzniete poprzez
nieumijetna jazde :( nie mowiles czy bierze olej i jak wygladaja
spaliny?

Czy te rury gumowe z przodu auta się "nadymają" jak dodasz gazu ?? Tak
najłatwiej sprawdzić czy turbo pompuje.

ale to jest wieksza glupota... sprawne turbo nie ma prawa pompowac jezeli
silnik pracuje bez obciazenia!!! a to ze sie rura porusza nic nie mowi ;)

--
200 1.4 103KM + :)

// Wysłane przez bramkę WWW na http://www.roverki.pl
 
 
srbenda
Gość






Wysłany: Wto Mar 27, 2007 11:02   Re: problem z turbina

Cytat:
CZy Ty kiedyś widziałeś jak to działa?? Jak dodasz gazu to widać jak rury
się nadymaja. Tyle, że w wyzszym zakresie obrotów. Bez obciązenia jak dasz
gaz na max i przytrzymasz, to ciśnienie doładowania wynosi około 0,8 bar.

jezeli jest tak fabrycznie to gratuluje konstruktorom pomyslowosci :(

--
200 1.4 103KM + :)

// Wysłane przez bramkę WWW na http://www.roverki.pl
 
 
Brt
Gość






Wysłany: Wto Mar 27, 2007 11:15   Re: problem z turbina

Cytat:
Ale w czym problem, bo nie bardzo wiem o so chozi i nie widzę "błędu
konstrukcyjnego" ??

pracujac w takim rezymie turbo nie pociagnie zbyt dlugo ;)

Moje ciągnie już 11 lat i 170kkm ;) Nie wiem jak było wcześniej uzywane, w
każdym razie ja go nie oszczędzam, co nie znaczy, że o niego nie dbam :D
Pozatym turbo najbardziej dostaje w d... jesli piłujesz je na zimno i nie
pozwalasz mu się schłodzić i spaść z obrotów na gorąco. W każdym innym
przypadku jeśli masz smarowanie, dobry (wymieniony) olej i czysty filtr
powietrza, to takie gazowanie bez obciążenia na 100% mu nie zaszkodzi.

Pozdr.

--
Brt
220SDi 96' DŚląsk
http://klub.chip.pl/wincat2/news/netykieta.htm
http://klub.chip.pl/wincat2/news/estetykieta.htm
 
 
srbenda
Gość






Wysłany: Wto Mar 27, 2007 11:43   Re: problem z turbina

Cytat:
Ale w czym problem, bo nie bardzo wiem o so chozi i nie widzę "błędu
konstrukcyjnego" ??

pracujac w takim rezymie turbo nie pociagnie zbyt dlugo ;)

--
200 1.4 103KM + :)

// Wysłane przez bramkę WWW na http://www.roverki.pl
 
 
Brt
Gość






Wysłany: Wto Mar 27, 2007 11:57   Re: problem z turbina

srbenda wrote:
Cytat:
jest to mocno przestarzaly sposob sterowania nadcisnieniem (mozna
powiedziec ze jego brak). wykorzystanie jest niskie a wiadomo co z
tego wynika.
over & out

Tzn. co jest przestarzałe?? Masz na mysli mechaniczny sposób sterowania
turbiną?? Ten rzeczywiście jest przestarzały, co nie znaczy że jest zły.
Trudniej go precyzyjnie ustawić i nie jest sterowany poprzez kompa. Ale czy
to jest wada?? Raczej po prostu cecha konstrukcyjna ;)

Pozdr.

--
Brt
220SDi 96' DŚląsk
http://klub.chip.pl/wincat2/news/netykieta.htm
http://klub.chip.pl/wincat2/news/estetykieta.htm
 
 
Brt
Gość






Wysłany: Wto Mar 27, 2007 12:02   Re: problem z turbina

piter34 wrote:
Cytat:
Brt napisał(a):
nie ma czujnika ciśnienia, jest akutator na turbinie inaczej
wastgate.
Jest czujnik cisnienia, ale nie steruje on turbiną tylko wysyła info
do kompa.

Warto dodać, że ten czujnik mierzy po prostu ciśnienie w kolektorze
ssącym (tzw. MAP sensor), a nie ciśnienie doładowania.

Hmmmmm ale ta rurka do MAP sensora jest wyprowadzona tuż nad turbiną ;) wiec
co mierzy?? ;)
Jeśli nie ma dziur w układzie dolotowym to cisnienia na wyjściu turbiny i w
kolektorze sa takie same ;) (lub prawie takie same).

Pozdr.

--
Brt
220SDi 96' DŚląsk
http://klub.chip.pl/wincat2/news/netykieta.htm
http://klub.chip.pl/wincat2/news/estetykieta.htm
 
 
srbenda
Gość






Wysłany: Wto Mar 27, 2007 12:50   Re: problem z turbina

jest to mocno przestarzaly sposob sterowania nadcisnieniem (mozna
powiedziec ze jego brak). wykorzystanie jest niskie a wiadomo co z tego
wynika.
over & out

--
200 1.4 103KM + :)

// Wysłane przez bramkę WWW na http://www.roverki.pl
 
 
andrju
Gość






Wysłany: Wto Mar 27, 2007 18:03   Re: problem z turbina

Brt wrote:


Cytat:
prosze o informacje gdzie znajduje sie turbina i czujnik cisnienia
doladowania

stajesz przed samochodem i patrzysz na silnik. turbo-sprezarka
znajduje sie pomiedzy grilem a blokiem silnika. mozesz rowniez
sledzic rure od kolektora dolotowego w dol ;)
co do czujnika - jest w kolektorze dolotowym a wzrokowo i tak nic nie
wypatrzysz.

To nie benzyna ;) W dieslu serii L turbina jest pomiędzy blokiem a ściana
grodziową. Jak się "połozysz na silniku to ją zobaczysz. A najłatwiej to
szukać po rurze z filtra powietrza w stroną ściany grodziowej. A czujnik
jest przykręcony do ściany grodziowej (taki szary z dochodzącą od spodu
cienką rurką rurką (fi 8 chyba) i wtyczką z czterema kabelkami)

diagnozowania) co prawda ostalem oczoplasu ale oplacalo sie i
wrescie moze dojde dlaczego turbinka nie dziala a potem mysle ze
poradze sobie z kakretnym odczytem bledu i zlikwiduje przyczyne tej
powolnej jazdy

nie tedy droga...prawdopodonbie turbo zostalo zarzniete poprzez
nieumijetna jazde :( nie mowiles czy bierze olej i jak wygladaja
spaliny?

Czy te rury gumowe z przodu auta się "nadymają" jak dodasz gazu ?? Tak
najłatwiej sprawdzić czy turbo pompuje.

Pozdr.
WITAM

dziekuje za wyczerpujace informacje ,oleju mi nie bierze a i spaliny sa w
porzadku bylo male kopcenie po uruchomieniu jak bralem goz Austri ale po
chwili przestalo i do teraz jest super
zrobilem odczyt z komp jezeli dobrze spisalem
zaczyna sie po wlaczeniu zaplonu blysnieciem dluda przerwa blysk przerwa
blysk blysk i dluga przerwa i to tak trzy razy i po tych trzech razach
nastepuje dluga przerwa a potem osiem blyskow jeden po drugim przerwa i
blysk i potem dluga przerwa i znowu od nowa jak to mam policzyc jezeli
mozesz pomuc bede wdzieczny bo chcialbym na swieta przyjechac do domu na
turbince dziekuje
POZDRAWIAM
Cytat:
--
Brt
220SDi 96' DŚląsk
http://klub.chip.pl/wincat2/news/netykieta.htm
http://klub.chip.pl/wincat2/news/estetykieta.htm



--
andrju
620sdi
// Wysłane przez bramkę WWW na http://www.roverki.pl
 
 
Tommy05
Gość






Wysłany: Sro Mar 28, 2007 06:09   Re: problem z turbina

Brt wrote:

Cześć BRT
Widać że ktoś próbuje ciebie chyba wyprowadzoc z równowagi i chyba sam nie
wie jak kazdy mechanik sprawdza na wstępie poprawność działania turbo, a jak
wiadomo zawsze chwyta przeówód gumowy jeżeli jaest taki fabrycznie
zastosowany i sprawdza czy staje sie widocznie twardszy a nawet śmiem
powiedziec bardzo twardy po dodaniu gazu.
Jestem z Tobą i potwierdzam twoją rację w kłutni z srbenda.

Cytat:
Pozdr.
I ja pozdrawiam

--
-------------------------------------
Tommy05
ROVER 420SDi 96r.
Britisch Racing Green 2
Wielkopolska
 
 
Tommy05
Gość






Wysłany: Sro Mar 28, 2007 06:14   Re: problem z turbina

srbenda wrote:

Cytat:
jest to mocno przestarzaly sposob sterowania nadcisnieniem (mozna
powiedziec ze jego brak). wykorzystanie jest niskie a wiadomo co z
tego wynika.
over & out

Dobre :)
Przestarzały:)
A moiże się ja ciebie zapytam czemu w duzym fiacie w latach 80-tych nie
stosowano ABS i Wspomagania kierownicy, tarcz wentylowanych itp.
Chyba jak wiesz to wszystko idzie z technika powoli do przodu.
Wymagasz żeczy których jeszcze nie do końca zostały przerobiane w autach
osobowych taką samą historie jak silnik Rovera ma 1.9TDi słynnej stajni
Audi, tam tez był stary system??Czy jak na tamte lata nowoczesny??
Nowsze modele Rovera posiadają już pełne sterowanie.
Pozdr.

--
-------------------------------------
Tommy05
ROVER 420SDi 96r.
Britisch Racing Green 2
Wielkopolska
 
 
Tommy05
Gość






Wysłany: Sro Mar 28, 2007 06:18   Re: problem z turbina

andrju wrote:
Cytat:
WITAM

Witam

Cytat:
wlaczeniu zaplonu blysnieciem dluda przerwa blysk
przerwa blysk blysk

12 to kod rozpoczęcia samodiagnostyki

Cytat:
i dluga przerwa i to tak trzy razy i po tych
trzech razach nastepuje dluga przerwa a potem osiem blyskow jeden po
drugim przerwa i blysk

To kod 81- Czujnik podniesienia igły wtryskiwacza - brak sygnału,
Sprawdź jak odpala auto jeśli ok i podczas jazdy nie przerywa to może to być
jakiś zapamietany błąd.



Pozdrawiam

Cytat:
POZDRAWIAM
--

-------------------------------------
Tommy05
ROVER 420SDi 96r.
Britisch Racing Green 2
Wielkopolska
 
 
brt
Gość






Wysłany: Sro Mar 28, 2007 07:33   Re: problem z turbina

Cytat:
Cześć BRT
Widać że ktoś próbuje ciebie chyba wyprowadzoc z równowagi

hehe :) Jestem spokojny ;) :D A z równowagi mnie wyprowadza jak ktoś parkuje
jednym samochodem na dwóch wolnych miejscach na samym środku ;)

i chyba
Cytat:
sam nie wie jak kazdy mechanik sprawdza na wstępie poprawność
działania turbo, a jak wiadomo zawsze chwyta przeówód gumowy jeżeli
jaest taki fabrycznie zastosowany i sprawdza czy staje sie widocznie
twardszy a nawet śmiem powiedziec bardzo twardy po dodaniu gazu.

:) Na najbliższym zlocie pokażemy ogółowi jak to działa ;)

Cytat:
Jestem z Tobą i potwierdzam twoją rację w kłutni z srbenda.

Iiiii tam od razu kłótnia ;) Taka techniczna wymiana zdań ;)

Pozdr.



--
Brt
220SDi 96' DŚląsk
http://klub.chip.pl/wincat2/news/netykieta.htm
http://klub.chip.pl/wincat2/news/estetykieta.htm
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R620] Czy w sdi jest turbina? czy z turbiną to już inny?
Arthurro Rover serii 600, Honda Accord 5 Pią Lip 20, 2007 16:23
Arthurro
Brak nowych postów [R620] Problem z turbiną
Bartex19881 Rover serii 600, Honda Accord 2 Sro Kwi 15, 2009 23:36
Pino
Brak nowych postów [R620] Problem z turbiną
seyfer Rover serii 600, Honda Accord 7 Czw Cze 14, 2007 21:52
seyfer
Brak nowych postów [R620] Turbina czy wiązka??
RoBBoD Rover serii 600, Honda Accord 19 Pon Cze 07, 2010 17:38
Gość
Brak nowych postów [R620] Rozrząd, pilot, turbina
CHOROMANSKI Rover serii 600, Honda Accord 4 Wto Kwi 13, 2010 08:05
CHOROMANSKI



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink