Forum Klubu ROVERki.pl :: [R214Si] Zużycie paliwa - czy coś jest nie tak???
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Paul
Pią Lis 19, 2010 14:03
[R214Si] Zużycie paliwa - czy coś jest nie tak???

Chyba dużo pali
Autor Wiadomość
Kozik 




Pomógł: 141 razy
Dołączył: 09 Lut 2007
Posty: 3306
Skąd: Sanok

MG ZS

Wysłany: Pon Kwi 02, 2007 15:08   [R214Si] Zużycie paliwa - czy coś jest nie tak???

Witam
Jestem nowym użytkownikiem Roverka 214Si.
Mam problem albo nie problem bo spalanie wyszło mi 12litrów po mieście, fakt mam ciężką nogę ale czy to normalne bo nie katowałem non-stop? Ten samochodzik dostaje fajnego kopa dopiero od 5 tysiecy obrotów ;P i żal tego nie używać.
Wg danych technicznych ma spalać do 8 litrów.
Pozdrawiam
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Kwi 02, 2007 15:08   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 07 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Pon Kwi 02, 2007 15:12   

Kozik napisał/a:
Witam

Witaj

Kozik napisał/a:
Mam problem albo nie problem bo spalanie wyszło mi 12litrów po mieście, fakt mam ciężką nogę ale czy to normalne bo nie katowałem non-stop? Ten samochodzik dostaje fajnego kopa dopiero od 5 tysiecy obrotów ;P i żal tego nie używać.

Tzn. cały czas przeciągasz go do odcinki? :D

Kozik napisał/a:
Wg danych technicznych ma spalać do 8 litrów.

Dane techniczne podają 8,3l

Zajrzyj do FAQ na stronie klubowej. Podano tam najczęstsze przyczyny wysokiego spalania.
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 159 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3633
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Pon Kwi 02, 2007 15:14   

no przy takim garowaniu moze a raczej musi spalic wiecej,

moja sugestia to musisz powstrzymac sie od czestego wkrecania na wysokie obroty i wtedy sprawdz spalanie
znaczy sie zancznij jezdzic prawie jak emeryt wtedy porownamy spalanie i bedzie to bardziej wiarygodne
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
Kozik 




Pomógł: 141 razy
Dołączył: 09 Lut 2007
Posty: 3306
Skąd: Sanok

MG ZS

Wysłany: Pon Kwi 02, 2007 15:37   

Na trasie spala mi 7,2L. Raczej techniczne jest wszystko ok z silnikiem, jedyne co mnie niepokoi to to że w baku robi się dość duże podciśnienie, przy odkręcaniu wlewu paliwa - bardzo syczy :neutral:
_________________
Pozdrawiam Kozik
 
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 07 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Pon Kwi 02, 2007 15:42   

Kozik napisał/a:
przy odkręcaniu wlewu paliwa - bardzo syczy

To normalne. Nie ma się czym martwić :D
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
paff 



Pomógł: 23 razy
Dołączył: 09 Lis 2006
Posty: 560
Skąd: Bydgoszcz



Wysłany: Pon Kwi 02, 2007 15:43   

ten silnik tak ma, duzo pali na miescie - nie znosi krotkich tras, a na trasie albo na lepszych odcinkach w miescie to faktycznie spalanie kulturalne

mozna jeszcze poprobowac zdiagnozowac elementy wymienione w technicznym FAQ, może one tu coś mieszaja, bo mam odczucie ze na krotkich miejskich trasach zle wskazania sondy lambda lub czujnika temp wody moga duzo niamieszac - ja osobiscie planuje wymiane czujnika temp wody bo tez go podejzewam o psucie spalania ;-)

pozdrawiam i powodzenia w walce z pijanstwem roverka ;-)

...........aaa moj wlew tez syczy:-]


a tak w ogole wszyscy ktorzy macie...napiszcie ile pala wasze roverki z silnikiem 1.4 K16 na miescie a ile w trasie
 
 
fenster




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 18 Gru 2006
Posty: 41
Skąd: Gliwice



Wysłany: Pon Kwi 02, 2007 16:21   

Witam.Widze ze dobrze trafiłem.Posiadam roverka 214 si 97r, czyli ten o którym mowa i w sumie problem podobny.jeżeli chodzi o spalanie to miesci sie w przedziale 9-12 litrów przy jezdzie mieszanej trasa-miasto.Jezeli chodzi o ciezką noge to raczej srednia jazda.W czynie desperacji bylem na stacji diagnostycznej.Co sie okazało, Podpina mnie koles pod komputer i co? i lipa , nie mozna sie połączyc z komputerem ;( Wiec zostalo pojedyncze sprawdzanie elementów.
sonda - ok
analiza spalin po korekcie z powodu braku kata - ok
Kolesie mi mowia ciezka noga , oki niech im bedzie , a wiec test.Tankuje 10 litrów, jazda spokojana i co?? 100 km przejechane w trybie mieszanym trasa-miasto
Warto dodac ze problemy ze spalaniem mam od początku, kiedy nabylem rowerka.
I teraz moje pytania

1.czy duze spalanie moze byc spowodowane dobraniem sondy z innego modelu bo widze ze byla wymieniana

2jezeli chodzi o podpiecie pod komputer to wtyczka wisi na kablach ktore sa owiniete tasma izolacyjna niezbyt fachowo, czyli cos było kopane a moze komputer do wymiany??

Wymienie jeszecze czujnik temperatury ktory podaje sygnał do kompa jezeli to nie pomoze jade na stacje serwisową ROVERa w Piekarach Śląskich, moze oni cos poradza za $$$$$$$

Co o tym sądzicie i jakie sa wasze rady, aha co do odpowiedzi nie chce go sprzedać :)
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 07 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Pon Kwi 02, 2007 16:25   

fenster napisał/a:
czy duze spalanie moze byc spowodowane dobraniem sondy z innego modelu bo widze ze byla wymieniana

Wtedy na analizatorze spalin wyszłoby, że masz np. zbyt bogatą mieszankę.

fenster napisał/a:
ezeli chodzi o podpiecie pod komputer to wtyczka wisi na kablach ktore sa owiniete tasma izolacyjna niezbyt fachowo, czyli cos było kopane a moze komputer do wymiany??

Na pewno nie do wymiany. Działa, bo auto jeździ. Jakim sprzętem łączył się diagnosta?

fenster napisał/a:
Wymienie jeszecze czujnik temperatury ktory podaje sygnał do kompa

Są jakieś objawy jego "padu"?
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
fenster




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 18 Gru 2006
Posty: 41
Skąd: Gliwice



Wysłany: Pon Kwi 02, 2007 16:33   

Jezeli chodzi o prace silnika podczas jazdy to jest super i juz nie mam pojecia co tu moge poradzic wiec w akcie desperacji wymieniam czujnik temperatury , a co do sprzetu diagnostycznego to w sumie nie mam pojecia , ale na pewno fachowy bo to była okręgowa stacja kontroli pojazdów
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 07 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Pon Kwi 02, 2007 16:49   

fenster napisał/a:
Jezeli chodzi o prace silnika podczas jazdy to jest super i juz nie mam pojecia co tu moge poradzic wiec w akcie desperacji wymieniam czujnik temperatury

Rzeczywiście akt desperacji... ;)
Ja bym go nie ruszał. Można go sprawdzić zwykłym miernikiem. Opis testowania jest bodajże w FAQ na stronie klubowej.
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
rovero 




Pomógł: 8 razy
Dołączył: 12 Gru 2006
Posty: 298
Skąd: Nowa Sól/Wrocław



Wysłany: Pon Kwi 02, 2007 16:53   

Cytat:
Jezeli chodzi o prace silnika podczas jazdy to jest super i juz nie mam pojecia co tu moge poradzic wiec w akcie desperacji wymieniam czujnik temperatury , a co do sprzetu diagnostycznego to w sumie nie mam pojecia , ale na pewno fachowy bo to była okręgowa stacja kontroli pojazdów


Oj z doświadczenia wiem, że nie należy uważać każdej okręgowej stacji diagnostycznej za fachową :) Dobry sprzęt + słaby magik i problemy gotowe :D

Nie wymieniaj wszystkiego tylko posprawdzaj miernikiem napiecie na przewodach, bo inaczej to pół auta wymienisz i usterki nie znajdziesz. :wink:
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
Owsik 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 06 Sty 2007
Posty: 164



Wysłany: Pon Kwi 02, 2007 19:51   

Cytat:
napiszcie ile pala wasze roverki z silnikiem 1.4 K16 na miescie a ile w trasie


Trasa - 5,5l/100km
Mieszana- 7,9l/100km
Miasto- who cares :mrgreen:
_________________
BYŁ Rover 200 '99 1.4 16v - Midnight Blue
 
 
 
skupa 



Dołączyła: 08 Lis 2006
Posty: 43
Skąd: 3Miasto



Wysłany: Pon Kwi 02, 2007 21:42   

Moj R214Si 103KM pali w miescie 12 litrow przy emeryckiej jezdzie - az boje sie myslec ile wyzlopie, gdybym jezdzila na pelnych gwizdkach.. :twisted:

Po swietach zamierzam sprawdzic sonde oscyloskopem, a potem bede myslec co dalej. :grin:
 
 
 
rovero 




Pomógł: 8 razy
Dołączył: 12 Gru 2006
Posty: 298
Skąd: Nowa Sól/Wrocław



Wysłany: Pon Kwi 02, 2007 23:40   

skupa napisał/a:
Moj R214Si 103KM pali w miescie 12 litrow przy emeryckiej jezdzie - az boje sie myslec ile wyzlopie, gdybym jezdzila na pelnych gwizdkach.. :twisted:


:o :o :o

skupa napisał/a:
Po swietach zamierzam sprawdzic sonde oscyloskopem, a potem bede myslec co dalej. :grin:


A szarpie Ci silnik itp? Sprawdzałaś świece i palce? :wink:
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
paff 



Pomógł: 23 razy
Dołączył: 09 Lis 2006
Posty: 560
Skąd: Bydgoszcz



Wysłany: Wto Kwi 03, 2007 03:56   

hmm...zapytalem ile pala a sam sie nie pochwalilem

miasto 10.5-11.5
trasa 7-8

pali 11.5 jak jezdze glownie mega-krotkie odcinki po 5km lub stoje duzo na swiatlach, jak da sie po miescie pojechac a nie postac to jest lepiej - no ale takie uroki miasta

do wymiany idzie czujnik temp, mam dziwne objawy z odpalaniem, znaczy na zimnym silniku musze mu troszke gazem pomoc ze by odpalili, bo tak obroty dojda do 500-800 i zgasnie. jak juz raz odpale to na cieplo jest gicior. Gadalem o tym z Tomim, wspominal ze mial podobne objawy i wymienil czujnik temp wody.

a co do komputerowego badania to lambda albo czujnik temp wody musza wykazywac zgon zeby komputer to wykazal, a z tego co wiem (bosch KTS)
- stara lambda wolno zmienia napiecie i przez to wieksze spalanie
- czujnik temp wody- niekoniecznie musi sie popsuc na amen - zmieni sie charakterystyka termistora i w pewnych zakresach klamie (tata znajomego naprawia pralki - tam tez sa takie czujniki :lol: )
 
 
rovero 




Pomógł: 8 razy
Dołączył: 12 Gru 2006
Posty: 298
Skąd: Nowa Sól/Wrocław



Wysłany: Wto Kwi 03, 2007 10:48   

paff napisał/a:
do wymiany idzie czujnik temp, mam dziwne objawy z odpalaniem, znaczy na zimnym silniku musze mu troszke gazem pomoc ze by odpalili, bo tak obroty dojda do 500-800 i zgasnie. jak juz raz odpale to na cieplo jest gicior. Gadalem o tym z Tomim, wspominal ze mial podobne objawy i wymienil czujnik temp wody.


a silnik krokowy?
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
Ostatnio zmieniony przez rovero Wto Kwi 03, 2007 11:30, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
skupa 



Dołączyła: 08 Lis 2006
Posty: 43
Skąd: 3Miasto



Wysłany: Wto Kwi 03, 2007 11:28   

rovero napisał/a:
A szarpie Ci silnik itp? Sprawdzałaś świece i palce? :wink:



Silnik nie szarpie i wszystko jest ok - tylko to zabojcze spalanie. :cry:

Rozrzad wymieniony jak bozia przykazala, uszczelka pod pokrywa silnika i miska olejowa, wszystkie plyny i filtry, swiece sprawdzone. :grin: :grin:

Moze sie czepiam tego spalania, ale dopoki nie sprawdze - nie bede pewna. :grin:


:grin:

Palec i kopulka jeszcze nie sprawdzone - jak mozna to sprawdzic? - lubie znac chociaz teorie, zeby moc mechaniora sprawdzic, czy mi nie sciemnia przy badaniach. :grin: :grin:
_________________
R214Si 1998r. 1,4L/16V
 
 
 
kqba 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 22 Lut 2007
Posty: 262
Skąd: Żory



Wysłany: Wto Kwi 03, 2007 12:58   

paff napisał/a:
do wymiany idzie czujnik temp, mam dziwne objawy z odpalaniem, znaczy na zimnym silniku musze mu troszke gazem pomoc ze by odpalili, bo tak obroty dojda do 500-800 i zgasnie. jak juz raz odpale to na cieplo jest gicior. Gadalem o tym z Tomim, wspominal ze mial podobne objawy i wymienil czujnik temp wody.


Miałem podobny problem w Skodzie Felicji. Padnięty był termostat. Objawy: silnik się nie nagrzewał, ciężko było zapalić na zimno - trzeba było potrzymać na 2 tys. obr. bo inaczej się dławil.
Wymieniłem termostat i czujnik temp, i wszystko wróciło do normy.
 
 
tomatok 



Dołączył: 16 Sty 2007
Posty: 9
Skąd: Wroclaw



Wysłany: Sob Sie 11, 2007 20:16   

witam
w miescie 12 l. z klima, czyli standard jak widze po innych wypowiedziach
 
 
bobomaniobo 



Dołączył: 18 Sie 2006
Posty: 11
Skąd: Warszawa



Wysłany: Nie Sie 12, 2007 15:28   

może się nie znam ale mój po mieście ( najczyściej odcinki 10 km ) pali 8,5 do 9 l
specjalnie go nie oszczędzam i najczęściej zmiana biegu przy 3500 obr
nie wiem czy to u mnie jest coś nie tak czy u was
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R214Si] Duże zużycie benzyny
casjan Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 2 Wto Maj 15, 2007 16:21
wolarz
Brak nowych postów [R 214 Si] DUŻE ZUŻYCIE PALIWA
krystek1980 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 13 Czw Lis 08, 2007 08:14
Kris
Brak nowych postów [R214Si] - nie pali, jest iskra, jest paliwo na wtryskach
marekp90 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 0 Pią Gru 14, 2018 13:55
marekp90
Brak nowych postów [214Si 1,4 98] wysokie CO + wysokie zużycie paliwa
remikwiat Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 15 Wto Sty 08, 2008 22:28
piter34
Brak nowych postów [R214Si 1.4 16V] co to jest?
Dziarka Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 10 Sob Mar 13, 2010 16:03
DANTE79R



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink