Forum Klubu ROVERki.pl :: [R400] Za dużo pali
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: kasjopea
Czw Lis 18, 2010 16:47
[R400] Za dużo pali
Autor Wiadomość
marcin236 




Dołączył: 27 Maj 2006
Posty: 8
Skąd: Wałcz



  Wysłany: Sro Kwi 04, 2007 09:02   [R400] Za dużo pali
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.6 Rok produkcji: 1996

Witam,
Mam problem ze swoim Roverkiem 416 Si. Mianowicie zaczyna mi coraz więcej
palić. Problem ten wg moich obliczeń powoli ale rośnie. Po mieście w obecnej
chwili pali około 12 l/100, na trasie około 9 l/100. Pamiętam że podczas
przeglądu w maju 2006 na analizie spalin mechanik powiedział mi że troche
jest zbyt bogata mieszanka "może któryś wtrysk leje a katalizator ma pan na
poziomie 50%". I powiem jeszcze jedną rzecz, zapach spalin nie jest jak z
innych aut. Wydaje mi się że czuć jak w starych samochodach bez
katalizatora, tylko czy nawet jeśli padł mi kat to czy ma to znaczenie na
spalanie? Może sonda? Dodam jeszcze że silnik pracuje jak najbardzij ok, na
zimnym 1250obr, poźniej ładnie spadają, temperatura też ok. Nawet ostatnio
na autostradzie rozpędziłem go bez większego problemu do 210. Nie jestem
mechanikiem ale czy może to być coś z wtryskami, sondą lub katalizatorem?
Filtry, oleje, świece oraz przewody WN wymienione. świece nie mają jakiegoś
nagaru, wszystkie są "czyste" i tak samo wyglądają.
Proszę o poradę.

Pozdrawiam,
Marcin, Rover 416Si '96

w temacie model auta wpisujemy w nawiasie kwadratowym z podaniem rocznika - przeczytaj zasady kącika "Usterki i porady techniczne" // brt
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Sob Gru 25, 2010 23:16, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Kwi 04, 2007 09:02   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 07 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Sro Kwi 04, 2007 09:59   

marcin236 napisał/a:
Po mieście w obecnej
chwili pali około 12 l/100, na trasie około 9 l/100

Za dużo... :(

marcin236 napisał/a:
Pamiętam że podczas
przeglądu w maju 2006 na analizie spalin mechanik powiedział mi że troche
jest zbyt bogata mieszanka "może któryś wtrysk leje a katalizator ma pan na
poziomie 50%"

Nie ma takiej opcji, aby stwierdzić, że katalizator ma xx % :mrgreen:
Jesli jest bogata mieszanka, to ja zajął bym się lambdą.
Opis testowania masz na stronie klubowej w technicznym FAQ.

marcin236 napisał/a:
Nawet ostatnio
na autostradzie rozpędziłem go bez większego problemu do 210.

To się nadaje z kolei do "nie do wiary". ;)

Sprawdź lambdę.
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
js 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 12 Kwi 2006
Posty: 89
Skąd: Katowice



Wysłany: Sro Kwi 04, 2007 10:47   

Jak staniesz z tyłu auta to czuć benzynę?

Sondę bardzo łatwo sprawdzić multimetrem.


Ja moim 400-a z silnikiem 2.0i jechalem (3 osoby na pokładzie) 215km/h i więcej to auto nie chce pojechać, mimo idealnie prostej drogi na Wrocław. Więc te 210 bez problemu jest dziwne :-)
Chyba, że sam bym pojechał 230 :-)
 
 
 
wiktorio0001 



Dołączył: 15 Lip 2006
Posty: 51
Skąd: warszawa



Wysłany: Sro Kwi 04, 2007 12:17   

Więc te 210 bez problemu jest dziwne :-)


A wcale nie dziwne ja też bez problemu na autostradzie w Niemczech śmigałem 210km/h swoim cacuniem :lol:
 
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 159 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3633
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Sro Kwi 04, 2007 12:23   

wiktorio0001 napisał/a:
A wcale nie dziwne ja też bez problemu na autostradzie w Niemczech śmigałem 210km/h swoim cacuniem


warto dodac LICZNIKOWE 210 co z rzeczywistoscia ma niestety malo wspolnego
polecam zabrac na poklad GPS
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
marcin236 




Dołączył: 27 Maj 2006
Posty: 8
Skąd: Wałcz



Wysłany: Sro Kwi 04, 2007 13:02   

Widzę że temat się rozwinął co do prędkośi. Tak się składa że miałem GPS-a i wyszło 198 także faktycznie liczniki trochę przekłamują. Ale wróćmy do wątku tematu. Sonde muszę zmierzyć i zobaczymy co wyjdzie.

[ Dodano: Sro Kwi 04, 2007 9:01 pm ]
Ok, już po testach. Wyszło tak. Nie wiem czy to ma znaczenie ale zmierzyłem i na ciepłym i na zimnym silniku i wyniki są praktyczcnie takie same. Napięcie mierzone skacze w granicach od ~0,15v do ~0,85v. W trakcie puszczenia gazu z obrotów napięcie spada do 0v i później znowu skacze w tych samych granicach.

Czekam na wasze komentarze.

Marcin
 
 
 
magot
[Usunięty]






Wysłany: Sro Kwi 04, 2007 21:30   

mam ten sam problem..dlatego prosiłbym o rade innych użytkowników...
mój roverek, nawet na dłuższej trasie (40-80km) przy bardzo spokojnej jeździe (80-100km/h) spala ok 9l, to chyba o wiele za duużo!
dodam, ze autko było sprowadzone pod koniec 2006r. miał uszkodzona chłodnice co dalej uszkodziło 1 tłok - mechanik rozebrał wszystko i powymieniał co trzeba, nawet dodał, że silniczek jest naprawde zadbany! wiec co to może być?!
pomocy!
Pozdrawiam
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 07 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Czw Kwi 05, 2007 12:42   

magot napisał/a:
mam ten sam problem..dlatego prosiłbym o rade innych użytkowników...
mój roverek, nawet na dłuższej trasie (40-80km) przy bardzo spokojnej jeździe (80-100km/h) spala ok 9l, to chyba o wiele za duużo!
dodam, ze autko było sprowadzone pod koniec 2006r. miał uszkodzona chłodnice co dalej uszkodziło 1 tłok - mechanik rozebrał wszystko i powymieniał co trzeba, nawet dodał, że silniczek jest naprawde zadbany! wiec co to może być?!
pomocy!
Pozdrawiam

Poczytaj sobie techniczny FAQ na stronie klubowej. Tam masz wymienione wszystkie (prawie) przyczyny podwyższonego spalania.
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
magot
[Usunięty]






Wysłany: Czw Kwi 05, 2007 18:18   

piter34 w tym problem, ze szukałem tam i nie moge znaleźć :-(
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 07 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Czw Kwi 05, 2007 18:24   

magot napisał/a:
piter34 w tym problem, ze szukałem tam i nie moge znaleźć :-(

Ja znalazłem bez problemu: ;-)
Klik
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
magot
[Usunięty]






Wysłany: Czw Kwi 05, 2007 18:51   

dobra, jest mi po prostu wstyd! :] naprawdę szukałem wczoraj i nic....ale dziękuje za pomoc!
Pozdrawiam
 
 
magot1 




Dołączył: 22 Kwi 2007
Posty: 6
Skąd: Chodzież



Wysłany: Czw Kwi 26, 2007 00:01   

jak by ktoś tu jeszcze kiedyś zaglądal... to ja proponuje obejrzeć termostat, bo jezeli na trasie pali za dużo, to lambda nie ma nic współnego (ona jest ważna przy małych obrotach silnika - miasto)
przez cała zime, na trasie mój Roverek 416 s.i. spalał ok 9-10 l/km przy ok 100 km/godz i 1-2 osobach, a teraz, jak przygrzało słoneczko i zrobiło sie ciepło, to na trasie przy 4 osobach, włączonej klimie i predkości 120-130 spalił 7,04 to już wmiare dobry wynik :-)
w tym tygodniu ide sprawdzić termostat...ale po wstepnej rozmowie z mechanikiem, wynika, że to on jest winny :-)
 
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 159 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3633
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Czw Kwi 26, 2007 00:33   

magot1 napisał/a:
ona jest ważna przy małych obrotach silnika - miasto


no nie bardzo moge sie z tym zgodzic
bo sygnal z sondy jest olewany przez kompa w kilku przypadkach miedzyinnymi jest to przypadek, jesli dosc gwaltownie dodajemy gazu
a w miescie taka sytuacja jest dosc czesta
wtedy chcial nie chcial mamy bogata mieszanke, bo wazniejsza jest max moc z silnika, a nie sklad spalin
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 07 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Czw Kwi 26, 2007 09:57   

magot1 napisał/a:
bo jezeli na trasie pali za dużo, to lambda nie ma nic współnego

Wręcz przeciwnie.
Lambda odgrywa największą rolę podczas pracy silnika ze stałą prędkością obrotową.
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
tomke 



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 16 Mar 2007
Posty: 77
Skąd: Pleszew



Wysłany: Pią Kwi 27, 2007 23:15   

magot1 napisał/a:
jak by ktoś tu jeszcze kiedyś zaglądal... to ja proponuje obejrzeć termostat, bo jezeli na trasie pali za dużo, to lambda nie ma nic współnego (ona jest ważna przy małych obrotach silnika - miasto)
przez cała zime, na trasie mój Roverek 416 s.i. spalał ok 9-10 l/km przy ok 100 km/godz i 1-2 osobach, a teraz, jak przygrzało słoneczko i zrobiło sie ciepło, to na trasie przy 4 osobach, włączonej klimie i predkości 120-130 spalił 7,04 to już wmiare dobry wynik :-)
w tym tygodniu ide sprawdzić termostat...ale po wstepnej rozmowie z mechanikiem, wynika, że to on jest winny :-)


No i co z tym termostatem ?? ? Czyżby piter34 i cała reszta miała rację? Ciekaw jestem czy się tego dowiemy? :cool:
_________________
Rover 400 1.4Si 16v
www.tomke78.fotosik.pl
 
 
 
Azazel 



Dołączył: 31 Sty 2007
Posty: 14
Skąd: Milejów



Wysłany: Nie Kwi 29, 2007 11:47   

No i znowy musze się dołączyć. Mam problem ze swoim Roverkiem 200 Przed wczoraj miałem taka sytuacje, zagrzał mi się do prawi max w miescie. najpierw jechałem trasą z prędkością około 60-90 i jak dojechałem do miasta trafiłem na korki. Tu wiadomo zółwim tempem al edo przodu. nagle zobaczyłem, że temperatura zaczeła sie zbliżać do max, jak słyszałem wentylator się ząłączył ale nei było gdzi ezjechać aby poczekać aby ostygł. Dojechałem na miejsce i poczekałem z podniesioną machą aż spadnie temp. No i spadła. Potem juz nei bylo tego. Trzyma około pół wskazania na manometrze. Nie wiem co mu może być. Zaczął mi chlać jak opój spod sklepu z winem. Pali srednio 8,2 na jezdę zróżnicowaną. 40 % miasto i 60 trasa przy jeździe tak max do 120.
Nie wymieniałem przewodów swiece mają 10 kkm i są to NGK

Poradźcie czy jak pojadę na komputer to wskarze mi co jest przyczyną abym w slepo nei wymieniał wszystkiego jak leci ??
Dodam, że sprawdzano sondę lambda bo przez to spalanei zastanawiam się nad gazem, no i wyszło, że spoko, dwa dni temu miałem przegląd i chłopaki sprawdzali tez spaliny, w normie.


Help me bo juz nie wiem co robić
W zimie palił mi około 7 max
w listopadzie zeszłego roku spalił w trasie z prędkością na autostradzie przez okolo 150 km z prędkościa rzędu 130-150 tylko 6,4 więc nei rozumiem co mu się stało

Help, czy komputer pokarze usterke

Azazel
 
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Nie Kwi 29, 2007 19:22   

Ja bym sprawdził czujnik temp. ten który wysyła dane do kompa. Jak on jest walnięty to wzrośnie zuzycie paliwa i później będzie siewentylator załączał. U cibie obie przyczyny występują, wiec włąśnie od tego czujnika zacznij. Można go sprawdzić omomierzem. Opis był już na forum.
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 07 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Czw Maj 03, 2007 16:21   

Azazel napisał/a:
Help, czy komputer pokarze usterke

Pokaże wskazania czujników oraz błędy zapisane w pamięci ECU, a diagnosta musi coś z tych ifno wymyślić...
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
Azazel 



Dołączył: 31 Sty 2007
Posty: 14
Skąd: Milejów



Wysłany: Czw Maj 03, 2007 23:41   

piter34 napisał/a:
Pokaże wskazania czujników oraz błędy zapisane w pamięci ECU, a diagnosta musi coś z tych ifno wymyślić...


No to nei pokazał żądnych błęów, trochę się męczył z połączeniem z kompem, nie czytał mu nic z ECU ale w końcu połączył i nei wykrył żadnych błędów. Muszę szukać samodzielnie. Temperaturę trzyma prawidłowo, nie sprawdzałem czujnika ale po wskazówce wychodzi, że działa jak trzeba, wentylator się załącza. Muszę jedynie wyczyścić krokowca i przepustnicę i jak nie znajdę to już nei wiem.
Na 14 maja jestem też ustawiony na założenie gazu. Zobaczymy co będzie dalej

Ale dzięki za rady i pomoc (już kliknąłem)
 
 
 
freego 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Kwi 2007
Posty: 20
Skąd: Kujawsko-pomorskie



Wysłany: Pią Maj 04, 2007 13:03   

Witam
Nie chcę być czrnowidzem ale jeśli masz takie kłopoty ze spalaniem na benzynie to proponowałbym najpierw doprowadzić autko do porządku z benzyną a dopiero wówczas montować gaz. Z doświadczenia wiem, że późniejsze problemy z gazem ( czego nie życzę) będą tłumaczone niewłaściwą pracą na benzynie. W zależności od rodzaju instalacji przy źle działającej benyznie gaz będzie prawdopodobnie chodził źle lub jeszcze gorzej. Taka jest moja rada i opinia.

Pozdrawiam i życzę rozwiązania problemu - szybkiego i skutecznego.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R400 1.4si 97r ] przerywa i duzo pali
adam8056 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 12 Pią Gru 25, 2009 22:45
adam8056
Brak nowych postów [R 420 sdi 99'] Mój Rover za dużo pali ?.
pietrek Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 7 Nie Lut 28, 2010 13:07
Krzysi3k
Brak nowych postów [r45] szarpie silnikiem, dużo pali
irek42 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 4 Pią Paź 24, 2014 20:05
irek42
Brak nowych postów [r420] duzo pali na gazie
b.j Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 23 Sro Sty 23, 2013 21:46
b.j
Brak nowych postów [rover 416 si] niewkreca sie na obroty i duzo pali
zixu Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 11 Wto Cze 19, 2012 17:09
zixu



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink