Forum Klubu ROVERki.pl :: Silnik 2.0 Gsi Turbo do R400 z 1996 roku.
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Silnik 2.0 Gsi Turbo do R400 z 1996 roku.
Autor Wiadomość
Tymek 



Dołączył: 08 Kwi 2007
Posty: 34
Skąd: Wrocław



Wysłany: Nie Kwi 08, 2007 12:52   Silnik 2.0 Gsi Turbo do R400 z 1996 roku.

Witam, poszukuje informacji na temat swap'u silnika 1.6 na 2.0 Turbo. Wiem, ze latwo napewno nie bedzie, ale widzialem takie przerobki w Anglii (konkretnie widzialem 2.0 Turbo w R200) ale niestety nie mam juz kontaktu z wlascicielem. Bede wdzieczny za wszelkie informacje i kontakty.
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Kwi 08, 2007 12:52   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Nie Kwi 08, 2007 18:01   

Myslę, że łatwiej by było przerabiać R420Si. W niej jest taki sam silnik, tyle, że w wersji bez turbo. Tak więc odpada kombinowanie z mocowaniem silnika, wymianą skrzyni, półosiami, itp, itd. Ponadto warto kupić nie tylko silnik ale i skrzynię, ponieważ w standardzie przy 2.0 turbo jest torsen w skrzyni. A bardzo się przy tym silniku przydaje ;)
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
Tymek 



Dołączył: 08 Kwi 2007
Posty: 34
Skąd: Wrocław



Wysłany: Nie Kwi 08, 2007 21:20   

Niestety jestem szczesliwym posiadaczem 416 Si... chcialem sprzedac i kupic 220 Turbo ale z moja 400 mam setki wspanialych wspomnien i nie zamierzam sie jej pozbywac. A jest ciut za wolna (nie bedzie mnie tatus katowal punto HGT :razz: ). O skrzyni juz wiem. Ogolnie to planuje kupic cale 220 Turbo i wtedy przymierzac sie do przekladki, wydaje mi sie ze bedzie o wiele prosciej majac dwa cale jezdzace auta. Z doswiadczenia znajomych tez wiem ze warto kupic cale auto bo przy zakupie samego silnika okazuje sie ze brakuje kilku pozornie malo waznych pierdolek ktore jak przyjdzie co do czego sa drogie albo trudno dostepne. Najbardziej na dzien dzisiejszy boje sie polosi (kumpel jest w trakcie wkladania TDi do Corrado i ma problem z za dluga polosia - nikt we Wroclawiu nie chce jej skrocic).

Brt po twoim poscie wnosze, ze 420 ma inaczej mocowany silnik wiec moja jedna z opcji (wlozenie 2.0 i uturbienie wlasnie odpadla). 1.6 tez chyba nie ma sensu dlubac ze wzgledu na duze koszty i brak dostepnych klutych gratow do silnika.

Moze we Wroclawiu i okolicach ma 220 Turbo i bylby tak pomocny i dal namowic sie na maly przegladzik na kanale - porownanie lap, poduszek, i zawieszenia ?
_________________
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.
 
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Nie Kwi 08, 2007 21:33   

Nie wiem jak wygląda mocowanie silnika serii K i T, ale podejrzewam, że są różne. Tyle, że skoro silnik 2.0 benzyna był wkładany do R420 to ja bym szukał zawieszenia silnika i skrzyni własnie od tego modelu. Ponadto ZTCP to konstrukcja silnika serii T i L jest zbliżona (pod względem ułożenia osprzętu silnika), więc moze i od 420SDi też mocowania by podeszły.
Co do porównania i oglądnięcia Tomcia to chyba tylko u Gawina, ale nie wiem, czy jest na chodzie. Kontaktu poszukaj w archiwum pod hasłem Gawin ;)

PS. Wpadnij kiedyś na spota lokalnego ;)
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
Senn 




Pomógł: 18 razy
Dołączył: 03 Kwi 2007
Posty: 663
Skąd: Warszawa - Falenica

Rover 800

Wysłany: Wto Kwi 10, 2007 12:33   

Tymek, ja na Twoim miejscu nie pakowalbym sie w takiego swapa. Nie zastanawiales sie nad wsadzeniem VVC. Bedziesz mial 160 kucy z lekkiej serii K. Bez problemu go podwiesisz na standardowe mocowania od 1.6. Wsadzisz PG1 i bedziesz sie cieszyl konkretnym butem. Druga opcja jest 1.8 Turbo. Sprawa podobna do tego co wyzej.
_________________
Above all, it's a Rover
Rover 820Si 96' & FSO 1500C 83' & MG ZS180 05' & Renault Espace IV 09'
 
 
Tomi
[Usunięty]






Wysłany: Wto Kwi 10, 2007 23:25   

Najłatwiej chyba będzie przerobić 420SDi... Półosie, chłodnica z intecooler'em, większość poduszek i podobne zawieszenie.
 
 
Valander_wwa 




Pomógł: 9 razy
Dołączył: 07 Kwi 2007
Posty: 283
Skąd: Warszawa

Rover 200

Wysłany: Sro Kwi 11, 2007 00:06   

Tomi napisał/a:
Najłatwiej chyba będzie przerobić 420SDi... Półosie, chłodnica z intecooler'em, większość poduszek i podobne zawieszenie.


wreszcie dotarł .... witamy :D
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Sro Kwi 11, 2007 00:18   

Tomi napisał/a:
Najłatwiej chyba będzie przerobić 420SDi... Półosie, chłodnica z intecooler'em, większość poduszek i podobne zawieszenie.


Hmmmm to pewnie i z przeróbką R220SDi jest podobnie :twisted: ;) Tylko gdzie śmigło wcisnać ;)
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
Przemek_Docent 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 16 Sie 2002
Posty: 226
Skąd: Warszawa



Wysłany: Sro Kwi 11, 2007 00:22   

Tymek napisał/a:
Moze we Wroclawiu i okolicach ma 220 Turbo i bylby tak pomocny i dal namowic sie na maly przegladzik na kanale - porownanie lap, poduszek, i zawieszenia ?

Witaj - z Warszawy daleko, więc nie pokażę spodu ;-) ale różnice są na 100%.
Jak rozumiem mówisz o nowszej 400-ce.
Pewnie brakuje jej jednego ucha w karoserii z przodu silnika na dole...
W kanciakach jest takie i wykorzystuje się je tylko w 2.0 serii T. Silnik jest do niego przykręcony poprzez długą łapę na styku silnika i skrzyni.
_________________
"Racing Is Life. Anything that happens before or after is just waiting..."
S.McQueen, Le Mans
 
 
 
Tymek 



Dołączył: 08 Kwi 2007
Posty: 34
Skąd: Wrocław



Wysłany: Sro Kwi 11, 2007 08:54   

Wiem, ze latwo nie bedzie... ale tez i nie ma byc :mrgreen: (skoro mozna wlozyc oplowskiego LET'a do starej Corsy A to tu tez da sie zrobic).

Dzis bede ogladal dokladnie 220 i 400 od spodu na podnosniku tak wiec pewnie tez podejme juz jakies decyzje o czym was oczywiscie poinformuje. Silnik 1.8 vvc jest bardzo dynamiczny, az bylem w szoku prowadzac kiedys MG F. Ale z tego co szukam to ciezko znalezc taki silnik nie mowiac tu o jakis w miare rozsadnych pieniadzach, jesli ktos ma taki dostepny to poprosze o kontakt, moze skoro pasuje na lapy to najpierw pobawie sie takim silniczkiem :lol:
_________________
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.
 
 
 
Senn 




Pomógł: 18 razy
Dołączył: 03 Kwi 2007
Posty: 663
Skąd: Warszawa - Falenica

Rover 800

Wysłany: Sro Kwi 11, 2007 15:20   

Szkoda ze sie nie dogadalismy wczesniej bo niedawno sprzedalem taki. Mial wyladowac w polonezie, ale wkoncu zrezygnowalem w obawie przed konsekwencjami w postaci cotygodniowej wymiany skrzyni i mostu :) Ja jezdzilem 200Vi i jest masakra w pozytywnym tego slowa znaczeniu :) Turbo na pewno bedzie silniejszy, ale jest ciezszy. Jak masz czas i miejsce to mozesz sie bawic. A jak chcesz to zrobic szybko bez problemow to pozostaje VVC lub 1.8 Turbo
_________________
Above all, it's a Rover
Rover 820Si 96' & FSO 1500C 83' & MG ZS180 05' & Renault Espace IV 09'
 
 
Tymek 



Dołączył: 08 Kwi 2007
Posty: 34
Skąd: Wrocław



Wysłany: Sro Kwi 11, 2007 15:25   

Powiedz mi za ile sprzedales ten silnik ? Warto najpierw jezdzic na skrzyni ktora mam czy wymieniac odrazu szukac skrzyni PG1 ? Czy w ogole R65 bedzie pasowala do 1.8 ?
_________________
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.
 
 
 
Senn 




Pomógł: 18 razy
Dołączył: 03 Kwi 2007
Posty: 663
Skąd: Warszawa - Falenica

Rover 800

Wysłany: Czw Kwi 12, 2007 07:14   

Silnik z calym osprzetem, wiazka silnika, komputerem, stacyjka z kluczykiem za 2900 :grin: Tanio kupilem, tanio sprzedalem. Teraz troche zaluje, ale co ma wisiec nie utonie. Moze kiedys jeszcze wsadze takiego potwora do poloneza. Na razie musze sie zadowolic zwyklym 1.8 :) Skrzynia fizycznie powinna podejsc, ale pewnie szybko siadzie, a poza tym moga wyjsc rozne kwiatki po drodze. W silnikach od 1.8 w gore Rover stosowal juz PG1. Przy moim swapie z 1.4 na 1.8 na przyklad musialem dorabiac tulejke do walu korbowego zeby odpowiednie lozysko walka sprzeglowego osadzic. W 1.8 otwor w wale jest wiekszy. Nie wiem jaki masz w roverku wieloklin na walku sprzeglowym bo powinienes zastosowac sprzeglo 215mm, a ono ma 18 zebow.
Widzisz ja jak na razie spialem silnik 1.8 ze skrzynia FSO na sprzegle 185mm :) i jak na razie hula, ale jak dlugo tego najstarsi indianie nie wiedza.
_________________
Above all, it's a Rover
Rover 820Si 96' & FSO 1500C 83' & MG ZS180 05' & Renault Espace IV 09'
 
 
bulczas 



Dołączył: 26 Cze 2007
Posty: 1
Skąd: uk



Wysłany: Sro Lip 04, 2007 23:43   

Senn napisał/a:
TymekNie zastanawiales sie nad wsadzeniem VVC. Bedziesz mial 160 kucy z lekkiej serii K. Bez problemu go podwiesisz na standardowe mocowania od 1.6.


czy do 414 8v też vvc będzie pasować?
 
 
Senn 




Pomógł: 18 razy
Dołączył: 03 Kwi 2007
Posty: 663
Skąd: Warszawa - Falenica

Rover 800

Wysłany: Wto Lip 10, 2007 08:47   

Jezeli silnik jest serii K to nie powinno byc problemu.
_________________
Above all, it's a Rover
Rover 820Si 96' & FSO 1500C 83' & MG ZS180 05' & Renault Espace IV 09'
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów 1989-1996 Rover 216/416 GSi (UK/Europe) Turbo Kit
Gość Tuning mechaniczny 3 Pią Gru 19, 2008 22:47
Marrkus
Brak nowych postów Silnik samochodu rover 820 turbo, silniki 1.8 rodziny k
menzuramenzura Tuning mechaniczny 10 Sob Kwi 17, 2010 23:19
Bocian_s
Brak nowych postów [R820ti Vitesse Turbo 2.0 Sport] Dla fanów Turbo i Blow Off
roiven Tuning mechaniczny 9 Sro Mar 28, 2012 12:07
dobryziom
Brak nowych postów [MG ZR] VVC na 2.0 turbo
jrdarus1 Tuning mechaniczny 206 Sob Maj 17, 2014 13:12
karole36qp
Brak nowych postów MG ZR 160 turbo kit
zbrojak Tuning mechaniczny 69 Pon Wrz 29, 2008 11:13
kamil_luczak



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink