Forum Klubu ROVERki.pl :: [R416] Schodzenie silnika z obrotów.
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: kasjopea
Czw Lis 18, 2010 18:53
[R416] Schodzenie silnika z obrotów.
Autor Wiadomość
Lechos 




Pomógł: 297 razy
Dołączył: 24 Mar 2007
Posty: 1793



Wysłany: Pon Maj 21, 2007 11:40   

PHJOWI napisał/a:
wymieniłeś potencjometr przepustnicy?

gdzie to siedzi i czy mozna to jakos reanimowac?
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Maj 21, 2007 11:40   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
PHJOWI 



Pomógł: 317 razy
Dołączył: 02 Kwi 2007
Posty: 2766
Skąd: NOWE MIASTO N/W wlkp



Wysłany: Pon Maj 21, 2007 11:45   

SIEDZI TO Na przepustnicy podłączone pod to są kable jedyne na przepustnicy, zreanimować jest ciężko
_________________
SERWIS ROVER MG TESTER MG ROVER T4 TEL:
0504045682 Z BRAKU CZASU RZADKO JESTEM NA FORUM , NAJLEPIEJ DZWONIĆ PO 18
 
 
Lechos 




Pomógł: 297 razy
Dołączył: 24 Mar 2007
Posty: 1793



Wysłany: Pon Maj 21, 2007 11:48   

a da to sie jakos pomierzyc czy jest dobre czy walniete?
 
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 07 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Pon Maj 21, 2007 12:03   

Lechos napisał/a:
a da to sie jakos pomierzyc czy jest dobre czy walniete?

Tak. Sprawdź jakie napięcie generuje w zależności od wychylenia przepustnicy.
Jeżeli brak logicznej korelacji, to czujnik jest padnięty.
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
kqba 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 22 Lut 2007
Posty: 262
Skąd: Żory



Wysłany: Pon Maj 21, 2007 13:41   

Przez weekend trochę przyglądałem się temu problemowi w moim aucie, i tak:
na zimnym silniku problem występuje, ale szybko ustępuje. Na rozgrzanym jest ok. Problem zaczyna się po włączeniu klimy, wtedy obroty po dodaniu gazu tak do 3-4 tys. na chwilę się zatrrzymują.
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 07 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Pon Maj 21, 2007 14:19   

kqba napisał/a:
Przez weekend trochę przyglądałem się temu problemowi w moim aucie, i tak:
na zimnym silniku problem występuje, ale szybko ustępuje. Na rozgrzanym jest ok. Problem zaczyna się po włączeniu klimy, wtedy obroty po dodaniu gazu tak do 3-4 tys. na chwilę się zatrrzymują.

Krokowca oczywiście sprawdziłeś...?
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
kqba 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 22 Lut 2007
Posty: 262
Skąd: Żory



Wysłany: Pon Maj 21, 2007 21:36   

Nie. Właśnie zamierzam się za to zabrać.
 
 
tomke 



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 16 Mar 2007
Posty: 77
Skąd: Pleszew



Wysłany: Pon Maj 21, 2007 22:03   

kqba napisał/a:
po włączeniu klimy, wtedy obroty po dodaniu gazu tak do 3-4 tys. na chwilę się zatrrzymują


Mi się zatrzymują na 2tyś rpm. Wtedy lekko przygazuje i wraca do normy około 950rpm Jutro rano będę czyścił krokowca. :roll: Zdam relacje.
Pozdro :cool:
_________________
Rover 400 1.4Si 16v
www.tomke78.fotosik.pl
 
 
 
Lechos 




Pomógł: 297 razy
Dołączył: 24 Mar 2007
Posty: 1793



Wysłany: Wto Maj 22, 2007 11:47   

Jestem swiezo po czyszczenie przepustnicy i krokowca----- zadnej poprawy, obroty jak sie wieszaly przy schodzeniu (1-1,5 sek) tak nadal sie wieszaja. W tym typie silnika nietrzeba wykrecac przpustnicy aby ja wyczysc (brak w srodku jakichkolwiek kanalikow), wystarczy odlaczyc przewod idacy od filtra powietrza i mamy wszystko jak na dloni (u mnie troszke syfu bylo w miejscu gdzie domyka sie klapka przepustnicy, zreszta tez plastikowa). Krokowca tez wystarczy rozkrecic z 2 srubek (rozpolowic) bez odkrecania go od kolektora, nic sie nie wysypie, ja mialem tylko troszczeczke zasyfialy grzybek.
PHJOWI napisał/a:
a wymieniłeś potencjometr przepustnicy? on może blokować przepustnice i się zawiesza gaz

Wlasnie nie wymienilem, ale nic nie blokuje, klapka po puszczenie szybko i ladnie sie domyka. Popoludniu mam zamiar skoczyc do goscia co zajmuje sie wtryskami i gaznikami, moze on cos poradzi i zmierzy czy CPP podaje dobry sygnal.
Po ile moga chodzic uzywki badz nowe? i czy musi CPP byc od danego modelu czy nie ma roznicy?
Jeszcze putanko--- czy wtryski moga glosno chodzic i co to by oznaczalo?
 
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 07 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Wto Maj 22, 2007 11:58   

Lechos napisał/a:
Jeszcze putanko--- czy wtryski moga glosno chodzic i co to by oznaczalo?

One z reguły głośno chodzą (cykają) i świadczy to o tym, że po prostu pracują.

Lechos napisał/a:
lasnie nie wymienilem, ale nic nie blokuje, klapka po puszczenie szybko i ladnie sie domyka. Popoludniu mam zamiar skoczyc do goscia co zajmuje sie wtryskami i gaznikami, moze on cos poradzi i zmierzy czy CPP podaje dobry sygnal.

Daj znać co z tego wyjdzie.
Skoro przepustnica i krokowiec jest OK, to może jednak TPS ma jakieś dziwne fazy.

Lechos napisał/a:
Po ile moga chodzic uzywki badz nowe? i czy musi CPP byc od danego modelu czy nie ma roznicy?

Nie kojarzę jak ten czujnik tam wygląda. Generalnie każdy TPS działa na takiej samej (albo podobnej) zasadzie. Jeśli podpasuje i pracuje w takim samym zakresie napięć to powinno dać się zamienić. Niemniej jednak tyle jest teraz używek z anglików, że ja bym raczej w tę stronę szedl.
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
maseuko 




Dołączył: 20 Kwi 2007
Posty: 4
Skąd: Olsztyn-Gdańsk



Wysłany: Sro Maj 23, 2007 19:26   

Mi także sie wydaje ze to jest od klimy... U mnie takie zjawisko zachodzi gdy robie redukcje, daje gaz i wciskam sprzeglo... A zauwazylem ze w miescie tak nie mam... tylko poza.. a jak jade w trase to tylko z klima :P reasumujac zadaje pytanie czy to przez klime ? bo nie chce mi sie wierzyć ;P
 
 
 
Lechos 




Pomógł: 297 razy
Dołączył: 24 Mar 2007
Posty: 1793



Wysłany: Sro Maj 23, 2007 19:44   

piter34 napisał/a:
Daj znać co z tego wyjdzie

Wiec tak, wyszlo to tylko 80 zl z kieszeni. Komp wykazal blad krokowca ale to przez to, ze go mialem odlaczonego i profilaktycznie gosc go jeszcze w czyms wymoczyl. Reasumujac -- jak byla zwloka okolo sekundowa tak jest nadal i przyszlo mi uwierzyc ze ten typ tak ma i jakos nie moge tej przypadlosci powiazac z klima. Dzis wiozlem kumpla i powiedzial mi, ze kiedys juz tez jechal Roverkiem 416 i jako postronna osoba moze stwierdzic ,ze na taka klase sa to bardzo glosne silniki mimo wytlumienia klapy silnika i myslal ze przy 110km/h jade jeszcze na 4 biegu.
 
 
 
MarTnes 




Dołączył: 04 Maj 2007
Posty: 23
Skąd: Nysa



Wysłany: Sro Maj 23, 2007 21:47   

Lechos napisał/a:
jako postronna osoba moze stwierdzic ,ze na taka klase sa to bardzo glosne silniki mimo wytlumienia klapy silnika i myslal ze przy 110km/h jade jeszcze na 4 biegu


Zauważyłem, że silnik trochę hałasuje ale w przedziale 3000 do 4000 obrotów. Jak osiągnie już 4000 wtedy robi się spokojniejszy. Takie odniosłem wrażenie. Trochę bardziej też hałasuje jak się przyspiesza, bo jadąc ze stałą prędkością jest OK :razz:

Piszę o tym jako nowy użytkownik roverka. Stąd może zauważam różnicę, bo wczesniej śmigałem mazdą. Ale czy to przeszkadza? Sądzę, że nie i jest to kwestia przyzwyczajenia :mrgreen:
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 07 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Czw Maj 24, 2007 10:41   

Lechos, czy możesz zarejestrować ten moment przywieszenia obrotów na komórce i wrzucić tutaj?
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
Lechos 




Pomógł: 297 razy
Dołączył: 24 Mar 2007
Posty: 1793



Wysłany: Czw Maj 24, 2007 14:06   

ok, zobacze co sie da zrobic.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R416] DZIWNY SPADEK OBROTÓW
koni Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 24 Sro Cze 06, 2007 17:05
koni
Brak nowych postów [ Ankieta ] [R416] Zawieszanie się obrotów + eksploatacja na LPG
voice1983 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 4 Czw Cze 13, 2013 22:51
Tomahawk
Brak nowych postów [Rover 420 Si Lux] Szarpanie silnika do 2 tys obrotów.
Patriko2009 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 3 Wto Gru 17, 2013 12:12
Micros
Brak nowych postów [R416 si] POMOCY !!!! Nie schodzi z obrotów na biegu jałowym
rybka-edi Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 6 Sro Gru 31, 2014 12:16
rybka-edi
Brak nowych postów [R416] Buczy przy 2 tys obrotów na każdym biegu
paput Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 20 Czw Mar 12, 2009 18:13
paput



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink