Forum Klubu ROVERki.pl :: [R416] Robi kangurka na 1 i 2 biegu.
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R416] Robi kangurka na 1 i 2 biegu.
Autor Wiadomość
Lechos 




Pomógł: 297 razy
Dołączył: 24 Mar 2007
Posty: 1793



Wysłany: Wto Kwi 17, 2007 10:56   [R416] Robi kangurka na 1 i 2 biegu.
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.6 Rok produkcji: 1997

Witam, co moze byc przyczyna skakania, szarpania (robi sobie kangurka) przy jezdzie na jednolitej predkosci na 1 i 2 biegu. Jadac np. 2 przy 20-30km/h sobie poszarpuje az siara na miescie jakby ktos nieumiejetnie bawil sie sprzeglem. Na 3,4,5 i (R)akiecie tego nie ma.
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Czw Gru 30, 2010 00:41, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Kwi 17, 2007 10:56   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 07 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Wto Kwi 17, 2007 12:18   

Słaba kondycja układu zapłonowego silnika, brudna przepustnica, syfne paliwo, zapchany filtr paliwa, słaba wydajnośc wtryskiwaczy, padająca pompa paliwa, bla, bla
Możnaby pisac.
Zajmij się świeca, przewodami, palce i kopułką, przeczyść krokowca i przepustnicę. :mrgreen:
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
Lechos 




Pomógł: 297 razy
Dołączył: 24 Mar 2007
Posty: 1793



Wysłany: Wto Kwi 17, 2007 12:33   

Szarpanie nie jest spowodowane brakiem lub gubieniem iskry, moze zajme sie tym krokowcem i przepustnica.
 
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 07 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Wto Kwi 17, 2007 12:35   

Lechos napisał/a:
Szarpanie nie jest spowodowane brakiem lub gubieniem iskry

Skąd wiesz...? :???:
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
paff 



Pomógł: 23 razy
Dołączył: 09 Lis 2006
Posty: 560
Skąd: Bydgoszcz



Wysłany: Wto Kwi 17, 2007 13:34   

a moze zawieszenie silnika?

mam podobne objawy - aczkolwiek znosne, a wiem ze mam uwalona jedna poduszke pod silnikiem po stronie rozrzadu, napisalem o tym posta
_________________
820ti Coupe :-) raw power
 
 
Rowan 




Pomógł: 166 razy
Dołączył: 28 Mar 2007
Posty: 2965
Skąd: Sędziszów



Wysłany: Wto Kwi 17, 2007 15:11   

To może być też wina kali które sie zakłada na świece.
 
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 07 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Wto Kwi 17, 2007 15:23   

Rowan napisał/a:
To może być też wina kali które sie zakłada na świece.

Dokładnie. Pisałem wyżej o przewodach wysokiego napięcia.
Przygody z kangurkami i szarpaniem miał Xytras. Wszystko się naprawiło po wymianie kabli WN.
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
mpg 




Pomógł: 7 razy
Dołączył: 11 Sty 2007
Posty: 99
Skąd: Warszawa



Wysłany: Wto Kwi 17, 2007 18:27   

Miałem i poniekąd nadal mam to samo. Wymieniłem kopułkę zapłonu (brudna, poprzypalane styki), palec i uszczelniacz wałka (mechanik twierdził, że olej się przedostawał i powodował przeskoki iskier). Jest duuużo lepiej, da się ruszać bez gazu, ale nadal troszkę się buja.

Jak można na oko ocenić stan przewodów (poza szukaniem przeskakujących iskier)? Bo świece mam w miarę nowe, w dobrym stanie i być może kable były wymieniane razem z nimi, więc bez sensu byłoby je zmieniać jeśli są OK.
 
 
marthinez 



Pomógł: 84 razy
Dołączył: 02 Gru 2006
Posty: 932
Skąd: Szczecin



Wysłany: Wto Kwi 17, 2007 18:36   

mpg napisał/a:
Jak można na oko ocenić stan przewodów (poza szukaniem przeskakujących iskier)? Bo świece mam w miarę nowe, w dobrym stanie i być może kable były wymieniane razem z nimi, więc bez sensu byłoby je zmieniać jeśli są OK.


Najlepszym sposobem srawdzenia kabli jest właśnie szukanie iskier. Stajemy gdzieś w bardzo ciemnym miejscu, odpalamy autko, bieżemy spryskiwacz z wodą (np. taki do spryskiwania kwiatków) i psikamy. Jak naszym oczom ukażą się "błyskawice" to wiadomo kable do wymiany.
Można też sprawdzić właśnie metodą "na oko". Zginamy kable w różne strony i patrzymy, czy nie ma pęknięć, przetarć, itp. Jeżeli są, wymieniamy.
Ogólnie jak kable są sztywne w dotyku to moim zdaniem kwalifikuja się do wymiany.
Pozdrawiam... :wink:
 
 
Rowan 




Pomógł: 166 razy
Dołączył: 28 Mar 2007
Posty: 2965
Skąd: Sędziszów



Wysłany: Wto Kwi 17, 2007 18:42   

Bo właśnie ja jak miałem jeszcze Nubire II 1.6 SX to tak miałem szarpało że trudno było ruszyć. Mechanik znajomy powiedział że to wina kabli. Wymieniłem i auto jeździ jak nowe(chociaż teraz to nie wiem jak jeździ :mrgreen: ).
 
 
 
Lechos 




Pomógł: 297 razy
Dołączył: 24 Mar 2007
Posty: 1793



Wysłany: Sro Wrz 12, 2007 18:08   

Panowie temat nadal aktualny pomimo wymiany przewodow WN, swiec, kopulki, palucha, krokowiec czyszczony. Roverek sobie nadal szarpie choc poduchy ma tez OK. Pozostaje sprzeglo ale ono chyba by dawalo znac o sobie podczas puszczania pedalu a nie podczas normalnej jazdy. Jakies pomysly :sad: ?? ?
 
 
 
giewu 




Pomógł: 203 razy
Dołączył: 19 Kwi 2007
Posty: 1907
Skąd: Łódź



Wysłany: Sro Wrz 12, 2007 18:11   

Lechos napisał/a:
...Pozostaje sprzeglo ale ono chyba by dawalo znac o sobie podczas puszczania pedalu a nie podczas normalnej jazdy. Jakies pomysly :sad: ?? ?
jeśli problem by tkwił w wadliwym sprzęgle (np. powiedzmy docisk) to rzeczywiście sprawa, by dotyczyła tylko ruszania ... a powiedz czy na tych niskich biegach tak się dzieje niezależnie od obrotów silnika ? co w sytuacji jeśli go przytrzymasz na ciut wyższych ?
_________________
zanim się wygłupisz polecam: nasza strona główna, techniczny FAQ, forumowa szukajka, punkty pomógł ...
 
 
 
Lechos 




Pomógł: 297 razy
Dołączył: 24 Mar 2007
Posty: 1793



Wysłany: Sro Wrz 12, 2007 18:17   

dzieje sie to na niskich obrotach, jakbys posuwal sie w korku ulicznym i jechal jednostajnie na niskich obrotach i gdy juz chcesz dodac ciut gazu to musisz wdusic sprzeglo i go ze sprzegla przydusic, na wyzszych obrotach raczej tego nie ma
 
 
 
yorker 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 25 Maj 2007
Posty: 116
Skąd: Poznań



Wysłany: Sro Wrz 12, 2007 18:19   

Mam bardzo podobnie
_________________
POZDRAWIAM
 
 
 
giewu 




Pomógł: 203 razy
Dołączył: 19 Kwi 2007
Posty: 1907
Skąd: Łódź



Wysłany: Sro Wrz 12, 2007 18:22   

Lechos napisał/a:
dzieje sie to na niskich obrotach... na wyzszych obrotach raczej tego nie ma
to akurat ewidentnie wskazuje jednak na układ zapłonowy :mrgreen:
_________________
zanim się wygłupisz polecam: nasza strona główna, techniczny FAQ, forumowa szukajka, punkty pomógł ...
 
 
 
Kozik 




Pomógł: 141 razy
Dołączył: 09 Lut 2007
Posty: 3306
Skąd: Sanok

MG ZS

Wysłany: Sro Wrz 12, 2007 18:23   

giewu napisał/a:
Lechos napisał/a:
dzieje sie to na niskich obrotach... na wyzszych obrotach raczej tego nie ma

to akurat ewidentnie wskazuje jednak na układ zapłonowy


A co dokładnie w układzie zapłonowym???
bo też tak mam
_________________
Pozdrawiam Kozik
 
 
 
Lechos 




Pomógł: 297 razy
Dołączył: 24 Mar 2007
Posty: 1793



Wysłany: Sro Wrz 12, 2007 18:27   

giewu napisał/a:
to akurat ewidentnie wskazuje jednak na układ zapłonowy

wszystko wymienione wiec co jeszcze???

[ Dodano: 12 Wrzesień 2007, 18:33 ]
dodam ze przewody stare robile taka dyskoteke i swiece pomimo ze mozna je bylo palcami odkrecic byly ladnie przepalone, po wymianie zadnej roznicy
 
 
 
giewu 




Pomógł: 203 razy
Dołączył: 19 Kwi 2007
Posty: 1907
Skąd: Łódź



Wysłany: Sro Wrz 12, 2007 18:34   

Kozik napisał/a:
...A co dokładnie w układzie zapłonowym???...
Lechos napisał/a:
...wszystko wymienione wiec co jeszcze???

świece zapłonowe, przewody wysokiego napięcia, kopułka aparatu zapłonowego, palec rozdzielacza zapłonu, aparat zapłonowy, cewka zapłonowa ... mam nadzieję, że o niczym nie zapomniałem ;)
_________________
zanim się wygłupisz polecam: nasza strona główna, techniczny FAQ, forumowa szukajka, punkty pomógł ...
 
 
 
Lechos 




Pomógł: 297 razy
Dołączył: 24 Mar 2007
Posty: 1793



Wysłany: Sro Wrz 12, 2007 18:39   

troszke kosztowne to eliminowanie usterki, cos w rodzaju serwisow czyli wymieniaczy nie naprawiaczy :???:
 
 
 
giewu 




Pomógł: 203 razy
Dołączył: 19 Kwi 2007
Posty: 1907
Skąd: Łódź



Wysłany: Sro Wrz 12, 2007 18:46   

Lechos napisał/a:
troszke kosztowne to eliminowanie usterki, cos w rodzaju serwisow czyli wymieniaczy nie naprawiaczy :???:
Lechos tu nie chodzi od razu o wymienianie ... próbuję podpowiedzieć co sprawdzać :razz:
choć z drugiej strony nie uważasz, że takie "taksówkarskie" podejście naprawdę niekorzystnie odbija się na silniku ? przecież raz wymieniony (na nowy) element pochodzi zdecydowanie dłużej niż stary, czyszczony, regenerowany itp.
_________________
zanim się wygłupisz polecam: nasza strona główna, techniczny FAQ, forumowa szukajka, punkty pomógł ...
Ostatnio zmieniony przez giewu Sro Wrz 12, 2007 18:56, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R416 Si] drgania na biegu jałowym
Robertt Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 9 Pią Maj 13, 2011 20:00
Robertt
Brak nowych postów [R416 1.6Si 96r]gdzie czujnik biegu wstecznego?
Szymek123456 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 1 Czw Wrz 24, 2009 20:16
Lechos
Brak nowych postów [R416] Buczy przy 2 tys obrotów na każdym biegu
paput Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 20 Czw Mar 12, 2009 18:13
paput
Brak nowych postów [R416 si] POMOCY !!!! Nie schodzi z obrotów na biegu jałowym
rybka-edi Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 6 Sro Gru 31, 2014 12:16
rybka-edi
Brak nowych postów [R416] Brak mocy, ledwo rusza na 1-szym biegu
r_afal Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 3 Pią Lip 03, 2009 09:04
r_afal



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink