Forum Klubu ROVERki.pl :: [R200'96+] Upgrade hamulców
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R200'96+] Upgrade hamulców
Autor Wiadomość
Owsik 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 06 Sty 2007
Posty: 164



Wysłany: Czw Kwi 26, 2007 01:07   [R200'96+] Upgrade hamulców

Jak wiadomo w okrągłych 200tkach skuteczność hamowania pozostawia wiele do życzenia. Czy zna ktoś może albo nawet przerabiał na własnej skórze jakieś sposoby na poprawę tego stanu ?
Nie chodzi mi tu o jakieś kit'y za nie wiadomo ile $$$, tylko o rozwiązania za rozsądną kwotę, proporcjonalną do wartości auta ;-)

Może zacisk+tarcza z 600tki ?
_________________
BYŁ Rover 200 '99 1.4 16v - Midnight Blue
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Kwi 26, 2007 01:07   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 07 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Czw Kwi 26, 2007 09:59   

Pierwsze co przychodzi mi do głowy to hamulce z 200Vi albo jakiegoś MG ZRa.
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
Sachar 



Pomógł: 10 razy
Dołączył: 15 Lis 2006
Posty: 309
Skąd: Warszawa



Wysłany: Czw Kwi 26, 2007 11:02   

Ja ostatnio wymieniłem tarcze na brembo max - koszt 350 zł za parkę + nowe klocki i wymiana płynu - znaczna poprawa skuteczności - w koncu heble nadążają za silnikiem :smile:
 
 
Owsik 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 06 Sty 2007
Posty: 164



Wysłany: Czw Kwi 26, 2007 12:30   

Sachar, ale Ty masz z tego co widzę Vi - tam czasem nie ma hebli większych niż w 214 ?
Ja mam 200 1.4 16v i mam z przodu tarcze lite... :roll: (ABS brak na szczęście)
_________________
BYŁ Rover 200 '99 1.4 16v - Midnight Blue
 
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Czw Kwi 26, 2007 12:56   

Podepnę się pod wątek. mam z przodu założone wentylowane Brembo + klocki Lucas iii.... nie jestem zadowolony z tego zestawu :/ Po pierwsze strasznie szybko lecą tarcze. Od wymiany jest zrobione jakieś 30-kilka kkm a rant jest już spory :/ Za to klocki są zuzyte w niewielkim stopniu. Po drugie samo hamowanie jest niezadowalające, zarówno pod względem czułości jak i skuteczności, szczególnie z wyższych prędkości.
Tez się zastanawiam nad jakimś swapem, ale raczej za jakiś czas. Ogólnie polecanym zestawem na grupie są tarcze + klocki ATE. Jest też chyba wersja rowkowana. Moze ktoś z tu obecnych ma jakieś doświadczenia z powyższym zestawem i może coś na ten temat napisac??

A co do wymiany na zestaw od ZR to chyba wiąże się to tez z koniecznością wymiany zacisków mocowań, felg itp. Tego chciałbym uniknąć i pozostać przy seryjnym rozmiarze, ale poprawić działanie.
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
Sachar 



Pomógł: 10 razy
Dołączył: 15 Lis 2006
Posty: 309
Skąd: Warszawa



Wysłany: Czw Kwi 26, 2007 13:21   

Z tego co się orientowałem to jednym z lepszych zestawów są tarcze Black Diamond + klocuszki EBC Green Stuff, ewentualnie Woking (wokingi delikatniej obchodzą się z tarczami). Znam kilka osób które testowały taki zestaw i nie narzekają. Tylko niestety cena rzuca na kolana - tarcze 600, klocki EBC 230 zł
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Czw Kwi 26, 2007 13:26   

Docent ZTCP narzekał na EBC Green Stuffy i przesiadł sie na Red Stuffy. Wymieniał też tarcze, ale nie pamiętam na jakie. Hmmm pewnie pojawi sie tu i opisze wrażenia :D ostatnio jak gadaliśmy, to był jeszcze na dotarciu ;)
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
Owsik 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 06 Sty 2007
Posty: 164



Wysłany: Czw Kwi 26, 2007 14:20   

Brt napisał/a:
Docent ZTCP narzekał na EBC Green Stuffy


Też słyszałem o nich niepochlebne opinie.


Brt napisał/a:
Ogólnie polecanym zestawem na grupie są tarcze + klocki ATE. Jest też chyba wersja rowkowana. Moze ktoś z tu obecnych ma jakieś doświadczenia z powyższym zestawem i może coś na ten temat napisac??


How much ?
_________________
BYŁ Rover 200 '99 1.4 16v - Midnight Blue
 
 
 
stanley200 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 18 Kwi 2007
Posty: 106
Skąd: Bełchatów



Wysłany: Czw Kwi 26, 2007 15:20   

Myślę ze najlepiej dopasować tarcze i zaciski od R600.Sama średnica tarcz w R600 przód 282 tył 260 da chyba zadowalające efekty. 10 maja moje autko ląduje w garażu i będę próbował to wszystko zmontować do kupy, co z tego wyjdzie zobaczymy.
 
 
 
Owsik 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 06 Sty 2007
Posty: 164



Wysłany: Czw Kwi 26, 2007 15:25   

stanley200, to koniecznie zdaj potem relacje. Przy tych ilościach aut ściągniętych z UK na części wydaje mi się, że to rozwiązanie będzie najbardziej ekonomiczne.
_________________
BYŁ Rover 200 '99 1.4 16v - Midnight Blue
 
 
 
Adolf 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 05 Mar 2006
Posty: 62
Skąd: Warszawa



Wysłany: Czw Kwi 26, 2007 15:34   

ja jakieś pół roku temu kupiłem kpl. EBC tarcze + klocki.. podstawową wersję..

i.. jestem mocno rozczarowany.. :mad:
także nie polecam podstawowej wersji.. może wyższe wersję lepiej się sprawują..
_________________
ex - MGF
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Czw Kwi 26, 2007 15:45   

stanley200 napisał/a:
Myślę ze najlepiej dopasować tarcze i zaciski od R600.Sama średnica tarcz w R600 przód 282 tył 260 da chyba zadowalające efekty

Yyyy ale tarcze w R600 mają inny rozstaw otworów pod szpilki :| Będziesz je ponownie nawiercał?? :shock: Czy jakiś inny pomysł??
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
stanley200 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 18 Kwi 2007
Posty: 106
Skąd: Bełchatów



Wysłany: Czw Kwi 26, 2007 21:13   

Na pewno zdam relacje. Pomysł jest taki żeby zamontować zaciski od R600 a co do rozstawu to przecież można dokupić tarcze 282 mm z rozstawem 4x100 i będzie wszystko grało, a przecież takie tarcze nie są aż tak strasznie drogie. Co do nawiercanych i nacinanych tarczy to na pewno poprawiają skuteczność hamowania bo lepiej odprowadzają gazy, a jak są jeszcze większej średnicy minimum 280mm i do tego przynajmniej dwu tłoczkowe zaciski R200 powinien stawać dęba.
 
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Czw Kwi 26, 2007 21:22   

OK qmam :) i czekam na relację ;)
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 07 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Pią Kwi 27, 2007 10:58   

Ja w R200 założył ATE tarcze i klocki (model PowerDisc) i zauważyłem zanczną poprawę
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Pią Kwi 27, 2007 11:05   

Jak tak dalej się będą zuzywały, to jesienia trzeba będzie wymienić :( lipa bo za krótko obecne wytrzymały :/ No nic, narazie tył idzie do wymiany ;)
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
Owsik 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 06 Sty 2007
Posty: 164



Wysłany: Sob Kwi 28, 2007 00:30   

piter34, a jakie koszta tych tarcz i klocków ?
_________________
BYŁ Rover 200 '99 1.4 16v - Midnight Blue
 
 
 
Tomi
[Usunięty]






Wysłany: Wto Maj 01, 2007 15:54   

W R600 są hamulce typu Akebono i nie są chyba wymienne z hamulcami w R200 (typ LUCAS). Rozsądniejszym będzie wymiana na hamulce ZSa 180 (tarcze 280).

[ Dodano: Wto Maj 01, 2007 3:57 pm ]
Tarcze PowerDisc działają naprawdę fajnie, ale niestety nie są już produkowane :-(
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Wto Maj 01, 2007 17:34   

Tomi, a obecnie z tarcz ATE jakie są dostępne i które z nich byś polecał??
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 07 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Czw Maj 03, 2007 11:19   

Owsik napisał/a:
piter34, a jakie koszta tych tarcz i klocków ?

Nie pamiętam. Dawno je zakładałem.
Koszt nie był jednak "porażający". ;-)
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Upgrade 25
Chopek92 Tuning mechaniczny 0 Sro Paź 19, 2016 21:08
Chopek92
Brak nowych postów Upgrade head cylinders k series
Chopek92 Tuning mechaniczny 19 Wto Maj 30, 2017 20:51
Chopek92
Brak nowych postów [R 75]Przekładka hamulców od MG ZT V6 V8
davidlive Tuning mechaniczny 22 Sob Gru 21, 2013 12:38
rafalmis1
Brak nowych postów [R45]zmiana hamulców
lukasz17 Tuning mechaniczny 3 Wto Wrz 11, 2012 19:44
lukasz17
Brak nowych postów [R 45] Swap hamulców
Stilek74 Tuning mechaniczny 4 Pią Wrz 02, 2016 20:24
bociannielot



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink