Forum Klubu ROVERki.pl :: [R 75]Przekładka hamulców od MG ZT V6 V8
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R 75]Przekładka hamulców od MG ZT V6 V8
Autor Wiadomość
davidlive 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 01 Kwi 2008
Posty: 320
Skąd: Orzelec Duży



  Wysłany: Nie Gru 23, 2012 12:36   [R 75]Przekładka hamulców od MG ZT V6 V8

Witam .

sprawa wygląda następująco , posiadam R 75 1.8 T i na wiosnę będzie już konieczne aby wymienić tarcze i klocki .
Dziś na stacji CPN widziałem MG ZT V6 2.5 i zauważyłem że ma bardzo duże tarcze hamulcowe z przodu .

Oryginalne 284 mm z v6 v8 325 mm

I teraz mam pytanie czy wystarczy wymienić zaciski i założyć tarcze i klocki od V6 (V8) czy muszę wymieniać również zwrotnice ?

Oryginalne tarcze nie są złe ale przydały by się większe , teraz mimo że zima za oknem przy ostrym hamowaniu na mieście jednak nie wyrabiają się z tak dużym autem , tym bardziej z kompletem ludzi na pokładzie .

jeśli temat już był to proszę przenieść.

[ Dodano: Nie Gru 23, 2012 12:36 ]
Widzę że nikt przede mną tego chyba nie robił więc podzielę się tym co już wiem na ten temat.

sprawa wygląda następująco, podzwoniłem troszkę po szrotach i innych złomowiskach, w celu wyszukania kogoś kto ma oba typy hamulców.

Udało mi się znaleźć taki złom , koleś porównał części z wersji 284mm i 325mm , okazało się że zwrotnice w obu przypadkach są identyczne .

wnioski:

wystarczy kupić zaciski od wersji 325 , plus oczywiście tarcze i klocki i po sprawie .


Tak wygląda to obecnie, al jak znam życie na pewno cos mnie zaskoczy.

Jestem jednak jeden malutki szczegół

Niestety mniejszych felg niżeli 17" nie można założyć , więc rosną koszta opon zimowych .

pozdrawiam, i za wiosnę odświeżę temat
_________________
ford focus 1.8 tdci 115 KM(2002r) obecnie ROVER 620 Ti Vitesse 200KM(97r)(SPRZEDAM ) KONTA
KT POD 669 482 723
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Gru 23, 2012 12:36   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
greg-si 
Klubowicz





Pomógł: 152 razy
Dołączył: 25 Paź 2008
Posty: 3530
Skąd: ze wschodu

Rover 400

Wysłany: Nie Gru 23, 2012 13:28   

davidlive, z tego co słyszałem to chyba MaReK ma właśnie większe hamulce w swoim ZT.
Może podbić do niego?
_________________
R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Nie Gru 23, 2012 15:11   

on ma z ZT190 albo ZTT190 hample. Tyle, ze smiga na ori 18 harispinach cały rok.
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
rodi_ 




Pomógł: 17 razy
Dołączył: 26 Sty 2008
Posty: 635
Skąd: Cork, Sokolka

MG ZT

Wysłany: Nie Gru 23, 2012 17:12   

Ja mam w swoim heble od 190. Wszystko pasuje p&p, nawet przewody mozesz zostawic oryginalne. Niektorzy pisza ze trzeba wymieniac bo od 190 sa troche dluzsze, ale u mnie po zalozeniu wcale napiete nie sa.
A jesli chodzi o felgi to 17 tez podchadza, przeciez wersja 75 v8 wychodzila seryjnie na 17. Gosc na jednym z forow z UK powiedzial mi ze trzeba lekko podszlifowac zacisk i wtedy jest ok na oryginalnych 17.
Jesli chodzi o skutecznosc to jest naprawde gigantyczna roznica.
I jeszcze jedna sprawa a propo kupowania uzywek. Ja kupilem jeden zestaw od goscia z allegro i okazalo sie ze kupilem takie same jak mialem. W opisie bylo ze od v6 190, a pozniej koles sie tlumaczyl ze pracownicy mu to wyciagali i tak opisali. Jak cos to niech Ci wysle szczegolowe fotki, na zaciskach od 190 masz logo BMW a na normalnych Ate
Jak masz jeszcze jakies pytania to wal smialo.
_________________
Don't drink and drive, just smoke and fly
 
 
 
davidlive 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 01 Kwi 2008
Posty: 320
Skąd: Orzelec Duży



Wysłany: Pon Gru 24, 2012 13:47   

Dzięki za pomoc.

Jak juz team sie ruszył , to mam jeszcze jedno pytanie , skoro te zaciski są od BMW to może warto poszukać dwu tłoczkowych ?

Felgi mam nieoryginalne 17 z zimówkami, ale juz w kiepskim stanie .

Liczyłem założyć na zimę 15 ale ściągałem koła i zobaczyłem że tarcze już słabe .

Tak czy inaczej założę heble od 190 , trzeba tylko z silnika jeszcze te 190 wycisnąć ;p
_________________
ford focus 1.8 tdci 115 KM(2002r) obecnie ROVER 620 Ti Vitesse 200KM(97r)(SPRZEDAM ) KONTA
KT POD 669 482 723
 
 
rodi_ 




Pomógł: 17 razy
Dołączył: 26 Sty 2008
Posty: 635
Skąd: Cork, Sokolka

MG ZT

Wysłany: Pon Gru 24, 2012 17:09   

Moze i bys znalazl cos od BMW, ale raczej tanie to nie bedzie. Hamulce na dobrej tarczy i klocku mysle ze beda wystarczajace, skoro wedlug konstruktorow BMW wystarczaja do 330d. No a o 15 to mozesz zapomniec niestety, cale szczescie ze ja u siebie nie musze zimowek zakladac.
_________________
Don't drink and drive, just smoke and fly
 
 
 
davidlive 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 01 Kwi 2008
Posty: 320
Skąd: Orzelec Duży



Wysłany: Pon Gru 24, 2012 17:36   

15 to wiadome, liczyłem że 16 wejdzie ale tez lipa , zostawię te 17 na zime a na lato jeśli znajdę kupie te fele



Mam jeszcze jedno pytanie kupie te zaciski to na 80 % będą wymagały regeneracji czyli wymiany wszystkich uszczelnień, w sumie to wolał bym to zrobić profilaktycznie .

Skąd taki zestaw naprawczy wsiąść
_________________
ford focus 1.8 tdci 115 KM(2002r) obecnie ROVER 620 Ti Vitesse 200KM(97r)(SPRZEDAM ) KONTA
KT POD 669 482 723
 
 
rodi_ 




Pomógł: 17 razy
Dołączył: 26 Sty 2008
Posty: 635
Skąd: Cork, Sokolka

MG ZT

Wysłany: Pon Gru 24, 2012 17:58   

W TomaTeam kiedys widzialem ze sa, ale to musisz zadzwonic i sie dopytac czy to dokladnie te. A jak nie to od 330d:wink: powinienes dostac bez problemu
Ja swoje zalozylem bez zmieniania bo nie moglem sie doczekac
_________________
Don't drink and drive, just smoke and fly
 
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Sro Gru 26, 2012 03:08   

Tak. Jam tego dokonał ;) Zaraz po przeszczepie szyb elektrycznych z tyłu przyszła pora na tuning hamulców ;) Zdecydowałem się tylko dlatego, że przy agresywniejszej jeździe, bądź jeździe z dużym obciążeniem wagowym standardowe hamulce nie wystarczały. Szybko się grzały, przegrzewały, pedał był miękki i i takie tam ;)

Komplet zakupiłem u p. Adama z Zakroczymia w b. atrakcyjnej cenie. W tak atrakcyjnej, że sam mariusz418 całą drogę przeżywał, że to nie on jest ich właścicielem ;) Kupiłem zaciski, klocki, tarcze, blaszki mocujące klocek. Klocki wrzuciłem nowe, a tarcze były w tak dobrym stanie, że poddałem je obróbce i jeżdżą do dzisiaj ;) Mimo, że hamulce większe, to nie wpłynęło to znacząco na drogę hamowania. Rzeczywiście klocki się nie gotują, a tarcze lepiej oddają ciepło, nie mniej w drodze powrotnej ze Zlotu z Radomia udało mi się je "zasiwić" ;)

Z przekładką nie było najmniejszego problemu. Zakupiony komplet najpierw poddałem gruntownemu czyszczeniu, malowaniu podkładem do wysokich temp. oraz farbą do zacisków koloru srebrnego ;) Poszedłem na parking, rozłożyłem narzędzia i z pomocą dobrych duchów wymieniłem komplet ;)

Niestety na ten zestaw zacisków nie wejdą 15 czy 16 więc problem mam też z dojazdówką. W momencie złapania gumy na przedzie, muszę tył przełożyć na przód, a dojazdówkę założyć na tył ;)

Po całym przeszczepie wymieniłem płyn hamulcowy, a także wężyk od pompy vaacum, który sparciał i miał przeloty, co owocowało, że po kilku dohamowywaniach pedał robił się twardy i hamulca nie było w ogóle - co przy 120 km/h w ruchu miejskim jest bardzo stresujące ;)

Przy okazji zrobiłem też przeszczep tarczy kotwicznej z tyłu, gdyż przy n-tym nawrocie na ręcznym wyrwała mi się cała instalacja :) O to cały mój tuning hamulców ;) Jeździ do dzisiaj i bardzo sobie go chwalę ;)
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
rodi_ 




Pomógł: 17 razy
Dołączył: 26 Sty 2008
Posty: 635
Skąd: Cork, Sokolka

MG ZT

Wysłany: Sro Gru 26, 2012 10:49   

Marek a pamietasz kiedy je zmieniales?
Bo mnie wlasnie w konia zrobil koles z alledrogo, i mial zaklad w Zakroczymiu.
_________________
Don't drink and drive, just smoke and fly
 
 
 
davidlive 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 01 Kwi 2008
Posty: 320
Skąd: Orzelec Duży



Wysłany: Sro Gru 26, 2012 13:14   

Ok czyli w zasadzie wszystko już wiem

Więc czekam do wiosny i robię mody
_________________
ford focus 1.8 tdci 115 KM(2002r) obecnie ROVER 620 Ti Vitesse 200KM(97r)(SPRZEDAM ) KONTA
KT POD 669 482 723
 
 
pazdzi0h 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Wrz 2011
Posty: 226
Skąd: Bełchatów



Wysłany: Sro Gru 26, 2012 21:12   

rozumiem, ze różnicach między V8 a resztą polega tylko na innych zestawie hamulcowym z przodu, natomiast z tyłu są te same tarczobębny ?
_________________
"bo gdybym zginął to opiekuj się moją rodziną..."
 
 
davidlive 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 01 Kwi 2008
Posty: 320
Skąd: Orzelec Duży



Wysłany: Sro Gru 26, 2012 22:28   

Moim zdaniem hamulce tyłu powinny byc inne , chodzi o tył napęd , półosie .

Ale pewny nie jestem .

A co narzekasz na tylne hamulce ?
_________________
ford focus 1.8 tdci 115 KM(2002r) obecnie ROVER 620 Ti Vitesse 200KM(97r)(SPRZEDAM ) KONTA
KT POD 669 482 723
 
 
rodi_ 




Pomógł: 17 razy
Dołączył: 26 Sty 2008
Posty: 635
Skąd: Cork, Sokolka

MG ZT

Wysłany: Czw Gru 27, 2012 10:54   

V8 ma z tylu dwutloczkowe zaciski bodajze AP Racing i tarcze wentylowane 332mm :o . Czyli zestaw duzo lepszy niz w reszcie
_________________
Don't drink and drive, just smoke and fly
 
 
 
pazdzi0h 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Wrz 2011
Posty: 226
Skąd: Bełchatów



Wysłany: Czw Gru 27, 2012 11:05   

rodi_ napisał/a:
V8 ma z tylu dwutloczkowe zaciski bodajze AP Racing i tarcze wentylowane 332mm :o . Czyli zestaw duzo lepszy niz w reszcie


dzieki,

wlasnie dziwne wydawalo mi sie, ze tylko z przodu inne tarcze a z tylu ten sam zestaw
_________________
"bo gdybym zginął to opiekuj się moją rodziną..."
 
 
davidlive 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 01 Kwi 2008
Posty: 320
Skąd: Orzelec Duży



Wysłany: Czw Gru 27, 2012 18:17   

czyli z tyłu ma większe heble niż z przodu?
_________________
ford focus 1.8 tdci 115 KM(2002r) obecnie ROVER 620 Ti Vitesse 200KM(97r)(SPRZEDAM ) KONTA
KT POD 669 482 723
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Pią Gru 28, 2012 00:52   

rodi_ napisał/a:
Marek a pamietasz kiedy je zmieniales?
Bo mnie wlasnie w konia zrobil koles z alledrogo, i mial zaklad w Zakroczymiu.

Nie pamiętam... coś na wiosnę chyba...
Adam z Zakroczymia, raczej nie oszukuje ludzi i ma dobre opinie, a przede wszystkim ceny.
Posiada części do R75/ZT w całkiem niezłej jakości. Bardzo sympatyczny gość. Jak po używki, to załatwiam to u niego.
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
TomaszM 




Pomógł: 13 razy
Dołączył: 04 Lis 2010
Posty: 272
Skąd: Łódź

Rover 75

Wysłany: Pią Gru 28, 2012 10:54   

davidlive napisał/a:
czyli z tyłu ma większe heble niż z przodu?

Normalne, w wielu autach tak jest, że średnica z tyłu jest większa (nawet w starej Vectrze A miałem 256 z przodu i 270 z tyłu), jednak średnica to nie wszystko - liczy się też grubość i powierzchnia cierna... generalnie dla dobrego zachowania auta polecam zmieniać zestawem przód+tył a nie tylko sam przód - tył naprawdę sporo nie raz pomaga, szczególnie przy komplecie pasażerów...
 
 
davidlive 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 01 Kwi 2008
Posty: 320
Skąd: Orzelec Duży



Wysłany: Pią Gru 28, 2012 22:02   

Ja zakładam że skoro w 2.5 v6(MG) był zastosowany zestaw 325 przód i normalne 280 tył wystarcza .
_________________
ford focus 1.8 tdci 115 KM(2002r) obecnie ROVER 620 Ti Vitesse 200KM(97r)(SPRZEDAM ) KONTA
KT POD 669 482 723
 
 
greg-si 
Klubowicz





Pomógł: 152 razy
Dołączył: 25 Paź 2008
Posty: 3530
Skąd: ze wschodu

Rover 400

Wysłany: Pią Gru 28, 2012 23:11   

w V8 macie zupełnie inaczej rozłożone masy stąd też taki hamulec z tyłu. Skrzynia, silnik jest bardziej przesunięte do tyłu, o całym majdanie z tyłu czyli półosie, dyfer, wał które też ważą i to nie mało nie wspominam.
_________________
R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R45]zmiana hamulców
lukasz17 Tuning mechaniczny 3 Wto Wrz 11, 2012 19:44
lukasz17
Brak nowych postów [R 45] Swap hamulców
Stilek74 Tuning mechaniczny 4 Pią Wrz 02, 2016 20:24
bociannielot
Brak nowych postów 200 Vi - wzmacnianie hamulców - przewody
MelGibson Tuning mechaniczny 24 Sro Sie 20, 2008 23:42
dobryziom
Brak nowych postów [R200'96+] Upgrade hamulców
Owsik Tuning mechaniczny 54 Pon Gru 24, 2007 15:26
maciekwawa
Brak nowych postów Przekładka silnika z 1.4 16v na 1.8 16v ???
Bryksen Tuning mechaniczny 10 Wto Maj 18, 2010 17:36
borsi



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink