Forum Klubu ROVERki.pl :: [R220] Czujniki na chłodnicy, rozmieszczenia czujników.
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: kasjopea
Czw Lis 18, 2010 16:52
[R220] Czujniki na chłodnicy, rozmieszczenia czujników.
Autor Wiadomość
Rozan99 



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 24 Kwi 2007
Posty: 336



Wysłany: Pon Kwi 30, 2007 00:10   [R220] Czujniki na chłodnicy, rozmieszczenia czujników.
Typ: SDi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: wszystkie

Witam. Dziś zauważyłem w swoim Roverku 220 TDI że kabelki od czujników na chłodnicy są oderwane, widać że ze starości chyba popękały. Czujniki umieszczone są od strony silnika u góry chłodnicy, jeden z prawej drugi z lewej strony. Moje pytanie to co to są za czujniki, od czego i za co odpowiadają ?? ?

Gdzie można znaleźć jakieś schematy, czy układ rozmieszczenia czujników i opis od czego one są w serii 200? Czy można zdobyć w internecie jakiś Service Manual do tego auta? Nie chodzi mi tu o instrukcję obsługi.
Pozdr!
Ostatnio zmieniony przez sTERYD Sro Gru 01, 2010 10:03, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Kwi 30, 2007 00:10   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Paul 




Pomógł: 216 razy
Dołączył: 18 Lip 2002
Posty: 2535
Skąd: Leszno



Wysłany: Pon Kwi 30, 2007 00:16   

Rozan99 napisał/a:
Nie chodzi mi tu o instrukcję obsługi.

Polecam RAVE, tam masz wszystko opisane i narysowane (w zamorskim języku, ale lepsze to, niż nic ;) ) Co do ściągnięcia RAVE to przeszukaj forum, były podane linki a na szybko nie pamiętam :(
Co do czujników - jeden podaje sygnał temp. do komputera, drugi do wskaźnika na desce rozdzielczej, ale który jest który, to nie wiem :(
Najprościej - napraw kabelki i powinno być OK :D

PS Jeżeli się nie mylę, to masz silnik Rovera a nie VW, więc SDI a nie TDI :P
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Pon Kwi 30, 2007 00:18   

Pytanie stare jak klub Roverki. Link do RAVE znajdziesz TU . Przeczytaj mój podpis ;)

[ Dodano: Pon Kwi 30, 2007 12:19 am ]
Paul napisał/a:
Co do czujników - jeden podaje sygnał temp. do komputera, drugi do wskaźnika na desce rozdzielczej, ale który jest który, to nie wiem

W klekocie jakoś inaczej z tymi czujnikami jest :?: ale nie wiem jak. Najlepiej naprawić kabelki, jak pisałeś ;)
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
Rozan99 



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 24 Kwi 2007
Posty: 336



Wysłany: Pon Kwi 30, 2007 00:23   

Dzieki za szybką odpowiedz. Napewno nie jest to czujnik który wskazuje temperature płynu chłodzącego i który wskazuję ją na desce rozdzielczej, ponieważ to mi działa. Muszą być od czegoś innego...

PS. Czym się różni ten SDI od TDI?? Tylko nazwą? Gdzieś czytałem że SDI nie ma turbiny ale nie wiem czy to prawda... Wiem że ja mam wersję 105 KM.
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Pon Kwi 30, 2007 00:25   

No właśnie w Roverkach silnik 105KM na oznaczenie SDi a słabsze 86KM są oznaczane jako SD.
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
Paul 




Pomógł: 216 razy
Dołączył: 18 Lip 2002
Posty: 2535
Skąd: Leszno



Wysłany: Pon Kwi 30, 2007 00:27   

Rozan99 napisał/a:
PS. Czym się różni ten SDI od TDI?? Tylko nazwą? Gdzieś czytałem że SDI nie ma turbiny ale nie wiem czy to prawda... Wiem że ja mam wersję 105 KM.

No to ktoś bzdury pisał ;)
SDI to diesel z turbiną i intercoolerem, w odróżnieniu od SD - bez IC.
Poza tym TDI od szmelcwagena ;) jest. :D
A te 105 kucy to jak najbardziej SDI :D (mam to samo :D )
 
 
Rozan99 



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 24 Kwi 2007
Posty: 336



Wysłany: Pon Kwi 30, 2007 00:33   

OK. Dzięki za rozjaśnienie sprawy oznaczeń. Co do tych czujników to strasznie trudny dostęp do nich jest żeby te kabelki posklejać, przeszkadzają te grube rury od chłodzenia i od intercoolera, pozatym to te wiązki kabli są za krótkie i nawet nie można ich wyciągnąć na wierzch żeby pocerować kabelki. Muszę jutro z tym powalczyć...
A propos rury od intercoolera to jak dziś ją odkręciłem od strony silnika i cała usyfiona jest od środka olejem. W tym kanale do którego jest przykręcona to też mała kałuża oleju była... Czy tak ma byc??
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Pon Kwi 30, 2007 00:36   

Niestety każda turbina puszcza mgłę olejową. Też się przestraszyłem, jak zdjąłem tą rurę ;) Jeśli zuzycie oleju masz w normie (czyli go nie masz) a za tobą nie ma zasłony dymnej to jest OK ;)
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
beldo 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 19 Sty 2006
Posty: 46
Skąd: Kraków



Wysłany: Pon Kwi 30, 2007 06:43   

Witam, co do tych kablekow przy chlodnicy to mam tez jedno pytanie :) Czy jest jakies znaczenie jak sie podepnie te kableki ( chodzi mi o to czy jest tam jakis minus czy plus), ktory wpiac w ktory pin?? Dzieki za dopowiedz.
 
 
 
Damianin 




Pomógł: 7 razy
Dołączył: 08 Paź 2004
Posty: 84
Skąd: Kielce



Wysłany: Pon Kwi 30, 2007 09:09   

Jakiś czas temu zadałem podobne pytanie na grupie dyskusyjnej.

u mnie pewnego dnia także zauważyłem pourywane kabelki, okazało się, że biegunowość ich podłączenie do czujnika termostatu nie ma znaczenia. Poniżej zamieszczam kilka zdjęć, które może trochę rozjaśnią sytuację.
_________________
Pozdrawiam,
Damian
 
 
Rozan99 



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 24 Kwi 2007
Posty: 336



Wysłany: Wto Maj 01, 2007 21:03   

Paul napisał/a:
SDI to diesel z turbiną i intercoolerem, w odróżnieniu od SD - bez IC.


Wracając do tych oznaczeń to już się trochę pogubiłem: Czy każdy diesel Rovera 220 ma turbinę?? Różnica w KM jest tylko w tym że jest lub nie ma intercoolera??? Jeśli tak to intercooler daje 19 KM więcej (różnica między SD który ma 86KM a SDI który ma 105KM). Ale patrze że jest jeszcze Rover 220Di który też ma 86KM, czyli analogicznie jest to wersja bez turbiny i z inercoolerem i ma tyle samo KM co SD? Co w ogóle oznacza "S" w oznaczeniu? No bo chyba "D" to diesel, "i" to intercooler. Już się w tym wszystkim zamieszałem... bo wychodzi że są trzy różne oznaczenia dla jednego silnika...
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Wto Maj 01, 2007 21:06   

Wszytkie mają turbinę. Ten Di to raczej wersja bez IC ale z elektronicznie sterowaną pompą wtryskową. Ogólnie to nie patrzeć na oznaczenia tylko na to co pod maską ;)
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 07 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Czw Maj 03, 2007 16:02   

Skleciłem coś takiego do FAQ.
Zerknijcie, czy czegoś nie poplątałem.
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Czw Maj 03, 2007 16:12   

Chyba lepiej będzie w koncówce: "solidne węże od intercoolera" bo widoczne są dwa ;) Poza tym bez zastrzeżeń ;)
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
Rozan99 



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 24 Kwi 2007
Posty: 336



Wysłany: Pią Maj 04, 2007 11:52   

No fajny artykuł. Teraz wszystko jasne ;)
Co do tych czujników to jak poreperowałem kabelki to silnik mi już nie przerywa! Może była to wina właśnie oderwanych kabelków od tych czujników. Pozdr!
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [R220 D, 98r] Czujniki temperatury lub zaślepki do chłodnicy
alexandrus26 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 1 Sob Lut 28, 2009 20:21
Brt
Brak nowych postów [r220] czujniki
mattrecords Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 2 Sob Cze 20, 2015 23:35
mattrecords
Brak nowych postów [R200D] Czym zaślepić otwory na czujniki temp. w chłodnicy
alexandrus26 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 2 Czw Lut 26, 2009 20:51
jurek62
Brak nowych postów [R220]Sterownik pompy, czy jakieś czujniki
Pimporex Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 8 Pon Mar 28, 2011 15:24
Chester
Brak nowych postów [R220 SDI] Wymiana chłodnicy
wroblikns Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 30 Nie Lut 20, 2011 18:20
szoso



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink