a po co zmieniac zawias w MG ZR???? Uwazam ze jest znacznie lepszy niz nie jeden gwint! Jest poprostu idealnie zestrojone i trzyma auto w najciasniejszych nawet zakretach.. nie widze lepszego rozwiazania, a do tego komfort jazdy jest na odpowiednim poziomie
Zgodzę się z tym, nie miałem na myśli zawieszenia ZRa ale normalnym 2-setkom do tego ideału sporo brakuje... choć jest bardzo niezawodne.
HaDeSsS napisał/a:
HaDeSsS napisał/a:
sa gusta i gusciki niektorzy wydaja kase, a nie ktorzy chowaja pod poduszka
Są po prostu znacznie lepsze sposoby wydanie pieniądzy niż stożek... choćby dobry zawias... aby miec frajdę w zakrętach, objeżdżając wyjące "ścigacze".
tutaj to juz troche przegioles za kase ze stozka to mozna kupic zawias do resoraka
No patrz, a ja słyszałem, że można kupić komplet używanych sprężyn od ZRa 160 już za 3 stówki. Czy to porównywalna kwota do dobrego stożka?
SPAMU¦
Wysłany: Czw Maj 17, 2007 15:01 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Tomi myslalem ze chodzi Ci o caly zawias a nie o same sprezyny, bo to duza roznica.
Wszystko zalezy od subiektywnego nastawienia do sprawy i wtedy sie albo kupuje lepsza fure albo ulepsza wlasna
_________________ Psssssssssssssssssssyyyyt
Tomi [Usunięty]
Wysłany: Czw Maj 17, 2007 16:59
HaDeSsS napisał/a:
Tomi myslalem ze chodzi Ci o caly zawias a nie o same sprezyny, bo to duza roznica.
A ja myślałem, że myślisz o przerobieniu silnika, a nie założeniu z dwizdka na dolocie i trąbki na wydechu. Przepraszam za złośliwość, ale mierżą mnie tuningowe "nowinki".
HaDeSsS napisał/a:
Wszystko zalezy od subiektywnego nastawienia do sprawy i wtedy sie albo kupuje lepsza fure albo ulepsza wlasna
Rozumiem ten tok rozumowania i popieram go, jednak nie rozumiem, dlaczego montaż stożka nazywać ulepszaniem. Dla mnie to jest jedynie dewastacja sprawnego i pewnie fajnego samochodu.
Proszę się nie obrażać, ale podobne zdanie mam o LPG (i teraz wybucha polemika )
Ja nie mowie tylko o zalozeniu stozka jako substytutu do standartowego filtra, ale o calym ukladzie dolotowym zimnego powietrza wraz ze stozkiem ( pisalem wczesniej juz o tym ). O trąbce tu nie bylo mowy
wtrace swoje 3 grosze co do stozka dobra rzecz pod warunkiem ze samochod ma byc wyczynowy a nie do normalnej jazdy. Mowiac wyczynowy mysle o kompleksowych modyfikacjami czyli dolotem oraz wydechem plus podniesiona moca ktora pociaga za soba wieksza potzrebe dostarczania powietrza do silnika. Dobrze doprowadzony stozek oraz odpowiednio poprowadzony dolot do niego plus rownie dobrze zrobiony wydech o odpowiednim przelocie da odpowiednie warunki do efektownej pracy podkreconego silnika:) w wypadku seryjnego silnika bez modyfikacji moze tylko nizenacznie poprawic jego osiagiluz pogorszyc zaleznie od jakosci wykonania:) ja osobiscie zamierza zmodyfikowac moj filtr powietrza ale nie o stozek ale zalozyc dobrej jakosci filtr do puszeczki oraz poprowadzic spod zderzaka dolot powietrza do puszki , bedzie to gwarantowalo zdwojona ilosc powietrza dostarczanego do filtra jednoczesnie nie zaburzajac prawidlowej pracy filtra i nie zwiekszajac halasu jak to robia niestety stozki:p podsumowujac dostajesz zalezty stozka (duza ilosc powietrza) plus prawidlowqa cicha mila praca:)
Przepraszam że odkopuje - seryjny układ dolotowy ma zapas rzędu 50%. Restrykcją nie jest tylko przepustnica (często jest nawet przewymiarowana) a otwor w puszce rezonansowej. Swoją drogą - nie polecam modyfikacji bez wysokiego poziomu wiedzy w zakresie zjawisk falowych (rezonancji konkretnie). Łatwiej można zepsuć niż poprawić.
Cytat:
Filtr stożkowy nie daje mocy tylko moment obrotowy
Moc nie jest niczym innym a funkcją momentu obrotowego przez obroty
w uladzie SI zdaje sie ze wystepuje wat, a nie kon mechaniczny
czyli Piotr powinien był napisać, że jego wzór operuje na wielkościach właściwych dla układu SI, który zastąpił układ jednostek miar MKS, do którego to właśnie należy koń mechaniczny ?
_________________ zanim się wygłupisz polecam: nasza strona główna, techniczny FAQ, forumowa szukajka, punkty pomógł ...
Tak, korby np. wytrzymują 1200Nm Tłoki są Mahle - odlewane z stalowym rdzeniem (technologia z Scanii). Wszystko przewymiarowane i ciężkie ale wytrzymuję niewiarygodne obciążenia...
EOT
wywaliłem stożek, jest lepiej, wcześniej mi niekiedy auto szarpało, zwłaszcza na gazie.
tak to u mnie wyglądało
poprzedni właściciel po prostu wsadził stożek w miejsce seryjnego filtra, nie wiem czy to było dobrze wszystko zrobione, wydaję mi się że nie do końca i stożek czasami łapał zbyt mało powietrza... ale chętnie wysłucham opinii fachowców
w każdym bądź razie, w moim przypadku stożek po za fajnym odgłosem, nic więcej nie dawał
Ostatnio zmieniony przez piter34 Sro Kwi 09, 2008 14:44, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum