Forum Klubu ROVERki.pl :: Filtr stozkowy.
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Filtr stozkowy.
Autor Wiadomość
Tomi
[Usunięty]






Wysłany: Czw Maj 17, 2007 15:01   

ceremony napisał/a:
a po co zmieniac zawias w MG ZR???? Uwazam ze jest znacznie lepszy niz nie jeden gwint! Jest poprostu idealnie zestrojone i trzyma auto w najciasniejszych nawet zakretach.. nie widze lepszego rozwiazania, a do tego komfort jazdy jest na odpowiednim poziomie

Zgodzę się z tym, nie miałem na myśli zawieszenia ZRa ale normalnym 2-setkom do tego ideału sporo brakuje... choć jest bardzo niezawodne.
HaDeSsS napisał/a:
HaDeSsS napisał/a:
sa gusta i gusciki niektorzy wydaja kase, a nie ktorzy chowaja pod poduszka

Są po prostu znacznie lepsze sposoby wydanie pieniądzy niż stożek... choćby dobry zawias... aby miec frajdę w zakrętach, objeżdżając wyjące "ścigacze".

tutaj to juz troche przegioles za kase ze stozka to mozna kupic zawias do resoraka


No patrz, a ja słyszałem, że można kupić komplet używanych sprężyn od ZRa 160 już za 3 stówki. Czy to porównywalna kwota do dobrego stożka?
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Maj 17, 2007 15:01   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
HaDeSsS 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 12 Lis 2006
Posty: 615
Skąd: KrK



Wysłany: Czw Maj 17, 2007 16:42   

Tomi myslalem ze chodzi Ci o caly zawias a nie o same sprezyny, bo to duza roznica.
Wszystko zalezy od subiektywnego nastawienia do sprawy i wtedy sie albo kupuje lepsza fure albo ulepsza wlasna ;)
_________________
Psssssssssssssssssssyyyyt :D
 
 
 
Tomi
[Usunięty]






Wysłany: Czw Maj 17, 2007 16:59   

HaDeSsS napisał/a:
Tomi myslalem ze chodzi Ci o caly zawias a nie o same sprezyny, bo to duza roznica.

A ja myślałem, że myślisz o przerobieniu silnika, a nie założeniu z dwizdka na dolocie i trąbki na wydechu. Przepraszam za złośliwość, ale mierżą mnie tuningowe "nowinki".
HaDeSsS napisał/a:
Wszystko zalezy od subiektywnego nastawienia do sprawy i wtedy sie albo kupuje lepsza fure albo ulepsza wlasna

Rozumiem ten tok rozumowania i popieram go, jednak nie rozumiem, dlaczego montaż stożka nazywać ulepszaniem. Dla mnie to jest jedynie dewastacja sprawnego i pewnie fajnego samochodu.
Proszę się nie obrażać, ale podobne zdanie mam o LPG (i teraz wybucha polemika :) )
 
 
HaDeSsS 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 12 Lis 2006
Posty: 615
Skąd: KrK



Wysłany: Czw Maj 17, 2007 17:17   

Ja nie mowie tylko o zalozeniu stozka jako substytutu do standartowego filtra, ale o calym ukladzie dolotowym zimnego powietrza wraz ze stozkiem ( pisalem wczesniej juz o tym ). O trąbce tu nie bylo mowy :P

Co do gazu mam podobne zdanie, ze to syf ;)
_________________
Psssssssssssssssssssyyyyt :D
 
 
 
dobryziom 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 10 Maj 2007
Posty: 2528
Skąd: WWA

Rover Coupe

Wysłany: Pon Maj 21, 2007 23:36   

wtrace swoje 3 grosze :) co do stozka dobra rzecz pod warunkiem ze samochod ma byc wyczynowy a nie do normalnej jazdy. Mowiac wyczynowy mysle o kompleksowych modyfikacjami czyli dolotem oraz wydechem plus podniesiona moca ktora pociaga za soba wieksza potzrebe dostarczania powietrza do silnika. Dobrze doprowadzony stozek oraz odpowiednio poprowadzony dolot do niego plus rownie dobrze zrobiony wydech o odpowiednim przelocie da odpowiednie warunki do efektownej pracy podkreconego silnika:) w wypadku seryjnego silnika bez modyfikacji moze tylko nizenacznie poprawic jego osiagiluz pogorszyc zaleznie od jakosci wykonania:) ja osobiscie zamierza zmodyfikowac moj filtr powietrza ale nie o stozek ale zalozyc dobrej jakosci filtr do puszeczki oraz poprowadzic spod zderzaka dolot powietrza do puszki , bedzie to gwarantowalo zdwojona ilosc powietrza dostarczanego do filtra jednoczesnie nie zaburzajac prawidlowej pracy filtra i nie zwiekszajac halasu jak to robia niestety stozki:p podsumowujac dostajesz zalezty stozka (duza ilosc powietrza) plus prawidlowqa cicha mila praca:)
_________________
Tomcata na części info na PW
 
 
 
srbenda 



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 28 Sty 2005
Posty: 191
Skąd: Chorzów



Wysłany: Pon Cze 18, 2007 22:55   

Przepraszam że odkopuje - seryjny układ dolotowy ma zapas rzędu 50%. Restrykcją nie jest tylko przepustnica (często jest nawet przewymiarowana) a otwor w puszce rezonansowej. Swoją drogą - nie polecam modyfikacji bez wysokiego poziomu wiedzy w zakresie zjawisk falowych (rezonancji konkretnie). Łatwiej można zepsuć niż poprawić.

Cytat:
Filtr stożkowy nie daje mocy tylko moment obrotowy


Moc nie jest niczym innym a funkcją momentu obrotowego przez obroty ;)
_________________
Już nie mam Roverka...
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 07 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Wto Cze 19, 2007 12:16   

srbenda napisał/a:
Przepraszam że odkopuje - seryjny układ dolotowy ma zapas rzędu 50%.

Co to oznacza w praktyce?
Napisałeś tak, jakbyśmy mogli podnieść moc o 50%. :lol:

srbenda napisał/a:
Moc nie jest niczym innym a funkcją momentu obrotowego przez obroty ;)

Innymi słowy:
Moc = moment(rpm) * rpm
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
srbenda 



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 28 Sty 2005
Posty: 191
Skąd: Chorzów



Wysłany: Wto Cze 19, 2007 13:54   

1)





Akurat to puszka z SAAB ale rozwiązanie wystarczy na >400KM (seryjnie B234l ma 200KM)

2) KM = Nm * n (rpm) / 7024
_________________
Już nie mam Roverka...
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 07 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Wto Cze 19, 2007 14:44   

srbenda napisał/a:
2) KM = Nm * n (rpm) / 7024

Mój wzór operuje na wielkościach właściwych dla układu SI. :mrgreen:
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
kpt 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 26 Lut 2006
Posty: 132
Skąd: Szczecin



Wysłany: Czw Cze 21, 2007 20:08   

Cytat:
Mój wzór operuje na wielkościach właściwych dla układu SI. :mrgreen:


w uladzie SI zdaje sie ze wystepuje wat, a nie kon mechaniczny
 
 
 
giewu 




Pomógł: 203 razy
Dołączył: 19 Kwi 2007
Posty: 1907
Skąd: Łódź



Wysłany: Czw Cze 21, 2007 20:32   

kpt napisał/a:
w uladzie SI zdaje sie ze wystepuje wat, a nie kon mechaniczny

czyli Piotr powinien był napisać, że jego wzór operuje na wielkościach właściwych dla układu SI, który zastąpił układ jednostek miar MKS, do którego to właśnie należy koń mechaniczny :shock: ?
_________________
zanim się wygłupisz polecam: nasza strona główna, techniczny FAQ, forumowa szukajka, punkty pomógł ...
 
 
 
sliwka 




Dołączył: 06 Kwi 2007
Posty: 64
Skąd: Koło koło Konina



Wysłany: Pią Cze 22, 2007 11:16   

srbenda napisał/a:
Akurat to puszka z SAAB ale rozwiązanie wystarczy na >400KM (seryjnie B234l ma 200KM)

BTW miodny silnik, podobno na seryjnym dole wytrzymuje 600KM :twisted:
_________________
działać, działać!!
 
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 07 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Pią Cze 22, 2007 12:37   

kpt napisał/a:
w uladzie SI zdaje sie ze wystepuje wat, a nie kon mechaniczny

Czytamy ze zrozumieniem. ;-)

Podałem wzór, w którym wynik jest w Watach.
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
srbenda 



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 28 Sty 2005
Posty: 191
Skąd: Chorzów



Wysłany: Pią Cze 22, 2007 12:39   

@ sliwka

Tak, korby np. wytrzymują 1200Nm :shock: Tłoki są Mahle - odlewane z stalowym rdzeniem (technologia z Scanii). Wszystko przewymiarowane i ciężkie ale wytrzymuję niewiarygodne obciążenia...
EOT
_________________
Już nie mam Roverka...
 
 
kpt 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 26 Lut 2006
Posty: 132
Skąd: Szczecin



Wysłany: Pią Cze 22, 2007 16:34   

Cytat:
Podałem wzór, w którym wynik jest w Watach.


fucktycznie, zagapilem sie i spojrzalem jedynie na tresc cytowana i Twoja wypowiedz. innymi slowy- zmyliles mnie ;)
 
 
 
Korczus 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 31 Mar 2008
Posty: 438
Skąd: Leszno

Rover 200

Wysłany: Czw Kwi 03, 2008 20:03   

Odświeżę temat bo mam jedno pytanie :)

Znajomy mi na wkręcał że mam zdjąć stożek bo daje za dużo powietrza jak jeżdżę na LPG i się może coś popierd.... Ile w tym prawdy?
 
 
 
HaDeSsS 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 12 Lis 2006
Posty: 615
Skąd: KrK



Wysłany: Czw Kwi 03, 2008 20:39   

z tego co widzialem to sa specjalne stozki do aut z gazem
_________________
Psssssssssssssssssssyyyyt :D
 
 
 
Korczus 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 31 Mar 2008
Posty: 438
Skąd: Leszno

Rover 200

Wysłany: Czw Kwi 03, 2008 20:42   

Hmm a po czym poznam czy ten co mam jest pod gaz? kupiłem niedawno auto, stożek już był zamontowany ;)
 
 
 
HaDeSsS 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 12 Lis 2006
Posty: 615
Skąd: KrK



Wysłany: Czw Kwi 03, 2008 21:19   

kurcze nie pamietam dokladnie , ale jest bardziej taki gabkowy chyba. poszukaj na allegro to zobaczysz ;)
_________________
Psssssssssssssssssssyyyyt :D
 
 
 
Korczus 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 31 Mar 2008
Posty: 438
Skąd: Leszno

Rover 200

Wysłany: Nie Kwi 06, 2008 11:31   

wywaliłem stożek, jest lepiej, wcześniej mi niekiedy auto szarpało, zwłaszcza na gazie.

tak to u mnie wyglądało


poprzedni właściciel po prostu wsadził stożek w miejsce seryjnego filtra, nie wiem czy to było dobrze wszystko zrobione, wydaję mi się że nie do końca i stożek czasami łapał zbyt mało powietrza... ale chętnie wysłucham opinii fachowców :)

w każdym bądź razie, w moim przypadku stożek po za fajnym odgłosem, nic więcej nie dawał :(
Ostatnio zmieniony przez piter34 Sro Kwi 09, 2008 14:44, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Filtr Stozkowy
Kamill1176 Tuning mechaniczny 1 Sro Sie 24, 2016 09:13
bociannielot
Brak nowych postów Filtr stożkowy Rover 416
krk Tuning mechaniczny 3 Pią Wrz 17, 2010 15:11
Pływak
Brak nowych postów [R ALL] Filtr stożkowy a gaz w aucie ... ??
andrzejziom Tuning mechaniczny 6 Nie Kwi 05, 2009 23:25
Tomek1212
Brak nowych postów Filtr Stożkowy Rover416si
Luk88 Tuning mechaniczny 4 Czw Paź 04, 2007 17:35
giewu
Brak nowych postów [214] Filtr stożkowy / dolot
Szulz Tuning mechaniczny 6 Pią Kwi 29, 2016 19:47
tomii620si



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink