Forum Klubu ROVERki.pl :: 2.0 D 86KM, da się to jakoś podrasować?
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
2.0 D 86KM, da się to jakoś podrasować?
Autor Wiadomość
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Pon Maj 14, 2007 23:03   

Turbina da radę ;) myśl nad rurami ;)
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Maj 14, 2007 23:03   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
UncleAllEvil 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 13 Maj 2007
Posty: 200
Skąd: Bojanowo, Leszno



Wysłany: Pon Maj 14, 2007 23:11   

Rury to nie problem, mam w tym pewne doświadczenie z czasów zabaw z WC do kompa, w gruncie rzeczy to to samo tylko blokiem wodnym jest komora silnika :) Poza tym do pomocy mam kumpla po inż. środowiska, na rurkach i łączeniach zna się dobrze, zawsze coś doradzi :)
Mam jeszcze pytanie, które w sumie od razu powinienem zadać: na co mogę liczyć po założeniu IC? Jaki % przyrost mocy i momentu? Będę musiał regulować kąt wyprzedzenia zapłonu? Mogę sobie załatwić dostęp do KTSa to w takiej sytuacji na co patrzeć?
 
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Pon Maj 14, 2007 23:20   

Przyrost trudno określić na oko, ale może do 100KM dojdzie ;) Przecież różnica SD a SDi to 19KM, W BMW 325 różnica miedzy TD a TDS to rónież tylko dołozenie IC a przyrost ze 115 do 143KM ;) Kąta wtrysku nie będziesz musiał regulować.
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
UncleAllEvil 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 13 Maj 2007
Posty: 200
Skąd: Bojanowo, Leszno



Wysłany: Wto Maj 15, 2007 00:04   

No to jest o co powalczyć :mrgreen:
Szkoda tylko, że do klekota nie da się chipa założyć, trudno, wszystkiego mieć nie można.
 
 
 
Tomaszi 




Pomógł: 20 razy
Dołączył: 08 Lut 2007
Posty: 552
Skąd: Kędzierzyn-Koźle

Rover 400

Wysłany: Wto Maj 15, 2007 07:28   

Witam.
Muszę powiedzieć, że mnie się też pomysł podoba z tą dokładką IC.
Kupując Roverka, miałem speca który się zna na autach dobrze i trafił mi się wózeczek
naprawdę zadbany, żądnego malowania, nie bity... Tylko, że roverka to on oglądał
pierwszy raz.

Brt napisał/a:
Każdy silnik serii L ma turbinę, więc ten też :D tylko nie ma IC

Oglądając silnik powiedział coś podobnego: turbine ma...
Szukałem wszelkiej informacji jaki to ja mam w końcu ten silnik - 105KM [jak powiedział sprzedający i tak zapisane w papierach], czy 86KM :???:
Jak samochodzik wylądował w Radzionkowie to pytam przy odbiorze co mam
Cytat:
...żadna honda, żadne bmw czy też ford, masz silnik rovera 102KM (zależy według których katalogów, podawane 105)

Nie zauważyłem przy chłodnicy nic co by przypominało intercooler jak TU
Dlatego łączę się z UncleAllEvil i jestem ciekaw co z tego wszystkiego wyjdzie.
Samemu również coś bedę kombinował. :twisted:
_________________
NIE POTRAFISZ PRZECZYTAĆ TEGO TEKSTU, WCIŚNIJ Ctrl +
 
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Wto Maj 15, 2007 09:12   

Tomaszi napisał/a:
Oglądając silnik powiedział coś podobnego: turbine ma...
Szukałem wszelkiej informacji jaki to ja mam w końcu ten silnik - 105KM [jak powiedział sprzedający i tak zapisane w papierach], czy 86KM


A ile masz śrub na pokrywie silnika?? 4śruby - 86KM, 3 śruby 105KM ;)
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
Tomaszi 




Pomógł: 20 razy
Dołączył: 08 Lut 2007
Posty: 552
Skąd: Kędzierzyn-Koźle

Rover 400

Wysłany: Wto Maj 15, 2007 10:41   

Brt wiem wiem, oglądałem fotki na tomateam. Pokrywa jest kręcona na 4śr.
Które nawet zerwałem na bloku jak kręciłem, żeby znaleźć nr silnika - ale nic nie znalazłem
20T2N czy 20T2R :sad:
Raczej a nawet napewno jest to 86KM pomimo ładnej gadki pana z serwisu. W sumie nie przeszkadza mi to, tyle że był by troszkę bardziej zrywny.
Tak poczytałem o tym IC co pisaliście i pewnie coś w przyszłości wykombinuje, albo przełoże poprostu silnik :wink: widziałem, że nie są takie drogie.
Czymś się te silniki jeszcze różnią po za tym IC ?
_________________
NIE POTRAFISZ PRZECZYTAĆ TEGO TEKSTU, WCIŚNIJ Ctrl +
 
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Wto Maj 15, 2007 11:14   

Cytat:
Czymś się te silniki jeszcze różnią po za tym IC ?

Sterowaniem, komputerem instalacją elektryczna, czujnikami, wiec przekładka nie będzie "czysto mechaniczna: :|
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
UncleAllEvil 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 13 Maj 2007
Posty: 200
Skąd: Bojanowo, Leszno



Wysłany: Wto Maj 15, 2007 12:00   

Ja mam silnik taki jak na zdjęciu po prawej, to jest właśnie 86KM. Te motory najłatwiej rozróżnić już nawet na dźwięk pracy, 105 pracuje równiej i ciszej, mniej klekocze.
Ja o przekładaniu silnika też przez moment myślałem jak zobaczyłem ceny, ale szybko mi przeszło. Zawsze to ryzyko, że motor może być trefny a poza tym mocowanie inne i trzeba całą instalację w komorze silnika zmienić. Za dużo zachodu.

A ten IC:
http://www.allegro.pl/ite...ntercooler.html
to chyba nie jest IC do Rovera, chyba że do jakiegoś starego modelu.

Ja myśle o IC od Focusa, idealnie wejdzie w dolny wlot zderzaka:
http://www.allegro.pl/ite...ntercooler.html
albo od Mondeo (w sumie to prawie ten sam silnik):
http://www.allegro.pl/ite...r_szczecin.html
innego typu to się raczej nie zmieści.
 
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Wto Maj 15, 2007 12:04   

UncleAllEvil napisał/a:
Ja myśle o IC od Focusa, idealnie wejdzie w dolny wlot zderzaka:

Zrób sobie wzór z kartonu i zobacz co jesteś w stanie zmieścić ;) Ten od Focusa jest szansa że wejdzie tak na "oko" ;)
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
UncleAllEvil 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 13 Maj 2007
Posty: 200
Skąd: Bojanowo, Leszno



Wysłany: Wto Maj 15, 2007 12:17   

Z tym nie powinno być problemu jako, że zderzak przedni leci do wymiany, będzie na czym eksperymentować :)
Zastanawiałem się nad tym czy zamiast grilla na dole założyć stalową siatkę, albo siatkę na tyłach grilla żeby wiekszy syf z drogi na IC nie leciał. Co o tym sądzicie?
 
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Wto Maj 15, 2007 12:20   

Jesli dobierzesz ładną i pasujacą, to czemu nie ;)
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
UncleAllEvil 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 13 Maj 2007
Posty: 200
Skąd: Bojanowo, Leszno



Wysłany: Sro Maj 16, 2007 23:23   

Mam pytanie, czy ktoś z was montował sobie strumienice do diesla?
Trochę sobie dzisiaj o tym poczytałem (ogólnie o strumienicach) i koncepcja wywalenia kata i wstawienia w jego miejsce strumienicy jest raczej niezdrowa dla silnika. W większości artykułów jasno piszą, że należy zastępować tłumik środkowy a katalizator to co najwyżej prostą rurą bo wstawienie za niego strumienicy może być niebezpieczne dla silnika i wręcz pogarszać osiągi :( Pocieszyli mnie też, że kat z takim przebiegiem jak mój to jedna wielka klucha w wydechu O_o
Chyba zwyczajnie wbiję w niego rurę i wsadzę z powrotem :P

Odnośnie intercoolera, znalezienie samej chłodnicy i jej zamocowanie w dogodnym miejscu to najprostsza część układanki. Największe schody to rury wysokiego ciśnienia. Ceny są zaporowe, muszę coś wykombinować żeby wyszło w miarę tanio i bezpiecznie bo kupowanie rur IC od innych aut i ew. docinanie to bankructwo.

[ Dodano: Nie Maj 20, 2007 10:47 pm ]
Może mi ktoś powiedzieć gdzie w R400 SDI jest ulokowany intercooler i jakiej jest wielkości? Za zdjęcie tego ustrojostwa to już normalnie modły w podziękowaniach do bogów zaniosę :)
 
 
 
Kshyloo 



Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 1
Skąd: PL



Wysłany: Sro Maj 30, 2007 01:03   

Witam
widze ze mamy do czynienia z rasowaniem diesla na zwyklej pompie
jesli bedziesz zakladal IC bedziesz musial mu podniesc cisnienie doladowania poniewaz wydłuzy ci sie pojemnosc ukladu ssacego,radze wiec kupic wskaznik cisnienia doladowania z allegro koszt jakies 75zł do tego mbc--manual boost control 30-55zł ic w zderzak rury fi 53mm gumy łaczace mozesz odstac w sklepie z czesciami do aut ciezarowych(rury od wody ;) ) dopasowujac je do fi rury.
ma moze ktos fotke silnika bez pokrywy bo chcialbym zobaczyc jak to wyglada z zalozenieniem wskaznika doladowania oraz jaka pompa tam siedzi i turbina zaloze sie ze jesli bedzie wszystko tak jak zakladam mozesz przegonic SDi w mocy malym nakladem pieniedzy :mrgreen:
poza tym IC mocy sam w sobie ci nieda tylko przyda sie na takie dni jak teraz silnik niebedzie puchł,reszte podkrecisz i zobaczysz jak zacznie pocinac

co do wyboru rur na ic proponuje ci zajechac do castoramy i poszukac rury na maszt antenowy wiem wiem ze smiesznie brzmi ale gwarantuje ci ze bedzie to to czego szukasz za mala kase ;)

co do wydechu wybij sobie z głowy strumienice wez zrob caly wydech na 2,25' razem z downpipe wskoczy ci moment i turbina bedzie sie szybciej wkrecac na obroty

pozdroo
p.s mialem okazje polatac troche sdi i przyznam ze autko bardzo fajnie jezdzi... no ale nie szybciej niz podkrecony stary golf mk2 1.6TD z ic i w/w gadzetami :wink:
 
 
 
UncleAllEvil 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 13 Maj 2007
Posty: 200
Skąd: Bojanowo, Leszno



Wysłany: Sro Maj 30, 2007 13:12   

Kshyloo, normalnie już cię lubię :D
Dzisiaj już nie zdążę, może jutro porobię fotki silnika bez pokrywy i wrzucę na forum. Generalnie kombinuje gdzie upchnąć sam IC, nie ma za bardzo miejsca!
 
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Sro Maj 30, 2007 23:23   

Kshyloo napisał/a:
zrob caly wydech na 2,25' razem z downpipe wskoczy ci moment i turbina bedzie sie szybciej wkrecac na obroty

Ciekawe, czy w SDi też by była poprawa zachowania auta :roll:
PS. co to ta "downpipe" jest??
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
UncleAllEvil 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 13 Maj 2007
Posty: 200
Skąd: Bojanowo, Leszno



Wysłany: Sro Maj 30, 2007 23:53   

Z tym wydechem to nie wiem czy jest sens, mam nową środkową część wydechu, wywalać to? Poza tym nie chce żeby auto chodziło głośno, i tak ciche nie jest. Na pewno wywale katalizator bo mi dusi silnik na wyższych obrotach, strumienicy zamiast niego nie zamontuje raczej, bo z tego co czytałem to porażka. Najlepiej wsadziłbym kawał rury ale pojade na przegląda i mogą być kłopoty. Prawde mówiąc nie wiem co robić :(

Kshyloo, skąd jesteś?
 
 
 
marcinek82 



Dołączył: 29 Gru 2005
Posty: 15
Skąd: zabrze



Wysłany: Czw Maj 31, 2007 00:18   

Witam, ja proponuje bez zastanawiania sie wywalenie kata i wstawienie rurki min fi 60. ja tak mam u siebie, a co do głosnosci to w turbo dieslu moc spalin jest odbierana przez turbine, wiec majac nawet przelotowy układ wydechowy głosnosc moze wzrosnac minimalnie. intercooler proponował bym wsadzic z renaulnt megan 2
http://moto.allegro.pl/it...alny_stan_.html
, ja mam własnie taki wsadzony( tylko troszke mi wystaje za zderzak ale za to efekt jest i to cieszy) w tej firmie http://www.tubes.com.pl/ kupiłem odpowiednie weze gumowe do połaczenia tego wszystkiego. oczywiscie trzeba by tez podniesc cisnienie doładowania najprosciej poprzez montaz MBC, ale mozna tez samemu pokombinowac poprzez regulacje na zaworze przy turbawce( najlepiej i najbezpieczniej jest miec jeszcze wskaznik doładowania) No i na koniec podjechac do jakiegos pompowca aby sprawdził wtryski i podniosł dawke paliwa. pozdrawiam i niech moc oraz moment bedzie z nami.
 
 
 
UncleAllEvil 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 13 Maj 2007
Posty: 200
Skąd: Bojanowo, Leszno



Wysłany: Czw Maj 31, 2007 00:53   

Thx za rade, to już wiem, że rura zamiast kata. Mam pytanie, przerabiałeś silnik sdi (gdzie fabrycznie był IC) czy wersje 86KM?
 
 
 
marcinek82 



Dołączył: 29 Gru 2005
Posty: 15
Skąd: zabrze



Wysłany: Sob Cze 02, 2007 00:45   

Ja mam wersje sdi, czyli orginalnie maiałem intercooler, a jest on wsadzony obok chłodnicy cieczy chłodzacej i do tego u mnie jeszcze czesciowo był zasłoniety przez chłodnice klimy. Wiec wydajnosc jego była mizerna.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [R 200/400 SD] Tuning SD czyli jak z 86KM zrobić wiecej
Remigiusz Tuning mechaniczny 0 Pią Lis 04, 2011 22:26
Remigiusz
Brak nowych postów [620sdi] jak podrasowac silnik
Martinez Tuning mechaniczny 10 Sro Sty 20, 2010 10:53
Remigiusz
Brak nowych postów 220sd 86KM na 105KM - wtrysk
danek_wgw Tuning mechaniczny 1 Czw Paź 28, 2010 17:19
Remigiusz
Brak nowych postów [Rover200 97r 2.0SD 86KM] Tuning silnika (proszę o foto)
lukasz18 Tuning mechaniczny 31 Pon Sty 02, 2012 21:01
maniu48



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink