Forum Klubu ROVERki.pl :: diesel w modelu 400 i 45
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
diesel w modelu 400 i 45
Autor Wiadomość
rObertZ 



Dołączył: 19 Maj 2007
Posty: 3
Skąd: lubin



Wysłany: Sob Maj 19, 2007 10:55   diesel w modelu 400 i 45

Na początek chciałbym przywitać się z wszystkimi właścicielami roverków (może ja za jakiś czas tez się nim stanę) :smile:

Powoli przymierzam się do zmiany auta i wybór padł na rovera 400 lub 45 koniecznie w dieslu i koniecznie seadan :razz:
Trochę przeglądałem forum i duzo (pozytywnych ) rzeczy sie dowiedziałem. O parę jednak chciałbym dopytać.
1. rover 400 to w zasadzie ładniejsza kopia Hondy :wink: a czy 45 to też to samo auto tylko po Face Liftingu czy konstrukcyjnie nowy model. Który jest mniej usterkowy ?
2. wydaje mi się że silniki (diesel) są takie same w tych modelach jednak 45 jest o parę koni słabsza (mówimy o najmocnieszej wersji)- z czego to wynika ?
3. Jak jest z tym silnikiem - to produkt rovera czy jest zapożyczony z innego koncernu?
4. Czy w tym silniku występuje problem z pompami wtryskowymi (szczególnie w nowszych dislach są one wrażliwe na jakoś paliwa) ?
5. wnioskuje że konstrukcja tego silnika nie jest najnowsza (z czego się cieszę - mniej może się zepsuć) i nie występują tu takie wynalazki jak filtr cząstek stałych itp. wynalazki wpływające pozytywnie na ekologię ale już nie bardzo na koszty eksploatacji

Narazie tyle przychodzi mi do głowy
Z góry dziękuję za pomoc
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sob Maj 19, 2007 10:55   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
UncleAllEvil 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 13 Maj 2007
Posty: 200
Skąd: Bojanowo, Leszno



Wysłany: Sob Maj 19, 2007 11:33   

1. Tak, 400 i 45 to w zasadzie to samo auto. Usterkowość? W wersji TD trudno powiedzieć, jakiejś konkretnej wady fabrycznej co wychodzi w każdym aucie nie mają. Reszta to już zależy od eksploatacji.
2. W 400 są 2 motory TD: 86KM (bez intercoolera) i 105KM, w 45 tylko 105KM.
3. Produkt Rovera.
4. Raczej nie ale trudno powiedzieć co się stanie jak będziesz jeździł na oranżadzie.
5. Filtry: powietrza, oleju, paliwa, pyłkowy (w kabinie). O ekologię dba tylko katalizator.
 
 
 
rObertZ 



Dołączył: 19 Maj 2007
Posty: 3
Skąd: lubin



Wysłany: Sob Maj 19, 2007 11:51   

2. W 400 są 2 motory TD: 86KM (bez intercoolera) i 105KM, w 45 tylko 105KM.

Może źle patrze ale tutaj http://www.roverki.pl/article.php?sid=88 jest napisane że 45 ma moc 101 KM ?

A przy okzazji jeszcze jedno pytanie:
czytałem że są jakieś nr przy lewarku skrzyni biegów- z prawej lub lewej. Róznica dotyczy wersji angielskiej i "normalnej". Z której strony powinny być nr dla "normalnej "wersji, ewentualnie inne oznaki przekładki ?
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Sob Maj 19, 2007 13:18   

Dobrze patrzysz. W R25 i 45 jest zmodyfikowana wersja wcześniejszego silnika 105KM. Po modyfikacji odrobinę zmniejszyła sie moc (to jest drobiazg), ale zwiększyła się max wartość momentu obrotowego z 210 na 240Nm. Zmiany polegały na zastosowaniu innego kompa i pompy wtrysowej (wyższe ciśnienie wtrysku) a także na zastosowaniu elektronicznego sterowania ciśnienia doładowania i pewnie kilku innych pierdół. Nie spotkałem się z problemami dot. tej pompy.
Co do numerów, to nie mam pojęcia co chodzi. Jak chcesz sprawdzić, czy nie przekładka, to lepiej po numerze VIN. Wklepujesz w EPC i pewnie będzie widać co to za auto ;)
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
rObertZ 



Dołączył: 19 Maj 2007
Posty: 3
Skąd: lubin



Wysłany: Sob Maj 19, 2007 13:50   

OK,
Dziękuję za odpowiedzi.
Jak coś mi jeszcze wpadnie do głowy to zapytam :mrgreen:
Niestety ze względu na kasę :sad: chyba będzie 400 albo poczekam parę miesięcy i będzie 45 :mrgreen: Zobaczymy

Pozdrawiam
 
 
emes 


Członek Zarządu
skarbnik


Pomógł: 35 razy
Dołączył: 04 Gru 2006
Posty: 2349
Skąd: Wrocław



Wysłany: Sob Maj 19, 2007 14:08   

Podsumowując odpowiedzi, dodam jeszcze tyle, że większych różnic w przypadku silnika diesla w modelach Rovera 400 105KM oraz Rovera 45 101KM nie ma. Jeździłem obydwoma modelami, jak trochę pojeździsz, to zauważysz drobne róźnice w pracy silnika, ale w przypadku normalnego użytkowania, praktycznie nie ma żadnej różnicy. Moje spostrzeżenia są takie, że w Roverze 400 bardziej słyszałem pracę turbiny, szczególnie w niższych zakresach obrotów jej pracy. Dynamika silnika jest praktycznie taka sama. Ponadto Rover 400 wydaje mi się nieco bardziej cichy w środku, ale niewiele. Porównania dokonywałem przy prędkości 120km/h.

Na koniec dodam też drobną różnicę. Wskaźnik temperatury silnika. W Roverze 400 po nagrzaniu silnika wskazówka znajdowała się nieco poniżej połowy skali, biorąc pod uwagę całą skalę, również z czerwonym polem. W Roverze 45 jest tak samo, ale po nagrzaniu silnika wskazówka znajduje się nieco poniżej skali nie wliczając czerwonego pola. To już takie moje spostrzeżenie, nie związane zbyt mocno z tematem, ale może się przyda.
 
 
 
UncleAllEvil 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 13 Maj 2007
Posty: 200
Skąd: Bojanowo, Leszno



Wysłany: Sob Maj 19, 2007 23:52   

rObertZ napisał/a:
2. W 400 są 2 motory TD: 86KM (bez intercoolera) i 105KM, w 45 tylko 105KM.

Może źle patrze ale tutaj http://www.roverki.pl/article.php?sid=88 jest napisane że 45 ma moc 101 KM ?

Sorki, faktycznie.
 
 
 
arno22 



Dołączył: 19 Cze 2010
Posty: 4
Skąd: Lublin



Wysłany: Czw Wrz 02, 2010 14:08   

Witam,jechałem sobie Roverkiem 400 D i chciałem zmienić bieg,a pedał sprzęgła pozostał w pozycji wciśnietej do podłogi i brak reakcji na próbę zmiany biegu.Po wyłączeniu silnika mogę operowac dżwignią zmiany biegu.po włączęniu silnika drążek nie wchodzi na żaden bieg ,a przy próbie wrzuceniu wstecznego zgrzyta.Co ja bidny robaczek mam zrobi ć z tym Roverkiem?
arno22@wp.pl. :shock:
 
 
bociannielot 
Moderator




Pomógł: 142 razy
Dołączył: 19 Mar 2009
Posty: 3960
Skąd: Pieszyce



Wysłany: Czw Wrz 02, 2010 14:41   

Brt napisał/a:
Nie spotkałem się z problemami dot. tej pompy.
Ja się spotkałem :ok: . W iDT potrafi paść, ale najczęściej jest to sam sterownik pompy, podobno usunięto tą usterkę po roku 2002. Generalnie moim zdaniem SDi oraz SD były trwalsze niż iDT.
 
 
 
tronsek 




Pomógł: 289 razy
Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 3381
Skąd: Lubań

Rover 400

Wysłany: Czw Wrz 02, 2010 18:38   

arno22, Załóż temat w usterkach. Tam prędzej dostaniesz odpowiedź.

Moje zdanie na ten temat jest takie:
R45 jest dużo ładniejszy z zewnątrz. Natomiast R400 jest lepiej i ładniej wykonany wewnątrz. Co prawda, na pierwszy rzut oka wnętrza wyglądają tak samo, jednak R400 jest lepiej dobrany kolorystycznie. Są dwa kolory wnętrza (deski rozdzielczej), beżowy i szary. Do tego dochodzi jeszcze wiele kompozycji kolorystycznych foteli i wykładziny. Poezja !!
Niestety w R45 masz do wyboru jeden kolor deski rozdzielczej (ciemno szary) i tylko dwa kolory tapicerki welurowej lub skórzanej. No cóż :bezradny: we wnętrzu R45 widać że, księgowy miał już co nie co do powiedzenia w kwestii wystroju wnętrza.
Moim zdaniem w poliftowej wersji R45 wnętrze to już jakieś nieporozumienie. Tu księgowy miał prawdziwe pole do popisu.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
orson 



Pomógł: 20 razy
Dołączył: 05 Cze 2006
Posty: 147
Skąd: Wrocław

Rover 25

Wysłany: Pią Wrz 03, 2010 11:31   

tronsek napisał/a:
arno22
Niestety w R45 masz do wyboru jeden kolor deski rozdzielczej (ciemno szary) i tylko dwa kolory tapicerki welurowej lub skórzanej. No cóż :bezradny: we wnętrzu R45 widać że, księgowy miał już co nie co do powiedzenia w kwestii wystroju wnętrza.


Ale o czym Ty piszesz? Sam osobiscie widzialem 5 kolorow tapicerki welurowej w R45 (bordowy, u mojej zony jest zielony, granatowy, ciemno szary - grafit, i bezowy).
Pomijam wersje specjalne, bo takowe sie tez zdarzaja, gdzie tapicerka jest np. dwukolorowa na siedzeniach.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów mg zr opinie o tym modelu
kowalxxxx Chcę kupić ROVERka 10 Pią Lut 06, 2015 22:13
macher
Brak nowych postów [R45] co myślicie o tym modelu
thorgal Chcę kupić ROVERka 1 Sro Mar 23, 2011 13:53
Remigiusz
Brak nowych postów [R45]Informacje na temat modelu
Paul119 Chcę kupić ROVERka 16 Wto Sty 18, 2011 11:14
Paul119
Brak nowych postów [220 Turbo Coupe] co sądzicie o tym modelu?
leszek95b Chcę kupić ROVERka 1 Czw Lip 19, 2018 18:45
Markzo
Brak nowych postów Prosze o opinie akurat tego modelu, ze zdjec ladny :)
krzy23 Chcę kupić ROVERka 2 Pią Cze 17, 2011 08:09
krzy23



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink