Forum Klubu ROVERki.pl :: Rover 400 TDI a Rover 420 SDI-róznice miedzy autkami.
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Rover 400 TDI a Rover 420 SDI-róznice miedzy autkami.
Autor Wiadomość
stan_w._j. 



Dołączył: 23 Maj 2007
Posty: 40
Skąd: wrocław



Wysłany: Sro Maj 23, 2007 14:27   Rover 400 TDI a Rover 420 SDI-róznice miedzy autkami.

Witam wszystkich serdecznie.
Jestem po raz pierwszy na tym forum, a ściągnęła mnie tu oczywiście chęć zakupu Rovera 400 TDI. Poczytałem trochę tu i tam(forum i gdzie indziej) i jestem bardzo zdziwiony faktem , że tak wielu uzytkowników Rover-ów jest bardzo zadowolonych z użytkowania tych aut, które cenowo niemalże bija na łeb innch rówieśników(stare ludzkie myślenie jak tanio to chyba źle znowu się nie sprawdziło). Wydawało mi sie że za taki "wypas" jaki oferuja poszczególne modele Rovera trzeba dobrze zapłacić, a tu sie okazuje, że nie do konca jest to prawdą.
Przyglądam sie uważnie modelowi Rover 400 TDI( nie wiem czy nie SDI, ale proszę mi wybaczyć jestem laikiem w kwestii motoryzacji-a tak przy okazji mile widziane pouczenie na ten temat). Natknąłem się tez tutaj na forum na świetne opinie modelu 420(i tu bez strachu piszę) SDI.
Jakie są różnice miedzy tymi modelami:
- silniki (mnie interesuje ten 105 konny) , pochodzenie tych jednostek napędowych: czy to Honda, czy BMW-ten chyba nie bo byłby wtedy TDS, czy może po prostu Rover. Kultura pracy, ogólne zasady zabezpieczania przed szybkim zużyciem(oleje,świece,kable-które najlepsze?, kiedy wymieniac rozrząd itp.)
-skrzynia biegów-słyszałem różne opinie(zastrzeżenia do wstecznego)
-zawieszenie-najczęstsze usterki, zachowanie zwłaszcza na zakretach przy duzych szybkościach.
-nadwozie-czy sa jakies widoczne róznice między 400 a 420, w wyposażeniu, ergonomii i kubaturze wnętrza.
-jak sprawdza sie klima, nawiew, co z poziomem hałasu-choć to najmniej, bo jeżdziłem Omegą 2,5 TDS i nie przeszkadzało mi że sobie troche pomruczała przy 3,5 tys obrotów, sądze że w Roverku na pewno nie będzie głosniej.
No i na koniec prosze o kategoryczny werdykt, który model lepszy:
czy Rover 400 TD czy Rover 420 SDI.
z poważaniem Stan. W. J.
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Maj 23, 2007 14:27   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
String 




Pomógł: 27 razy
Dołączył: 03 Lut 2007
Posty: 638
Skąd: Zielona Góra



Wysłany: Sro Maj 23, 2007 14:46   

Ja jestem szczęśliwym posiadaczem R400 SDI (Silnik 1994 cm3 - 105KM produkcji ROVER'a!!!!) od paru miesięcy (174 000 km).
Auto spisuje się wybornie. Usterki - tak jak w każdym aucie.
Serwisowanie - tak jak w każdym aucie - po zakupie jesli nie masz 100% pewności, że np. rozrząd był niedawno wymieniony - należy wymienić.
Skrzynia? U mnie chodzi wybornie (denerwujący jest jedynie metaliczny dzwonienie drążka - ale to jest usterka typowa dla 400-etek - usterka prosta do usunięcia).
Zawieszenie? przy oponach 195/50/R15 i szybkim wchodzeniu w zakręty (w czasie testów - bo normalnie tak nie jeżdżę - bo nie przystoi :mrgreen: Roverkowi się wygłupiać) zachowuje się jakby był przyklejony do drogi - rewela.
Różnica między 400? Jedne są sedan, drugie hatchback. ZTCP to starsze modele na klapie miały oznaczenia 420,416,414 itp. Mój ('99) nie ma - ma tylko emblemat serii tj. 400.
Kofmort w środku jak dla mnie git (choć to oczywiście wrażenie subiektywne)

Który model lepszy?
400 TD i 420 SDI, to wg mnie jeden i ten sam samochód.

Najlepszy z 400 :mrgreen:
i najlepszy na świecie :mrgreen:
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
emes 


Członek Zarządu
skarbnik


Pomógł: 35 razy
Dołączył: 04 Gru 2006
Posty: 2349
Skąd: Wrocław



Wysłany: Sro Maj 23, 2007 14:53   

Stan W. J. napisał/a:
Przyglądam sie uważnie modelowi Rover 400 TDI( nie wiem czy nie SDI, ale proszę mi wybaczyć jestem laikiem w kwestii motoryzacji-a tak przy okazji mile widziane pouczenie na ten temat). Natknąłem się tez tutaj na forum na świetne opinie modelu 420(i tu bez strachu piszę) SDI


Różnica pomiędzy Roverem 400 z silnikiem diesla, a Roverem 420 z silnikiem diesla dotyczy tylko oznaczenia. Po prostu 400 to tylko seria, a 420 nawiązuje do pojemności silnika. Oczywiście oznaczenie TDI to taka naleciałość pochodząca od innych marek. W serii 400 nie było takich oznaczeń, więc nie ma żadnej różnicy pomiędzy TDI a SDI w przypadku Rovera. W serii 400 występowały 2 silniki diesla, SD (bez intercoolera), o mocy 86KM oraz SDI (z intercoolerem) o mocy 105KM.

Stan W. J. napisał/a:
- silniki (mnie interesuje ten 105 konny) , pochodzenie tych jednostek napędowych: czy to Honda, czy BMW


Po prostu Rover.

Stan W. J. napisał/a:
-skrzynia biegów-słyszałem różne opinie(zastrzeżenia do wstecznego)


Co dokładnie słyszałeś? Jedyny problem, który zaobserwowałem to występujące czasami trudności z wrzuceniem wstecznego.

Stan W. J. napisał/a:
-zawieszenie-najczęstsze usterki, zachowanie zwłaszcza na zakretach przy duzych szybkościach


Standard w przypadku napędu na przód, czyli podsterowność. Nie zauważyłem większych problemów z zawieszeniem, gorzej jest z trzymaniem bocznym foteli. Są wygodne, ale mogłyby lepiej trzymać na zakrętach.

Stan W. J. napisał/a:
-nadwozie-czy sa jakies widoczne róznice między 400 a 420, w wyposażeniu, ergonomii i kubaturze wnętrza


Jeżeli chodzi o przypadek, kiedy kryterium jest rodzaj silnika, to nie ma takich różnic. Pojawiają się one w przypadku rodzaju nadwozia, które oferowane było w wersji hatchback oraz sedan. Sedan jest dłuższy o 16cm, dzięki czemu ma większy bagażnik.

Stan W. J. napisał/a:
-jak sprawdza sie klima, nawiew


Bez większych problemów. Przy założeniu, że masz sprawną.

Stan W. J. napisał/a:
eżdziłem Omegą 2,5 TDS i nie przeszkadzało mi że sobie troche pomruczała przy 3,5 tys obrotów


Pomyśl też o większym bracie 400, czyli 75. Chyba że zdecydowałeś się już na 400.
 
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 07 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Sro Maj 23, 2007 15:22   

emes napisał/a:
W serii 400 występowały 2 silniki diesla, SD (bez intercoolera), o mocy 86KM oraz SDI (z intercoolerem) o mocy 105KM.

Był jeszcze D oraz Di (klik)


Stan W. J., poczytaj sobie to.
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
emes 


Członek Zarządu
skarbnik


Pomógł: 35 razy
Dołączył: 04 Gru 2006
Posty: 2349
Skąd: Wrocław



Wysłany: Sro Maj 23, 2007 15:38   

piter34 napisał/a:
Był jeszcze D oraz Di


Masz rację piter. Ale z punktu widzenia danych technicznych nie ma różnic pomiędzy D, Di oraz SD. Ciekawe jak to wyglądało od strony konstrukcji silnika.
 
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 07 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Sro Maj 23, 2007 16:07   

emes napisał/a:
Ale z punktu widzenia danych technicznych nie ma różnic pomiędzy D, Di oraz SD. Ciekawe jak to wyglądało od strony konstrukcji silnika.

"Di" ma elektronicznie sterowaną pompę. ;-)
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
adamek.o2 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 22 Sie 2011
Posty: 143
Skąd: Zambrów/W-wa

Rover 400

Wysłany: Sro Sie 24, 2011 12:05   

Forumowicze.

Podepnę się do tematu :)

Także planuję zakup Roverka seria 400.
Do tej pory jest w rodzinie jeden jednak to skromne 1,4 benzynka.
Ja zastanawiam się nad 1,6-1,8 benz lub WŁAŚNIE DIESELKIEM.
I tutaj jestem z tego powodu. Ja nigdy w życiu nie małem "diesel'a".. .;/
Czy bać się takiego silnika ? Jakieś kompletnie inne sposoby jego konserwacji ?
Awaryjność ? Czy jak wybiorę wersję bez intercooler'a to będę mniej narażony na awarie jednostki ? Jak to jest z kosztami serwisu (rozrząd itd... ) ?
Jak to w ogóle się sprawuje na codzień?
Np w benzynkach częstym problemem jest choćby uszczelka pod głowicą.. jak to jest jeśli chodzi o żywotność Diesli ? ;/

Proszę posiadaczy diesli o wszelkie opinie i słowa.. Na prawdę nie boję się kupić innego silnika niż benzyna, tylko poszukuję szczerych i podstawnych zapewnień od ludzi, którzy ta markę znają itd.. :)
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Sro Sie 24, 2011 12:22   

dieslem będziesz pozytywnie zaskoczony, lepiej kupić ten z Intercoolerem ten mocniejszy 105KM, ten słabszy 86KM też jest dobry ale jak dla mnie za mało mocy :wink:
uszczelka w nich nie siada, rozrząd około 500zł plus robota
ja przy swoim nic nie robię
 
 
przemek199 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 24 Mar 2009
Posty: 135
Skąd: Wołów



Wysłany: Pon Wrz 05, 2011 21:52   

dieselek rewelacyjny zrobiłem w 2.5 roku 90 tys km i nic poza rozrzadem, olejem i filtrami...:D Spala w mojej 600 do 7 litrów tak mieszanie a na samej trasie zejdzie bez przeginek do 5.5 litra... zima pali i nie narzeka... Takze polecam aktualnie ma 254 tys km przebiegu turbiny nie ruszalem ani nic innego... Pozdro!
 
 
 
limak89 



Dołączył: 20 Lip 2010
Posty: 7
Skąd: Mielec



Wysłany: Wto Lut 14, 2012 22:05   

widze ze stary temat ale moze sie podepne i ja :D A wiec rover seri 600 z silnikiem diesla 2.0sdi 105ps w 600-kach było oznaczenie SDI. Natomiast w seri 400 czyli dokładnie 420 były 2 oznaczenia dla ruznych modeli silnika wszystkie z turbodoładowaniem i tak 420D 86ps bez intercoolera a 420Di 105ps z intercoolerem. Moze i dla niekturych smieszne ale sam wiem z doswiadczenia, że dla nowicjuszy przydaje sie :) ponizej link do danych technicznych http://www.autocentrum.pl...ver/400/ii.html
 
 
Pawkaz 




Pomógł: 29 razy
Dołączył: 03 Mar 2009
Posty: 1664
Skąd: Warszawa

Rover 600

Wysłany: Wto Lut 14, 2012 23:05   

limak89 napisał/a:
ponizej link do danych technicznych http://www.autocentrum.pl...ver/400/ii.html

Wedlug tej strony w 400tce byl silnik 2,5.Nigdy o nim nie slyszalem.Czy to jakas pomylka na strone ?
_________________
Był R 216 Gti, później R 600 SDI, a teraz Opel Vectra C :D
 
 
 
kzrr 




Pomógł: 28 razy
Dołączył: 23 Lis 2008
Posty: 2080
Skąd: Brzeg Dolny

Rover 200

Wysłany: Wto Lut 14, 2012 23:56   

Pawkaz napisał/a:
Wedlug tej strony w 400tce byl silnik 2,5.Nigdy o nim nie slyszalem.Czy to jakas pomylka na strone ?


Były były :) Bardzo rzadko i zrobiono bardzo niewiele sztuk 400 z tym silnikiem. Chyba tylko z automatem występowała ale tego nie jestem pewien.
_________________
Bo fruwać jest generalnie nieroztropnie, więc nie pijcie przy otwartym oknie!
 
 
 
7Tomi 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Kwi 2013
Posty: 1139



Wysłany: Sro Lut 15, 2012 21:38   

kzrr napisał/a:
Pawkaz napisał/a:
Wedlug tej strony w 400tce byl silnik 2,5.Nigdy o nim nie slyszalem.Czy to jakas pomylka na strone ?


Były były :) Bardzo rzadko i zrobiono bardzo niewiele sztuk 400 z tym silnikiem. Chyba tylko z automatem występowała ale tego nie jestem pewien.


Ostatnie 500 sztuk ztcp jakie wyszło miały motor V6 i były wypasione na maxa ;) Taki limit na zakończenie produkcji serii 400.
_________________
Pozdrawiam
7Tomi
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1130 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10886
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Sro Lut 15, 2012 22:08   

a tam nie były montowane przypadkiem V6stki 2,0?
co do produkcji też się nie zgadza, bo sedany wyszły dopiero w 1997, a nie 95 ;)
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
pelson91 




Pomógł: 36 razy
Dołączył: 31 Lip 2011
Posty: 2236
Skąd: Sochaczew

Rover 75

Wysłany: Sro Lut 15, 2012 22:45   

ja mam sedana '96 SDi :roll:
_________________
Pozdrawiam,
pelson91
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Czw Lut 16, 2012 07:53   

sTERYD napisał/a:
a tam nie były montowane przypadkiem V6stki 2,0?

2,5
sTERYD napisał/a:
bo sedany wyszły dopiero w 1997, a nie 95

doczekałem się, w końcu i tobie zdarzyło się nie mieć racji :lol:
mój sedan to '96
 
 
kzrr 




Pomógł: 28 razy
Dołączył: 23 Lis 2008
Posty: 2080
Skąd: Brzeg Dolny

Rover 200

Wysłany: Pią Lut 17, 2012 09:45   

Może modelowo to rocznik 97 ;)
_________________
Bo fruwać jest generalnie nieroztropnie, więc nie pijcie przy otwartym oknie!
 
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1130 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10886
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Pią Lut 17, 2012 12:10   

oj tam oj tam ;) każdemu się może zdarzyć w ramach pokuty pójdę i zrobię sobię kawę :razz:
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: ROVER - PORADY DOTYCZĄCE KUPNA
Zdjęcia nagich kobiet !!! + na co zwracać uwagę, kupując ROVERka ;-)
piter34 Chcę kupić ROVERka 6 Wto Maj 15, 2012 15:18
szoso
Brak nowych postów Rover 75 - roznice miedzy rokiem 99 a 00 - istotne?
dawidd Chcę kupić ROVERka 11 Sro Maj 02, 2012 14:26
dawidd
Brak nowych postów Zasadnicze różnice między 75 a ZT.
Alfisti Chcę kupić ROVERka 22 Nie Kwi 10, 2011 16:03
0L0
Brak nowych postów Rover 220SD i 200SDi - różnice
Raga Chcę kupić ROVERka 7 Pią Lis 12, 2010 22:34
plemaster
Brak nowych postów Rover 400 - Rover 45 różnice
Artu Chcę kupić ROVERka 16 Sro Kwi 10, 2013 13:23
szoso



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink