Forum Klubu ROVERki.pl :: [R620] Nie działają hamulce
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R620] Nie działają hamulce
Autor Wiadomość
Marti 



Dołączył: 05 Maj 2007
Posty: 24
Skąd: Poznań



Wysłany: Czw Cze 21, 2007 22:07   [R620] Nie działają hamulce
Typ: SDi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1997

Witam,
dzisiaj miałem taką przygodę. Zerwał się pasek od alternatora i zapaliła się kontrolka akumulatora. Po chwili chciałem zahamować a tu pedał ani drgnie, nie da się wcisnąć.
Co się stało ?? ? Help !! !
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Sob Sty 22, 2011 22:01, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Cze 21, 2007 22:07   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Zientas 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 08 Sty 2005
Posty: 202
Skąd: Poznań / Komorniki



Wysłany: Czw Cze 21, 2007 22:59   

A nie zgasł Ci też jakoś silnik przy tym? Zerwany pasek to brak wspomagania, klimy, ładowania - wiadomo, ale hamulce chyba sa jakoś podciśnieniowo/ciśnieniowo ładowane przez pracujący silnik (nawet bez paska klinowego). Hmmm... mylę się?

Ps. Kiedy jakaś integracja kolego w ramach tego tematu ?
 
 
 
Marti 



Dołączył: 05 Maj 2007
Posty: 24
Skąd: Poznań



Wysłany: Czw Cze 21, 2007 23:15   

Silnik nie zgasł a hamulec padł. Dobrze, że w mieście i jechałem dość wolno. Wyhamowałem na ręcznym. Co do integracji to w jakiś weekend jestem chętny.
Dzięki za odpowiedź. Pozdrawiam.
P.S. Może znasz w okolicy Poznania jakiegoś dobrego mechanika od roverków ?
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Czw Cze 21, 2007 23:16   

Pasek napędza: alternator, sprężarkę klimy, pompę wspomagania kierownicy, pompęcieczy chłodzącej, pompę podciśnieniową układy wspomagania hamulców i zaworu EGR. W powyższym zestawieniu jest też pompa wspomagania hamulców więc masz już odpowiedx na swoje pytanie ;)
Czy pasek wcześniej nie piszczał?? Tak od razu się zerwał??
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
Zientas 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 08 Sty 2005
Posty: 202
Skąd: Poznań / Komorniki



Wysłany: Czw Cze 21, 2007 23:23   

Brt napisał/a:
pompę podciśnieniową
a jednak qrcze, dobrze że ostatnio wszystkie paski wymieniłem.

Marti napisał/a:
Może znasz w okolicy Poznania jakiegoś dobrego mechanika od roverków ?


Mam jednego "prywatnego" w Nekli co mi wszystkie auta obsługuje po godzinach, ale nie wiem czy by Cię to interesowało i czy on by miał czas. W samym Poznaniu nikogo nie polecę niestety... w sprawach banalnych (np. wymiania oleju) jeżdżę do Norauto.
_________________
R600 SDi, Sj413, G.V. 3.3 LX, Durango V8 1th gen.
 
 
 
Marti 



Dołączył: 05 Maj 2007
Posty: 24
Skąd: Poznań



Wysłany: Czw Cze 21, 2007 23:31   

No jakiś piszczał. Był nawet kupiony nowy ale kuzyn, który miał wymienić jest we Francji. Wraca w sobotę. Założyłem jakiś zastępczy, kręci ale hamulec dalej nie da się ruszyć.
 
 
Zientas 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 08 Sty 2005
Posty: 202
Skąd: Poznań / Komorniki



Wysłany: Czw Cze 21, 2007 23:37   

Może zatarła się ta pompa podciśnienia i już niebawem ten zastępczy pasek też strzeli..., albo jest za luźny, albo... :roll:
 
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Czw Cze 21, 2007 23:37   

Hmmm dziwne z tym hamulcem. Co to znaczy, że nie da sie ruszyc?? Mozesz bardziej szczegółówo?? Może przy okazji zerwania paska uszkodził się jakiś wężyk??
Wymiana samego paska jest prosta. Klucz nr 15, kilka minut i zrobione.
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
Marti 



Dołączył: 05 Maj 2007
Posty: 24
Skąd: Poznań



Wysłany: Czw Cze 21, 2007 23:49   

Próbowałem czymś zastąpić pasek, i nawet kreciło ale hamulec najpierw troche brał przy ruszaniu i wolnej jeździe ale potem znowu nic ( nie da się wcisnąć pedału ). Płyn oczywiście jest.
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Pią Cze 22, 2007 00:01   

Załóż po prostu właściwy pasek. Jeśli przed zerwaniem było OK ,to po założeniu właściwego paska też powinno być OK.
Moze ten co założyłeś sie ślizga i masz taki efekt, bo nie ma podciśnienia w układzie. CZy masz orginalna klimę ,czy dokładaną??
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
Marti 



Dołączył: 05 Maj 2007
Posty: 24
Skąd: Poznań



Wysłany: Pią Cze 22, 2007 00:03   

klima Original.
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10891
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Pią Cze 22, 2007 10:11   

tylko się nie śmiej :wink: , może ten zastępczy pasek zalożyłeś jakoś inaczej niż był oryginał, może rolka od popmy podciśnieniowej nie jest porządnie opasana, albo w ogóle pominięta, albo poprostu ten zastępczy pasek jest trochę krótszy :???:
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
Marti 



Dołączył: 05 Maj 2007
Posty: 24
Skąd: Poznań



Wysłany: Pią Cze 22, 2007 14:08   

Dowiedziałemsię że klima dokładana :shock:
 
 
arczon 



Dołączył: 27 Lut 2007
Posty: 2



Wysłany: Pią Cze 22, 2007 21:42   

Kupiłaem swojego Roverka w Lublinie i w drodze do Gdańska miałem identyczną sytuację.
Zapala się kontrolka akumulatora, przestają działać hamulce, wspomaganie kierownicy, w aucie robi się zimno, światła przygasają.
Zatarło się łożysko na napinaczu paska, pasek rozgrzał się, rozciągnął i spadł. U mnie jest 5cio rzędowy pasek.
 
 
Pawel_W 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 27 Cze 2006
Posty: 114
Skąd: Kraków



Wysłany: Sro Cze 27, 2007 00:16   

Marti napisał/a:
Dowiedziałemsię że klima dokładana :shock:

Jak klima dokladana to bedziesz mial zabawe, u mnie taka sama sytuacja (http://skocz.pl/4PK545 ), pompa klimy nad alternatorem a alternator napedzany z kola klimy przez pasek 4PK545, czyli porazka zupełna. Zjadłem trzy paski zanim znalazłem coś co nie piszczy. Generalnie wszystkie Contitech sie wyciagają 2-3 tys km i po pasku, ostatnio udalo mi sie dostac GoodYear i jakoś żyje, nie piszczy, wygląda że szybko sie nie zuzyje...

polecam ZAWSZE mieć jeden w zapasie i ZAWSZE kiedy zapali sie kontrolka ładowania (i nie zgaśnie zaraz) mozliwie szybko wyhamować auto

pozdrawiam
Pawel
 
 
 
wiruwa 



Dołączył: 04 Lis 2007
Posty: 28
Skąd: belgia



Wysłany: Pon Kwi 21, 2008 19:47   

jaki jest numer paska laczacy alternator z kompresorem klimy?
 
 
 
truten23 




Pomógł: 63 razy
Dołączył: 10 Sie 2007
Posty: 1453
Skąd: Busko-Zdrój



Wysłany: Wto Kwi 22, 2008 14:07   

Brt napisał/a:
Pasek napędza: alternator, sprężarkę klimy, pompę wspomagania kierownicy, pompęcieczy chłodzącej, pompę podciśnieniową układy wspomagania hamulców i zaworu EGR. W powyższym zestawieniu jest też pompa wspomagania hamulców więc masz już odpowiedx na swoje pytanie
Czy pasek wcześniej nie piszczał?? Tak od razu się zerwał??

w 416ce podciśnienie serwa hamulców wytwarzane jest przez kolektor ssący. W 620ce jest jest do tego pompa? :shock:
_________________
>lepiej głupio zapytać, niż mądrze coś spie....lić<
 
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10891
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Wto Kwi 22, 2008 14:56   

jak w każdym dieslu :D
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
mcteusz 



Pomógł: 28 razy
Dołączył: 12 Lip 2007
Posty: 564
Skąd: Wysokie Mazowieckie



Wysłany: Wto Kwi 22, 2008 16:50   

A swoją drogę gdzie tej pompy szukać pod maską?
 
 
truten23 




Pomógł: 63 razy
Dołączył: 10 Sie 2007
Posty: 1453
Skąd: Busko-Zdrój



Wysłany: Wto Kwi 22, 2008 18:14   

sTERYD napisał/a:
jak w każdym dieslu :D


Dzęki sTERYD, nie małem za dużo doczynienia z dieslami w autkach :>
_________________
>lepiej głupio zapytać, niż mądrze coś spie....lić<
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R620]Nie działają biegi
zeno94 Rover serii 600, Honda Accord 1 Sob Paź 01, 2011 10:20
R.E.D.
Brak nowych postów [R620] Nie działają spryskiwacze.........
irecki26 Rover serii 600, Honda Accord 4 Pon Maj 25, 2009 17:36
irecki26
Brak nowych postów [R620 Sdi] problem z wkładkami zardzewiały i nie działają
KW20061991 Rover serii 600, Honda Accord 0 Sob Lis 16, 2013 19:24
KW20061991
Brak nowych postów [R620] Hamulce tył
gucwiz Rover serii 600, Honda Accord 2 Pią Cze 25, 2010 23:14
gucwiz
Brak nowych postów [R620] Hamulce
bartek1686 Rover serii 600, Honda Accord 1 Wto Mar 24, 2009 20:56
Brt



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink