Forum Klubu ROVERki.pl :: [R214 1.4 16V '95] Urwany czujnik poł.wał.
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Paul
Pią Lis 19, 2010 13:32
[R214 1.4 16V '95] Urwany czujnik poł.wał.
Autor Wiadomość
marekpodcz 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Cze 2002
Posty: 130
Skąd: WW



Wysłany: Pon Lip 30, 2007 00:07   [R214 1.4 16V '95] Urwany czujnik poł.wał.

Witam.
Ponieważ moje problemy z iskrą nie ustępowały w miarę wymiany poszczególnych "tańszych" elementów, postanowiłem dzisiaj obejrzeć czujnik położenia wału korbowego. Niestety podczas demontarzu łobuz pękł i został w bloku silnika. Z dziury nie wystaje nawet kawałek :( Poradzcie proszę co robić. Ładować się w kolejne koszta czy może od razu kupić inny silnik?? (chodzi to za mną od jakiegoś czasu). Jeżeli jest jakiś prosty sposób aby to jakoś wydłubać to może bym jeszcze z tym badziewiem powalczył :( Z góry dzięki za rady.
Pozdrawiam!!

piter34: delikatny retusz tematu
Ostatnio zmieniony przez piter34 Pon Lip 30, 2007 10:37, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Lip 30, 2007 00:07   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
ADAM1 




Pomógł: 41 razy
Dołączył: 22 Sty 2006
Posty: 487
Skąd: Poeldijk



Wysłany: Pon Lip 30, 2007 00:35   

marekpodcz napisał/a:
postanowiłem dzisiaj obejrzeć czujnik położenia wału korbowego.


Samo obejzenie jego nic by ci nie dalo

marekpodcz napisał/a:
Niestety podczas demontarzu łobuz pękł i został w bloku silnika


To niedobrze, a wystarczyloby tylko zmierzyc jego opor, lub wpiac sie w niego w trakcie pracy( np krecenia rozrusznikiem), teraz bedziesz musial wziasc jakiegos fachowca, zeby ci go wydlubal

marekpodcz napisał/a:
Ładować się w kolejne koszta czy może od razu kupić inny silnik??


To nie ma sensu, bo twoj problem lezy po stronie elektrycznej , nie mechanicznej.

marekpodcz napisał/a:
ej no bo mi syf z tematu sie robi a jak zaloze nowy to ochrzan dostane


Masz racje

darecki gb napisał/a:
Mam problem z chlodzeniem a autko mam od 2 tygodni wiec troche nic nie kumam co sie dzieje


Zaluz nowy temat, ale wczesniej poczytaj wszystko z http://www.roverki.pl/mod...gories=Technika i http://www.roverki.pl/sea...query=&topic=35
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
7Tomi 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Kwi 2013
Posty: 1139



Wysłany: Pon Lip 30, 2007 09:35   Re: [R214 1.4 16V kant] Urwany czujnik poł.wał.

marekpodcz napisał/a:
Jeżeli jest jakiś prosty sposób aby to jakoś wydłubać to może bym jeszcze z tym badziewiem powalczył
Pozdrawiam!!

Jest sposób. Jak pewne kojarzysz połaczenie skrzyni z silnikem zabezpieczone jest blaszkami kręconymi do skrzyni. Po odkręceniu jednej z nich będziesz miał dostęp do czujnika. Musiz troche rozgrzebać autko.
Filtr powietrza out, kable musisz poodpinać te w okolicy przepustnicy a dokłądniej pod nią. Masz taką podstawe kręconą do skrzyni która trzyma wiązkę. Musisz odkręcić tą podstawę. Jak już się z tym uporasz to dokładnie obok czujnika jest ta blaszka kręcona na 2 śrubki na klucz 8mm. Po sciągnięciu tej blaszki dostęp będzie ograniczony ale da sie go wypchnąć.
Powodzenia
_________________
Pozdrawiam
7Tomi
 
 
marekpodcz 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Cze 2002
Posty: 130
Skąd: WW



Wysłany: Pon Lip 30, 2007 13:48   

Tomi ale jak ja mam go wypchnac?? Powiedzmy ze zrobie sobie duzo miejsca pod maska to sytuacja nadal wyglada niestety nieciekawie. Ta blaszka o ktorej piszesz (przykrecona na 2 8mm sruby) to ta od czujnika, tak?? Bo jezeli tak to ona jest odkrecona juz i odeszla razem z czescia czujnika :( A silnik i tak chce wymienic bo po ostatniej wizycie u mechanika zaczal brac olej i cholera wie kiedy calkiem sie rozleci. Musialbym odrecic skrzynie biegow i to wielkie kolo zeby go wypchnac?? Czy wepchnac go tam do srodka i niech sie dzieje co chce?? Dzieki!!
 
 
7Tomi 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Kwi 2013
Posty: 1139



Wysłany: Pon Lip 30, 2007 15:18   

marekpodcz napisał/a:
Tomi ale jak ja mam go wypchnac?? Powiedzmy ze zrobie sobie duzo miejsca pod maska to sytuacja nadal wyglada niestety nieciekawie. Ta blaszka o ktorej piszesz (przykrecona na 2 8mm sruby) to ta od czujnika, tak?? Bo jezeli tak to ona jest odkrecona juz i odeszla razem z czescia czujnika :( A silnik i tak chce wymienic bo po ostatniej wizycie u mechanika zaczal brac olej i cholera wie kiedy calkiem sie rozleci. Musialbym odrecic skrzynie biegow i to wielkie kolo zeby go wypchnac?? Czy wepchnac go tam do srodka i niech sie dzieje co chce?? Dzieki!!


Masz szczescie bo akurat mam na wierzchu w warsztacie silnik ze skrzynią to porobie Ci fotki po pracy i wrzuce na forum ;)
_________________
Pozdrawiam
7Tomi
 
 
marekpodcz 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Cze 2002
Posty: 130
Skąd: WW



Wysłany: Pon Lip 30, 2007 16:35   

super, bede bardzo wdzieczny!! dzieki ;)
 
 
7Tomi 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Kwi 2013
Posty: 1139



Wysłany: Wto Lip 31, 2007 20:51   

marekpodcz napisał/a:
super, bede bardzo wdzieczny!! dzieki ;)


Przpraszam, że dopiero dziś ale wczoraj VW Passat sciął mi słup i nie miałem prądu. Fotka jak to wyglądało po wypadku niżej :mrgreen: Dodam tylko, że przeleciał nad mostkiem, 2 metrową fosą i w powietrzu uderzył w słup, odbił się, wpadł do fosy i wszysedł z auta :shock: Później dowiedziałem się że miał jedynie 3 promile.
Sorki za offtopa a teraz do rzeczy. Poniżej foki myśle że wszystko wyjasnią :)
_________________
Pozdrawiam
7Tomi
 
 
marekpodcz 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Cze 2002
Posty: 130
Skąd: WW



Wysłany: Wto Lip 31, 2007 22:27   

Tomi jestes wielki!! Juz teraz wszystko jasne :) Jutro jak pogoda pozwoli biorę się za wyciaganie. Moze dam rade.

Niezly byl ten slupek. Ciekawe jak wygladal ten Pasacik :)
Jeszcze raz dziekuje i pozdrawiam!!
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 07 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Sro Sie 01, 2007 13:17   

marekpodcz napisał/a:
Niezly byl ten slupek. Ciekawe jak wygladal ten Pasacik :)

Nie ma fotek fałweja?
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 159 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3631
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Pon Sie 13, 2007 23:36   

a wystarczylo obejzec moje fotki w galerii :-)



a BTW juz wiem jakiej oslony mi brakuje :roll:
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
marekpodcz 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Cze 2002
Posty: 130
Skąd: WW



Wysłany: Wto Sie 14, 2007 01:23   

odnosnie tematu. wlasnie dzisiaj (dopiero) wzialem sie za to cholerstwo. po 8 godzinach walki udalo sie wyskrobac resztki tego badziwia. dodam tylko ze moj blok silnika roznil sie tym od tego przedstawionego na zdjeciach Tomiego ze grubosc tej scianki byla identyczna jak dlugosc czujnika tak ze nie wystawal on wogole a przestrzen miedzy kolem a blokiem byla max 5mm :( w ruch poszla mini szlifierka (cos jak dremel) oraz inne narzedzia (niektore zostaly wykorzystane w inny sposob niz ten do ktorego zostaly zaprojektowane) ale udalo sie usunac resztki starego czujnika. furka odpalila bez problemow i spokojnie zrobilem juz 20km. aha, robota nie do wykonania w pojedynke - brakowalo rak oraz wsparcia duchowego - ale za to po skonczeniu jaka satysfakcja :D czujnik "do poloneza 1.4 z silnikiem rovera" - cena 135zl. jeszcze raz dziekuje koledzy za pomoc i serdecznie pozdrawiam!!
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 159 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3631
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Wto Sie 14, 2007 12:38   

aaa mam nadzieje ze ten "nowy " czujnik posmarowales przed wlozeniem , najlepiej jakims smarem odpornym na wysoka temp.
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
marekpodcz 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Cze 2002
Posty: 130
Skąd: WW



Wysłany: Wto Sie 14, 2007 19:46   

przesmarowałem go olejem silnikowym ale cos czuje ze napiszesz ze to nie zda egzaminu przy wyciaganiu :( szkoda ze nie wiedzialem tego wczesniej... coz czlowiek uczy sie caly czas...
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 159 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3631
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Wto Sie 14, 2007 21:14   

ee jak posmarowales olejem to i tak dobrze, zle by bylo wtedy jakbys nic nie zrobil
smar jest o tyle lepszy ze chyba dluzej sie utrzyma bo jest gęstszy
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
Ostatnio zmieniony przez Brt Wto Sie 14, 2007 22:36, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [r214] Co to za czujnik
cycu-x Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 25 Sro Sty 25, 2012 09:15
tronsek
Brak nowych postów [R214] Czujnik temperatury...
flynn Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 6 Pią Kwi 08, 2011 21:45
flynn
Brak nowych postów [R214] czujnik czy instalacja ?
JacK Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 0 Sob Gru 11, 2010 10:15
JacK
Brak nowych postów [R214 Si, 99] czujnik temperatury, termostat
kumululu Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 2 Czw Maj 15, 2008 22:17
kumululu
Brak nowych postów [R214] Czujnik temperatury paliwa
supr3me Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 5 Pon Lis 22, 2010 14:05
PHJOWI



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink