Forum Klubu ROVERki.pl :: [R620] Walka z układem wysprzęglania i sprzęgłem
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R620] Walka z układem wysprzęglania i sprzęgłem

ciąg dalszy awarii z postu "[R620 2.0SDI 96r.] docisk sprzęgła czy wysprzęglik pomocy Wr"
Autor Wiadomość
ossa 



Dołączył: 25 Cze 2007
Posty: 18
Skąd: Wrocław



Wysłany: Sob Sie 04, 2007 11:50   [R620] Walka z układem wysprzęglania i sprzęgłem
Typ: SDi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1996

teraz mam poważny problem, który nei wiadomo skąd się wziął. Historia awarii jest opisana tutaj:
Cytat:
http://www.roverki.pl/forum/viewtopic.php?t=17318&highlight=docisk
.
Auto stoi juz ponad 2 miesiące. Ostatnio w dobrym warsztacie juz miesiąc. Problem polega na tym, ze jak udało się doprowadzić do ładu układ hydrauliczny (nowa pompa, siłownik itp. itd.) tak, że wysprzęglik pracuje w takim zakresie jak powinien to pojawił się problem z wysprzęglaniem. Na początku było tak, że wchodziły biegi do przodu a wsteczny nie (rzęził choć jak raz się go wrzuciło to potem po wyłączeniu wchodził ok. jeżeli się nie wrzuciło przedtem żadnego biegu do przodu). Mechanicy stwierdzili, że to musi być wina sprzęgła bo jak łapę przegieli ręcznie to jest tak samo. Wsadzili drugie (też nowe) sprzęgło i był to samo. Teraz to już nawet do przodu nie można nic wrzucić. Łapa jest juz nawet dogięta w stronę siłownika i nic. Odłączenie układu hydraulicznego i wysprzęglenie za pomocą "łoma" daje taki sam efekt - biegi nie wchodzą. Dodam, że skrzynia jest ok bo patrzył na nią gość od skrzyń i nie znalazł nic (biegi na wyłączonym silniku wchodzą bez problemu). Wszystki wymiary, ustawienia są książkowe a jednak coś jest nie tak - tylko co? Może ktoś mi poradzi co jeszcze można wymyśleć poza wymianą auta :) ?? ? Dawali nawet podkładki pod docisk, żeby zwiększyć odległość między kołem a dociskiem i to też nic nie dało. Coś mi się wydaje, że to musi być jakiś prosty szczegół, który nikomu nie przychodzi do głowy.
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Sro Sty 26, 2011 19:20, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sob Sie 04, 2007 11:50   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10900
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Sob Sie 04, 2007 13:52   

a może jeszcze widełki są luźne i łapa będzie chodzić, a łożyska pchać nie będzie :???:

spróbuj wbić bieg na wyłączonym silniku, i odpalić z podniesionym przodem.Będzie widać czy wysprzęgla, czy nie. Jeśli wysprzęgla, to problem ze skrzynią (może wodziki Ci się poprzestawiały/pogięły) :???:
kiedyś w kadecie miałem coś takiego, że wodzik się co jakiś czas przestawiał, i biegi ciężko wchodziły, a na wyłączonym silniku ładnie :???:
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
ossa 



Dołączył: 25 Cze 2007
Posty: 18
Skąd: Wrocław



Wysłany: Pon Sie 06, 2007 08:28   

tego nie próbowałem, ale na pewno nie wysprzęgla bo jak chce wrzucić bieg to auto rusza do przodu. Być może problem siedzi faktycznie w łapie? Jedyny rozsądny pomysł to wymienić łapę jeżeli jest taka możliwość i wtedy kolejny element będzie wymieniony i zostanie tylko wymiana skrzyni, wymiana silnika i ... wymiana auta :)
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 07 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Czw Sie 16, 2007 12:36   

ossa napisał/a:
Ostatnio w dobrym warsztacie juz miesiąc.

Wyczuwam tutaj sprzeczność. :mrgreen:

ossa napisał/a:
Jedyny rozsądny pomysł to wymienić łapę jeżeli jest taka możliwość i wtedy kolejny element będzie wymieniony i zostanie tylko wymiana skrzyni, wymiana silnika i ... wymiana aut

Rozwinęła się sytuacja?
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
ossa 



Dołączył: 25 Cze 2007
Posty: 18
Skąd: Wrocław



Wysłany: Czw Paź 16, 2008 16:25   

Winien jestem Wam przeprosiny i dokończenie historii. Okazało się, że nowe sprzęgło (VALEO) było wadliwe - podobno cała seria taka była. Nie do końca pasowało!!! Po wymianie na inne autko sprawuje się ok. Miałem mały problem z reklamacją sprzęgła ale o dziwo została uznana. Pozdrawiam i nie życzę nikomu podobnej historii.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R620] Sprzęgło - układ wysprzęglania
kamil_620_si Rover serii 600, Honda Accord 22 Wto Sie 17, 2010 23:19
zuber84cool
Brak nowych postów [R620] Problem z układem hamulcowym ABS
częsty dżwięk pompy ABS i zapalająca się kontrolka
Kobi84 Rover serii 600, Honda Accord 1 Pią Kwi 03, 2009 21:32
rtworek
Brak nowych postów [R620] Problemy z układem kierowniczym
Czolgista102 Rover serii 600, Honda Accord 2 Pią Mar 06, 2009 01:29
NEOSSS
Brak nowych postów [R620] Problem z układem wspomagania
mirek_20 Rover serii 600, Honda Accord 8 Sro Mar 04, 2009 17:15
mirek_20
Brak nowych postów [R620] Co z tym sprzęgłem??
szags Rover serii 600, Honda Accord 9 Czw Paź 29, 2009 11:05
szags



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink