Forum Klubu ROVERki.pl :: [R600] Czujniki w układzie chłodzenia
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R600] Czujniki w układzie chłodzenia
Autor Wiadomość
Alin 



Dołączył: 17 Maj 2007
Posty: 15
Skąd: Jarosław



Wysłany: Czw Cze 21, 2007 23:41   [R600] Czujniki w układzie chłodzenia
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1994

Witam. Mam pytanie? Czy w Roverze 620 Si są dwa biegi wiatraka z chłodnicy? Ponieważ u mnie włacza się tylko jeden. Jeszcze jedno zauważyłem, że gdy jadę po mieście wracam do domu wentylator działa, a zaraz po wyłączeniu samochodu wentylator kteż sie wyłącza mimo iż płyn w chłodnicy zaczyna "bulgotać". Czujnik bimetaliczny od załączania wiatraka działa już sprawdziłem. Czujnik który wysyła sygnał do sterownika został wymieniony, ponieważ był uszkodzony, czujnik, który jest połączony z wskaźnikiem temperatury też jest sprawny. Mam jeszcze jeden czujnik i nie mam bladego pojęcia od czego on jest. Wygląda identycznie jak czujnik załączenia wiatraka. W załączniku wysyłam zdjęcie. Czujnik oznaczony czerwonym kołem to czujnik od załączenia wiatraka. Ale od czego jest ten drugi w żółtym kole. Bardzo bym prosił o odpowiedż. Gość z serwisu powiedział, że to czujnik od załączenia drugiego biegu wiatraka. Jeśli tak to o jakim zakresie temperatury powinien być ten czujnik, a jaki zakresie ten pierwszy. Prosiłbym o odpowiedż ponieważ dość dużo jeżdzę po mieście ze względu na charakter pracy, a nie chciałbym zagotować płynu. Z góry serdecznie dziękuję.
Lepszej jakości zdjęcie mogę wysłać na maila
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Pon Sty 10, 2011 09:22, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Cze 21, 2007 23:41   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
thef 



Pomógł: 387 razy
Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 4424
Skąd: Oświęcim



Wysłany: Pią Cze 22, 2007 06:48   

Z tego co mi wiadomo w roverkach wiatraki wyłączają się niestety zaraz po wyłączeniu zapłonu, niezależnie od temperatury silnika. Co do czujników, to niestety nie wiem.
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 07 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Pią Cze 22, 2007 11:59   

1. Wentylator chłodnicy jest sterowany z przekaźnika wyzwalanego poprzez sygnał z komputera PGM-Fi
2. Komp zna temperaturę, bo czyta wskazania czujnika temperatury płynu (ten zielony na rysunku)
3. Nie wiem co jest zaznaczone na czerwono, bo niewiele tam widać na fotce.
4. Nie ma czegoś takiego "czujnik załączenia wiatraka"

[ Dodano: Pią Cze 22, 2007 12:00 pm ]
Z naszej strony można pobrać (działa dla klubowiczów) opis działania systemu wtryskowego PGM-Fi (po polsku).
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
Alin 



Dołączył: 17 Maj 2007
Posty: 15
Skąd: Jarosław



Wysłany: Pią Cze 22, 2007 13:58   

Przepraszam źle się wyraziłem. Jest to termowyłącznik identycznie wyglądający jak w linku poniżej:
http://sklep.intercars.co...13&pic=0&moto=0
Jest to zwykły wyłącznik bimetaliczny taki sam jak wyłącznik od wiatraka chłodnicy
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 07 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Pią Cze 22, 2007 14:25   

Funkcje wyłącznika czasowego wentylatora chłodnicy w systemie PGM-Fi realizuje jednostka sterująca (ECU), a nie osobny element.
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
Alin 



Dołączył: 17 Maj 2007
Posty: 15
Skąd: Jarosław



Wysłany: Pią Cze 22, 2007 15:00   

piter34 napisał/a:
Funkcje wyłącznika czasowego wentylatora chłodnicy w systemie PGM-Fi realizuje jednostka sterująca (ECU), a nie osobny element.


Tak. Zgada się, ale np. wyłącznik bimetaliczny przy temperaturze 92 stopni posiada rezystancje na tyle niską iż jest to odczytywane jako zwarcie i załączony jest wiatrak. Natomiast przy temp. 88 stopni rezystancja jest już na tyle duża iż następuje rozwarcie obwodu i wentylator przestaje działać. Ale od czego jest przełącznik bimetaliczny z prawej strony na zdjęciu. Link który podałem wcześniej był tylko po to by pokazać co tam jest wkręcone.
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 07 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Pią Cze 22, 2007 15:25   

Alin napisał/a:
Ale od czego jest przełącznik bimetaliczny z prawej strony na zdjęciu.

Już pisałem wyżej, że jest to czujnik temp. płynu chłodniczego.
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
Alin 



Dołączył: 17 Maj 2007
Posty: 15
Skąd: Jarosław



Wysłany: Pią Cze 22, 2007 15:47   

Czujnik temperatury płynu chłodzącego wygląda tak:
http://sklep.intercars.co...18&pic=0&moto=0
Proszę o poprawienie jeśli się mylę. U mnie ten czujnik jest pod kopułka aparatu zapłonowego. Wymieniałem go 3 tygodnie temu bo był uwalony.
 
 
ADAM1 




Pomógł: 41 razy
Dołączył: 22 Sty 2006
Posty: 487
Skąd: Poeldijk



Wysłany: Sob Cze 23, 2007 17:26   

thef napisał/a:
Z tego co mi wiadomo w roverkach wiatraki wyłączają się niestety zaraz po wyłączeniu zapłonu, niezależnie od temperatury silnika. Co do czujników, to niestety nie wiem.


U mnie po jezdzie miejskiej, po wylaczeniu silnika wentylator pracuje

Alin napisał/a:
Czujnik temperatury płynu chłodzącego wygląda tak:
http://sklep.intercars.co...18&pic=0&moto=0
Proszę o poprawienie jeśli się mylę. U mnie ten czujnik jest pod kopułka aparatu zapłonowego. Wymieniałem go 3 tygodnie temu bo był uwalony.


To jest czujnik polozenia walka rozrzadu
Odpowiedz mi na jedno pytanie - czy silnik ci sie przegzewa?
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Alin 



Dołączył: 17 Maj 2007
Posty: 15
Skąd: Jarosław



Wysłany: Wto Cze 26, 2007 11:47   

Jak już wcześniej pisałem ja wymieniałem ten czujnik. Po wykręceniu go wyciekał z otworu płyn chłodniczy więc nie jestem tak do końca przekonany iż jest to czujnik położenia wałka rozrządu. Sterownik wtedy sygnalizował błąd czujnika temperatury cieczy lub obwodu chłodzenia. Po wymianie tego czujnika wszystko wróciło do normy. W takim układzie zadam inaczej pytanie. Ile powinno być takich termowyłączników w układzie chłodzenia jak ten do którego zamieszczam link poniżej (proszę nie sugerować sie parametrami temperaturowymi, chodzi mi tylko o wygląd)
http://sklep.intercars.co...15&pic=0&moto=0
I jeszcze jedno. Czy znalazłaby się osoba z woj. podkarpackiego w okolicach Rzeszowa do której ewentualnie mógłbym się spotkać i która mogłaby mi w końcu powiedzieć jakie tam powinny być czujniki?
Proszę o odpowiedz
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 07 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Wto Cze 26, 2007 13:31   

Alin napisał/a:
ak już wcześniej pisałem ja wymieniałem ten czujnik. Po wykręceniu go wyciekał z otworu płyn chłodniczy więc nie jestem tak do końca przekonany iż jest to czujnik położenia wałka rozrządu. Sterownik wtedy sygnalizował błąd czujnika temperatury cieczy lub obwodu chłodzenia. Po wymianie tego czujnika wszystko wróciło do normy. W takim układzie zadam inaczej pytanie.

Masz rację. Jest to czujnik temperatury płynu chłodniczego.

Za "moment" sprawdzę od czego jest ten z przodu na wężu.
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 07 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Wto Cze 26, 2007 15:13   


Po lewej czujnik temp. płynu podający dane do kompa. Po prawej czujnik podający dane na wskaźnik temp.

Za drugi bieg wentylatora odpowiada "cooling fan timer module" (wyłącznik czasowy wentylatora chłodnicy) i wiatrak jest załączany, gdy temperatura jest równa od 103 do 109 stopni.
Cooling fan timer znajduje się obok komputera i jest to cały "moduł".

Szukam nadal co to jest tam na wężu.

[ Dodano: Wto Cze 26, 2007 3:41 pm ]
W PGM-Fi są dwa tzw. ECT switch (engine coolant temperature switch)
Jeden jest wkręcony w obudowę termostatu (ECT switch A), a drugi jest wkręcony w wylot płynu z silnika (ECT switch B, to zielone na pierwszej fotce).

Pierwszy jest sterowany przez kompa i odpowiada pośrednio za włączenie wiatraka przy 90-96 stopni. Drugi działa przy 103-109 stopni.
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
Alin 



Dołączył: 17 Maj 2007
Posty: 15
Skąd: Jarosław



Wysłany: Wto Cze 26, 2007 23:09   

Serdecznie dziękuję za pomoc. Może jeszcze jakiśna miar na ECT switch o zakresie 103-109 stopni? To znaczy w którym sklepie internetowym mogę go dostać. W Intercars takiego nie widziałem. Znalazłem na Intercarie coś takiego tylko nie wiem czy ten może być.
http://sklep.intercars.co...13&pic=0&moto=0
Zakres temperaturowy ma od 97 - 112 stopni, innych nie ma. Z resztą na stanie w Intercars też ich nie ma. Prosiłbym o podpowiedż gdzie go szukać.
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 07 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Sro Cze 27, 2007 07:56   

Alin, na Twoim miejscu kupiłbym używkę.
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
Alin 



Dołączył: 17 Maj 2007
Posty: 15
Skąd: Jarosław



Wysłany: Pią Cze 29, 2007 09:28   

Nie mogę zlokalizować tego modułu od sterowania chłodzeniem. Czy mógłbym prosić o dokładniejsze zlokalizowanie lub fotkę?
piter34 napisał/a:
Alin, na Twoim miejscu kupiłbym używkę.

Używkę czego? Modułu sterującego czy switcha?
 
 
maciej 
Klubowicz



Wielki Migrator


Pomógł: 196 razy
Dołączył: 19 Kwi 2002
Posty: 4528
Skąd: Warszawa

Rover 400

Wysłany: Pią Cze 29, 2007 12:02   

piter34 napisał/a:
na Twoim miejscu kupiłbym używkę.

Ja bym zaczął od www.tomateam.pl - testowaliśmy różne czujniki z Tomim do 623, więc powinien mieć rozeznanie. :)
_________________
Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III) ;)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków :)
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 07 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Pią Cze 29, 2007 12:11   

Alin napisał/a:
piter34 napisał/a:
Alin, na Twoim miejscu kupiłbym używkę.

Używkę czego? Modułu sterującego czy switcha?

Miałem na myśli ECT switch na wężu wychodzącym z silnika.

Alin napisał/a:
Nie mogę zlokalizować tego modułu od sterowania chłodzeniem. Czy mógłbym prosić o dokładniejsze zlokalizowanie lub fotkę?

On jest gdzieś tuż obok komputera albo w samym kompie. Ja jestem teraz on-line z doskoku (urlop), a zatem teraz ciężko mi czegoś szukać...
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
Alin 



Dołączył: 17 Maj 2007
Posty: 15
Skąd: Jarosław



Wysłany: Pon Sie 06, 2007 16:30   

Witam. Po wymianie czujnika okazało się iż drugi bieg wentylatora nadal nie funkcjonuje. Przekonałem się o tym na własnej skórze w trakcie przejazdu przez Kraków w godzinach szczytów. Chciałbym się dowiedzieć czy w 620Si były montowane dwa wiatraki na chłodnicy. Dodam iż samochód nie posiada klimatyzacji. Patrząc na schemat elektryczny z Rave zauważyłem, że silnik z wentylatora chłodnicy jest dwubiegunowy, czyli sam silnik ma jedną prędkość. Więc chciałem się dowiedzieć czy jest możliwość by na chłodnicy były dwa wiatraki chłodzące?
 
 
ADAM1 




Pomógł: 41 razy
Dołączył: 22 Sty 2006
Posty: 487
Skąd: Poeldijk



Wysłany: Wto Sie 07, 2007 21:30   

Alin napisał/a:
Chciałbym się dowiedzieć czy w 620Si były montowane dwa wiatraki na chłodnicy


Ja mam dwa, ale posiadam klimatyzacje
W/g tego zdjecia http://www.roverki.pl/mod...8&orderby=dateD i twojego ROVERka, R600 bez klimatyzacji posiada jeden wiatrak

Moze masz po prostu uszkodzony wiatrak, lub jakis przetarty kabelek/zasniedziala blaszke w jakiejs kostce
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R620] Wysokie ciśnienie w układzie chłodzenia
wojtas_77 Rover serii 600, Honda Accord 6 Pon Paź 25, 2010 19:17
Marrkus
Brak nowych postów [R600] Czujniki parkowania
instalacja
sarkunx Rover serii 600, Honda Accord 2 Sob Wrz 19, 2009 22:17
darek_wp
Brak nowych postów [R600] Układ chłodzenia
Poszukuję identycznego Rovera bez klimatyzacji
Alin Rover serii 600, Honda Accord 6 Pon Lis 12, 2007 21:06
manius_620si
Brak nowych postów [R600] Układ chłodzenia
Jak to zrobić?
Arti73 Rover serii 600, Honda Accord 1 Wto Wrz 01, 2009 22:37
thef
Brak nowych postów [R600] Czujnik chłodzenia silnika - obroty
rami1000 Rover serii 600, Honda Accord 2 Sro Cze 29, 2011 16:23
rami1000



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink