Forum Klubu ROVERki.pl :: [R216 1.6 LPG 92'] kilka pytań nowego użytkownika
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Paul
Pią Lis 19, 2010 13:36
[R216 1.6 LPG 92'] kilka pytań nowego użytkownika
Autor Wiadomość
kovalek 



Dołączył: 17 Sie 2007
Posty: 49
Skąd: Gorzów Wlkp.



Wysłany: Pią Sie 17, 2007 12:32   [R216 1.6 LPG 92'] kilka pytań nowego użytkownika

Od kilku dni jestem posiadaczem Roverka :-) Silnik 90kW, czyli 122KM. Z samochodu jestem zadowolony. Kupiłem go za groszę i uważam, że jest on wart swojej ceny. Ale jak to w życiu bywa nic nie może być idealne i w związku z tym mam kilka pytań.

1. Co jakiś czas podczas jazdy zaświeci się lampa "Check Engine". Po wyłączeniu silnika i włączeniu zapłonu po paru sekundach gaśnie (jak zawsze po każdym przekręceniu kluczyka) i po odpaleniu już się nie świeci. Rozumiem że komputer nałapał jakiś błędów. Czy tylko poprzez podpięcie do kompa da się je usunąć, czy są jakieś inne sposoby?

2. Mam dziwny problem z zapaleniem. Auto generalnie odpala normalnie. Ale czasem zdarzy się, że po odpaleniu, po około 1-2 sekundach obroty spadają do 0 i samochód gaśnie... Ponowna próba odpalenia jest możliwa dopiero po jakimś czasie. Czasem po 30 sekundach, czasem i 3 minuty trzeba czekać. Kręcenie rozrusznikiem nic nie daje, auto nie chce "zaskoczyć" - jakby nie było paliwa, iskry. Wciskanie gazu podczas odpalania troche poprawia sytuację, ale zdarza się, że mimo ciśnięcia gazu auto i tak gaśnie. Czy ma to związek z pkt. 1 czy gdzie indziej szukać przyczyny?

3. Cieknie olej z pod pokrywy zaworów. Poprzedni właściciel wymienił uszczelkę, ale kupił taką za 20zł (pewnie jaka cena, taka jakość) i po założeniu dalej cieknie. Planuję kupić oryginalną uszczelkę i ją sam wymienić. Czy trzeba będzie planować pokrywę zaworów, aby była równa? Z jaką siłą dokręcić śruby i w jakiej kolejności? A może lepiej robotę zostawić mechanikowi?

Czekam na odpowiedzi i pozdrawiam wszystkich użytkowników Roverków :-)
_________________
pozdrawiam
Leszek Kowalski
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pią Sie 17, 2007 12:32   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 07 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Pią Sie 17, 2007 12:43   

kovalek napisał/a:
Co jakiś czas podczas jazdy zaświeci się lampa "Check Engine". Po wyłączeniu silnika i włączeniu zapłonu po paru sekundach gaśnie (jak zawsze po każdym przekręceniu kluczyka) i po odpaleniu już się nie świeci. Rozumiem że komputer nałapał jakiś błędów. Czy tylko poprzez podpięcie do kompa da się je usunąć, czy są jakieś inne sposoby?

Wybłyskaj kody błędów. Opis jest chyba na stronie www.hondapl.org

kovalek napisał/a:
2. Mam dziwny problem z zapaleniem. Auto generalnie odpala normalnie. Ale czasem zdarzy się, że po odpaleniu, po około 1-2 sekundach obroty spadają do 0 i samochód gaśnie... Ponowna próba odpalenia jest możliwa dopiero po jakimś czasie. Czasem po 30 sekundach, czasem i 3 minuty trzeba czekać. Kręcenie rozrusznikiem nic nie daje, auto nie chce "zaskoczyć" - jakby nie było paliwa, iskry.
Wciskanie gazu podczas odpalania troche poprawia sytuację, ale zdarza się, że mimo ciśnięcia gazu auto i tak gaśnie. Czy ma to związek z pkt. 1 czy gdzie indziej szukać przyczyny?

Wygląda mi to na problem z silnikiem krokowym. Najpierw go zdemontuj i wyczyść, a potem zamontuj, wyjmij bezpiecznik od radia i ECU znajdujący się w skrzynce (prawdopodobnie pod maską), uruchom zimny silnik i poczekaj aż do włączenia się wentylatora.

kovalek napisał/a:
3. Cieknie olej z pod pokrywy zaworów. Poprzedni właściciel wymienił uszczelkę, ale kupił taką za 20zł (pewnie jaka cena, taka jakość) i po założeniu dalej cieknie. Planuję kupić oryginalną uszczelkę i ją sam wymienić. Czy trzeba będzie planować pokrywę zaworów, aby była równa? Z jaką siłą dokręcić śruby i w jakiej kolejności? A może lepiej robotę zostawić mechanikowi?

Tutaj nie pomogę... :(
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
kovalek 



Dołączył: 17 Sie 2007
Posty: 49
Skąd: Gorzów Wlkp.



Wysłany: Pią Sie 17, 2007 22:37   

No też właśnie myślałem o silniku krokowym... Ale wolne obroty zawsze są OK, nie falują ani na benzynie, ani na gazie.. Po prostu co jakiś czas przy odpalaniu silnik zamist zatrzymać się w okolicach tych 750/min spada do zera.... I trzeba odczekać chwilę na ponowny rozruch - komp odcina paliwo czy zapłon??

A czy zużyte świece też mogą dawać takie objawy? I tak je muszę wymienić, bo swoje już na pewno przejechały.. Jakie świece polecacie?

I jeszcze jedno mi się przypomniało. Przy włączaniu kierunkowskazu na chwilę zapala się ikona przyczyepy campingowej (zielona nad wskaznikiem temperatury), a potem już gaśnie... Dlaczego tak jest i co to oznacza? Najchętniej bym to zlikwidował, chyba że ten typ tak już ma :-)
_________________
pozdrawiam
Leszek Kowalski
 
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1130 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10886
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Pią Sie 17, 2007 23:53   

kovalek napisał/a:
A czy zużyte świece też mogą dawać takie objawy? I tak je muszę wymienić, bo swoje już na pewno przejechały..

nie
zużyte świece będą powodowały przerywanie, lub w skrajnych przypadkach palenie na nie wszystkich cylindrach
kovalek napisał/a:
Jakie świece polecacie?

NGK- http://www.ngkntk.pl/inde...&h=ROVER&m=+216
Cytat:
I jeszcze jedno mi się przypomniało. Przy włączaniu kierunkowskazu na chwilę zapala się ikona przyczyepy campingowej (zielona nad wskaznikiem temperatury), a potem już gaśnie... Dlaczego tak jest i co to oznacza? Najchętniej bym to zlikwidował, chyba że ten typ tak już ma

to jest chyba ikonka odczepionego haka, ale nie jestem pewny, zajrzyj do instrukcji .
Jeśli mam rację, to poprostu masa w wiązce haka jest jakaś nietęga ;)
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
KRYS 




Pomógł: 35 razy
Dołączył: 06 Cze 2007
Posty: 766
Skąd: Gorzów Wlkp



Wysłany: Sob Sie 18, 2007 08:25   

kovalek napisał/a:
. Co jakiś czas podczas jazdy zaświeci się lampa "Check Engine". Po wyłączeniu silnika i włączeniu zapłonu po paru sekundach gaśnie (jak zawsze po każdym przekręceniu kluczyka) i po odpaleniu już się nie świeci. Rozumiem że komputer nałapał jakiś błędów. Czy tylko poprzez podpięcie do kompa da się je usunąć, czy są jakieś inne sposoby?


A odpal silnik po zgaśnięciu check engine.

Niech komp sobie sprawdzi na zgaszonym silniku czy wszystko ok. zgaśnie (po ok 2-3sek) i wtedy kluczyk w pozycje 3.

W moim poprzednim aucie check zapalał się gdy wyjeżdżałem gazik do końca.
Po regulacji u gazowników wszystko było ok.

Ale i tak musisz sprawdzić to co napisał Piter34, albo podpiąć się pod kompa

Pozdrawiam ziomala :mrgreen:

Jeżeli masz silnik bez modyfikacji to:
http://www.roverki.pl/art...ne%20techniczne
_________________
http://www.fundacja-smolenia.org/
 
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1130 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10886
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Sob Sie 18, 2007 09:52   

KRYS napisał/a:
3. Cieknie olej z pod pokrywy zaworów. Poprzedni właściciel wymienił uszczelkę, ale kupił taką za 20zł (pewnie jaka cena, taka jakość) i po założeniu dalej cieknie. Planuję kupić oryginalną uszczelkę i ją sam wymienić. Czy trzeba będzie planować pokrywę zaworów, aby była równa? Z jaką siłą dokręcić śruby i w jakiej kolejności? A może lepiej robotę zostawić mechanikowi?

pokrywy zaworów się nie planuje, kolejność dokręcania śrub momentem 10Nm masz w załączniku :)
(chyba, że to nie Twój silnik, bo 1,6k16 ma 82 KW a nie 90 :???: )
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
kovalek 



Dołączył: 17 Sie 2007
Posty: 49
Skąd: Gorzów Wlkp.



Wysłany: Sob Sie 18, 2007 13:19   

W dowodzie rejestracyjnym jest wpisane 90kW.
Po numerze nadwozia pewnie się nie da dośc jaki powinien być fabrycznie silnik.. Wiem, że to wersja sportowa...

Czy ktoś może dysponuje danymi tego silnika? Podobno taki sam jak w Hondzie Acord, Civic.... Może zrobie fotkę i grupowicze się wypowiedzą co to za motor :-)
_________________
pozdrawiam
Leszek Kowalski
 
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1130 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10886
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Sob Sie 18, 2007 13:30   

kovalek napisał/a:
Po numerze nadwozia pewnie się nie da dośc jaki powinien być fabrycznie silnik..

powinno się dać :)
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
jurkac 



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 04 Kwi 2006
Posty: 41
Skąd: Warszawa



Wysłany: Sob Sie 18, 2007 13:59   

Zapewne wersja silnika jest na nim wybita; tak jest w moim d16z2 hondy. Zapewne masz na tyle wersje auita gti, sli, si? I to juz pomoze w identyfikacji. A jesli ujawnisz nr z tabliczki na slupku srodkowym uczeni w pismie odczytaja z niego wieele.
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 07 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Sob Sie 18, 2007 16:01   

sTERYD napisał/a:
(chyba, że to nie Twój silnik, bo 1,6k16 ma 82 KW a nie 90 :???: )

Kolega autor wątku ma w swoim ROVERku silnik Hondy. Ten rysunek mu niestety nie pomoże... :(

kovalek napisał/a:
No też właśnie myślałem o silniku krokowym... Ale wolne obroty zawsze są OK, nie falują ani na benzynie, ani na gazie.. Po prostu co jakiś czas przy odpalaniu silnik zamist zatrzymać się w okolicach tych 750/min spada do zera.... I trzeba odczekać chwilę na ponowny rozruch - komp odcina paliwo czy zapłon??

Utrudniony rozruch może być spowodowany faktem nieotwierania się silnika krokowego po zgaszeniu silnika (zamyka on wtedy całkowicie dodatkowy obwód, a powinien być maksymalnie otwarty).
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1130 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10886
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Sob Sie 18, 2007 16:46   

Cytat:
Kolega autor wątku ma w swoim ROVERku silnik Hondy. Ten rysunek mu niestety nie pomoże... :sad:

no właśnie zauważyłem :(
szkoda, że nie napisał chociaż jakie ma oznaczenie roverka, albo choćby rok :sad:
niemniej moment 10Nm powinien wystarczyć, a kolejność dokręcania, jak w przypadku każdej uszczelki: po przekątnej od środka do zewnątrz :)
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 07 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Sob Sie 18, 2007 16:47   

sTERYD napisał/a:
szkoda, że nie napisał chociaż jakie ma oznaczenie roverka, albo choćby rok :sad:

Jest w temacie wątku ta informacja. ;-)
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1130 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10886
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Sob Sie 18, 2007 16:51   

Cytat:
Jest w temacie wątku ta informacja. :wink:

chyba za dużo pracuje ;)
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
markos620SDi 




Pomógł: 8 razy
Dołączył: 10 Lip 2007
Posty: 103
Skąd: Mińsk Mazowiecki



Wysłany: Nie Sie 19, 2007 21:24   Re: [R216 1.6 LPG 92'] kilka pytań nowego użytkownika

kovalek napisał/a:
Kupiłem go za groszę i uważam, że jest on wart swojej ceny


:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
 
 
kovalek 



Dołączył: 17 Sie 2007
Posty: 49
Skąd: Gorzów Wlkp.



Wysłany: Pon Sie 20, 2007 00:21   

No to kolejna nowość do tematu :-)

Chyba termostat jest niesprawny, ale pewien nie jestem bo się za dobrze nie znam. Silnik rozgrzewa się długo. Trzeba przejechać z 3-4km po mieście aby wskazówka doszła do połowy. Na wolnych obrotach wentylator włączył się jakieś 20 minut po odpaleniu.
Gdzie szukać termostatu w tym silniku (D16A8) ??


Druga sprawa to silnik krokowy, w jakich okolicach go szukać i czy da się go wyczyścić, czy trzeba kupić nowy?

Dziekuje za dotychczasowa pomoc :-)
_________________
pozdrawiam
Leszek Kowalski
 
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Pon Sie 20, 2007 00:41   

hmmmm czy 3-4 km jazdy to długo?? nie wydaje mi się :roll: a czy jak już sie nagrzeje, to trzyma stabilnie temperaturę?? Jeśli tak, to raczej termostat jest OK.
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1130 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10886
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Pon Sie 20, 2007 00:51   

kovalek napisał/a:
Druga sprawa to silnik krokowy, w jakich okolicach go szukać i czy da się go wyczyścić, czy trzeba kupić nowy?

sinik krokowy w silniku serii D znajduje sie w pozycji 1 na poniższym obrazku

przeczyścić oczywiście możesz, to nic nie kosztuje, jeśli pomoże to ok, jeśli nie pomoże, to wiesz, że jest kaput ;)
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
kovalek 



Dołączył: 17 Sie 2007
Posty: 49
Skąd: Gorzów Wlkp.



Wysłany: Pon Sie 20, 2007 09:27   

Co do termostatu, to długo to nie jest... Martwi mnie długi czas rozgrzewania na postoju i to, ze węże do chłodnicy zaczynaja się powoli robić ciepłe zaraz po włączeniu silnika - a wtedy powinien właśnie pracować mały obieg z pominięciem chłodnicy... Zimą dłużej może się silnik nagrzewać.

Co do krokowca, to już poradze sobie z jego lokalizacją. W jaki sposób go wyczyścić?
_________________
pozdrawiam
Leszek Kowalski
 
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 07 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Pon Sie 20, 2007 10:35   

kovalek napisał/a:

Chyba termostat jest niesprawny, ale pewien nie jestem bo się za dobrze nie znam. Silnik rozgrzewa się długo. Trzeba przejechać z 3-4km po mieście aby wskazówka doszła do połowy. Na wolnych obrotach wentylator włączył się jakieś 20 minut po odpaleniu.

Jeżeli dodatkowo przy większych prędkościach spada temperatura to na 99% termostat.

kovalek napisał/a:
Druga sprawa to silnik krokowy, w jakich okolicach go szukać i czy da się go wyczyścić, czy trzeba kupić nowy?

Krokowego szukaj w okolicach przepustnicy. Powinna do niego dochodzić wtyczka i wężyki gumowe. Nie pomyl z czujnikiem położenia przepustnicy.

Termostatu szukaj w... układzie chłodzenia. Podejrzewam, że będzie od strony skrzyni biegów gdzieś z tyłu schowany.
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Ogłoszenie: [r216] kupie zderzak coupe
filipo1992 Rover 200/400 lata 92-95 (kanciak)
oraz Rover 200 coupe/cabrio i Rover 400 tourer
13 Czw Mar 02, 2017 12:10
filipo1992
Brak nowych postów [r216 coupe 97r] kilka pytań i fotek
Vesper416 Rover 200/400 lata 92-95 (kanciak)
oraz Rover 200 coupe/cabrio i Rover 400 tourer
9 Pon Sie 03, 2009 20:46
DANTE79R
Brak nowych postów [r216 coupe] Kilka pytań o 216i coupe
Vesper416 Rover 200/400 lata 92-95 (kanciak)
oraz Rover 200 coupe/cabrio i Rover 400 tourer
5 Pon Cze 15, 2009 22:05
DANTE79R
Brak nowych postów [R214] montaż tarcz hamulcowych,kilka pytań
Gość Rover 200/400 lata 92-95 (kanciak)
oraz Rover 200 coupe/cabrio i Rover 400 tourer
2 Pon Maj 07, 2007 15:36
sTERYD
Brak nowych postów [R 200 Turbo Coupe] Kilka pytań odośnie silnika z Turbo
Vesper416 Rover 200/400 lata 92-95 (kanciak)
oraz Rover 200 coupe/cabrio i Rover 400 tourer
14 Nie Gru 12, 2010 18:19
Pawkaz



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink