Forum Klubu ROVERki.pl :: [Honda Civic] Samoistna zmiana kątów wtrysku??
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[Honda Civic] Samoistna zmiana kątów wtrysku??
Autor Wiadomość
matmario 



Dołączył: 02 Lut 2007
Posty: 36
Skąd: Kraków



Wysłany: Nie Wrz 09, 2007 12:54   [Honda Civic] Samoistna zmiana kątów wtrysku??
Typ: TDi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1997

Witam!
Mam problem. W moim dieslu wygląda na to, że samoistnie zmienia się kat wtrysku paliwa co skutkuje włączaniem się kontrolki Check. Maiłem już ten problem pół roku temu , wyregulowałem kąty i wczoraj problem znów się pojawił. Co moze być powodem że kąty same się przestawiają?? bo co z tego ze znowu je wyreguluje jak problem pewnie wróci.
To jest ten sam silnik co w Roverze 400.
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Sro Gru 29, 2010 23:03, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Wrz 09, 2007 12:54   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Arti_ 



Dołączył: 08 Wrz 2005
Posty: 19
Skąd: Gdynia



Wysłany: Nie Wrz 09, 2007 14:01   

MUsiałbym napisać długi elaborat o moim przypadku (co może nastąpi), ale w skrócie to miałem tak, że plastikowa osłona, a w zasadzie jej część, która zachodzi w dół pomiędzy chłodnicę a silnik... poucinała i pomiażdżyła mi kable... NAjgożej wyglądał kabel do pierwszego wtryskiwacza (błąd 34 jak pamiętam :- ).
NIe zauważyłem tego, silnik klekotał a ja myślałem, że mój 400 jest mniejszy niż 600 żony i dlatego taki głośny. PRzed wyjazdem na trasę 5ooo km podjechałem do serwisu i sprawdzili: początek wtrysku: 15,76!!! (TRzymam wydruk na ścianie w ramce). Ale nie chcieli robić, bo silnik brudny i najpierw miałem go umyć. NO i koszt rzędu 7oo zł!!! SIlnik umyłem w tym samym dniu, ale do nich nie pojechałem. STwierdziłem, że sam się temu przyjżę. ZObaczyłem tę pociętą wiązkę kabli, spędziłem 4 godziny, lutując i zakładając koszulki termokurczliwe, owijająć wszystko taśmami samowulkanizującymi i... po uruchomieniu silnik pracuje cichutko i nie ma błędu silnika!
SPrawdziłem kąt w innej firmie, 4 stopnie.
POdsumowując. NA moje nieuzbrojone oko, masz gdzieś brak styku na wspomnianym kablu, co powoduje przestawianie kąta wtrysku. WNiosek opieram na rozmowie z kolegą, który uświadomił mnie, że w dieslu nie ma ssania, ale rolę tę robi wcześniejszy wtrysk w zimnym jeszcze silniku. TŁumaczy to stuk na zimnym silniku jak i zachowanie mojego R bez czujnika :-)

POzdrawiam i mam nadzieję, że to co piszę się przyda.
 
 
 
matmario 



Dołączył: 02 Lut 2007
Posty: 36
Skąd: Kraków



Wysłany: Nie Wrz 09, 2007 18:36   

Dzieki jak ktos jeszcze ma jakie ssugestie to piszcie. Tak się zastanawim czy to moze te deszcze nie pomogły. Pytanie jeszcze jedno czy w 20t2r zrobię samodiagnostyke?
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 07 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Wto Wrz 11, 2007 14:46   

Cytat:
Pytanie jeszcze jedno czy w 20t2r zrobię samodiagnostyke?

20T2R (ten silniczek bez IC) jest na sterowaniu MEMS Diesel i tam nie zrobisz samodiagnostyki jak w 20T2N (Bosch).
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
matmario 



Dołączył: 02 Lut 2007
Posty: 36
Skąd: Kraków



Wysłany: Sro Paź 03, 2007 18:23   

A co powiedziec o sytuacji kiedy nastepuje zmiana kata wtrysku w przedziale od -6 do +20? Nie jest to rozrzad nie przeskoczyl ani nic. Pompa?! Samocho zapolony a kat skacze w takim przedziale?! CZy przy tych uszkodzonych kablach tez sie tak zmienial czy byl stale przestawiony.
 
 
Arti_ 



Dołączył: 08 Wrz 2005
Posty: 19
Skąd: Gdynia



Wysłany: Sro Paź 03, 2007 19:45   

matmario napisał/a:
Samocho zapolony a kat skacze w takim przedziale?! CZy przy tych uszkodzonych kablach tez sie tak zmienial czy byl stale przestawiony.


TRzeba poczekać na wypowiedź eksperta. U mnie mechanik (a stałem przy nim) nie dziwił się, że kąt się zmiena, a jedynie że jest tak dużo za wczesny. Ale tak sobie myślę, że jeśli samochodzik sobie sam zmienia jak mu trzeba (temperatura i pewnie inne czynniki) to jeśli dostaje błędne dane to i błędnie będzie sobie dobierał kąt wtrysku. TYlko która dana się zmienia...
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [Honda Civic Aerodeck 2.0 iTD 20T2N]ustawienie kąta wtrysku
zeeuss Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 4 Pon Lut 10, 2014 21:22
zeeuss
Brak nowych postów [Honda Civic] Wskaźniki temperatury Honda Civic 2.0 tdi
Mateo19 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 0 Sro Sie 28, 2019 22:16
Mateo19
Brak nowych postów [honda civic] pytanie o alufelgi honda civic
Lewis Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 0 Pon Wrz 02, 2013 13:30
Lewis
Brak nowych postów [honda civic]check engine w hondzie civic silnik 20T2N
dodmen Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 2 Wto Sie 26, 2014 09:47
wooy11
Brak nowych postów [Honda] HONDA CIVIC COUPE pytanie !
kornus2 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 2 Sro Lut 09, 2011 21:21
Gość



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink