Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75 CDT '01] Chiptuning przez złącze OBD
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: piter34
Wto Paź 02, 2007 17:45
[R75 CDT '01] Chiptuning przez złącze OBD

znalazlem tunera
Autor Wiadomość
Kruchy 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 04 Sie 2001
Posty: 469
Skąd: Ząbki



Wysłany: Pią Sty 25, 2008 02:10   

MaReK napisał/a:
w/g sprzedajacego spalanie sie zmniejsza...

problem tylko jak przekonac Violke, ze to jest konieczne


Chyba sam sobie odpowiedziales na pytanie ;)
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pią Sty 25, 2008 02:10   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
henryk 



Pomógł: 74 razy
Dołączył: 29 Maj 2007
Posty: 625
Skąd: Opole



Wysłany: Pią Sty 25, 2008 09:39   

MaReK napisał/a:
i nie pamietam jaki moment.
- przypomnij sobie. Nie potrafię określić wiarygodności informacji, którą kiedyś w sieci znalazłem (ang. forum, temat tuningu) - było tam napisane, że skrzynia biegów getrag jest obliczona na max moment 400Nm.
Spalanie się nie zmniejszy, chyba, że kupisz eco-box, ale to pomysł na oszczędność, przy niedużym zwiększeniu mocy.
Nie będziesz jeździł wykresem z hamowni z liczbą kucyków, tylko własnym samochodem. Przy CDT zrobienie "czegoś" wydaje się oczywiste - w końcu CDTI to "prawie" to samo, a przynajmniej mechanicznie.
Przy CDTI chyba trzeba trochę subtelniej.
Osobiście, w trosce o samochód, wybrałbym tuning z hamownią i przy niewielkim zwiększeniu mocy (ok 10%), oczekiwałbym zmiany-przesunięcia wykresu momentu obrotowego, tak aby go zwiększyć w zakresie niższych obrotów.
Argument: zwiększenie aktywnego bezpieczeństwa, szczególnie podczas jazdy po polskich "autostradach".
_________________
Pozdrawiam, Henryk
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Pią Sty 25, 2008 09:47   

Nie moge znalezc aukcji, wspolnik znalazl i trzyma u siebie ale go niestety nie ma chwilowo.
Na pewno nie bylo to 400Nm. Jesli juz to miedzy 330 - 350Nm.

Ja boje sie jednej rzeczy przy jakiejkolwiek modyfikacji.
Mam kolege, ktory co prawda w A3 robil sobie podobnego BOX'a i niestety, ale co 10kkm musi jezdzic na regeneracje turbiny...

Wiec jesli mam zatechac samochod tylko po to zeby szybciej od golfa ze swiatel ruszyc, to jakos mam mieszane uczucia ;)
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
henryk 



Pomógł: 74 razy
Dołączył: 29 Maj 2007
Posty: 625
Skąd: Opole



Wysłany: Pią Sty 25, 2008 09:56   

Celem jest szybsze od golfa ruszanie ze świateł?
Jeszcze sobie przemyślałem moją odpowiedź i trochę zmieniłem zdanie:
w Twojej sytuacji - bliskiego kontaktu z Mariuszem i T4, skonsultowłbym to z Mariuszem i zrobił to co on radzi. Po chipie - nie wiem (Mariusz by musiał się wypowiedzieć) - może być utrudniona diagnostyka komputerem. Box daje w przybliżeniu podobne efekty , przede wszystkim w niskim zakresie obrotów, a można go odpiąć i masz do diagnostyki oryginalny CDTI.
Nie bałbym się turbiny, bo to nie A3, wielu użytkowników ang. forum CDT i CDTI powsadzało boxy i nie spotkałem się tam z opisem awarii turbiny.
Najlepszego fachowca masz pod ręką - skorzystaj z rady. Rozumiem, że Twoim celem jest uzyskanie lepszych parametrów samochodu użytkowego, a nie tuning sportowy.
P.S. Moim zdaniem, jeżeli na każdym skrzyżowaniu będziesz chciał być najszybszy, to zajedziesz sprzęgło/skrzynię biegów prędzej niż turbinę.
_________________
Pozdrawiam, Henryk
 
 
Dam-Kam 




Pomógł: 38 razy
Dołączył: 26 Lut 2007
Posty: 1182
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Pią Sty 25, 2008 10:00   

ja w przyblizeniu powinienem miec 330Nm i przejechane juz okolo 15 000km i nic sie nie dzieje :o a skoro CDT mechanicznie niczym sie nie rozni od CDTI to wzrost na te 150-160KM to własnie ten wzrost o 10-15% wzgledem CDTI. A o ile wiem oryginalnie w BMW ten silnik mial własnie 136KM tylko w roverku zostal przyblokowany.Wiec na moj rozum CDT po zwiekszeniu a wlasciwie odblokowaniu powinien miec nominalne 136KM wiec wzmocnienie do 150-160KM i ~330Nm napewno niczym mu nie grozi :twisted: zreszta moj roverek to poswiadcza :cool:
 
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Sob Sty 26, 2008 00:54   

henryk_w napisał/a:
P.S. Moim zdaniem, jeżeli na każdym skrzyżowaniu będziesz chciał być najszybszy, to zajedziesz sprzęgło/skrzynię biegów prędzej niż turbinę.

Nie, nie na kazdym... tylko na tych z pierwszenstwem przejazdu ;)

Dziekuje za porady. Jesli zdecyduje sie juz na tuning elektroniczny mojego samochodu, to zaczne od BOX'a i zrobie tak jak radzi Mariusz. Nie zalezy mi na tym, zeby to dzialalo caly czas, wiec opcja z wylacznikiem bylaby dla mnie wspanialym rozwiazaniem.

Pozdrawiam,

[ Dodano: Nie Sty 27, 2008 00:20 ]
Tutaj krotki, bo krotki. Pierwsze podejscie, sliska nawierzchnia, kierowca ja ;) no i...

http://www.marek.idzik.pl/rover/mg_zt_100.avi

sami rozumiecie ta wersja powinna miec nieco wiecej kucykow.
18" cali obrecze, waga 1650 kg i 11,02 do setki - masakra jak to ujal ktos na SB :D
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
rolando 




Pomógł: 16 razy
Dołączył: 22 Lis 2007
Posty: 326
Skąd: Żyrardów



Wysłany: Pon Lut 04, 2008 15:51   

witam Panów,

skorzystałem z rady Dam-Kam i skusiłem sie na tuning poprzez OBD. wrazenia są niesamowite i natychmiastowe, samochód jedzie jak wystrzelonyu z procy. wydaje mi sie, ze przy normalnej jeździe spalnie jest mniejsze.
jadąc na 5 biegu 120 km/h osigam 200 w mgnieniu oka.

pozdrawiam
_________________
PZDR.
 
 
 
Dam-Kam 




Pomógł: 38 razy
Dołączył: 26 Lut 2007
Posty: 1182
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Pon Lut 04, 2008 20:40   

witam,
Fajnie ze ludzie ktorzy mnie posluchali cieszą sie z efektow ale po mailu od Rolando mam pytanie do wielkich ludzi tego forum. Mianowicie jak kiedys w innym temacie rozwiazywalismy problem niedzialającego tempomatu to chyba ktos pisal ze w CDT steruje nim komputer silnika i ja nawet tego nie powiazalem ze tempomat mi nie chodzi (zorientowalem sie w grudniu na autostradzie ale myslalem ze znowu ten czujnik sie przesunął) byc moze przez zabieg a dziś własnie Rolando pisze ze jemu przestał chodzic :mad: czy ktos potwierdzi zabieg mogł miec wplyw na sprawnosc tempomatu :?:
 
 
 
przemo285 




Pomógł: 81 razy
Dołączył: 15 Maj 2007
Posty: 901
Skąd: Poznań



Wysłany: Pon Lut 04, 2008 20:52   

Wysuwający się czujnik przy pedale sprzędła to stały problem nie działającego tempomatu co do sterowania to faktycznie steruje nim komputer silnika :wink:
_________________
Sprzedaż części, diagnostyka komputerowa Rover MG Land Rover oryginalnym komputerem T4- POZNAŃ . RÓWNIEŻ NAJNOWSZE MODELE LAND I RANGE ROVERA ,z firmą Rover MG Land Rover jesteśmy związani od 1995 roku TEL. 0698363760, parts2@wp.pl / britcars@wp.pl
 
 
 
Dam-Kam 




Pomógł: 38 razy
Dołączył: 26 Lut 2007
Posty: 1182
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Pon Lut 04, 2008 21:14   

przemo285, a czy wierzysz ze to czujnik sie przesunął i mi i koledzerolando tak po tuningu zaraz? pisalem do tego tunera i zobaczymy co On na to?
A i jeszcze jedno pytanie? To sterowanie to bierze jakies informacje z mapy wtrysków i takich tam rzaczy ktore sie modyfikuje?
 
 
 
przemo285 




Pomógł: 81 razy
Dołączył: 15 Maj 2007
Posty: 901
Skąd: Poznań



Wysłany: Pon Lut 04, 2008 21:23   

Być może to zbieg okoliczności ale nie sądzę aby to miało związek z tuningiem
_________________
Sprzedaż części, diagnostyka komputerowa Rover MG Land Rover oryginalnym komputerem T4- POZNAŃ . RÓWNIEŻ NAJNOWSZE MODELE LAND I RANGE ROVERA ,z firmą Rover MG Land Rover jesteśmy związani od 1995 roku TEL. 0698363760, parts2@wp.pl / britcars@wp.pl
 
 
 
Dam-Kam 




Pomógł: 38 razy
Dołączył: 26 Lut 2007
Posty: 1182
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Pon Lut 04, 2008 21:39   

w takim razie na weekendzie sprawdzę ten czujnik i dam znac rolando, jak mozesz to tez sprawdz ten czujnik przy sprzegle
pzdr
 
 
 
przemo285 




Pomógł: 81 razy
Dołączył: 15 Maj 2007
Posty: 901
Skąd: Poznań



Wysłany: Pon Lut 04, 2008 21:57   

Dosuńcie go do pedału sprzęgła tak aby go dotykał i dajcie znać , myślę że będzie OK
_________________
Sprzedaż części, diagnostyka komputerowa Rover MG Land Rover oryginalnym komputerem T4- POZNAŃ . RÓWNIEŻ NAJNOWSZE MODELE LAND I RANGE ROVERA ,z firmą Rover MG Land Rover jesteśmy związani od 1995 roku TEL. 0698363760, parts2@wp.pl / britcars@wp.pl
 
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Wto Lut 05, 2008 00:35   

Musze wykonac ten tuning ;)
No kuzwa... stare saaby mnie gniota jak pluskwe :)

Fajne auto, ale mocy mu defaultowo zrobili za malo (w dieslu).

Pozdrawiam,
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 07 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Wto Lut 05, 2008 10:48   

MaReK napisał/a:
Fajne auto, ale mocy mu defaultowo zrobili za malo (w dieslu).

To był taki sygnał dla klientów, że MG ZT z prawdziwym charakterkiem to istnieje, ale tylko z silnikiem KV6 :lol:
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Wto Lut 05, 2008 18:21   

Gdyby benzyna byla w cenie gazu, to moznaby sie pokusic o wersje KV6, ale tak to nie na moja kieszen zabawki ;)

Pozdrawiam,
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
Dam-Kam 




Pomógł: 38 razy
Dołączył: 26 Lut 2007
Posty: 1182
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Wto Lut 05, 2008 18:34   

MaReK napisał/a:
Musze wykonac ten tuning ;)

skoro musisz to na co czekać :wink: gwarantuje ze nie bedziesz tesknił za KV6 :twisted:
 
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Sro Lut 06, 2008 06:35   

Dam-Kam - no ale stary... ja juz zbieram fundusze i pisze po cichu fikcyjna ekspertyze dla Violli, ze wlasnie taki zabieg poprawia bezpieczenstwo, obniza koszty eksploatacji, itp. ;)

Pozdrawiam,
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
Dam-Kam 




Pomógł: 38 razy
Dołączył: 26 Lut 2007
Posty: 1182
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Sro Lut 06, 2008 09:05   

MaReK, to staraj sie staraj :mrgreen: trzymam kciuki zeby sie udalo :wink:
 
 
 
argail 




Pomógł: 34 razy
Dołączył: 14 Wrz 2007
Posty: 445
Skąd: Radom

Rover 75

Wysłany: Sro Lut 06, 2008 09:10   

A ja się wciąż boję ... wiem, wiem ... silnik i bebechy te same ... ale jakoś tak - z natury jestem przeciwny poprawianiu natury/fabryki ;)))
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [R75] Chiptuning
Robert_66_ Tuning mechaniczny 3 Nie Gru 16, 2012 10:38
Adrian
Brak nowych postów [R75] Chiptuning
115 do 150 - warto??
jarek73 Tuning mechaniczny 13 Nie Lis 30, 2008 20:30
Dam-Kam
Brak nowych postów [R400] Chiptuning na 130 KM 2.0 iDT
Kacpro Tuning mechaniczny 6 Pią Maj 22, 2015 14:46
Kacpro
Brak nowych postów [MG ZT] Chiptuning GOODHOPE
j0zek Tuning mechaniczny 9 Pon Mar 14, 2016 14:13
pietjak
Brak nowych postów WinOLS - Chiptuning
Naki17 Tuning mechaniczny 13 Sob Maj 24, 2014 23:44
Remigiusz



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink