Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75 CDT '01] Chiptuning przez złącze OBD
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: piter34
Wto Paź 02, 2007 17:45
[R75 CDT '01] Chiptuning przez złącze OBD

znalazlem tunera
Autor Wiadomość
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3427
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Sob Sie 24, 2013 18:07   

Wizard_gp, a cisnienie doładowania tez podnosiłeś czy zostałeś na 1,1 bara?
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sob Sie 24, 2013 18:07   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
greg-si 
Klubowicz





Pomógł: 152 razy
Dołączył: 25 Paź 2008
Posty: 3530
Skąd: ze wschodu

Rover 400

Wysłany: Sob Sie 24, 2013 20:14   

Wizard_gp napisał/a:
Ehhh... nie chcę się czepiać, ale z Twoich wypowiedzi wynika, że jak auto jest na fabrycznych mapach to się nie zużywa.

Zużywa ale wiem że po zmianach map w zależności od kondycji silnika i jego osprzętu bywa różnie. Już na początku napisałem niższe obroty, gorsze smarowanie. A z padającymi panewkami i turbosprężarkami są największe i najczęstsze problemy. A to głównie smarowanie zapewnia im prawidłowe działanie.

Wizard_gp napisał/a:
Jakby to było takie straszne dla sliników to by nie powstawały firmy, które oferują takie usługi i ludzie również by nie chipowali swoich aut.

Jak na coś jest popyt to znajdą się osoby które chcą na tym zarobić.

Wizard_gp napisał/a:
Mam ogrom znajomych co są po takich zabiegach, a nawet kolegę, który profesjonalnie się tym zajmuje i wcześniej miał Vectre ze 101 zrobione 150 koni, a teraz ma Passata którego podkręcił ze 140 na 170 koni i na tym nie poprzestaje.

Też mam dużo znajomych co jeżdżą autami zmodyfikowanym, tylko po lekkiej korekcie ale również mam takich co jeżdżą mocno zmodyfikowanymi autami. Jednym udało się przejechać więcej kilometrów bez problemów innym mniej. Wszystko idzie o to jak to zostało wystrojone.

Wizard_gp napisał/a:
Rasumując MaReK robi dokładnie to samo co mój kumpel, więc nie widzę sensu przepłacać, no chyba, że chce się mieć wydruki z hamowni i certyfikaty, które tak naprawdę nic Ci nie dają, bo na chip tunning nie masz gwarancji, nawet jeżeli jakaś firma taką Ci zaoferuje.

No tak. Robi to samo. Lekarz danej specjalności leczy jak inny tej samej specjalności. Dlaczego więc chcemy iść do tego najlepszego? Po co przepłacać skoro ktoś inny też Cię może wymasować taniej, po co kupować rovera za 10k jak można kupić maluszka za 1k. Po co więc wszyscy przepłacamy?
I gwarantuje Ci że nie każdy tak samo robi tak zwany chip tuning czyli zmianę map, nie każdy używa do tego profesjonalnych sprzętów, sond do pomiarów, oprogramowania. Nie każdy stroi auto na ulicy, pod styl jazdy użytkownika.

No ale cóż, ja się nie znam na tym i wolę zapłacić komuś doświadczonemu w tej kwestii.
I żeby była jasność. Ja nie jestem przeciwnikiem chip tuningu, jestem za nim ale pod warunkiem że robi to ktoś kto się na tym zna.
_________________
R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
 
 
Wizard_gp 




Dołączył: 13 Lut 2011
Posty: 425
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Nie Sie 25, 2013 12:26   

dawidd napisał/a:
Wizard_gp, a cisnienie doładowania tez podnosiłeś czy zostałeś na 1,1 bara?

Ja turbiny nie dotykałem, chyba że MaReK pod moją nieuwagę ;)

greg-si napisał/a:
Już na początku napisałem niższe obroty, gorsze smarowanie

A więc dlaczego każdego diesla na zimnym silniku należey rozgrzać, zanim się zacznie butować, skoro na wyższych obrotach masz lepsze smarowanie to powinieneś go odpalić i od razu sandał w podłogę. Robisz tak?

Silnik jest smarowany cały czas, zarówno na wolnych jak i na wysokich obrotach, jak regularnie zmieniasz na dobrej jakości olej to zapewniam Cię, że nic z autem nie może się stać, chyba że elementy pracujące się zużyją, ale na to już nik nie ma wpływu.

greg-si napisał/a:
Jak na coś jest popyt to znajdą się osoby które chcą na tym zarobić.

Jakby wszyscy uważali, że chip tunning zabija silniki to by nie było popytu.

greg-si napisał/a:
Dlaczego więc chcemy iść do tego najlepszego?

Bo tu chodzi o nasze zdrowie lub życie, i niestety nie jest tak, że jak serducho wysiądzie to się wymieni jak w samochodzie np. silnik. Nie zmienisz swojego ciała na nowsze, ale samochód możesz, więc słaby przykład ;)

greg-si napisał/a:
po co kupować rovera za 10k jak można kupić maluszka za 1k.

Jeżeli maluch miałby klimę, elektrykę w drzwiach, webasto, mocniejszy silnik i był większy w środku to pewnie że bym go kupił, ale tego nie ma, więc kupuje to co spełnia moje oczekiwania.

greg-si napisał/a:
Nie każdy stroi auto na ulicy, pod styl jazdy użytkownika.

Oczywiście, że nie każdy i tutaj muszę powiedzieć, że MaReK zrobił bodajże 5 razy modyfikację mojej mapy, żeby było tak jak ja tego oczekuje. Fakt że nie używa do tego sond, ale jeżeli auto jeździ i nie kopci jak lokomotywa to znaczy, że jest ok. Nie wiem czy wiesz, ale w naszych Roverkach jest tak, że jeżeli zmiana mapy negatywnie wpłynie na silnik to przechodzi on w tryb serwisowy.
_________________
http://wizardonboard.pl/
 
 
greg-si 
Klubowicz





Pomógł: 152 razy
Dołączył: 25 Paź 2008
Posty: 3530
Skąd: ze wschodu

Rover 400

Wysłany: Nie Sie 25, 2013 12:43   

Wizard_gp napisał/a:
A więc dlaczego każdego diesla na zimnym silniku należey rozgrzać, zanim się zacznie butować, skoro na wyższych obrotach masz lepsze smarowanie to powinieneś go odpalić i od razu sandał w podłogę. Robisz tak?

Nie każdego diesla tylko każdy silnik. Widzę że nie wiesz w jaki sposób następuje smarowanie silnika, od czego to zależy więc może warto uzupełnić wiedzę. Nie jest tak że silnik jest 4x lepiej smarowany przy 4k obr niż przy 1k obr.

Wizard_gp napisał/a:
Silnik jest smarowany cały czas, zarówno na wolnych jak i na wysokich obrotach, jak regularnie zmieniasz na dobrej jakości olej to zapewniam Cię, że nic z autem nie może się stać, chyba że elementy pracujące się zużyją, ale na to już nik nie ma wpływu.

Tak, cały czas tylko inne ciśnienie oleju jest przy 1k obr a inne przy 2k. Temperatura oleju tutaj też odgrywa bardzo istotną rolę bo im jest większa tym mniejsze ciśnienie oleju. Powyżej pewnej temperatury olej traci swoje właściwości. Także to że jest olej w układzie to jeszcze nic nie znaczy.

Tak samo jak z układem chłodzenia silnika. Niższe obroty nie zawsze oznaczają niższą temperaturę płynu.
_________________
R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
 
 
Wizard_gp 




Dołączył: 13 Lut 2011
Posty: 425
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Nie Sie 25, 2013 13:12   

greg-si napisał/a:
Widzę że nie wiesz w jaki sposób następuje smarowanie silnika, od czego to zależy więc może warto uzupełnić wiedzę


Nie będę się mówił, że wiem wszystko bo tak nie jest, ale budowę i zasadę działania silnika znam. Co jak co, ale wydaje mi się, że odchodzimy trochę od tematu, tak więc reasumując całą rozmowę, stwierdzam, że jeżeli ktoś podniesie moc i jeździ z głową to nic złego z autem się nie będzie działo, ale jeżeli ktoś poczuł powera i zap...la od świateł do świateł kręcąc do odcinki to napewno zarżnie w końcu silnik, a przy takim stylu jazdy to nawet na fabrycznych mapach to zrobi.

A wracając do usług Marka, jeżeli znajdę chwilkę czasu to odezwę się do mojego kolegi co profesjonalnie się zajmuje chip tunningiem i sprawdzimy moje autko ichnieszą aparaturą, a co wyjdzie opiszę tutaj na forum. Wtedy każdy, co chce zavirusować auto, będzie mógł ocenić samemu, czy che wydać kilka stówek, czy ponad tałzena ;)
_________________
http://wizardonboard.pl/
 
 
Kasa313 




Dołączył: 27 Lip 2009
Posty: 140
Skąd: Mielec

Rover 75

Wysłany: Sro Wrz 04, 2013 11:17   

Wizard_gp, Zgadzam się z tym co piszesz.

Mi osobiście w moim R75 2.0CDT nie brakuje mocy, ale jednak 116km przy wyprzedzaniu to troszkę mało. Nie chodzi o to by gonić i zapier** jak małolat który jara się, że jego Pasek jak milion innych nie ma 130PS, tylko po "CIPTUNINGU" 150PS niczym krwisty Leon Cupra itp.

Kilka koni więcej i lepszy moment, to lepszy zrwyniejszy manewr co myślę jest robiony przez wielu w trosce o bezpieczeństwo.

Co myślicie o tym? Zamierzam jechać tam w sobotę - koszt 400-800zł:
http://www.car-connect.pl...zow-podkarpacie
 
 
Wizard_gp 




Dołączył: 13 Lut 2011
Posty: 425
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Sro Wrz 04, 2013 22:40   

Kasa313 napisał/a:
Co myślicie o tym? Zamierzam jechać tam w sobotę - koszt 400-800zł:

http://www.car-connect.pl...zow-podkarpacie


Nie znam tej firmy, ale czy nie będzie lepiej dla Ciebie, poczekać miesiąc i pojechać na zlot do Zakopanego, gdzie jak wcześniej poprosisz Marka to napewno wrzuci Ci mapki za mniejsze pieniądze, a i góry przy okazji pozwiedzasz? :P
_________________
http://wizardonboard.pl/
 
 
Kasa313 




Dołączył: 27 Lip 2009
Posty: 140
Skąd: Mielec

Rover 75

Wysłany: Czw Wrz 05, 2013 08:52   

Wizard_gp, No powiem Ci, że to jest pomysł :) Kurde, nie sprawdzałem nawet obecnego zlotu Mielec > Zakopane jakieś 220km także jestem ! ale za miesiąc? Czy moje 18stki na lato nie będą zmienione już na marne 15 z oponkami na zime :D
 
 
Wizard_gp 




Dołączył: 13 Lut 2011
Posty: 425
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Czw Wrz 05, 2013 10:35   

No nie przesadzaj, ja mam zamiar do grudnia jeździć motocyklem, także nie zapraszaj mi tu jeszcze zimy :P
_________________
http://wizardonboard.pl/
 
 
Golden 



Dołączył: 06 Wrz 2013
Posty: 15



Wysłany: Pon Wrz 09, 2013 22:23   

Jest ktoś kto bawi się w modyfikacje mapek w woj.dolnośląskim ?.
 
 
MiReK 




Pomógł: 18 razy
Dołączył: 15 Paź 2007
Posty: 981
Skąd: Bytom

Rover 75

Wysłany: Pon Wrz 09, 2013 22:55   

Nie szukaj kogoś kto się bawi w modyfikację mapek,tylko od razu zapukaj na PW do MaReka,jest z Wa-wy ale warto podjechać do niego te kilka setek km,lub ewentualnie umówić się z nim na jakimś spocie.Ja miałem wcześniej mapkę wgraną przez tunera Dominika z Łodzi i było super,ale jak w lipcu na zlocie w Zatorze MaReK wgrał mi swoją mapkę,teraz to jest dopiero SUPER.
_________________
"jedyna"po reinkarnacji ;-)
 
 
Golden 



Dołączył: 06 Wrz 2013
Posty: 15



Wysłany: Pon Wrz 09, 2013 23:01   

I z perspektywy czasu jakie masz wrażenia warto ?. Jeśli chodzi o osiągi , spalanie i eksplantacje modyfikacja map ma jakiś wpływ na zużywanie się podzespołów ?
 
 
MiReK 




Pomógł: 18 razy
Dołączył: 15 Paź 2007
Posty: 981
Skąd: Bytom

Rover 75

Wysłany: Pon Wrz 09, 2013 23:07   

Modyfikacja jest zrobiona w granicach rozsądku,także nie wpływa to na zużywanie się części.Spalanie wydaje się być nawet niższe,a osiągi...hmmm...jak wgrasz to zobaczysz a raczej poczujesz że auto stało się żywsze.
_________________
"jedyna"po reinkarnacji ;-)
 
 
karpikwer 



Dołączył: 24 Lip 2013
Posty: 6



Wysłany: Pon Lis 25, 2013 17:09   

WItam
Czy możecie mi podać namiary na tego gościa co wgrywa mamy wtrysków ?
I jak to teraz wyglada cenowo ?
 
 
MiReK 




Pomógł: 18 razy
Dołączył: 15 Paź 2007
Posty: 981
Skąd: Bytom

Rover 75

Wysłany: Pon Lis 25, 2013 17:47   

Proszę bardzo:
http://forum.roverki.eu/p...wprofile&u=2649
_________________
"jedyna"po reinkarnacji ;-)
 
 
karpikwer 



Dołączył: 24 Lip 2013
Posty: 6



Wysłany: Wto Lis 26, 2013 18:11   

Ale to jest ten co w Łodzi to robił kiedyś?
 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3427
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Wto Lis 26, 2013 18:44   

z wa-wy
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
karpikwer 



Dołączył: 24 Lip 2013
Posty: 6



Wysłany: Wto Lis 26, 2013 18:50   

tez robi przez obd ? Bo czytałem i kiedys chwalili goscia z Łodzi.
 
 
szpynior 



Pomógł: 24 razy
Dołączył: 14 Mar 2011
Posty: 891
Skąd: Grudziądz



Wysłany: Wto Lis 26, 2013 19:24   

karpikwer, a skąd jesteś ?
 
 
Dam-Kam 




Pomógł: 38 razy
Dołączył: 26 Lut 2007
Posty: 1182
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Nie Lut 02, 2014 11:21   

Po długiej nieobecności chciałbym się przypomnieć i w skrócie opowiedzieć jak się ma NADAL jeżdżący roverek po chipie u Dominika.

Na liczniku mam nakręcone 350kkm z czego na czipie ~170kkm. Ciśnienie na turbinie mam podniesione przez zawór upustowy MBC na 1,4bara. Silnik działa, sprzęgła i turbiny nie robiłem, spalanie przy normalnej jeździe to jakieś 5,7l (70% trasa, 30% miasto). Od wymiany do wymiany bez dolewek oleju.

Ja jestem zadowolony :grin:
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Chiptuning
115 do 150 - warto??
jarek73 Tuning mechaniczny 13 Nie Lis 30, 2008 20:30
Dam-Kam
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [R75] Chiptuning
Robert_66_ Tuning mechaniczny 3 Nie Gru 16, 2012 10:38
Adrian
Brak nowych postów [R400] Chiptuning na 130 KM 2.0 iDT
Kacpro Tuning mechaniczny 6 Pią Maj 22, 2015 14:46
Kacpro
Brak nowych postów [MG ZT] Chiptuning GOODHOPE
j0zek Tuning mechaniczny 9 Pon Mar 14, 2016 14:13
pietjak
Brak nowych postów WinOLS - Chiptuning
Naki17 Tuning mechaniczny 13 Sob Maj 24, 2014 23:44
Remigiusz



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink